Interpretacja Urzędu Skarbowego w Jarocinie
PP/443-1/07
z 15 maja 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PP/443-1/07
Data
2007.05.15


Referencje


Autor
Urząd Skarbowy w Jarocinie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług


Słowa kluczowe
opłata
rozliczanie podatku od towarów i usług
użytkowanie wieczyste


Pytanie podatnika
Czy można skorygować podatek od towarów i usług od opłat za użytkowanie wieczyste, których obowiązek powstał przed dniem 1.05.2004 r. ?


Ze złożonego wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji wynika, iż Podatnik pobiera opłaty roczne za oddanie nieruchomości gruntowej w użytkowanie wieczyste. Od 1.05.2004 r. opłaty te zostały objęte przepisami ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm. ) i opodatkowane w stawce 22 % VAT. W związku z uchwałą NSA I FSK 279/06 z dnia 08.01.2007 r. Podatnik uważa, iż może skorygować podatek od towarów i usług dotyczący opłat za użytkowanie wieczyste, których obowiązek powstał przed 1.05.2004 r., ponieważ czynność ta nie podlegała opodatkowaniu tym podatkiem.

Naczelnik Urzędu Skarbowego stwierdza, iż zgodnie z uchwałą ( sygn. akt I FPS 1/06 ) podjętą przez skład siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego w dniu 8.01.2007 r., opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego gruntów, ustanowionego przed dniem 1.05.2004 r., gdy taka czynność nie podlegała podatkowi od towarów i usług, po wejściu w życie ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm. ) ani nie zawiera w sobie należnego podatku, ani też nie powinna być powiększona o taki podatek na podstawie przepisów tej ustawy.W związku z powyższym należy uznać, że jednostki samorządu terytorialnego, które po 1 maja 2004 r. płaciły VAT od opłat z tytułu wieczystego użytkowania gruntów ustanowionego przed 1 maja 2004 r. mogą składać skorygowane deklaracje, a w razie wystąpienia nadpłaty – wnioski o stwierdzenie nadpłaty, wskazując, że zgodnie z powołaną uchwałą NSA, nie było podstaw do opodatkowania tych opłat.Podstawę do ww. korekt będą stanowiły faktury korygujące.

Powyższa interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.Interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe organy podatkowe i organy kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj