Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPB3/423-108/07/JD
Data
2007.12.03
Referencje
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Zasady szczegółowe dokonywania odpisów amortyzacyjnych
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Stawki amortyzacyjne
Słowa kluczowe
amortyzacja
stawka amortyzacyjna
stawki podatku
Istota interpretacji
Czy w przypadku gdy Spółka dokona obniżenia stawki amortyzacyjnej dla wybranych środków trwałych począwszy od nowego roku podatkowego to: - czy z początkiem następnych lat podatkowych będzie miała prawo do dokonywania kolejnego obniżenia stawki uprzednio już obniżonej; - czy z początkiem następnych lat podatkowych będzie miała prawo do podwyższenia zastosowanej stawki obniżonej do dowolnej wartości nieprzekraczającej wartości maksymalnej wynikającej z Wykazu rocznych stawek amortyzacyjnych.
Wniosek ORD-IN
786 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 3 września 2007 r. (data wpływu do tut. Biura 4 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości obniżania a następnie podwyższenia stawek amortyzacyjnych do dowolnej wartości nieprzekraczającej wartości maksymalnej wynikającej z Wykazu rocznych stawek amortyzacyjnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 września 2007 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości obniżania a następnie podwyższenia stawek amortyzacyjnych do dowolnej wartości nieprzekraczającej wartości maksymalnej wynikającej z Wykazu rocznych stawek amortyzacyjnych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka stosując metodę o której mowa w art. 16i ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dokonuje odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przy zastosowaniu stawek amortyzacyjnych z Wykazu rocznych stawek amortyzacyjnych i zasad, o których mowa w art. 16h ust. 1 pkt 1 ww. ustawy.Jednocześnie rozważa korzystanie w przyszłości z przepisu art. 16i ust. 5 ustawy przewidującego możliwość stosowania (od pierwszego miesiąca każdego następnego roku podatkowego) obniżonych stawek amortyzacyjnych w stosunku do poziomu tych stawek podanego w Wykazie.
W związku z powyższym zadano następujące pytania.
Czy w przypadku gdy Wnioskodawca dokona obniżenia stawki amortyzacyjnej dla wybranych środków trwałych począwszy od nowego roku podatkowego to:- czy z początkiem następnych lat podatkowych będzie miał prawo do dokonania kolejnego obniżenia stawki uprzednio już obniżonej;
- czy z początkiem następnych lat podatkowych będzie miał prawo do podwyższenia zastosowanej stawki obniżonej do dowolnej wartości nieprzekraczającej wartości maksymalnej wynikającej z Wykazem rocznych stawek amortyzacyjnych (stanowiącego załącznik nr 1 do ustawy).
Zdaniem wnioskodawcy możliwe jest stosowanie obniżonej stawki amortyzacyjnych w stosunku do stawki przewidzianej w Wykazie. Możliwy jest również powrót do stosowania maksymalnej stawki amortyzacyjnej wynikającej z Wykazu.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.
Referencje
|