Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-236/12/MS
z 8 czerwca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-236/12/MS
Data
2012.06.08



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług


Słowa kluczowe
impreza integracyjna
integracja pracowników
świadczenia na rzecz pracowników
świadczenie nieodpłatne


Istota interpretacji
opodatkowanie świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz własnych pracowników usługi polegającej na organizowaniu imprezy integracyjnej



Wniosek ORD-IN 4 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 lutego 2012r. (data wpływu 28 lutego 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 16 maja 2012r. (data wpływu 21 maja 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz własnych pracowników usługi polegającej na organizowaniu imprezy integracyjnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lutego 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek z dnia 23 lutego 2012r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczonej przez Wnioskodawcę na rzecz własnych pracowników usługi polegającej na organizowaniu imprezy integracyjnej.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 16 maja 2012r. (data wpływu 21 maja 2012r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP1/443-236, 237/12/MS z dnia 7 maja 2012r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej reprezentującą Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia, wchodzącą w skład P.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT a prowadzona działalność gospodarcza zasadniczo w całości opodatkowana jest podatkiem od towarów i usług, przy czym nieznaczną część świadczonych przez Wnioskodawcę usług stanowią usługi w zakresie wynajmowania nieruchomości na cele mieszkaniowe oraz dzierżawy gruntów przeznaczonych na cele rolnicze obie zwolnione z podatku VAT, odpowiednio na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy o VAT oraz na podstawie § 13 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 136, poz. 798).

Ustalona przez Wnioskodawcę zgodnie z art. 90 ust. 3 proporcja o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy o VAT za 2010r. wynosi 99,25%, za rok 2011 wynosi 99,27%. Wnioskodawca zamierza zorganizować spotkanie integracyjne, którego uczestnikami będą zarówno pracownicy Wnioskodawcy jak również pracownicy innych jednostek organizacyjnych P. Spotkanie będzie miało charakter motywacyjno-integracyjny, a jego celem będzie zintegrowanie pracowników nie tylko samego Wnioskodawcy, ale również wszystkich pozostałych jednostek organizacyjnych poprzez poznanie i nawiązanie więzi z kolegami wykonującymi te same obowiązki w poszczególnych jednostkach organizacyjnych P. Wymiana doświadczeń zawodowych, wzrost motywacji w zakresie wykonywania obowiązków przełoży się na ich wydajność i wysoką jakość wykonywanych obowiązków służbowych, a tym samym docelowo przyczyni się do zwiększenia przychodów Wnioskodawcy. Podczas spotkania przeprowadzone zostaną zawody sportowe (piłka siatkowa) z udziałem pracowników Wnioskodawcy oraz pracowników z pozostałych uczestniczących jednostek organizacyjnych P.

Wnioskodawca zamierza zorganizować spotkanie integracyjne samodzielnie, oddzielnie zamawiając poszczególne usługi składające się na całość spotkania, w tym usługi zakwaterowania, wyżywienia, ubezpieczenia, wynajęcia pomieszczeń na rozgrywki sportowe, oprawy muzycznej, nagród rzeczowych w zawodach sportowych. Wydatki zostaną udokumentowane fakturami VAT, a sfinansowane zostaną w całości ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących ze środków obrotowych. Wnioskodawca po zakończonym spotkaniu obciąży kosztami spotkania poszczególne jednostki organizacyjne P., w wysokości kosztów odpowiadających proporcjonalnie ilości uczestników reprezentujących poszczególne jednostki organizacyjne do wszystkich uczestników spotkania poprzez wystawienie faktur VAT na poszczególne jednostki organizacyjne. Proporcjonalne obciążenie kosztami będzie polegało na odsprzedaży kompleksowej usługi organizacji spotkania integracyjnego, a nie poszczególnych usług składających się na całość spotkania.

Pracownicy nie ponoszą płatności związanych z przedmiotowym spotkaniem integracyjnym. Wydatki zostaną udokumentowane fakturami VAT, a będą sfinansowane w całości ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących ze środków obrotowych. Po zakończonym spotkaniu poszczególne jednostki organizacyjne P. zostaną proporcjonalnie obciążone kosztami spotkania. Będzie to polegało na odsprzedaży kompleksowej usługi spotkania integracyjnego, a nie poszczególnych usług składających się na całość spotkania.

Zorganizowanie imprezy integracyjnej ma na celu wymianę doświadczeń zawodowych co w konsekwencji przyczyni się do polepszenia wydajności i wpłynie na wysoką jakość wykonywanych obowiązków służbowych, a tym samym docelowo przyczyni się do zwiększenia przychodów Wnioskodawcy. W związku z tym zorganizowanie wskazanej imprezy przekładać się będzie w pełnym zakresie na całość działalności gospodarczej podatnika.

Prowadzona działalność gospodarcza Wnioskodawcy zasadniczo w całości opodatkowana jest podatkiem od towarów i usług, przy czym nieznaczną część świadczonych przez Wnioskodawcę usług stanowią usługi w zakresie wynajmowania nieruchomości na cele mieszkaniowe oraz dzierżawy gruntów przeznaczonych na cele rolnicze obie zwolnione z podatku VAT, odpowiednio na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy o VAT, oraz na podstawie § 13 ust. l pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011r. Nr 136 poz.798). Ustalona przez Wnioskodawcę zgodnie z art. 90 ust. 3 proporcja o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy o VAT przekracza 99% i za rok 2010 wynosi 99,25%, a za rok 2011 wynosi 99,27%. W oparciu o art. 90 ust. 4 ustawy o VAT proporcję o której mowa w art. 90 ust. 2 zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej, co stanowi że działalność gospodarcza Wnioskodawcy jest w 100% opodatkowana podatkiem VAT i ma prawo do całkowitego odliczania tego podatku w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Dokonane przez Wnioskodawcę zakupy towarów i usług w związku z organizowaniem imprezy integracyjnej będą zatem w 100% wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych.

Wnioskodawca zamierza zorganizować spotkanie integracyjne samodzielnie, oddzielnie zamawiając poszczególne usługi składające się na całość spotkania, w tym usługi zakwaterowania, wyżywienia, noclegowe i gastronomiczne, ubezpieczenia, wynajęcia pomieszczeń na rozgrywki sportowe, oprawy muzycznej, nagród rzeczowych w zawodach sportowych.

Zakup towarów i usług dotyczący spotkania integracyjnego Wnioskodawcy będzie udokumentowany fakturami VAT i ma związek z działalnością gospodarczą prowadzoną przez Wnioskodawcę poprzez zorganizowanie przedmiotowego spotkania integracyjnego.

W imprezie integracyjnej będą uczestniczyć wszyscy pracownicy Wnioskodawcy ponieważ ma ona ścisły związek z działalnością gospodarczą Wnioskodawcy.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług organizacja spotkania integracyjnego w części dotyczącej własnych pracowników stanowi nieodpłatne świadczenie usług na ich cele osobiste o których mowa w art. 8 ust. 2...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W art. 7 ust. 1 ustawy postanowiono, iż przez dostawę, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzenia towarami jak właściciel (...). Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również nieodpłatne przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, a w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

-jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Jednocześnie z treści ust. 3 ww. artykułu wynika, iż nie uznaje się za dostawę towarów przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek. Z przywołanych przepisów wynika zatem, że opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nie tylko nieodpłatne przekazanie towarów na cele niezwiązane z prowadzonym przedsiębiorstwem, ale także nieodpłatne przekazanie wszelkich towarów w związku z prowadzonym przedsiębiorstwem, niebędących próbkami, prezentami o małej wartości, czy też drukowanymi materiałami reklamowymi i informacyjnymi. Dla opodatkowania danej czynności nieodpłatnego przekazania istotne jest także to, czy podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności w całości lub w części. W kwestii natomiast świadczenia usług należy wskazać, że w myśl art. 8 ust. 1 ww. ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy, za odpłatne świadczenie usług uznaje się również użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Z powyższego wynika, że aby nieodpłatne świadczenie usług podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług muszą być spełnione łącznie dwa warunki, a mianowicie:

  • brak związku świadczonych usług z prowadzonym przez podatnika przedsiębiorstwem,
  • istnienie prawa podatnika do odliczenia w całości lub w części podatku naliczonego związanego ze świadczonymi usługami.

Za usługi niezwiązane z prowadzeniem przedsiębiorstwa należy uznać wszelkie usługi, których świadczenie odbyło się bez związku z potrzebami prowadzonej działalności gospodarczej. Niedopełnienie któregokolwiek z warunków określonych w art. 8 ust. 2 ustawy o VAT jest podstawą do traktowania nieodpłatnej usługi jako niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zdaniem Wnioskodawcy nie zostanie spełniona pierwsza z przesłanek wymienionych wyżej, a to z uwagi na istniejący związek świadczonych usług z prowadzonym przedsiębiorstwem Wnioskodawcy, co w konsekwencji prowadzi do wniosku, że Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do opodatkowania nieodpłatnego świadczenia usług, świadczonych na rzecz swoich pracowników.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Natomiast, na mocy art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady, podlegają opodatkowaniu VAT jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie.

Stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r., za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

  1. użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;
  2. nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Interpretując powyższy przepis art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy, stwierdzić należy, iż opodatkowaniu podlegać powinno, jako odpłatne świadczenie usług, użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza (w tym w szczególności m.in. do celów osobistych podatnika lub jego pracowników), jeżeli przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, w całości lub w części, przy nabyciu tych towarów.

A zatem tylko łączne zaistnienie ww. przesłanek umożliwia zastosowanie fikcji prawnej i objęcie zakresem opodatkowania VAT usług świadczonych nieodpłatnie. Jeśli jeden z tych warunków nie jest spełniony, to wówczas takie świadczenie usług będzie nieopodatkowane podatkiem od towarów i usług.

Analizując natomiast treść powołanego art. 8 ust. 2 pkt 2, zauważyć należy, że dla ustalenia czy konkretne nieodpłatne świadczenie usług podlega opodatkowaniu na mocy cytowanego wyżej przepisu istotne jest ustalenie celu takiego świadczenia. Jeżeli nieodpłatne świadczenie wpisywało się będzie w cel prowadzonej działalności gospodarczej, wtedy przesłanka uznania takiej nieodpłatnej czynności za odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu nie zostanie spełniona. Stwierdzenie takie uzależnione jednak jest od konkretnych okoliczności jakie w danej sprawie występują.

Ponadto wskazać należy, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nieodpłatne świadczenie usług na cele inne niż działalność gospodarcza podatnika, bez względu na to czy podatnikowi przysługiwało, czy też nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku.

Jednocześnie z powyższego przepisu wynika, że opodatkowaniu podlega tylko takie nieodpłatne świadczenie usług na rzecz pracowników, które służy celom osobistym pracowników (ich celom bezpośrednio konsumpcyjnym), zatem nie ma żadnego związku z działalnością przedsiębiorstwa podatnika.

Należy zauważyć, iż pojęcie działalności gospodarczej zostało zawarte dla celów podatku od towarów i usług w art. 15 ust. 2 ustawy, zgodnie z którym działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Wobec powyższego działalność gospodarcza obejmuje elementy składające się na jej przedmiot, tj. zarobkowa działalność wytwórcza, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, działalność rolników i osób wykonujących wolne zawody a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca zamierza zorganizować spotkanie integracyjne, którego uczestnikami będą zarówno pracownicy Wnioskodawcy jak również pracownicy innych jednostek organizacyjnych P. Podczas spotkania przeprowadzone zostaną zawody sportowe (piłka siatkowa) z udziałem pracowników Wnioskodawcy oraz pracowników z pozostałych uczestniczących jednostek organizacyjnych P.

Wnioskodawca zamierza zorganizować przedmiotowe spotkanie integracyjne samodzielnie, oddzielnie zamawiając poszczególne usługi składające się na całość spotkania, w tym usługi zakwaterowania, wyżywienia, ubezpieczenia, wynajęcia pomieszczeń na rozgrywki sportowe, oprawy muzycznej, nagród rzeczowych w zawodach sportowych. Wydatki zostaną udokumentowane fakturami VAT, a sfinansowane zostaną w całości ze środków własnych Wnioskodawcy pochodzących ze środków obrotowych. Wnioskodawca po zakończonym spotkaniu obciąży kosztami spotkania poszczególne jednostki organizacyjne P., w wysokości kosztów odpowiadających proporcjonalnie ilości uczestników reprezentujących poszczególne jednostki organizacyjne do wszystkich uczestników spotkania poprzez wystawienie faktur VAT na poszczególne jednostki organizacyjne. Proporcjonalne obciążenie kosztami będzie polegało na odsprzedaży kompleksowej usługi organizacji spotkania integracyjnego, a nie poszczególnych usług składających się na całość spotkania.

Pracownicy nie ponoszą płatności związanych z przedmiotowym spotkaniem integracyjnym.

W świetle powyższego Wnioskodawca ma wątpliwości czy na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług organizacja spotkania integracyjnego w części dotyczącej własnych pracowników Wnioskodawcy stanowi nieodpłatne świadczenie usług na ich cele osobiste o których mowa w art. 8 ust. 2.

Jak wskazał Wnioskodawca spotkanie będzie miało charakter motywacyjno-integracyjny, a jego celem będzie zintegrowanie pracowników nie tylko samego Wnioskodawcy, ale również wszystkich pozostałych jednostek organizacyjnych poprzez poznanie i nawiązanie więzi z kolegami wykonującymi te same obowiązki w poszczególnych jednostkach organizacyjnych P. Wymiana doświadczeń zawodowych, wzrost motywacji w zakresie wykonywania obowiązków przełoży się na ich wydajność i wysoką jakość wykonywanych obowiązków służbowych, a tym samym docelowo przyczyni się do zwiększenia przychodów Wnioskodawcy.

Ponadto zorganizowanie imprezy integracyjnej będzie miało na celu wymianę doświadczeń zawodowych co w konsekwencji przyczyni się do polepszenia wydajności i wpłynie na wysoką jakość wykonywanych obowiązków służbowych, a tym samym docelowo również przyczyni się do zwiększenia przychodów Wnioskodawcy. W związku z tym zorganizowanie wskazanej imprezy przekładać się będzie w pełnym zakresie na całość działalności gospodarczej podatnika.

W imprezie integracyjnej będą uczestniczyć wszyscy pracownicy Wnioskodawcy ponieważ ma ona ścisły związek z działalnością gospodarczą Wnioskodawcy.

Wskazać należy, iż ustawa o podatku od towarów i usług nie zawiera definicji potrzeb osobistych, można jednak przyjąć, że potrzebami osobistymi są te, których realizacja nie jest związana ze stosunkiem pracy. A zatem potrzeby osobiste to te, których zaspokojenie wynika z dobrej woli pracodawcy. Natomiast potrzeby pracownicze to te, których spełnienie nie wynika z autonomii woli stron, ale do zaspokajania których pracodawca jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa, lub zaspokojenie których wynika z potrzeb realizacji celów prowadzonej przez pracodawcę działalności gospodarczej.

Biorąc pod uwagę powyższe, w przedmiotowej sprawie nie można uznać organizacji spotkania integracyjnego w części dotyczącej własnych pracowników Wnioskodawcy za odpłatne świadczenie usług na rzecz pracowników Wnioskodawcy, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, bowiem organizacja przedmiotowego spotkania będzie związana z działalnością gospodarczą Wnioskodawcy. Uczestnictwo pracowników Wnioskodawcy w przedmiotowej imprezie integracyjnej ma na celu wymianę doświadczeń zawodowych, która spowoduje wzrost motywacji w zakresie wykonywania obowiązków co z kolei przełoży się na wydajność i wysoką jakość wykonywanych obowiązków służbowych, a tym samym docelowo przyczyni się do zwiększenia przychodów Wnioskodawcy.

Jednocześnie organizacja przedmiotowego spotkania integracyjnego nie będzie służyć celom osobistym pracowników.

Uczestnictwo w przedmiotowej imprezie integracyjnej nie będzie zależne od woli pracowników Wnioskodawcy lecz jak stwierdził Wnioskodawca z uwagi na ścisły związek z działalnością gospodarczą Wnioskodawcy w imprezie integracyjnej będą uczestniczyć wszyscy pracownicy Wnioskodawcy, zatem uczestnictwo będzie obowiązkowe wynikające ze stosunku pracy.

Zatem na gruncie ustawy o VAT organizacja spotkania integracyjnego dla własnych pracowników nie stanowi nieodpłatnego świadczenia usług na cele osobiste pracowników, o których mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług i tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Nadmienia się, że niniejsza interpretacja indywidualna traci swoją ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z organizacją imprezy integracyjnej zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj