Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IP-PP2-443-510/07-2/PW
z 5 grudnia 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IP-PP2-443-510/07-2/PW
Data
2007.12.05



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
stawki podatku
świadczenie usług
telewizja
usługi radiowo-telewizyjne
zwrot podatku od towarów i usług


Istota interpretacji
Jaka jest prawidłowa stawka podatku od towarów i usług za usługi telewizji kablowej świadczone przez Spółkę za pomocą technik cyfrowych?



Wniosek ORD-IN 374 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22.10.2007r. (data wpływu 25.10.2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na usługi telewizji kablowej świadczone za pomocą technik cyfrowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25.10.2007r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku na usługi telewizji kablowej świadczone za pomocą technik cyfrowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej jest dostawcą usług telewizji kablowej, dostępu do Internetu oraz telefonii (VoIP). Usługi telewizji kablowej, polegające na dostarczeniu abonentom szerokiej gamy programów telewizyjnych zarówno polskich jak i zagranicznych, są obecnie świadczone przy użyciu techniki analogowego przesyłu. Spółka planuje również dostarczać programy do swoich klientów z wykorzystaniem technik cyfrowych (tzw. telewizja cyfrowa). Telewizja cyfrowa polega na dostarczaniu programów telewizyjnych z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych w oparciu o specjalne protokoły oraz formaty danych. Spółka będzie dokonywać kodowania sygnału telewizyjnego (audio-video) do formatu cyfrowego odpowiedniego dla sieci telewizji kablowych i będzie go przesyłać do abonenta. Sygnał będzie pobierany z satelity lub za pomocą bezpośrednich łącz światłowodowych zestawionych pomiędzy Spółką, a nadawcami programów telewizyjnych. W przypadku tradycyjnej telewizji kablowej zdekodowany sygnał przesyłany jest do abonentów w postaci analogowej. Odbiór tego sygnału nie wymaga specjalnych dodatkowych urządzeń abonenckich (poza kanałami premiowymi, dodatkowo kodowanymi). W przypadku telewizji cyfrowej sygnał będzie przesyłany do klientów w postaci cyfrowej oraz dodatkowo będzie zabezpieczony przed nieuprawnionym dostępem. Aby klient Spółki mógł mieć dostęp do usług telewizji cyfrowej, musi posiadać dekoder (set-top-box) oraz kartę dostępu warunkowego na podstawie zawartej ze Spółką umowy abonenckiej. Usługa telewizji cyfrowej, dzięki specjalnemu formatowi sygnału, umożliwia klientom dostęp do większej liczby kanałów telewizyjnych, łączenie ich w pakiety oraz korzystanie z usług interaktywnych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Jaka jest prawidłowa stawka podatku od towarów i usług za usługi telewizji kablowej świadczone przez Spółkę za pomocą technik cyfrowych...

Zdaniem wnioskodawcy powyższe usługi mieszczą się w zakresie usług telewizji kablowej (PKWiU 64.20.30 – 00.00) i na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług oraz poz. 151 załącznika nr 3 do tej ustawy powinny być opodatkowane stawką 7%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Podatnik świadczy usługi radia i telewizji kablowej. Spółka planuje wykonywanie tych usług za pomocą technik cyfrowych. Czynności te są zaliczone do grupowania PKWiU o symbolu 64.20.30-00.00 - "Usługi radia i telewizji kablowej", co potwierdza klasyfikacja dokonana przez właściwy organ statystyczny.

Zakres przedmiotowy opodatkowania podatkiem od towarów i usług został określony w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004 r. Nr 54. poz. 535 ze zm.), zgodnie z którym opodatkowaniu tym podatkiem podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Jak wynika z treści art. 41 ust. 1 ustawy o VAT - poza wyjątkami wyszczególnionymi w ww. ustawie oraz rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) dostawa towarów i świadczenie usług opodatkowane jest stawką podstawową w wysokości 22%.

Zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy VAT, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%. W poz. 151 tego załącznika wymieniono usługi radia i telewizji kablowej, z wyłączeniem:

  1. usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi;


  2. działalności agencji informacyjnych.


o symbolu PKWiU ex 64.20.3, przy czym - zgodnie z objaśnieniami do załącznika nr 3 do ustawy o VAT, ex - dotyczy tylko danego wyrobu/usługi z danego grupowania.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony stan faktyczny, należy stwierdzić, że w stosunku do świadczenia przez Podatnika usług telewizji kablowej wykonywanych przy pomocy technik cyfrowych - właściwą stawką podatku od towarów i usług jest, zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy o VAT (w związku z poz. 151 załącznika nr 3 do tej ustawy), stawka podatku w wysokości 7%.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Biuro Krajowej Informacji Podatkowej, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj