Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP3/443-33/07/ZG
z 3 grudnia 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP3/443-33/07/ZG
Data
2007.12.03



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy ogólne --> Zwolnienia --> Inne przypadki zwolnień z podatku akcyzowego


Słowa kluczowe
alkohol etylowy skażony
nabycie wewnątrzwspólnotowe
zwolnienie z podatku akcyzowego


Istota interpretacji
Czy w przypadku sprowadzania do Polski alkoholu etylowego całkowicie skażonego z Ł. zostanie zwolniony z podatku akcyzowego



Wniosek ORD-IN 641 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t. j. z 2005 roku Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2007 roku o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnień od podatku akcyzowego alkoholu etylowego skażonego w nabyciu wewnątrzwspólnotowym - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 25 września 2007 roku został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnień od podatku akcyzowego alkoholu etylowego skażonego w nabyciu wewnątrzwspólnotowym.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.


Firma podatnika w ramach wykonywanej działalności gospodarczej prowadzi skład podatkowy, w którym produkuje rozcieńczalniki i rozpuszczalniki na bazie alkoholu etylowego skażonego.

W najbliższym czasie firma ma zamiar produkować rozpuszczalniki i rozcieńczalniki z alkoholu etylowego całkowicie skażonego mieszanką następujących substancji na 100 litrów spirytusu: izopropyl 3 l, benzoesan denatonium 2 gramy. Procedura całkowitego skażenia alkoholu etylowego jest stosowana na Ł. Została ona zgłoszona i zaakceptowana zgodnie z warunkami rozporządzenia (WE) nr 3199/93 w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy w przypadku sprowadzania do Polski wyżej wymienionego alkoholu etylowego całkowicie skażonego z Ł. zostanie zwolniony z podatku akcyzowego...


Zdaniem wnioskodawcy państwa członkowskie są zobowiązane zwolnić z podatku akcyzowego alkohole, które zostały całkowicie skażone zgodnie z wymaganiami jakiegokolwiek Państwa Członkowskiego pod warunkiem, że wymagania te zostały należycie zgłoszone i zaakceptowane.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (t. j. z 2006 roku Dz. U Nr 72 poz. 500 ze zm.) zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy wprowadzany do obrotu handlowego w postaci alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji nr 3199/93/WE z dnia 22 listopada 1993 roku w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz. Urz. WE L 288 z 23.11.1993; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 09 t. 1, str. 249 ze zm.).

Przytoczone w zaprezentowanym przepisie rozporządzenie Komisji obejmuje swoją treścią załącznik, w którym wyszczególniono należycie zgłoszone i zaakceptowane zgodnie z art. 27 ust. 3 i 4 Dyrektywy Rady nr 92/83/EWG z dnia 19 października 1992 roku w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od alkoholu i napojów alkoholowych (Dz. Urz. L 316 z 31.10.1992, str. 21 ze zm.) substancje skażające i ich stężenie, które są wykorzystywane w każdym Państwie Członkowskim do celów całkowitego skażenia alkoholu etylowego.

Podatnik w opisanym zdarzeniu przyszłym wskazuje, iż zamierza nabywać wewnątrzwspólnotowo z Ł. alkohol etylowy skażony substancjami: izopropyl - 3litry i benzoesan denatonium - 2 gramy dodane na każde 100 litrów spirytusu.

Z załącznika do rozporządzenia Komisji wynika, iż substancje te dodane we wskazanych proporcjach są wymienione jako należycie zgłoszone i zaakceptowane dla Ł., wobec czego alkohol etylowy skażony na Ł. tymi środkami dodanymi w opisanej ilości, a mający być przedmiotem nabycia wewnątrzwspólnotowego będzie zwolniony na mocy § 18 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj