Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-119/07/JK
z 11 stycznia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-119/07/JK
Data
2008.01.11



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
gmina
jednostka
koszt kwalifikowany
samorząd publiczny
zadania statutowe


Istota interpretacji
Czy w odniesieniu do zrealizowanych projektów inwestycyjnych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Gmina, która jest beneficjentem umowy, ma możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części?



Wniosek ORD-IN 803 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2007 r. (data wpływu 17 grudnia 2007 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku w całości lub części - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 17 grudnia 2007 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku w całości lub części.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.


Zgodnie z art. 7 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej obejmujących sprawy, m.in. gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego, wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych. Gmina G. dysponuje zaświadczeniem Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w B. z dnia 7 września 2007 r. potwierdzającym, że Gmina G. z siedzibą: G., ul. A. i G. C. nie figuruje w ewidencji podatników podatku od towarów i usług prowadzonej przez Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w B. Gmina G. realizuje nałożone na nią ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym zadania poprzez Urząd Gminy G., który jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (NIP). Gmina G., jako beneficjent w umowach o dofinansowanie projektów w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 realizowała w 2005 r. Projekt Nr Z/2.20/111/3.1/111/04 "Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Z., gmina G." i w 2006 r. Projekt Nr Z/2.20/III/3.2/68/05 "Budowa ulicy P. i modernizacja ulicy P. w miejscowości G." w części z dochodów własnych gminy oraz przy współudziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. W ramach realizacji projektów ułożono kanalizację sanitarną grawitacyjną, przewody tłoczne, wybudowano przepompownię ścieków i przyłączy kanalizacji sanitarnej w m. Z., a także wybudowano ulice P. i zmodernizowano ulicę P. w m. G. Zakupione usługi wykonania kanalizacji sanitarnej, przewodów tłocznych, przepompowni ścieków i przyłączy kanalizacji, jak również wybudowania ulicy P. i zmodernizowania ulicy P. nie są wykorzystywane przez Gminę G., ani przez Urząd Gminy G. do czynności wykonywanych na podstawie Zawartych umów cywilnoprawnych - Gmina G. ani Urząd Gminy G. nie są bowiem stronami w umowach cywilnoprawnych dotyczących odbioru nieczystości (ścieków). Kanalizacja sanitarna po odbiorze protokolarnym została nieodpłatnie przekazana do dalszego użytkowania i administrowania jednostce organizacyjnej gminy - "K" w G., który jest samodzielną jednostką sporządzającą sprawozdania finansowe, pokrywającą koszty i wydatki z osiąganych przychodów, w tym z dotacji przedmiotowej na dopłatę do kosztów jednostkowych związanych z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków otrzymanej z budżetu gminy. Umowy cywilnoprawne z odbiorcami nieczystości zawarte zostały przez "K", Gmina G. ani Urząd Gminy G. nie były stronami w umowach cywilnoprawnych dotyczących dochodów związanych z użytkowaniem kanalizacji sanitarnej w m. Z. oraz z budową ul. P. i modernizacji ul. P.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy w odniesieniu do zrealizowanych projektów inwestycyjnych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Gmina G., która jest beneficjentem umowy, ma możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub w części...


Zdaniem wnioskodawcy, Gmina G. nie miała i nie ma możliwości odliczenia podatku VAT w części ani w całości, w odniesieniu do kosztów i wydatków poniesionych na zrealizowanie inwestycji polegających na budowie kanalizacji wraz z przyłączami w miejscowości Z. oraz na budowie ul. P. i modernizacji ul. P. w m. G.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej – powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 ustawy Ordynacja podatkowa).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj