Interpretacja Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu
PD-3/423-3/07
z 12 lutego 2007 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
PD-3/423-3/07
Data
2007.02.12
Autor
Urząd Skarbowy w Nowym Sączu
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodów --> Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
Słowa kluczowe
koszty uzyskania przychodów
logo
osoby prawne
reklama
reklama publiczna
Pytanie podatnika
1. Czy wydatki poniesione na zakup plakatów informacyjnych, ulotek reklamowych usług polegających na zaprojektowaniu ulotek i plakatu, teczek z logo firmy i adresem, które to wykorzystywane są w związku z akcją reklamową nowej usługi należy zakwalifikować jako koszty reklamy czy jako nakłady inwestycyjne?.2. Czy nalepki z żywicy zawierające nazwę spółki jako właściciela firmy czy też obowiązkowy znaczek wynikający z prawa ochony środowiska stanowią koszt bieżącej działalności?.
POSTANOWIENIE Na podstawie art. 216 oraz art. 14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze. zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu stwierdza, iż stanowisko Jednostki w sprawie zaliczenia wydatków związanych z reklamą do kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe. UZASADNIENIE Spółka pismem z dnia 15 grudnia 2006 r. (data wpływu 29 grudnia 2006 r.) zwróciła się z następującymi pytaniami: Z pisma wynika, że Spółka realizuje inwestycję w infraskturę telekomunikacyjną. Ponoszone nakłady na realizację inwestycji dzięki, której Spółka będzie mogła świadczyć nowy rodzaj usług odnoszone są na konto inwestycyjne. W trakcie realizacji inwestycji Spółka zakupiła: Zdaniem Jednostki wysokość zaliczenia kosztów reklamy i reprezentacji do kosztów uzyskania przychodów wskazuje art. 16 ust. 1, pkt 28. Zgodnie z jego treścią kosztem podatkowym jest reklama i reprezentacja ograniczona do wysokści limitu określonego jako 0,25% przychodów podatkowych. Gdyby ustawodawca zamierzał uznać kiedykolwiek wydatekponiesiony na reklamę czy reprezentację jako nakłady inwestycyjne mogące zwiększać wartość środka trwałego, w art. 16 ust.1 pkt 28 dodano by „ z zastrzeżeniem art. 16 ust. 1, pkt 1". Zatem poniesione wydatki można rozpatrywać wyłącznie w kategoriach zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu w miesiącu ich poniesienia w ramach: Stanowisko Jednostki jest prawidłowe. W przedstawionym stanie faktycznym zastosowanie znajdują przepisy art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 zm.). Zgodnie z regulacją zawartą w art. 15 ust. 1 tejże ustawy kosztami uzyskania przychodu są koszty poniesione w celu uzyskania przychodu, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Zatem warunkiem uznania danego wydatku za koszt uzyskania przychodu jest wykazanie związku pomiędzy poniesionym wydatkiem a możliwością uzyskania przychodu. Natomiast art. 16 ust. 1 pkt 28 cytowanej ustawy stanowi, że nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 przychodów chyba, że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że ponoszone wydatki na plakaty rozwieszane w miejscach publicznych, nalepiane na szybach samochodów służbowych, ulotki reklamowe pozostawione w miejscach publicznych oraz usługa projektowania ulotek mogą być w całej wysokości bez ograniczenia wynikającego z art. 16 ust. 1 pkt.28 zakwalifikowane bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów. Prawidłowe jest również stanowisko Spółki, w przedmiocie zaliczenia w koszty uzyskania przychodu zakupionych nalepek z żywicy zawierające nazwę Spółki, czy też obowiązkowy znaczek jeżeli wynika on z prawa ochrony środowiska, który jest naklejany na urządzenie świadczące usługę, które po zakończeniu podlega zwrotowi do Spółki.Wydatki te znajdują się na urządzeniu którego zasadniczą funkcją jest umożliwienie prowadzenia sprzedaży. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.