Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1/443-660/07-2/GD
z 18 lutego 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1/443-660/07-2/GD
Data
2008.02.18



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Zwolnienia --> Zwolnienie od akcyzy paliw silnikowych


Słowa kluczowe
paliwo silnikowe
sprzedaż odpadów poprodukcyjnych
wyroby akcyzowe
wyroby akcyzowe zharmonizowane
zwolnienie


Istota interpretacji
Czy sprzedaż odpadów, zawierających toluen, podmiotowi zajmującemu się regeneracją i odzyskiem rozpuszczalników podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, a jeżeli tak to czy w opisanym wyżej stanie faktycznym sprzedaż ta byłaby zwolniona od akcyzy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym lub §14 ust. 1 pkt 2 lit. d) w związku ust. 2, ust.2a, ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?



Wniosek ORD-IN 539 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 03.12.2007r. (data wpływu 10.12.2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania sprzedaży odpadów chemicznych powstałych w procesie produkcyjnym - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 04.12.2007r. (złożony osobiście) został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania sprzedaży odpadów chemicznych powstałych w procesie produkcyjnym.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka I nabywa toluen, który jest zaliczany przez ustawę z 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym do wyrobów akcyzowych (w poz. 8 załącznika nr 1 do ustawy) i wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, jako wymieniony w poz. 6 załącznika nr 2 do ustawy, oznaczony symbolem PKWiU 24.14.12-25 i kodem CN 2902 30 00. Toluen jest nabywany jako zwolniony od akcyzy ze względu na przeznaczenie, z zastosowaniem procedury zwieszenia akcyzy. Spółka została zwolniona z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego decyzją Naczelnika Urzędu Celnego. Zwolnienie to zostało zmienione decyzjami tego organu z 12 grudnia 2005r. i 28 grudnia 2006r. Toluen jest rozpuszczalnikiem organicznym używanym do produkcji i nie wchodzi w reakcje chemiczne z innymi substratami. Jest wykorzystywany w 6 tematach produkcyjnych. W wyniku procesów produkcyjnych powstają odpady zawierające toluen, ale także inne związki chemiczne. Skład tych odpadów nie jest stały, zawierają one bowiem zróżnicowany skład chemiczny, nawet wówczas gdy pochodzą z tego samego tematu produkcyjnego.

Odpady te Wnioskodawca oznacza, stosownie do rozporządzenia Ministra Środowiska z 27 września 2001r., kodem 070104 - Inne rozpuszczalniki organiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste. Odpowiada temu symbol PKWiU 24.66.49-00.00 - Produkty odpadowe przemysłu chemicznego lub przemysłów pokrewnych, gdzie indziej niesklasyfikowane (kod CN 3285 00 00).

Obecnie odpady zawierające toluen Spółka przekazuje wyspecjalizowanej firmie do utylizacji: unieszkodliwienia termicznego metodą D 10 (według załącznika nr 6 do ustawy o odpadach). Odpady te są niszczone, co znajduje potwierdzenie w protokołach zniszczenia. Spółka ponosi koszty tej operacji.

Na rynku krajowym prowadzi działalność podmiot gospodarczy, który posiada zezwolenie na „odzysk rozpuszczalników metodą R2 - regeneracja lub odzyskiwanie rozpuszczalników - destylacja odpadów zawierających wszelkiego rodzaju rozpuszczalniki, zmywacze i oleje lekkie”. Zarówno ten podmiot jak i Spółka są zainteresowani nawiązaniem współpracy. Efektem tego byłaby sprzedaż przez Spółkę odpadów zawierających toluen, tejże firmie, przy czym nabywca nie używałby tych odpadów do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych ani też nie zużywał ich do celów napędowych lub opałowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy sprzedaż odpadów, zawierających toluen, podmiotowi zajmującemu się regeneracją i odzyskiem rozpuszczalników podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, a jeżeli tak to czy w opisanym wyżej stanie faktycznym sprzedaż ta byłaby zwolniona od akcyzy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym lub §14 ust. 1 pkt 2 lit. d) w związku ust. 2, ust.2a, ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego...

Zdaniem wnioskodawcy.

W ocenie Spółki sprzedaż na terytorium kraju odpadów zawierających toluen nie podlega opodatkowaniu akcyzą ponieważ odpady te, zaliczone do produktów o symbolu PKWiU 24.66.49-00.00 - Produkty odpadowe przemysłu chemicznego lub przemysłów pokrewnych gdzie indziej niesklasyfikowane ( i odpowiednio kodu CN 3285 00 00), nie zostały wymienione w załączniku nr 1 lub załączniku nr 2 ustawy z 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym, zatem nie stanowią wyrobów akcyzowych co w konsekwencji oznacza, że obrót nimi nie jest objęty zakresem przedmiotowym ustawy stosownie do dyspozycji art. 1. W tej sytuacji nie miałyby również zastosowania zwolnienia od podatku akcyzowego wskazane w przepisach art. 24 ust. 1 ustawy z 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym i § 14 ust. 1 pkt 2 lit d) w związku ust. 2, ust. 2a, ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. Gdyby jednakże przyjąć, że odpady te należy klasyfikować jako wyrób oznaczony symbolem PKWiU 24.14.12-25 i kodem CN 2902 30 00 (jako toluen), wówczas obrót ten stanowiłby sprzedaż wyrobu akcyzowego na terytorium kraju i byłby opodatkowany stosownie do art. 4 ust 1 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym. Skoro jednak nabywca nie używałby tych odpadów do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych ani też nie zużywał ich do celów napędowych lub opałowych, to przy spełnieniu warunków określonych w przepisach § 14 ust.1 pkt 2 lit. d) w związku ust. 2, ust.2a, ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, sprzedaż odpadów podlegałaby zwolnieniu od podatku akcyzowego na warunkach określonych w § 14 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. Jednym z warunków tego zwolnienia byłoby także złożenie przez nabywcę oświadczenia stwierdzającego, że nabywane wyroby zostaną zużyte na własne potrzeby do celów objętych zwolnieniem lub do odsprzedaży podmiotom, które zużyją te wyroby na własne potrzeby do celów objętych zwolnieniem ( § 14 ust. 2a rozporządzenia) Oświadczenie to powinno zawierać dane wskazane w § 14 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

Natomiast w przypadku gdy nabywca zakupione odpady zużyłby do innych celów niż napędowe lub opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, jednakże do użycia jako paliwa silnikowe inne niż paliwa silnikowe lub oleje opałowe wymienione w poz. 5 załącznika nr 1 do ustawy, sprzedaż dokonywana przez Spółkę na rzecz kontrahenta podlegałaby zwolnieniu od podatku akcyzowego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym. Przy czym zastosowanie zwolnienia byłoby uzależnione od zachowania warunków wskazanych w przepisach § 11 rozporządzenia Ministra Finansów z 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym ( Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn zm. ) przedmiotowa ustawa reguluje opodatkowanie wyrobów podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", oraz określa zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyrobów objętych akcyzą i oznaczania niektórych z tych wyrobów znakami akcyzy. Zgodnie z treścią powoływanego wyżej przepisu ustawy o podatku akcyzowym, przedmiotem regulacji ustawy jest określenie zasad opodatkowania podatkiem akcyzowym. Przede wszystkim ustawa ta określa, które wyroby uważane są za wyroby akcyzowe, kto jest podatnikiem podatku akcyzowego, określa także stawki podatku, podstawę opodatkowania, zwolnienia od podatku. Ustawa reguluje także kwestie związane z produkcją, przetwarzaniem, magazynowaniem, wprowadzaniem do obrotu wyrobów akcyzowych.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 wyroby akcyzowe podlegające akcyzie określone są w załączniku nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym. Z uwagi na to, że odpady zawierające toluen, klasyfikowane przez Wnioskodawcę jako produkty odpadowe przemysłu chemicznego lub przemysłów pokrewnych, gdzie indziej nie sklasyfikowane ( PKWiU 24.66.49-00.00 i odpowiednio CN 3285 00 00) nie zostały wymienione w przedmiotowym załączniku, dlatego też sprzedaż tych odpadów nie będzie objęta regulacjami ustawy o podatku akcyzowym.

Jednakże w poz. nr 6 załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym został określony szeroki zakres produktów, które mogą (przy spełnieniu pewnych warunków) zostać uznane za wyroby akcyzowe objęte zakresem przedmiotowym ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z opisem poz. nr 6 załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym, wyrobami akcyzowymi są pozostałe produkty przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN.

Biorąc pod uwagę powyższe jeżeli odpady zawierające toluen, a także inne związki chemiczne ( bez względu na klasyfikację PKWiU oraz kod CN ), powstałe w wyniku procesów produkcyjnych prowadzonych przez Wnioskodawcę będą przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż jako paliwa silnikowe albo jako dodatku lub domieszki do paliw silnikowych – odpady te będą wyrobami akcyzowymi, do sprzedaży, których będzie miała zastosowanie ustawa o podatku akcyzowym.

Zgodnie jednak z art. 24 ust. 1 w/w ustawy zwalnia się od akcyzy dodatki lub domieszki do paliw silnikowych oraz towary przeznaczone do użycia jako paliwa silnikowe inne niż paliwa silnikowe lub oleje opałowe wymienione w poz. 5 załącznika nr 1 do ustawy, w przypadku gdy są zużywane do innych celów niż napędowe, opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W myśl § 11 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego ( tekst jednolity z 2006r., Dz. U. Nr 72, poz. 500 z późn zm. ) zwolnienie od akcyzy, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, przysługuje podmiotowi dokonującemu sprzedaży wyrobów, dokonywanej ze składu podatkowego na terytorium kraju, uprawnionemu nabywcy lub dokonywanej przez podmiot, o którym mowa w ust. 2 pkt 2. Uprawnionym nabywcą, o którym mowa w ust. 1, jest podmiot dokonujący zakupu wyrobów, który:

  1. wykorzystuje je do innych celów niż napędowe, opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych i złoży oświadczenie stwierdzające, że nabywane wyroby zostaną zużyte na własne potrzeby do celów objętych zwolnieniem, lub
  2. dokonuje odsprzedaży tych wyrobów podmiotom, o których mowa w pkt 1 ( § 11 ust. 2 w/w rozporządzenia ).

W przypadku sprzedaży wyrobów podmiotowi, który następnie dokonuje ich dalszej odsprzedaży, zwolnienie o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym zgodnie z § 11 ust. 3 w/w rozporządzenia ma zastosowanie pod warunkiem, że:

  • podmiot dokonujący odsprzedaży wyrobów posiada zaświadczenie, o którym mowa w art. 27 ust. 3 ustawy, wydane przez właściwego naczelnika urzędu celnego, potwierdzające zamówienie na odbiór wyrobów z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; właściwy naczelnik urzędu celnego potwierdza zamówienie po przedstawieniu przez podmiot zaświadczeń właściwych organów podatkowych o niezaleganiu z płatnością podatku od towarów i usług oraz akcyzy;
  • sprzedaż wyrobów podmiotowi, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, nastąpi z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy, na podstawie administracyjnego dokumentu towarzyszącego i po złożeniu przez podmiot, o którym mowa w pkt 1, zabezpieczenia akcyzowego, o którym mowa w art. 43 ust. 1 ustawy;
  • podmiot, o którym mowa w pkt 1, potwierdzi na trzeciej karcie administracyjnego dokumentu towarzyszącego otrzymanie wyrobów i zwróci ją niezwłocznie prowadzącemu skład podatkowy, od którego nabył zwolnione wyroby;
  • podmiot, o którym mowa w pkt 1, prowadzi ewidencję pozwalającą na określenie ilości i sposobu przeznaczenia zwolnionych wyrobów;
  • podmiot, o którym mowa w pkt 1, uzyska od podmiotu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, oświadczenie, że wyroby zostaną zużyte do celów uprawniających do zwolnienia;
  • prowadzący skład podatkowy przekaże do właściwego naczelnika urzędu celnego, w terminie do dnia 25. miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, miesięczne zestawienie otrzymanych oświadczeń zawierających informacje, o których mowa w pkt 5; oświadczenia będą dostępne u podatnika w celu kontroli.

Oświadczenie, o którym mowa w § 11 ust. 3 pkt 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, powinno zgodnie z § 11 ust. 4 przedmiotowego rozporządzenia zawierać co najmniej następujące dane: nazwę oraz adres podmiotu składającego oświadczenie oraz jego NIP, ilość zakupionych na terytorium kraju wyrobów oraz ich symbol PKWiU lub kod CN, określenie celu, na który zostaną przeznaczone zakupione wyroby, datę i miejsce sporządzenia oświadczenia oraz podpis osoby składającej oświadczenie.

W przypadku sprzedaży wyrobów, oświadczenie, że wyroby te zostaną zużyte do celów uprawniających do zwolnienia może być złożone na fakturze lub zamówieniu, jeżeli taki dokument ściśle określa ilość zamówionego towaru, zawiera datę i numer, a podmiot prowadzi ewidencje zamówień. Jeśli przedmiotowe oświadczenie jest składane odrębnie to powinno być dołączone do kopii faktury, a w przypadku oświadczenia złożonego w zamówieniu – na fakturze winien być wpisany numer i data zmówienia ( § 11 ust. 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego).

Zgodnie z przedstawionym przez Wnioskodawcę stanowiskiem własnym odpady chemiczne powstałe w cyklu produkcyjnym mogą być klasyfikowane jako toluen (symbol PKWiU 24.14.12-25, kod CN 2902 30 00). Zgodnie z tak dokonaną klasyfikacją odpady chemiczne mieściłyby się w poz. nr 6 załącznika nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z powyższym w myśl art. 2 pkt 2 w/w ustawy odpady te zostałyby zaliczone do wyrobów akcyzowych zharmonizowanych.

W myśl § 14 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego zwalnia się od akcyzy wyroby akcyzowe w przypadku, gdy są zużywane do celów innych niż napędowe lub opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych. W ust. 1 pkt 2 lit d powoływanego wyżej paragrafu wymieniony jest: toluen, oznaczony symbolem PKWiU 24.14.12-25 oraz kodem CN 2902 30 00. Zwolnienie, o którym mowa wyżej przysługuje podmiotowi dokonującemu sprzedaży wyrobów określonych w ust. 1 § 14 ( w tym toluen ), wykorzystywanych do celów innych niż napędowe lub opałowe lub do produkcji paliw silnikowych lub olejów opałowych dokonywanej ze składu podatkowego na terytorium kraju uprawnionemu nabywcy lub dokonywanej przez podmiot, o którym mowa w § 14 ust. 2a pkt 2 ( § 14 ust. 2 w/w rozporządzenia ).

Uprawnionym nabywcą, jest podmiot dokonujący zakupu wyrobów objętych zwolnieniem, który:

  • wykorzystuje je do celów objętych zwolnieniem, o których mowa w ust. 1, i złoży oświadczenie stwierdzające, że nabywane wyroby zostaną zużyte na własne potrzeby do celów objętych zwolnieniem, lub
  • dokonuje odsprzedaży tych wyrobów podmiotom, o których mowa w pkt 1 ( § 14 ust. 2a w/w rozporządzenia ).W przypadku sprzedaży wyrobów objętych zwolnieniem ( § 14 ust. 1 w/w rozporządzenia), podmiotowi, który następnie dokonuje ich dalszej odsprzedaży, zwolnienie ma zastosowanie pod warunkiem, że:
  • wykorzystuje je do celów objętych zwolnieniem, o których mowa w ust. 1, i złoży oświadczenie stwierdzające, że nabywane wyroby zostaną zużyte na własne potrzeby do celów objętych zwolnieniem, lub
  • dokonuje odsprzedaży tych wyrobów podmiotom, o których mowa w pkt 1.

W przypadku sprzedaży wyrobów objętych zwolnieniem ( § 14 ust. 1 w/w rozporządzenia), podmiotowi, który następnie dokonuje ich dalszej odsprzedaży, zwolnienie ma zastosowanie pod warunkiem, że:

  • wykorzystuje je do celów objętych zwolnieniem, o których mowa w ust. 1, i złoży oświadczenie stwierdzające, że nabywane wyroby zostaną zużyte na własne potrzeby do celów objętych zwolnieniem, lub
  • dokonuje odsprzedaży tych wyrobów podmiotom, o których mowa w pkt 1.

W przypadku sprzedaży wyrobów, o których mowa w ust. 1 § 14, podmiotowi dokonującemu ich odsprzedaży, zwolnienie ma zastosowanie pod warunkiem, że:

  • podmiot dokonujący odsprzedaży wyrobów, o których mowa w ust. 1, posiada zaświadczenie, o którym mowa w art. 27 ust. 3 ustawy, wydane przez właściwego naczelnika urzędu celnego, potwierdzające zamówienie na odbiór wyrobów z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; właściwy naczelnik urzędu celnego potwierdza zamówienie po przedstawieniu przez podmiot zaświadczeń właściwych organów podatkowych o niezaleganiu z płatnością podatku od towarów i usług oraz akcyzy;
  • sprzedaż wyrobów, o których mowa w ust. 1, podmiotowi, o którym mowa w ust. 2a pkt 2, nastąpi z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 ustawy, na podstawie administracyjnego dokumentu towarzyszącego i po złożeniu przez podmiot, o którym mowa w pkt 1, zabezpieczenia akcyzowego, o którym mowa w art. 43 ust. 1 ustawy;
  • podmiot, o którym mowa w pkt 1, potwierdzi na trzeciej karcie administracyjnego dokumentu towarzyszącego otrzymanie wyrobów i zwróci ją niezwłocznie prowadzącemu skład podatkowy, od którego nabył zwolnione wyroby;
  • podmiot, o którym mowa w pkt 1, prowadzi ewidencję pozwalającą na określenie ilości i sposobu przeznaczenia zwolnionych wyrobów;
  • podmiot, o którym mowa w pkt 1, uzyska od podmiotu, o którym mowa w ust. 2a pkt 1, oświadczenie, że wyroby, o których mowa w ust. 1, zostaną zużyte do celów uprawniających do zwolnienia;
  • prowadzący skład podatkowy przekaże do właściwego naczelnika urzędu celnego, w terminie do dnia 25. miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, miesięczne zestawienie otrzymanych oświadczeń, o których mowa w pkt 5; oświadczenia będą dostępne u podatnika w celu kontroli ( § 14 ust. 2b w/w rozporządzenia).

Oświadczenia, o których mowa w § 14 ust. 2a pkt 1, ust. 2b pkt 5, ust. 2c pkt 1 i ust. 2d pkt 2, powinny zawierać co najmniej następujące elementy: nazwę oraz adres podmiotu składającego oświadczenie oraz jego NIP, określenie ilości zakupionych na terytorium kraju, w innym państwie członkowskim lub w państwie trzecim wyrobów, o których mowa w ust. 1, oraz ich symbol PKWiU lub kod CN, określenie celu, na który zostaną przeznaczone zakupione wyroby, datę i miejsce sporządzenia oświadczenia oraz podpis osoby składającej oświadczenie ( § 14 ust. 3 w/w rozporządzenia). Przedmiotowe oświadczenie może być złożone na fakturze lub zamówieniu, o ile dokument ten ściśle określa ilość zamówionego wyrobu, zawiera datę i numer, a podmiot prowadzi ewidencję zamówień. W sytuacji gdy zamówienie jest składane odrębnie, powinno być dołączone do kopii faktury, a w przypadku oświadczenia, które zostało złożone na zamówieniu - na fakturze powinien być wpisany numer i data zamówienia ( § 14 ust. 4 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego).

Zgodnie z § 14 ust. 5 przedmiotowego rozporządzenia zwolnień, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się do podlegających opodatkowaniu ubytków lub niedoborów wyrobów akcyzowych zharmonizowanych powstałych w czasie produkcji, magazynowania, przerobu, zużycia lub przewozu, o których mowa w art. 5 ustawy.

Niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o klasyfikację dokonaną przez Wnioskodawcę. Obowiązek prawidłowego zakwalifikowania danego wyrobu do właściwego grupowania PKWiU lub CN ciąży na podmiocie. Tutejszy organ nie jest właściwym do dokonania oceny prawidłowości przedstawionej klasyfikacji.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj