Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP2/443-31/07/KL
Data
2007.12.14
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku
Słowa kluczowe
czynności nieopodatkowane podatkiem od towarów i usług
dotacja z Europejskiego Funduszu Społecznego
fundusz unijny
fundusze europejskie
gmina
jednostka samorządu terytorialnego
koszt kwalifikowany
odliczenie podatku od towarów i usług
pomoc bezzwrotna
pomoc zagraniczna
projekt pomocowy
zadania publiczne
zadania statutowe
Istota interpretacji
Czy gmina ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług dotyczącego wydatków kwalifikowanych poniesionych w ramach korzystania z funduszy unijnych?
Wniosek ORD-IN
943 kB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 września 2007 r. (data wpływu 27 września 2007 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 listopada 2007 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług z tytułu zrealizowanego zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rewitalizacja parku miejskiego na obszarze Miasta S.” niezwiązanego z wykonywaniem czynności opodatkowanych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odzyskania podatku od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
W roku 2007 Gmina i Miasto zrealizowała - dofinansowane ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) - zadanie pn. „Rewitalizacja parku miejskiego na obszarze Miasta S.”, w ramach którego wykonano oświetlenie na terenie parku oraz wybudowano elementy małej architektury (schody, taras, ławki, kosze na śmieci, fontannę). Wskazano, iż inwestycja nie jest związana z jakąkolwiek działalnością, w ramach której Gmina i Miasto mogłaby odzyskać podatek od towarów i usług. Realizacja projektu miała bowiem na celu zapewnienie rekreacji mieszkańcom korzystającym z parku. Oświadczono ponadto, iż w odniesieniu do powstałych obiektów nie były i nie będą zawierane żadne odpłatne umowy cywilnoprawne, nie nastąpi również ich przekazanie innym podmiotom.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy Gmina i Miasto ma możliwość odzyskania podatku od towarów i usług w ramach wykonanego zadania...
Zdaniem Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odzyskania podatku od towarów i usług, jako że zrealizowany projekt pn. „Rewitalizacja parku miejskiego na obszarze Miasta S.” nie wiąże się z żadną działalnością, w ramach której Gmina i Miasto mogłaby dochodzić jego zwrotu. Również po przeanalizowaniu § 23 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.) stwierdzono, że środki pozyskane przez Gminę i Miasto na realizację ww. inwestycji nie są środkami bezzwrotnej pomocy zagranicznej, o których mowa w § 6 ust. 3 i 4 powołanego rozporządzenia.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.
|