Interpretacja Ministra Finansów
DD3/033/120/CRS/10/PK-534
z 29 października 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji


ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ


Na podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) Minister Finansów, w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z dnia 12 listopada 2009 r. Nr IPPB2/415-498/09-4/MG, wydanej w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, zmienia z urzędu wyżej wymienioną interpretację stwierdzając, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2009 r. (data wpływu 6 sierpnia 2009 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 września 2009 r. (data wpływu 15 września 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawidłowości opodatkowania nagród otrzymywanych przez osoby fizyczne w związku z uczestniczeniem w programie lojalnościowym mającym charakter sprzedaży premiowej, jest nieprawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 12 listopada 2009 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie – działając na podstawie § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) – wydał w imieniu Ministra Finansów interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych. Interpretacja wydana została na ww. wniosek złożony w dniu 6 sierpnia 2009 r., w którym przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Wnioskodawca”) w zakresie działalności swojego oddziału świadczy na rzecz swojego kontrahenta (dalej: „Spółka”) usługę kompleksowej obsługi programu lojalnościowego Spółki. Program lojalnościowy (dalej: „Program”) ma na celu zwiększenie satysfakcji i lojalności klientów Spółki, a przez to ma prowadzić do maksymalizacji zysków Spółki z tytułu sprzedawanych towarów lub usług. Program ma charakter sprzedaży premiowej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „u.p.d.o.f.”). Uczestnikami Programu są pełnoletnie osoby fizyczne będące klientami Spółki, które dobrowolnie przystąpiły do Programu. Przystąpienie do Programu wymaga wypełnienia właściwego formularza. Potwierdzeniem uczestnictwa w Programie jest otrzymanie przez uczestnika specjalnej, przypisanej do danego uczestnika karty elektronicznej (służącej m.in. do identyfikacji uczestnika).

Istotą Programu jest gromadzenie przez uczestników punktów. Uczestnik otrzymuje punkty w zamian za dokonane zakupy towarów lub usług od Spółki albo od podmiotów prowadzących na zlecenie Spółki sprzedaż towarów lub usług Spółki lub własnych (dalej: „Partnerzy”). Punkty są przyznawane po przedłożeniu przez uczestnika karty elektronicznej (przy zakupie), a następnie księgowane na specjalnym osobistym koncie uczestnika w systemie informatycznym.

Zebranie określonej liczby punktów uprawnia uczestnika do wymiany tych punktów na wskazane w katalogu Programu nagrody. Określonej nagrodzie odpowiada konkretna ilość punktów, które uczestnik musi zgromadzić, aby móc uzyskać daną nagrodę.

Wymiana punktów na nagrodę odbywa się w ten sposób, że uczestnik może uzyskać nagrodę albo od Partnerów, albo bezpośrednio od Wnioskodawcy po złożeniu stosownego zamówienia, albo od innych podmiotów, z którymi Spółka zawarła umowy o współpracy. Przekazaniu nagrody uczestnikowi towarzyszy umorzenie punktów zgromadzonych przez uczestnika na jego indywidualnym koncie. Ilość umarzanych punktów jest wskazana w katalogu Programu i jest uzależniona od wartości nagrody, którą uzyskuje uczestnik. Nagrodami uzyskiwanymi przez uczestników w ramach Programu są głównie nagrody rzeczowe, bony, kupony oraz usługi.


W ramach usługi kompleksowej obsługi Programu Wnioskodawca zarządza działalnością całego Programu. Wnioskodawca w szczególności:

  • nabywa w interesie Spółki, ale w imieniu własnym i na własną rzecz towary stanowiące nagrody,
  • zapewnia oprawę marketingową Programu,
  • magazynuje towary stanowiące nagrody,
  • dostarcza i wydaje uczestnikom nagrody,
  • dostarcza towary stanowiące nagrody Partnerom (Partnerzy również wydają nagrody uczestnikom), przy czym własność dostarczanych towarów nie przechodzi z Wnioskodawcy na Partnerów,
  • prowadzi stałą obsługę uczestników Programu (np. przyjmuje reklamacje),
  • wykonuje - w interesie Spółki - wynikające z regulaminu Programu obowiązki Spółki wobec uczestników.

Wnioskodawca, w związku ze świadczoną usługą kompleksowej obsługi Programu, wystawia fakturę na rzecz Spółki. Na wartość tej faktury składa się m.in. wartość nabytych przez Wnioskodawcę w interesie Spółki nagród.

Zakładana jest modyfikacja Programu, sprowadzająca się do częściowej zmiany charakteru nagród (dalej: „Modyfikacja”). Modyfikacja ma polegać na tym, że planuje się wprowadzenie nagród o charakterze mieszanym, gdzie jednolita nagroda ma się składać z dwóch części, z których jedną będzie określona rzecz, a drugą określona kwota pieniężna (dalej: „Nagroda Mieszana”). Skonstruowana z takich dwóch części Nagroda Mieszana byłaby niepodzielna. Wartość Nagród Mieszanych będzie przekraczać 760 zł, przy czym wartość tę przekraczać będzie również sama wartość części rzeczowej. Z kolei wartość części pieniężnej nagrody mieszanej będzie odpowiadać 10% łącznej wartości Nagrody Mieszanej.

Nagrody Mieszane byłyby wydawane uczestnikom wyłącznie przez Wnioskodawcę.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Jak powinno wyglądać podatkowe rozliczenie wydawania Nagród Mieszanych?

W opinii Wnioskodawcy, w związku z planowaną Modyfikacją Programu, Wnioskodawca będzie zobowiązany – jako płatnik zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych – rozliczać podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu otrzymywanych przez uczestników Programu Nagród Mieszanych.

Wnioskodawca będzie zatem zobowiązany do obliczenia, pobrania oraz wpłacenia pobranego podatku na rachunek urzędu skarbowego właściwego ze względu na siedzibę Wnioskodawcy, w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek, przy czym kwotę zryczałtowanego podatku Wnioskodawca będzie zobowiązany pobrać z części pieniężnej Nagrody Mieszanej w wyniku zastosowania potrącenia kwoty podatku z tej części pieniężnej (której wartość – jak już wyżej wskazano – zawsze będzie równa 10% łącznej wartości Nagrody Mieszanej). Ponadto Wnioskodawca będzie również zobowiązany do sporządzenia oraz przesłania w terminie do końca stycznia roku następującego po roku, w którym pobrano podatek, rocznej deklaracji PIT-8AR. Deklarację tę Wnioskodawca będzie zobowiązany przesłać do naczelnika urzędu skarbowego właściwego według siedziby Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f. z tytułu nagród otrzymanych przez podatnika, które są związane ze sprzedażą premiową, pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10%, przy czym wolna od podatku jest wartość nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł (art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f.).

Powyższe przepisy nie wskazują przy tym, co może być przedmiotem nagrody uzyskiwanej przez podatnika w ramach sprzedaży premiowej, w szczególności, czy konkretna niepodzielna nagroda może mieć charakter dwuczęściowy, tj. rzeczowo-pieniężny.

W opinii Wnioskodawcy, bezsporne jest, że przedmiotem nagrody może być określona rzecz (towar). Z kolei w celu rozstrzygnięcia kwestii, czy przedmiotem nagrody uzyskiwanej w ramach sprzedaży premiowej mogą być środki pieniężne, należy odnieść się do treści art. 41 ust. 7 pkt 1 u.p.d.o.f. Zgodnie z tym przepisem, jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

A contrario oczywista jest możliwość ustanowienia środków pieniężnych, jako nagrody uzyskiwanej przez podatnika w ramach sprzedaży premiowej. Przeciwne twierdzenie – a więc, iż nagrody związane ze sprzedażą premiową nie mogą mieć charakteru pieniężnego – prowadziłoby do wniosku, że art. 42 ust. 7 pkt 1 u.p.d.o.f. jest przepisem zbędnym (skoro bowiem omawiane nagrody nie mogłyby mieć postaci pieniężnej, to bez celu byłoby zawieranie regulacji brzmiącej „jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.f., nie są pieniądze”). Przyjęcie takiego przeciwnego twierdzenia naruszałoby więc jedną z podstawowych reguł interpretacyjnych, zgodnie z którą zakazane jest traktowanie zwrotów tekstu prawnego jako zbędnych (por. B. Brzeziński, Podstawy wykładni prawa podatkowego, ODDK, Gdańsk 2008 r., str. 22, 48 i 62). Ponadto należy zwrócić uwagę, że żaden przepis u.p.d.o.f. nie zakazuje traktowania pieniędzy jako nagrody w ramach sprzedaży premiowej.

Potwierdzeniem możliwości ustanowienia środków pieniężnych nagrodą otrzymywaną przez podatnika w ramach sprzedaży premiowej są ponadto interpretacje wydawane przez organy podatkowe (np. interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 29.08.2008 r. sygn. ILP1/415-381/08-2/RP oraz postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu z dnia 03.07.2006 r. sygn. ZD/406-27/PIT/06).

Mając na uwadze powyższe, bezsporna jest możliwość wprowadzenia Nagrody Mieszanej, jako nagrody w ramach sprzedaży premiowej przyjmującej postać Programu.

Z uwagi na okoliczność, że wartość Nagród Mieszanych będzie przekraczać 760 zł zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 u.p.d.o.f., nie będzie miało zastosowania.

Powyższe oznacza, że w każdym przypadku wydania Nagrody Mieszanej uczestnikowi Programu przez Wnioskodawcę powstanie obowiązek rozliczenia zryczałtowanego podatku. W związku z tym Wnioskodawca (czyli podmiot dokonujący świadczeń w postaci wydawania Nagród Mieszanych) będzie zobowiązany – jako płatnik zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu uzyskiwanej przez podatnika (uczestnika) nagrody w ramach Programu – pobierać zryczałtowany podatek, zgodnie z art. 41 ust. 4 u.p.d.o.f.

Wnioskodawca będzie zobowiązany pobrać zryczałtowany podatek z części pieniężnej Nagrody Mieszanej w wyniku zastosowania potrącenia kwoty podatku z należnej uczestnikowi części pieniężnej. Uznać bowiem należy, że jeśli następuje wydanie Nagrody Mieszanej, będącej co prawda nagrodą dwuskładnikową, ale zawsze niepodzielną z punktu widzenia Programu, to należy dokonać potrącenia kwoty podatku przypadającego na całość takiego niepodzielnego świadczenia, z należności pieniężnych podlegających wypłacie.

Skoro wartość części pieniężnej Nagrody Mieszanej stanowić będzie dokładnie 10% łącznej wartości całej Nagrody Mieszanej (co będzie stanowić 11,11% wartości części rzeczowej Nagrody Mieszanej), to w praktyce pobranie przez Wnioskodawcę - jako płatnika - kwoty zryczałtowanego podatku będzie się sprowadzać do potrącenia całej kwoty pieniężnej części Nagrody Mieszanej i wydania uczestnikowi Programu jedynie części rzeczowej Nagrody Mieszanej.

Wnioskodawca nadmienił, że powyższy pogląd znajduje potwierdzenie w stanowisku doktryny (Adam Bartosiewicz, Ryszard Kubacki - PIT. Komentarz, 2009 r., str. 1172 oraz str. 1335).

Pobrany w opisany powyżej sposób podatek Wnioskodawca, zgodnie z art. 42 ust. 1 u.p.d.o.f., będzie zobowiązany wpłacić na rachunek urzędu skarbowego właściwego ze względu na siedzibę Wnioskodawcy w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek. Ponadto, zgodnie z art. 42 ust. 1a u.p.d.o.f., Wnioskodawca będzie zobowiązany również do sporządzenia oraz przesłania w terminie do końca stycznia roku następującego po roku, w którym pobrano podatek rocznej deklaracji PIT-8AR. Deklarację tę Wnioskodawca będzie zobowiązany przesłać do naczelnika urzędu skarbowego właściwego według siedziby Wnioskodawcy.

W interpretacji z dnia 12 listopada 2009 r. Nr IPPB2/415-498/09-4/MG Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działając w imieniu Ministra Finansów, uznał stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe, wskazując, że pomimo niepodzielności przedmiotowej nagrody, co wynikać będzie z istoty opracowanego przez Wnioskodawcę Programu, której wartość, jak wskazał Wnioskodawca, przekroczyć ma kwotę 760 zł, przy czym wartość tę przekroczyć ma już sama wartość części rzeczowej nagrody, Wnioskodawca zobowiązany będzie do pobrania 10% zryczałtowanego podatku od części rzeczowej nagrody, tj. w oparciu o treść art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatnik obowiązany będzie wpłacić płatnikowi kwotę należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem tej nagrody. Natomiast opodatkowując część pieniężną nagrody Wnioskodawca, zgodnie z postanowieniami art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pobierze 10% zryczałtowany podatek dochodowy od stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy, a więc wypłacając podatnikowi należną kwotę, wypłaci ją po potrąceniu kwoty należnego zryczałtowanego podatku.


Po przeanalizowaniu akt sprawy oraz obowiązujących przepisów prawa Minister Finansów stwierdza, co następuje.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym w 2009 r., zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Przepis art. 11 ust. 1 ustawy stanowi, że przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W art. 10 ust. 1 ustawy określono źródła przychodów wyszczególniając m.in. inne źródła (pkt 9).

Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nie należące do przychodów określonych w art. 12-14 i 17 oraz przychody nie znajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach.

Na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy od przychodów z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68, pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy wolna od podatku jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Na podstawie art. 41 ust. 4 ustawy płatnicy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 5 ustawy.

Jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) – art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy.

W myśl art. 42 ustawy, płatnicy przekazują kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek – na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

Na mocy art. 42 ust. 1a ustawy, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu nagród związanych ze sprzedażą premiową są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru (PIT-8AR). W razie zaprzestania przez płatnika prowadzenia działalności gospodarczej przed końcem stycznia roku następującego po roku podatkowym ww. deklarację płatnik przekazuje w terminie do dnia zaprzestania tej działalności.

Odnosząc powyższe przepisy do przedstawionego we wniosku o interpretację indywidualną opisu zdarzenia przyszłego należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, iż przy ustalaniu wartości nagrody składającej się z kilku elementów, ale przyznanej za jednym razem w związku ze spełnieniem określonych warunków (z jednego, tego samego tytułu) nagrodę tę należy traktować niepodzielnie, całościowo, również dla celów podatkowych.

Brak jest bowiem uzasadnienia, aby odrębnie traktować poszczególne elementy wchodzące w skład jednej nagrody. Również treść art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy, dotyczącego przypadku, gdy rodzaj (przedmiot) wydawanej nagrody nie pozwala na potrącenie kwoty zryczałtowanego 10% podatku dochodowego, nie może przesądzać o tym, że przy poborze zryczałtowanego podatku dochodowego od nagrody mieszanej (rzeczowo-pieniężnej), należy za każdym razem stosować niezależnie art. 41 ust. 4 ustawy do części pieniężnej nagrody i art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy do części rzeczowej.

W konsekwencji, zdaniem Ministra Finansów, w analizowanej sprawie wartość nagrody mieszanej (rzeczowo-pieniężnej) ustala się jako sumę wartości poszczególnych części tej nagrody. Jednocześnie, w sytuacji, gdy jednorazowa wartość nagrody mieszanej otrzymanej przez uczestnika programu lojalnościowego, będzie przekraczać kwotę 760 zł a wartość pieniężna nagrody mieszanej będzie stanowić 10% łącznej wartości całej nagrody mieszanej, wówczas za dozwolony należy uznać wskazany przez Wnioskodawcę sposób rozliczenia zryczałtowanego podatku dochodowego, polegający na potrąceniu przez płatnika całej kwoty pieniężnej z części nagrody mieszanej na poczet zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, oraz wpłacenie go w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano podatek, na rachunek urzędu skarbowego właściwego według siedziby płatnika (art. 42 ust. 1 ustawy) i de facto wydanie uczestnikowi Programu jedynie części rzeczowej nagrody mieszanej.

Jednakże błędne jest twierdzenie Wnioskodawcy, iż to on jest płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego. Płatnikiem tego podatku jest Spółka, która jest zarówno organizatorem programu lojalnościowego jak i ponosi cały ekonomiczny ciężar związany z realizacją tego programu. Natomiast fakt, iż kompleksową obsługą programu zajmuje się Wnioskodawca, na podstawie stosownej umowy zawartej ze Spółką, nie czyni go płatnikiem podatku. Z tych względów pobrany zryczałtowany podatek powinien być przekazany do urzędu skarbowego właściwego według siedziby Spółki.

Również do sporządzenia i przekazania rocznej deklaracji podatkowej o symbolu PIT-8AR obowiązana jest Spółka. Deklarację tę przekazuje się do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według siedziby Spółki a nie Wnioskodawcy.


Reasumując stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2009 r. należy uznać za:

  • prawidłowe w zakresie ustalania wartości nagrody mieszanej podlegającej opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym,
  • nieprawidłowe w zakresie określenia kto jest płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego.

Wobec powyższego należało zmienić z urzędu interpretację indywidualną z dnia 12 listopada 2009 r. Nr IPPB2/415-498/09-4/MG, wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, gdyż stwierdzono jej nieprawidłowość.


Zmieniona interpretacja indywidualna dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania zmienianej interpretacji.


POUCZENIE


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą zmianę interpretacji przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał zmianę interpretacji indywidualnej, w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. poz. 270, zwana dalej „ustawą”). Skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego wnosi się (w dwóch egzemplarzach) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzieli odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy), na adres: Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj