Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/443-868/12/ICz
z 21 listopada 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP2/443-868/12/ICz
Data
2012.11.21



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
dokumenty celne
import towarów
podatek naliczony
prawo do odliczenia


Istota interpretacji
Czy Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2012r. (data wpływu 21 sierpnia 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz) – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 sierpnia 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą „G.M.” w formie jednoosobowej w zakresie sprzedaży detalicznej prowadzonej przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet. Jest płatnikiem podatku VAT. Prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów. Dochody z tytułu prowadzonej działalności opodatkowane są podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych.

Wnioskodawca kupuje przez portal internetowy, od osób fizycznych, nie prowadzących działalność gospodarczą, pojedyncze egzemplarze używanych instrumentów muzycznych (instrumenty dęte oraz części zamienne do nich). Zdarza się, że dokonuje drobnych napraw i następnie również dla osób fizycznych dokonuje dostaw. Transakcje sprzedaży nawiązywane są także poprzez portal internetowy. Niemal całość zakupów, towarów handlowych, dokonywanych przez Wnioskodawcę stanowią używane instrumenty muzyczne i części do nich z krajów trzecich - tj. z poza Unii Europejskiej. Wartość zakupów od poszczególnych osób fizycznych jest mała, w związku z tym Wnioskodawca nie dokonuje zgłoszenia celnego osobiście, lecz korzysta z usług Poczty Polskiej, która to dokonuje za niego tych zgłoszeń.

Dokumentem celnym potwierdzającym dokonanie zgłoszenia jest "Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)" - Karta 2 (dla Odbiorcy).

W części A dokument ten posiada pieczęć właściwego Urzędu Celnego wraz z datą oraz okrągłą pieczęć „Służba Celna Cło” wraz z datą. W części B podane są dane osoby przedstawiającej towar - w tym przypadku dane Wnioskodawcy - CP-UP Właściwy wraz z adresem, numerem NIP i Regon. W części C Odbiorca, wpisane są dane Wnioskodawcy: Imię i Nazwisko, adres numer NIP i Pesel. W części D znajduje się numer przesyłki oraz nazwa kraju jej nadania. W części E mieści się nazwa towaru, ilość, kod towaru, kod kraju pochodzenia, wartość, stawka celna, stawka podatku VAT, kwota należności przywozowych, kwota podatku VAT oraz suma cła i podatku VAT. Z uwagi na to, że instrumenty muzyczne nie podlegają pod opodatkowanie akcyzą, rubryki: stawka podatku akcyzowego oraz kwota podatku akcyzowego - pozostają niewypełnione. Nadmieniam, że niezwłocznie dokonuję zapłaty należnego cła oraz podatku od towarów i usług. Całość tak zakupionych towarów wykorzystywana jest do wykonywania czynności opodatkowanych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy posiadany przez Wnioskodawcę „Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)” - Karta 2 (dla Odbiorcy), wypełniony jak wyżej zostało to opisane, stanowi dokument celny w rozumieniu art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług i czy na jego podstawie przysługuje Wnioskodawcy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z ww. dokumentu...

Zdaniem Wnioskodawcy, posiadany przez niego „Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)” - Karta 2 (dla Odbiorcy), wypełniony jak wyżej zostało to opisane, stanowi dokument celny w rozumieniu art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług i na jego podstawie ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z ww. dokumentu, gdyż jest to dokument celny.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.

Rozstrzygając kwestię prawa do odliczenia podatku naliczonego należy mieć na uwadze przepis art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, zgodnie z którym w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:

  1. z tytułu nabycia towarów i usług,
  2. potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,
  3. od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu

-z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 2 w przypadku importu towarów – suma kwot podatku wynikająca z dokumentu celnego i deklaracji importowej, z zastrzeżeniem pkt 5.

Zgodnie z art. 2 pkt 7 ustawy przez import towarów rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju.

Z powyższych przepisów wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Terminy, w których powstaje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego ustawodawca określił w art. 86 ust. 10-13 ww. ustawy. Stosownie do postanowień art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-5 oraz ust. 11, 12, 16 i 18.

W świetle powyższego należy stwierdzić, że podatek naliczony w przypadku towarów i usług, nabytych w obrocie dokonanym na terytorium państwa trzeciego, wynika z dokumentu celnego otrzymanego przez podatnika. Zatem, podatnik VAT dysponując towarem i dokumentem celnym nabywa prawo do rozporządzania i dysponowania towarem jak właściciel.

Wskazany dokument celny upoważniający do odliczenia podatku naliczonego powinien dokumentować nabycie towarów przez podatnika podatku od towarów i usług (przedsiębiorcę) do wykonywania czynności opodatkowanych.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej prowadzonej przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet. Jest płatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca kupuje od osób fizycznych, nie prowadzących działalność gospodarczej, przez portal internetowy, pojedyncze egzemplarze używanych instrumentów muzycznych. Niemal całość zakupów, towarów handlowych, dokonywanych przez Wnioskodawcę stanowią używane instrumenty muzyczne i części do nich z krajów trzecich - tj. z poza Unii Europejskiej. Wartość zakupów od poszczególnych osób fizycznych jest mała, w związku z tym Wnioskodawca nie dokonuje zgłoszenia celnego osobiście, lecz korzysta z usług Poczty Polskiej, która to dokonuje za niego tych zgłoszeń.

Dokumentem celnym potwierdzającym dokonanie zgłoszenia jest "Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)" - Karta 2 (dla Odbiorcy).

Przedmiotem niniejszej sprawy jest ustalenie, czy dokument jaki posiada Wnioskodawca w związku z dokonanym importem towarów, upoważnia go do dokonania odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tego dokumentu.

Należy w tym miejscu zwrócić uwagę, iż wyżej cytowany przepis art. 86 ust. 2 pkt 2 ustawy stanowi wyraźnie o możliwości odliczenia podatku naliczonego, z tytułu nabycia towarów w drodze importu. Kwota podatku naliczonego wynika z otrzymanego dokumentu celnego. A zatem Podatnik dokonując prawidłowego rozliczenia podatku w deklaracji podatkowej winien być w posiadaniu dokumentu celnego świadczącego o tym, iż kwota podatku naliczonego zawarta w deklaracji, faktycznie dotyczy towarów, które zostały zaimportowane na terytorium kraju przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą, do wykonywania czynności opodatkowanych.

Odnosząc się do dokumentów jakimi Wnioskodawca winien dysponować aby dokonać odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu importu towarów, wskazać należy, iż przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie precyzują, jaki oraz w jakiej formie powinien być sporządzony dokument potwierdzający przywóz towarów spoza terytorium Unii Europejskiej. W myśl Słownika języka polskiego dokument to nie tylko akt czy też pismo urzędowe, ale także dowód, świadectwo prawdziwości jakiegoś faktu. Dokumentem celnym będzie taki dowód, świadectwo, które związane jest z przywozem towarów na polski obszar celny z kraju trzeciego. Dokument celny - aby dawał prawo do odliczenia - musi dowodzić, że miał miejsce import towaru przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą – czynnego podatnika VAT, wskazywać czas, miejsce i przedmiot importu oraz określać kwotę podatku naliczonego.

Dokumentami takimi są więc dokumenty wymagane przez przepisy prawa celnego związane z procedurą celną importu towarów na terytorium kraju. Następnie zaś towary wskazane na dokumencie celnym dotyczą wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Z dniem przystąpienia Polski do Wspólnoty Europejskiej terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stało się częścią jednego, wspólnotowego obszaru celnego. Konsekwencją tego jest wcielenie w życie zasady, zgodnie z którą polskie podmioty dokonujące obrotu towarowego z państwami niebędącymi członkami Wspólnoty, zobowiązane są do bezpośredniego stosowania przepisów rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2913/92 z dnia 12 października 1992r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. U. UE L 92 Nr 302 str. 1 ze zm.) jak i rozporządzeń wykonawczych do ww. rozporządzenia. W zakresie uzupełniającym prawo wspólnotowe należy stosować przepisy ustawy z dnia 19 marca 2004r. Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622 ze zm.).

I tak na podstawie art. 19 ust. 2 ww. ustawy z dnia 19 marca 2004r. Prawo celne, Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia z dnia 6 sierpnia 2004r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przedstawiania towarów i dokonywania zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym (Dz. U. Nr 184, poz. 1900 ze zm.)

W ww. rozporządzeniu w § 1 określono szczegółowe warunki i tryb:

  1. przedstawiania przesyłek pocztowych organom celnym;
  2. dokonywania zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym.

W myśl § 2 przepisy ww. rozporządzenia stosuje się w przypadku, gdy przywóz na obszar celny Wspólnoty Europejskiej, zwanej dalej "Wspólnotą", lub wywóz z tego obszaru przesyłek pocztowych jest dokonywany przez operatora publicznego w rozumieniu art. 3 pkt 12 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. - Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188, z późn. zm.).

Zgodnie natomiast z § 7 ust. 1 ww. rozporządzenia, przesyłki pocztowe, o których mowa w art. 237 ust. 1 lit. A pkt b Rozporządzenia Wykonawczego, wprowadzone na obszar celny Wspólnoty i przeznaczone dla osób fizycznych, przedstawiane są przez urzędy pocztowe organom celnym wraz z deklaracjami celnymi CN 22 lub CN 23.

W ust. 2 wskazano, iż przesyłki pocztowe przeznaczone dla przedsiębiorców przedstawiane są przez urzędy pocztowe organom celnym wraz z deklaracjami celnymi CN 22 lub CN 23 i dokumentami handlowymi.

W § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia ustawodawca wskazał, iż z zastrzeżeniem § 9 ust. 1, w przypadku gdy przesyłki pocztowe, o których mowa w § 7 ust. 1, zawierają towary, w stosunku do których istnieje obowiązek uiszczenia należności przywozowych lub podatkowych, funkcjonariusz celny wystawia "Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)" w trzech egzemplarzach, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

Zgodnie z § 8 ust. 2 - 4 ww. rozporządzenia, funkcjonariusz celny w polu A na kartach 1, 2 i 3 przystawia pieczęć "Polska - Cło", wpisuje numer ewidencji oraz przystawia stempel SAD.

Karta 1 pozostaje w urzędzie celnym. Karty 2 i 3 wraz z przesyłką pocztową przekazywane są osobie przedstawiającej towar, w celu doręczenia odbiorcy.

Odbiorca, przyjmując przesyłkę pocztową, wpisuje w polu C:

  1. jeżeli jest osobą fizyczną- numer NIP lub PESEL, o ile je posiada,
  2. jeżeli jest przedsiębiorcą - numer NIP i REGON

-oraz wypełnia pole F na karcie 3. Karta 3 jest zwrotnie dostarczana do urzędu celnego przez osobę przedstawiającą przesyłkę w terminie nie dłuższym niż 10 dni od dnia złożenia na niej podpisu przez odbiorcę.

Stosownie do § 9 ust. 2 i 3 cyt. rozporządzenia, jeżeli przesyłki pocztowe przeznaczone są dla przedsiębiorców, odbiorca powinien dokonać zgłoszenia celnego na dokumencie SAD po otrzymaniu powiadomienia.

