Interpretacja Urzędu Skarbowego w Wadowicach
PD1A/415-22/07
z 21 sierpnia 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PD1A/415-22/07
Data
2007.08.21



Autor
Urząd Skarbowy w Wadowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Koszty uzyskania przychodów


Słowa kluczowe
dofinansowanie
fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych
koszty uzyskania przychodów
wynagrodzenia


Pytanie podatnika
Czy koszt wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych w części otrzymanego dofinansowania z PFRON stanowi koszt uzyskania przychodów.


POSTANOWIENIE

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Wadowicach działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy– Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1570 ze zm.) po rozpatrzeniu Pana wniosku z dnia 15.06.2007 r. (data wpływu 22.06.2007 r.) w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych stwierdza, iż przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Z przedstawionego w piśmie z dnia 15.06.2007 r.; stanu faktycznego wynika, iż Pana firma z uwagi na status zakładu pracy chronionej otrzymuje dofinansowanie z ... do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości otrzymana kwota dofinansowania do wynagrodzeń zostaje zaksięgowana jako zmniejszenie kosztów wynagrodzeń pod datą otrzymania środków z ... . Jeżeli kwota miesięcznego dofinansowania przekracza kwotę miesięcznego wynagrodzenia osiąganego przez pracownika niepełnosprawnego, wówczas zgodnie z art. 26a ust. 5 pkt 2 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 ze zm.) różnicę pomiędzy kwotą miesięcznego dofinansowania, a kwotą tego wynagrodzenia firma przekazuje na Zakładowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, z przeznaczeniem na indywidualny program rehabilitacji pracowników niepełnosprawnych zatrudnionych w firmie.

W Pana ocenie koszt wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych w części podlegającej dofinansowaniu stanowi koszt uzyskania przychodu.

Ustosunkowując się do powyższego Naczelnik tut. Urzędu wyjaśnia:
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.
Natomiast przepis art. 23 ust. 1 pkt 55 w/w ustawy stanowi, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów niewypłaconych, niedokonanych lub niepostawionych do dyspozycji wypłat, świadczeń oraz innych należności z tytułów określonych w art. 12 ust. 1 i 6, art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz w art. 18a także zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakład pracy.
Stąd należy stwierdzić, iż jeśli przedmiotowe wynagrodzenia (sfinansowane przez ...) zostały wypłacone pracownikom (będącym osobami niepełnosprawnymi), to wartość tych wypłat będzie stanowiła koszt uzyskania przychodów.
Możliwość zaliczenia tych wynagrodzeń do kosztów uzyskania przychodów będzie równocześnie konsekwencją uznania za przychód podatkowy tychże dofinansowań (art. 14 ust. 2 pkt 2).

Biorąc pod uwagę powyższe uregulowania oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny, należy stwierdzić, iż wypłacone pracownikom wynagrodzenia sfinansowane przez ... stanowią koszt uzyskania przychodów Pana firmy.

Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy– Ordynacja podatkowa niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę.

Stosownie do art. 14b § 1 i § 2 ustawy– Ordynacja podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla wnioskodawcy, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej i może zostać zmieniona albo uchylona w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5.

Z posiadanych danych przez tut. organ podatkowy wynika, iż w dacie złożenia przedmiotowego wniosku nie toczyło się postępowanie podatkowe, postępowanie przed sądem administracyjnym ani kontrola podatkowa.

Pouczenie :
Na podstawie art. 236 § 1 w związku z art. 14a § 4 ustawy Ordynacja podatkowa na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie za pośrednictwem Naczelnika tut. Urzędu w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj