Interpretacja Łódzkiego Urzędu Skarbowego
ŁUS-II-2-423/243/07/AT
z 27 sierpnia 2007 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
ŁUS-II-2-423/243/07/AT
Data
2007.08.27
Autor
Łódzki Urząd Skarbowy
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
dofinansowanie
koszty uzyskania przychodów
logo
reklama
sponsoring
związek przyczynowo-skutkowy
Pytanie podatnika
dotyczy zaliczenia wydatków poniesionych na dofinansowanie różnego rodzaju imprez (zawodów sportowych, konferencji branżowych, targów specjalistycznych) w zamian za wyeksponowanie na nich logo Spółki, do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654, ze zm.).
Działając na podstawie przepisów art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie zaliczenia wydatków poniesionych na dofinansowanie różnego rodzaju imprez (zawodów sportowych, konferencji branżowych, targów specjalistycznych) w zamian za wyeksponowanie na nich logo Spółki, do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654, ze zm.) Pismem z dnia 15.06.2007r. (data wpływu 27.06.2007r.) Spółka wystąpiła z zapytaniem: czy wydatki poniesione na dofinansowanie różnego rodzaju imprez (zawodów sportowych, konferencji branżowych, targów specjalistycznych) w zamian za wyeksponowanie na nich logo Spółki, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi informuje, że zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Brak ustawowej definicji sponsoringu powoduje, iż oceniając jego skutki pod kątem kosztów uzyskania przychodów, należy stosować przepisy dotyczące reklamy, gdyż sponsoring uznawany jest za formę reklamy, której przedmiotem jest firma i jej produkty. Sponsorowanie ma kształtować pozytywny wizerunek firmy i popularyzować jej nazwę na rynku. Zwiększenie popularności firmy może mieć wpływ na wzrost uzyskiwanych przez nią przychodów. W opinii tut. organu podatkowego dofinansowanie różnego rodzaju imprez (zawodów sportowych, konferencji branżowych, targów specjalistycznych) w zamian za wyeksponowanie na nich logo Spółki przesądza o tym, że ma on charakter reklamy, stąd wydatki z tym związane, o ile są racjonalne i wykazują związek przyczynowo - skutkowy z przychodami, spełniają wymogi określone w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych, czyli stanowią koszty uzyskania przychodów. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.