W przypadku, o którym mowa w ust. 2, jeśli przedsiębiorca przesyła organowi celnemu zgłoszenie celne przy użyciu karty 6, 7 i 8 dokumentu SAD, organ celny po przyjęciu zgłoszenia celnego przekazuje przesyłkę wraz z kartami 6 i 8 tego dokumentu osobie przedstawiającej przesyłkę w celu doręczenia odbiorcy. Odbiorca uzupełnia pole 54 przy adnotacji "Kartę 8 otrzymałem, zostałem powiadomiony o kwocie należności wynikającej z długu celnego" oraz, w przypadku gdy zgłoszenie celne dotyczy towarów, w stosunku do których istnieje obowiązek uiszczenia należności przywozowych lub podatkowych, składa podpis pod treścią pouczenia umieszczonego na odwrocie dokumentu SAD wskazującego, iż przedmiotowe zgłoszenie celne stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w tym pouczeniu. Karta 6 dokumentu SAD jest zwrotnie dostarczana do urzędu celnego przez osobę przedstawiającą przesyłkę w terminie nie dłuższym niż 10 dni od dnia złożenia na niej podpisu przez odbiorcę.

Z instrukcji wypełniania Dokumentu potwierdzającego dokonanie zgłoszenia celnego -obrót pocztowy (wywóz) wynika, że Dokument ten wystawia funkcjonariusz celny. Dokument ten składa się z trzech kart. Poszczególne pola dokumentu wypełnia się następująco:

Pole A - Urząd Celny - funkcjonariusz celny w prawej części pola umieszcza stempel SAD oraz wpisuje numer ewidencji, w lewej części umieszcza pieczęć "Polska - Cło".

Pole B - Osoba przedstawiająca towar - należy przystawić pieczęć urzędu pocztowego przedstawiającego przesyłkę pocztową.

Pole C - Odbiorca - należy wpisać imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę odbiorcy towarów. W chwili doręczenia przesyłki pocztowej odbiorcy wpisuje on w tym polu:

  1. swój numer NIP lub PESEL, jeżeli odbiorca jest osobą fizyczną;
  2. numer NIP i REGON - jeżeli odbiorca jest przedsiębiorcą.

W przypadku gdy odbiorca nie posiada:

  1. numeru NIP - należy wpisać "BN";
  2. numeru PESEL - należy wpisać "BP".

Z powyższych przepisów wynika, że podmiot dokonujący importu towarów, będący przedsiębiorcą powinien dokonać zgłoszenia celnego na dokumencie SAD, po otrzymaniu powiadomienia.

Z wniosku wynika, że Wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą i dokonuje importu towarów. Dokumentem potwierdzającym import towarów jaki posiada Wnioskodawca jest Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz). Dokument ten (karta 2 dla Odbiorcy), posiadany przez Wnioskodawcę w części C Odbiorca ma wpisane dane Wnioskodawcy: Imię i Nazwisko, adres, numer NIP i PESEL. Tymczasem z § 9 ust. 4 pkt 2 cyt. rozporządzenia wynika, że jeżeli odbiorca jest przedsiębiorcą w polu C winien być wpisany numer NIP i REGON. Powyższy sposób wypełnienia ww. Dokumentu przez przedsiębiorcę potwierdza również Instrukcja wypełniania tego Dokumentu.

Odnosząc zatem powyższe do rozpatrywanej sprawy należy stwierdzić, że posiadany przez Wnioskodawcę Dokument niewątpliwie jest dokumentem celnym, jednakże nie jest Dokumentem celnym, który potwierdza dokonanie importu towarów przez przedsiębiorcę, a więc podmiot prowadzący działalność gospodarczą, które to towary zostały sprowadzone do wykonywania czynności opodatkowanych. Dokument ten wskazuje natomiast na dokonanie importu towarów przez osobę fizyczną na cele prywatne.

Jak wskazano wcześniej dokument celny uprawniający do odliczenia podatku naliczonego z tytułu dokonania importu towarów winien potwierdzać dokonanie ww. czynności przez czynnego podatnika podatku od towarów i usług a towary te winny być zaimportowane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Dokument posiadany przez Wnioskodawcę nie potwierdza ww. czynności a zatem w konsekwencji nie stanowi podstawy do odliczenia podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszowie, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj