Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/443-181/07/ASz
z 14 stycznia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP2/443-181/07/ASz
Data
2008.01.14



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów --> Szczególne przypadki wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów za wynagrodzeniem


Słowa kluczowe
import towarów
informacja podsumowująca
kurs walut
nabycie wewnątrzwspólnotowe
obowiązek podatkowy
procedura


Istota interpretacji
wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów z tytułu przemieszczenia z Austrii do Polski zaimportowanego wcześniej towaru z Chin



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. X, przedstawione we wniosku z dnia 1 października 2007r. (data wpływu 9 października 2007r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 grudnia 2007r. (data wpływu 11 grudnia 2007r.) oraz pismem z dnia 27 grudnia 2007r. (data wpływu 31 grudnia 2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów z tytułu przemieszczenia z Austrii do Polski zaimportowanego wcześniej towaru z Chin – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 października 2007r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów z tytułu przemieszczenia z Austrii do Polski zaimportowanego wcześniej towaru z Chin.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 grudnia 2007r. (data wpływu 11 grudnia 2007r.) oraz pismem z dnia 27 grudnia 2007r. (data wpływu 31 grudnia 2007r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tutejszego organu z dnia 12 grudnia 2007r znak IBPP2/443-181/07/ASz.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje importu towarów z Chin. Towary dostarczane są do Austrii, gdzie dokonywana jest odprawa celna i uiszczane należności celne. Następnie towary są dostarczane do siedziby Spółki na terytorium kraju. Zgłoszenia celnego dokonuje upoważniony przez Wnioskodawcę na podstawie zezwolenia przedstawiciel Podatkowy – austriacka agencja celna. Towary zostają dopuszczone do obrotu na podstawie procedury celnej o kodzie 4200. Procedura ta stanowi dopuszczenie do obrotu jednoczesnym wprowadzeniem na rynek krajowy towarów, które podlegają zwolnieniu z podatku VAT w przypadku dostawy do innego Państwa Członkowskiego (import z kraju trzeciego z bezpośrednio następującą dostawą wewnątrzwspólnotową). W przedmiotowej sprawie import towarów nastąpił w lipcu 2007 r. Następnie dokonano przemieszczenia towarów z terytorium Austrii na terytorium Polski. Przemieszczenia tego dokonała polska firma transportowa wystawiając fakturę za usługę transportową.

W związku z wykonaniem całej transakcji Wnioskodawca posiada następujące dokumenty:

  1. fakturę importową, wystawioną dla Wnioskodawcy przez kontrahenta chińskiego,
  2. fakturę od polskiej firmy transportowej (agencji celnej) za transport drogowy z Wiednia do siedziby firmy oraz za fracht lotniczy z Chin do Austrii,
  3. notę obciążeniową od wspomnianej polskiej firmy transportowej za uiszczone cło przez Przedstawiciela Podatkowego,
  4. austriacki SAD wystawiony dla Wnioskodawcy, gdzie jako osoba zgłaszająca jest wykazana austriacka agencja celna, będąca przedstawicielem podatkowym,
  5. dokument potwierdzający uiszczenie cła w Austrii przez przedstawiciela podatkowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy jest wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów przemieszczenie towaru z Austrii do Polski, który to towar został wcześniej zakupiony od kontrahenta z Chin, a następnie zaimportowany w Wiedniu i przemieszczony z Austrii do Polski...
  2. Co należy wliczyć do podstawy opodatkowania tej transakcji i jakie kursy zastosować...
  3. Jaki jest moment powstania obowiązku w podatku od towarów i usług z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów z Chin (odprawa celna Austria), dopuszczonych do obrotu z zastosowaniem procedury celnej z kodem 4200...
  4. Jakiego dostawcę należy wykazać w kwartalnej informacji podsumowującej VAT UE z tytułu nabycia towarów od kontrahenta z Chin, a odprawy dokonanej przez austriackiego przedstawiciela podatkowego...

Zdaniem Wnioskodawcy:

  1. W przedstawionym stanie faktycznym mamy do czynienia z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towarów za wynagrodzeniem, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o VAT, a nie z importem towarów (art. 2 pkt 7 ustawy o VAT).
  2. Podstawą opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest wartość towaru, która wynika z faktury wystawionej przez dostawcę chińskiego powiększoną, zgodnie z art. 31 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, o zapłacone w Austrii cło. Podstawa opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów została podwyższona w fakturze wewnętrznej wystawionej w dniu 15 sierpnia o wartość cła, którym obciążyła Wnioskodawcę polska agencja celna. Wnioskodawca nie dokonuje już przeliczenia cła po kursie z dnia powstania obowiązku podatkowego, gdyż wspomniane cło polska agencja celna zafakturowała w PLN i ta kwota została przez Wnioskodawcę uiszczona.
  3. Transport z Wiednia do siedziby firmy, naliczony przez polską agencję celną, nie zwiększy podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotwego nabycia towarów, gdyż nie jest on należny dostawcy. Opłata za ten transport nie jest też importem usługi wewnątrzwspólnotowego transportu drogowego towarów, gdyż dokonała go polska firma transportowa, a nie bezpośrednio austriacki przedstawiciel podatkowy. Również koszt frachtu towarów z Chin do Austrii nie zwiększą podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Są one bowiem należne polskiej firmie transportowej, a nie są pobierane przez dostawcę (ani przez dostawcę chińskiego, ani przez wewnątrzwspólnotowego dostawcę, czyli przedstawiciela podatkowego).
  4. Obowiązek podatkowy z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów powstanie zgodnie z art. 20 ust. 5 ustawy o VAT. Nie będzie miał tutaj zastosowania art. 20 ust. 6 ustawy o VAT rodzący wcześniejszy termin powstania obowiązku podatkowego. Jest tak dlatego, że Spółka w ogóle nie dysponuje faktura wystawioną przez podatnika podatku od wartości dodanej, o której mowa w art. 20 ust. 6 ustawy o VAT. Jedyną bowiem fakturą potwierdzającą zakup towarów będzie faktura importowa wystawiona przez kontrahenta .
  5. Wystawiając fakturę wewnętrzną dokumentującą wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów 15 dni miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, nasza Spółka dokonała przeliczenia stosownych kwot według kursu waluty, w której wystawiono fakturę importową, z dnia powstania obowiązku podatkowego tj. w przedmiotowym wypadku z dnia 15 sierpnia 2007r.
  6. W informacji VAT-UE w części dotyczącej przedmiotowej transakcji Wnioskodawca wykaże po stronie wewnątrzwspólnotowego dostawcy austriackiego przedstawiciela podatkowego wraz z jego nr VAT: AT XXXXXXX.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Ad. 1.
Zgodnie z art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) przez import towarów rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jednakże z importem towarów będziemy mieli do czynienia tylko wówczas gdy określona procedura celna zostanie zakończona na terytorium Polski (art. 36 ust. 1 ww. ustawy).

W świetle art. 79 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny, zastosowanie procedury dopuszczenia do obrotu nadaje towarowi niewspólnotowemu status towaru wspólnotowego. Oznacza to, że po spełnieniu wszystkich formalności, a zwłaszcza dokonaniu zgłoszenia celnego oraz zapłaceniu należności celno – podatkowych, można swobodnie dysponować towarem na obszarze celnym Wspólnoty Europejskiej. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że na terytorium Austrii zastosowano procedurę dopuszczenia do obrotu 4200.

W oparciu o przepisy rozporządzenia Komisji(WE) nr 2286/2003 z dnia 18 grudnia 2003r., zmieniającego rozporządzenie Komisji nr 2454/93, ustanawiające przepisy w celu wykonania ww. rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92, ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 343 Rady), które między innymi wprowadziło nowe zasady wypełniania formularza SAD – Departament Ceł Ministerstwa Finansów RP opracował „Instrukcję wypełniania i stosowania dokumentu SAD”.

Zgodnie z wykazem kodów procedur zawartym w ww. instrukcji – procedura 42 stanowi dopuszczenie do obrotu z jednoczesnym wprowadzeniem na rynek krajowy towarów, które podlegają zwolnieniu z podatku VAT w przypadku dostawy do innego Państwa Członkowskiego (import z kraju trzeciego z bezpośrednio następującą po nim dostawą wewnątrzwspólnotową).

Zatem, w myśl powyższego, skoro towary zostały odprawione i dopuszczone do obrotu w Austrii, oznacza to, że importu dokonano na terytorium Austrii.Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się nabycie prawa do rozporządzania jak właściciel towarami, które w wyniku dokonanej dostawy są wysyłane lub transportowane na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium państwa członkowskiego rozpoczęcia wysyłki lub transportu przez dokonującego dostawy, nabywcę towarów lub na ich rzecz. W myśl art. 9 ust. 2 ww. ustawy, przepis ust. 1 stosuje się pod warunkiem, że:

  1. nabywcą towarów jest:
    a) podatnik, o którym mowa w art. 15, lub podatnik podatku od wartości dodanej, a nabywane towary mają służyć czynnościom wykonywanym przez niego jako podatnika,
    b) osoba prawna niebędąca podatnikiem, o którym mowa w lit. a,
    – z zastrzeżeniem art. 10;
  2. dokonujący dostawy towarów jest podatnikiem, o którym mowa w pkt 1 lit. a.

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ww. ustawy przez wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4, rozumie się również przemieszczenie towarów przez podatnika od wartości dodanej lub na jego rzecz, należących do tego podatnika, z terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju, jeżeli towary te zostały przez tego podatnika na terytorium tego innego państwa członkowskiego w ramach prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa wytworzone, wydobyte, nabyte, w tym również w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, albo zaimportowane, i towary te mają służyć czynnościom wykonywanym przez niego jako podatnika na terytorium kraju.

W omawianym przypadku podatnik działa na terytorium Austrii za pośrednictwem przedstawiciela podatkowego, co spełnia przesłankę przepisu art. 11 ust. 1 ustawy o VAT. Z przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego wynika również, że podatnik dokonał przemieszczenia towarów z terytorium Austrii do Polski w ramach swojego przedsiębiorstwa, a zatem przywóz ten stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.

Ad.2.
W myśl art. 31 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podstawą opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest kwota, którą nabywający jest obowiązany zapłacić.Zgodnie z art. 31 ust. 2 ww. ustawy, podstawa opodatkowania, o której mowa w ust. 1 obejmuje:

  1. podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze związane z nabyciem towarów, z wyjątkiem podatku,
  2. wydatki dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu oraz ubezpieczenia, pobierane przez dostawcę od podmiotu dokonującego wewnątrzwspólnotowego nabycia.

W świetle § 37 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97 poz. 970 ze zm.):

  1. Kwoty wyrażone w walucie obcej wykazywane na fakturze przelicza się na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień wystawienia faktury, jeżeli faktura jest wystawiana w terminie, w którym podatnik obowiązany jest do jej wystawienia, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3,
  2. W przypadku gdy na dzień wystawienia faktury bieżący kurs średni waluty obcej nie został wyliczony i ogłoszony, do przeliczenia stosuje się kurs wymiany ostatnio wyliczonyi ogłoszony.
  3. W przypadku niewystawienia faktury w terminie, w którym podatnik obowiązany jest do jej wystawienia, kwoty wyrażone w walucie obcej przelicza się na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio,
  4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do przeliczania kwot wykazywanych na fakturze wystawionej przez podatnika podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze, jeżeli dokumentują one czynności, które u podatnika stanowią: wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, dostawę towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, lub import usług.

W niniejszej sprawie faktura za towar została wystawiona przez kontrahenta chińskiego, niebędącego podatnikiem podatku od wartości dodanej. Faktura ta związana jest z importem towarów, który miał miejsce na terenie Austrii. Spółka będąca zarejestrowanym w Polsce podatnikiem VAT dokonała następnie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy o VAT, w związku z czym nie została wystawiona faktura przez kontrahenta unijnego. W konsekwencji, w przedmiotowej sprawie, do przeliczenia faktury wystawionej przez kontrahenta chińskiego, należy zastosować wyliczony i ogłoszony przez NBP kurs średni waluty obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Nie jest bowiem w tym przypadku zasadne ocenianie terminowości wystawienia faktury przez kontrahenta chińskiego.

Tak ustaloną kwotę, w myśl art. 31 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Podatnik winien zwiększyć o cło uiszczone przez przedstawiciela podatkowego, a wynikające z noty obciążeniowej wystawionej przez polską firmę transportową.

Z wniosku wynika, że koszty transportu związane z nabyciem przedmiotowych towarów nie są pobierane przez dostawcę, ponieważ są one należne polskiej firmie transportowej. W konsekwencji, w świetle unormowania wynikającego z art. 31 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy o podatku od towarów i usług, nie powiększają one podstawy opodatkowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Zgodnie z art. 2 pkt 9 ustawy o VAT przez import usług rozumie się świadczenie usług, z tytułu wykonania których podatnikiem jest usługobiorca, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące usługobiorcami usług świadczonych przez podatników posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania albo pobytu poza terytorium kraju. W niniejszej sprawie nie ma miejsca import usług z tytułu transportu towarów, gdyż usługa ta była wykonana przez polską firmę transportową.

Ad. 3.
Zgodnie z art. 20 ust. 5 cytowanej wyżej ustawy o VAT, przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotowym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Stosownie do art. 20 ust. 6 ww. ustawy, w przypadku gdy przed terminem, o którym mowa w ust. 5, podatnik podatku od wartości dodanej wystawił fakturę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury. W niniejszej sprawie Wnioskodawca dysponuje jedynie fakturą importową otrzymaną od kontrahenta chińskiego, natomiast nie jest w posiadaniu faktury wystawionej przez podatnika podatku od wartości dodanej.

W świetle powyższego, obowiązek podatkowy z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów z Chin, w sytuacji gdy odprawy celnej dokonano na terytorium Austrii, dopuszczonych do obrotu z zastosowaniem procedury celnej z kodem 4200, powstanie zgodnie z dyspozycją art. 20 ust. 5 ustawy o VAT, to jest 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Ponieważ w przedmiotowej sprawie dostawa towaru będąca przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów nastąpiła w miesiącu lipcu 2007r. obowiązek podatkowy z tego tytułu powstał 15 sierpnia 2007r.

Zgodnie z art. 106 ust. 7 ww. ustawy o VAT, w przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz importu usług wystawiane są faktury wewnętrzne.

Skoro w rozpoznanej sprawie obowiązek podatkowy powstał 15 sierpnia 2007r., Wnioskodawca miał obowiązek wystawić z tego tytułu, na podstawie cytowanego wyżej przepisu art. 106 ust. 7 ustawy o VAT, fakturę wewnętrzną. Jak wskazano w punkcie 2 - do przeliczenia faktury wystawionej przez kontrahenta chińskiego, należy zastosować wyliczony i ogłoszony przez NBP kurs średni waluty obcej na dzień powstania obowiązku podatkowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, czyli z dnia 15 sierpnia 2007r.

Ad.4.
Zgodnie z art. 100 ust. 1 ww. ustawy o VAT podatnicy, o których mowa w art. 15, dokonujący wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w rozumieniu art. 9-12 lub wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w rozumieniu art. 13, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym informacje podsumowujące o dokonanych wewnątrzwspólnotowych nabyciach towarów i wewnątrzwspólnotowych dostawach towarów, zwane dalej "informacjami podsumowującymi", za okresy kwartalne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu:

  1. wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów - w przypadku informacji podsumowujących dotyczących wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów;
  2. wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - w przypadku informacji podsumowujących dotyczących wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.

W świetle art. 100 ust. 3 ww. ustawy o VAT informacja podsumowująca powinna zawierać w szczególności następujące dane:

  1. nazwę lub imię i nazwisko podmiotu, o którym mowa w ust. 1 lub 2, oraz jego numer identyfikacji podatkowej podany w potwierdzeniu dokonanym przez naczelnika urzędu skarbowego zgodnie z art. 97 ust. 9;
  2. właściwy i ważny numer identyfikacyjny kontrahenta nadany mu w państwie członkowskim, z którego dokonywane jest wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów lub do którego jest dokonywana wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów;
  3. kod kraju, z którego jest dokonywane wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów lub do którego jest dokonywana wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów;
  4. łączną wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, wyrażoną zgodnie z art. 31, oraz łączną wartość wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - w odniesieniu do poszczególnych kontrahentów.

Z powyższych przepisów wynika, że w informacji podsumowującej z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów należy wskazać właściwy i ważny numer kontrahenta nadany w państwie członkowskim z którego jest dokonywane wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów oraz kod kraju, z którego jest dokonywane wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów.

W zaistniałym stanie faktycznym mamy do czynienia z nietransakcyjnym przemieszczeniem towarów z państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju na terytorium kraju dokonane przez Wnioskodawcę, który wcześniej dokonał importu tych towarów. W takim przypadku dostawcą i nabywcą towarów jest ten sam podmiot. Jak wskazano we wniosku Spółkę reprezentuje w Austrii przedstawiciel podatkowy – austriacka agencja celna zarejestrowana na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. Wobec powyższego, mając na uwadze specyfikę przedmiotowej transakcji, w informacji podsumowującej jako numer kontrahenta należy wykazać numer przedstawiciela podatkowego, który posiada ważny numer nadany w państwie członkowskim, z którego dokonywane jest nietransakcyjne przemieszczenie towarów.

Jeżeli zatem regulacje prawne w Austrii nie wymagają od Wnioskodawcy rejestracji do podatku od wartości dodanej oraz zezwalają na użyczenie unijnego numeru VAT przez działającego na tym terenie w imieniu Spółki przedstawiciela, jak również nakazują temu przedstawicielowi wykazanie przedmiotowej transakcji jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów na terenie Austrii, to stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

W świetle powyższego, mając na uwadze przedstawiony zaistniały stan faktyczny stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe w zakresie wszystkich zadanych pytań.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).
Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj