Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IP-PP2-443-14/08-2/MK
z 21 marca 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IP-PP2-443-14/08-2/MK
Data
2008.03.21



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Przepisy wstępne --> Objaśnienie pojęć


Słowa kluczowe
alkohol etylowy skażony
obniżenie stawki podatku
wyroby akcyzowe
wyroby akcyzowe zharmonizowane


Istota interpretacji
Czy po wejściu w życie rozporządzenia (Dz. U. nr 196, poz. 1416) Ministra Finansów z dnia 10 października 2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 26 kwietnia 2004r. (Dz. U. nr 97, poz. 966 z późn. zm.) „w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego” spółka będzie mogła sprzedawać wyprodukowane n/wym. wyroby z dotychczas stosowanymi składami i jak długo?



Wniosek ORD-IN 111 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 03 stycznia 2008r. (data wpływu 07 stycznia 2008r.), uzupełniony pismem z dnia 10 marca 2008r. (data wpływu 12 marca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sprzedaży wyprodukowanych i pozostawionych na stanie magazynowym rozcieńczalników, środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów usuwających oblodzenie oraz produktów ułatwiających rozpalanie ognia zawierających w swym składzie alkohol etylowy po wejściu w życie rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 10 października 2007r. (Dz. U. nr 196, poz. 1416) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 stycznia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sprzedaży wyprodukowanych i pozostawionych na stanie magazynowym rozcieńczalników, środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów usuwających oblodzenie oraz produktów ułatwiających rozpalanie ognia zawierających w swym składzie alkohol etylowy po wejściu w życie rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 10 października 2007r. (Dz. U. nr 196, poz. 1416)

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

X Spółka Jawna jest producentem rozcieńczalników złożonych ograniczonych pozostałych, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.30.22-79 i kodem CN..... oraz środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów usuwających oblodzenie, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.66.33-50 i kodem CN ex .........

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy po wejściu w życie rozporządzenia (Dz. U. nr 196, poz. 1416) Ministra Finansów z dnia 10 października 2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego z dnia 26 kwietnia 2004r. (Dz. U. nr 97, poz. 966 z późn. zm.) „w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego” spółka będzie mogła sprzedawać wyprodukowane n/wym. wyroby z dotychczas stosowanymi składami i jak długo...

Zdaniem wnioskodawcy, spółka będzie mogła prowadzić sprzedaż wyprodukowanych rozcieńczalników oraz środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów usuwających oblodzenie, zawierających w swym składzie alkohol etylowy według dotychczas produkowanych składów do wyprzedaży zapasów magazynowych. Rozporządzenie Ministra Finansów „zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego” z dnia 10 października 2007r. (Dz. U. nr 196, poz. 1416)dotyczy możliwości skorzystania przy zakupie ze zwolnienia od akcyzy alkoholu etylowego do produkcji rozcieńczalników, rozpuszczalników, środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów, usuwających oblodzenie oraz produktów ułatwiających rozpalanie ognia zawierającymi w składzie alkohol etylowy ze ściśle określonymi skażalnikami i ich minimalnymi ilościami. Nie reguluje natomiast obrotu rozcieńczalnikami, rozpuszczalnikami, środkami zapobiegającymi zamarzaniu i pozostałymi płynami usuwającymi oblodzenie oraz produktami ułatwiającymi rozpalanie ognia zawierającymi w składzie alkohol etylowy ze składami dotychczas produkowanymi na podstawie PKWiU nadanymi przez Urząd Statystyczny w Łodzi – Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 i 2 powołanej ustawy wyrobami akcyzowymi są wyroby podlegające akcyzie określone w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. nr 29, poz. 257 ze zm.), a wyroby akcyzowe zharmonizowane to paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 2 do ustawy.

Wnioskodawca jest producentem rozcieńczalników złożonych ograniczonych pozostałych, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.30.22-79 i kodem CN ..... oraz środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów usuwających oblodzenie, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.66.33-50 i kodem CN ex ........

Zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2006r. Nr 72, poz. 500) – zmienionego rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 10 października 2007r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. nr 196, poz. 1416) w brzmieniu obowiązującym od 24 listopada 2007r. zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy skażony środkami dopuszczonymi do skażenia alkoholu etylowego na podstawie przepisów odrębnych wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. Nr 31, poz. 353, z 2002r. Nr 166, poz. 1362 oraz z 2004r. Nr 29, poz. 257 i Nr 173, poz. 1808) i wykorzystywany do produkcji produktów nie przeznaczonych do spożycia przez ludzi z wyłączeniem rozpuszczalników i rozcieńczalników złożonych organicznych pozostałych, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.30.22-79 i kodem ......, środków zapobiegających zamarzaniu i pozostałych płynów usuwających oblodzenie, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, oznaczonych symbolem PKWiU ex 24.66.33-50 i kodem CN ex ..... oraz produktów ułatwiających rozpalanie ognia, zawierających w swym składzie alkohol etylowy, bez względu na symbol PKWiU i kod CN.

W stosunku do wyrobów wyprodukowanych z zużyciem alkoholu etylowego skażonego przed wejściem w życie zmieniających unormowań § 18 ust. 1 pkt 2 obowiązują więc unormowania prawne sprzed dnia 24 listopada 2007r. Spółka będzie więc mogła sprzedawać wyroby wyprodukowane z udziałem skażonego (na warunkach poprzedniej ustawy) alkoholu etylowego do wyczerpania zapasów.

Należy podkreślić, iż obowiązek prawidłowego zaklasyfikowania danego towaru do właściwego grupowania PKWiU ciąży na zainteresowanym, tj. na podmiocie dokonującym czynności których przedmiotem są wyroby akcyzowe. Tutejszy organ nie jest właściwym do dokonania oceny prawidłowości przedstawionej klasyfikacji statystycznej wyrobów będących przedmiotem wniosku.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj