Interpretacja Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
1435/PP1/443-2b/07/UK
z 12 kwietnia 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1435/PP1/443-2b/07/UK
Data
2007.04.12



Autor
Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście


Temat
Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Szczególne procedury przy świadczeniu usług turystyki --> Usługi turystyki

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania


Słowa kluczowe
faktura VAT
opodatkowanie
promocja
usługi szkoleniowe


Pytanie podatnika
Czy usługi zaklasyfikowane przez Stronę jako seminaria szkoleniowe, usługi w zakresie promocji, usługi public relations powinny być opodatkowane na zasadach ogólnych czy też winna zostać wystawiona faktura VAT marża zgodnie z art.119 ustawy o podatku od towarów i usług ?
Tożsamy z
152912


POSTANOWIENIE

Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), w związku z wnioskiem Strony, który wpłynął do tut. urzędu 12.01.2007 r., uzupełnionym pismem z dn.10.04.2007r. (wpływ do tut. urzędu 10.04.2007r.) o udzielenie pisemnej interpretacji w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego

postanawia

uznać za nieprawidłowe stanowisko Strony zawarte w ww. wniosku w przedmiocie opodatkowania usług organizacji kilkudniowej konferencji szkoleniowej, kongresu, seminarium.

Uzasadnienie

Z przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, iż Strona świadczy usługi organizacji jednodniowej konferencji szkoleniowej, jednodniowego seminarium. Przy organizacji ww. usług na rzecz odbiorcy występują następujące świadczenia zakupione od kontrahentów Strony:- rezerwacje sal konferencyjnych;- wypożyczenia sprzętu konferencyjno – technicznego;- przygotowanie graficzne projektu zaproszeń;- przygotowanie formularzy zgłoszenia dla uczestników seminariów i warsztatów;- przygotowanie bazy danych;- wydruk zaproszeń, formularzy zgłoszeń, programów seminarium i warsztatów;- wysyłka pocztą lub elektronicznie zaproszeń, formularzy;- przygotowanie graficzne i wydrukowanie teczek dla uczestników;- opracowanie graficzne materiałów na seminarium i warsztaty;- wydruk materiałów na seminarium i warsztaty dla uczestników;- opracowanie graficzne i produkcja tablicy informacyjnej;- przygotowanie ogłoszenia o organizowanym seminarium do prasy;- zamieszczanie ogłoszeń o seminariach w prasie;- przygotowywanie materiałów prasowych dziennikarzy;- przygotowywanie baz danych dla dziennikarzy;- mailing materiałów dziennikarzom;- prowadzenie recepcji seminarium i warsztatów w tym przygotowanie i rozdawanie uczestnikom plakietek imiennych;- catering (przerwy kawowe, obiad);- sporządzanie dokumentacji fotograficznej z prowadzonego seminarium;- rezerwacja noclegów dla części uczestników konferencji;- transport uczestników konferencji.

Przy organizacji usługi kilkudniowej konferencji szkoleniowej, kongresu, seminarium Strona działa na rzecz nabywcy usługi we własnym imieniu i na własny rachunek. Do wykonania usługi konferencyjnej zleconej Stronie, nabywa ona towary i usługi od innych podatników. Ponadto Strona prowadzi ewidencję, z której wynikają kwoty wydatkowane na nabycie towarów i usług od innych podatników oraz posiada dokumenty, z których wynikają te kwoty.

W związku z powyższym Strona zwraca się z zapytaniem, czy ww. usługi zaklasyfikowane przez Stronę jako seminaria szkoleniowe, usługi w zakresie promocji, usługi public relations powinny być opodatkowane na zasadach ogólnych czy też winna zostać wystawiona faktura VAT marża zgodnie z art.119 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zdaniem Strony do ww. usług należy wystawić fakturę VAT marża.

Mając na uwadze powyższe, zauważyć należy co następuje:

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;2) eksport towarów;3) import towarów;4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytoriumkraju;5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Zgodnie z art.119 ust.1 ustawy z dn.11.03.2004r. o podatku od towarów i usług podstawą opodatkowania przy wykonywaniu usług turystyki jest kwota marży pomniejszona o kwotę należnego podatku.

Powyższy przepis ma zastosowanie przy świadczeniu usług turystyki. W związku z faktem, iż Podatnik nie świadczy usług turystyki, zatem w przedmiotowej sprawie brak podstaw do zastosowania w/cyt. art.119 ust.1.

Z tytułu świadczonych przez Podatnika usług organizacji konferencji, seminarium podstawę opodatkowania zgodnie z art.29 ust.1 stanowi obrót. W myśl art.29 ust.1 obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Mając na uwadze powyższe, tut. organ podatkowy postanowił jak w sentencji.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego na dzień wydania niniejszego postanowienia. Jednocześnie tut. organ podatkowy informuje, że zgodnie z art. 14b § 1 niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu. W myśl § 2 w/w artykułu interpretacja, o której mowa w art. 14a § 1, jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji, w trybie określonym w § 5.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj