Interpretacja Urzędu Skarbowego w Chrzanowie
PB/p.3110-7-47/2007
z 6 września 2007 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PB/p.3110-7-47/2007
Data
2007.09.06
Autor
Urząd Skarbowy w Chrzanowie
Temat
Podatki i opłaty lokalne --> Podatek od nieruchomości
Słowa kluczowe
podatek od nieruchomości
Pytanie podatnika
1) Czy wyrażenie „sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru" użyte w przepisie art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych w odniesieniu do deklaracji na podatek od nieruchomości składanej na dany rok podatkowy oznacza formularz deklaracji (replikę) zgodny z układem graficznym określonym przez Radę Gminy, przesyłanym później przez organ podatkowy, czy formularz zawierający dane dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku od nieruchomości - jak stanowi przepis art. 6 ust. 13 cyt. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych?
2) Czy złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości zawierających większy zakres danych niż określony przez Radę Gminy, obejmujący przykładowo numery Ksiąg Wieczystych, nazwę sądu, numery działek, adresy położenia nieruchomości, KRS, REGON, PKD lub wysokość miesięcznych rat podatku wypełnia dyspozycję przepisu art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych? 3) Czy przepisy prawa podatkowego i prawa karnego skarbowego przewidują konsekwencje za złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, zawierających wszystkie informacje dotyczące podmiotu i przedmiotu opodatkowania niezbędne do wymiaru i poboru podatku, w tym dane opisowe dotyczące nieruchomości, a które zostały sporządzone na formularzach wykorzystujących inny układ graficzny niż określony przez Radę Gminy?
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 143 § 1, art. 14a § 1-4, art. 217 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 1c oraz art. 6 ust. 9 pkt 1 i ust. 13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 ze zm.), na wniosek ... Sp. z o.o.w ... ... S.A. z siedzibą przy u1... .. ... ..., nr CERP-3222-8-089/07 z dnia 21 czerwca 2007 r. postanawiam, udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, tj. art. 6 ust. 9 i ust. 13 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych w ten sposób, że stanowisko podatnika zaprezentowane we wniosku nr CERP-3222-8-089/07 z dnia 21 czerwca 2007 r. uznaję za nieprawidłowe w obowiązującym stanie prawnym. Uzasadnienie Wnioskiem z dnia 21 czerwca 2007 r., który został doręczony tut. organowi podatkowemu w dniu 2 lipca 2007 r., .... Sp. z o.o. w ... zwróciła się o udzielenie pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego. 1. Przedmiot interpretacji, zgodnie z wnioskiem podatnika, jest następujący: 2. Stan faktyczny, przedstawiony przez podatnika, jest następujący: 3. Stanowisko podatnika, zawarte we wniosku, jest następujące: W sprawie dokonano następującej oceny prawnej stanowiska pytającego: W myśl art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki niemające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Agencji Nieruchomości Rolnych, a także jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe są obowiązane składać organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania, deklaracje na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu wedługustalonego wzoru. Art. 6 ust. 13 ustawy o podatkach i opiatach lokalnych stanowi, że wzory formularzy, o których wyżej mowa, określa w drodze uchwały rada gminy. W związku z powyższym wyrażenie „deklaracje na podatek od nieruchomości sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru" oznacza, że podatnik jest zobowiązany do sporządzenia deklaracji na podatek od nieruchomości na formularzu obowiązującym na terenie danej gminy (tj. tej gminy, gdzie powożone są przedmioty opodatkowania), określonym w drodze uchwały rady tej gminy. Tym samym sporządzenie deklaracji na formularzu innym, niż obowiązujący na mocy uchwały rady gminy na jej terenie, nie wypełnia dyspozycji normy zawartej w art. 6 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatkach i opiatach lokalnych. Złożenie przez podatnika deklaracji na podatek od nieruchomości na formularzu innym niż obowiązujący na terenie danej gminy może spowodować skierowanie przez organ podatkowy zawiadomienia do właściwego urzędu skarbowego o popełnieniu czynu określonego w art. 56 § 4 ustawy z dnia 10 września 1999 r. Kodeks karny skarbowy (Dz. U. z 2007 r. Nr 111, poz.765 ze zm.) Mając na uwadze powyższe orzeczono jak na wstępie. Pouczenie: Na podstawie art. 14b § 2 ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja niniejsza jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w art. 14b. Na niniejsze postanowienie przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Burmistrza Libiąża w terminie 7 dni od daty jego doręczenia. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.