Interpretacja Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej
PO III/443-1/07
z 8 lutego 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PO III/443-1/07
Data
2007.02.08



Autor
Urząd Skarbowy w Dąbrowie Tarnowskiej


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
alkohol
ewidencja sprzedaży
kasa rejestrująca


Pytanie podatnika
Czy na kasie rejestrującej zainstalowanej na odrębnym stoisku (alkoholowym) można ewidencjonować również sprzedaż innych towarów ze stoisk samoobsługowych?


POSTANOWIENIE

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu Pana wniosku z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług stwierdza, iż przedstawione we wniosku stanowisko jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Na mocy art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa stosownie do swej właściwości naczelnik urzędu skarbowego, naczelnik urzędu celnego lub wójt, burmistrz (prezydent miasta), starosta albo marszałek województwa na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta mają obowiązek udzielić pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym.

Wnioskiem złożonym w tutejszym organie podatkowym w dniu 18 stycznia 2007 r. zwrócił się Pan o udzielenie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w odniesieniu do następującego stanu faktycznego:

Działalność gospodarcza Wnioskodawcy polega na sprzedaży artykułów spożywczych w sklepie samoobsługowym. Podatnik w prowadzonym sklepie sprzedaje również wyroby alkoholowe, których sprzedaż w myśl przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi prowadzona jest na oddzielonym od pozostałej powierzchni sklepu stoisku.

Podatnik w sklepie posiada zainstalowane 2 kasy rejestrujące, z których jedna zainstalowana jest na w/w odrębnym stoisku. Organizacja sklepu pozwala, aby klient nie był zmuszony w celu dokonania zakupu artykułów spożywczych i alkoholu podchodzić do dwóch kas odrębnie.

W związku z powyższym Wnioskodawca zwrócił się do tutejszego organu podatkowego z zapytaniem, czy na kasie rejestrującej zainstalowanej na stoisku alkoholowym można ewidencjonować również sprzedaż innych towarów ze stoisk samoobsługowych w sklepie.

Zdaniem Wnioskodawcy przepisy prawa podatkowego nie zabraniają, aby na kasie rejestrującej zainstalowanej na stoisku alkoholowym, rejestrować również sprzedaż innych produktów spożywczych.

W świetle przedstawionego wyżej stanu faktycznego i unormowań prawnych mających do niego zastosowanie tutejszy organ podatkowy wyjaśnia, co następuje:

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Minister Finansów na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 7 pkt 1 i 3 w/w ustawy w drodze rozporządzeń określił sposób i warunki wykorzystywania kas rejestrujących oraz przestrzeganie przez podatników warunków technicznych związanych z wykorzystywaniem tych kas, a także określił zwolnienia niektórych grup podatników oraz niektórych czynności z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zarówno przepisy ustawy o podatku od towarów i usług, jak i rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 51, poz. 375 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. Nr 108, poz. 948 ze zm.) nie nakładają na podatników obowiązku oddzielnego ewidencjonowania sprzedawanego towaru, ze względu na rodzaj artykułów. Nie stwarzają tym samym konieczności instalacji oddzielnych stanowisk kasowych dla poszczególnych asortymentów towarów handlowych.

Należy dodać, iż przepis § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników stanowi, iż do obowiązków podatników prowadzących ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących należy m.in. dokonywanie rejestracji każdej sprzedaży przy zastosowaniu kasy i dokonywanie wydruku z każdej sprzedaży paragonu fiskalnego lub faktury VAT oraz wydawanie oryginału wydrukowanego dokumentu nabywcy.

Po uwzględnieniu powyższych ustaleń, odnosząc się do Pana pytania zawartego we wniosku, stwierdzić należy, iż przepisy dotyczące kas rejestrujących nie zabraniają, aby na kasie rejestrującej zainstalowanej na stoisku alkoholowym, rejestrować również sprzedaż innych produktów spożywczych.

W związku z powyższym, jeżeli w lokalu, gdzie posiada Pan zainstalowane kasy rejestrujące, dokonywana sprzedaż będzie w całości ewidencjonowana na w/w kasach (zarówno dotycząca sprzedawanych wyrobów alkoholowych, jak i pozostałych artykułów spożywczych) to z punktu widzenia prawa podatkowego nie jest istotne, na którym stanowisku kasowym będzie ona zaewidencjonowana.

Biorąc pod uwagę powyższe postanowiono jak w sentencji.

Powyższa interpretacja:
Zgodnie z art. 14a § 2 ustawy Ordynacja podatkowa dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę.
Stosownie do art. 14b § 1 i 2 ustawy Ordynacja podatkowa interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej i może zostać zmieniona, albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w art. 14b § 5 powołanej ustawy.

W sprawie będącej przedmiotem zapytania w dacie złożenia wniosku nie toczyło się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa ani postępowanie przed sądem administracyjnym.

Pouczenie:
Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Dąbrowie Tarnowskiej w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj