Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IP-PP2-443-115/08-2/MS
z 14 kwietnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IP-PP2-443-115/08-2/MS
Data
2008.04.14



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy szczegółowe --> Paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz --> Stawki opodatkowania paliw silnikowych i olejów opałowych

Podatek akcyzowy --> Przepisy szczegółowe --> Paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz --> Paliwa silnikowe i oleje opałowe


Słowa kluczowe
olej opałowy
oświadczenia
podatek akcyzowy


Istota interpretacji
Sprzedaż oleju opałowego wymaga zastosowania stawek określonych w art. 65 ust. 1a ww. ustawy.



Wniosek ORD-IN 577 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 stycznia 2008r. (data wpływu 25 stycznia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od akcyzy w zakresie opodatkowania sprzedaży oleju opałowego pełną stawką akcyzy – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 stycznia 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od akcyzy w zakresie opodatkowania sprzedaży oleju opałowego pełną stawką akcyzy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi firmę zajmującą się dystrybucją oleju opałowego. Kupując olej opałowy składa kontrahentom oświadczenie że zakupiony olej opałowy zostanie przeznaczony do dalszej odsprzedaży.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 28. 07. 2005 roku o zmianie ustawy o podatku akcyzowym (DZ. U. Nr 160, poz. 1341) stawka podatku akcyzowego na oleje opałowe przeznaczone na cele opałowe i zabarwione na czerwono wynosi 233 zł/1000L. Zakupiony olej opałowy obciążony jest stawką 232 zł/1000L. Zgodnie z paragrafem 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 roku w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego podatnik sprzedający wyroby wymienione w poz. 2 lit a załącznika nr 1 do ww. rozporządzenia, tzn. oleje opałowe, z których 30 procent lub więcej objętościowo destyluje w 350 stopniach Celsjusza oraz którego gęstość w temp. 15 stopni Celsjusza jest niższa od 890 kg/m3 w przypadku, gdy są zabarwione na czerwono i oznaczone znacznikiem, przeznaczone na cele opałowe jest obowiązany w przypadku tej sprzedaży:

  • osobom prawnym, jednostkom organizacyjnym nie mającym osobowości prawnej oraz osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą do uzyskania od nabywcy oświadczenia o przeznaczeniu nabywanych wyrobów, uprawniającego do zastosowania stawek wymienionych w poz. 2 lit a załącznika nr 1 rozporządzenia,
  • osobom fizycznym nie prowadzącym działalności gospodarczej do uzyskania od nabywcy oświadczenia stwierdzającego, iż nabywane wyroby są przeznaczone na cele opałowe. Zgodnie z zał. nr 1, poz. 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego stawka akcyzy dla oleju opałowego przeznaczonego na cele opałowe i zabarwione na czerwono wynosi 232 zł/1000L.

Warunki zastosowania obniżonej stawki podatku akcyzowego zostały określone w paragrafie 4 cytowanego rozporządzenia. Warunkami tymi są między innymi: - pobrane oświadczenie - przekazane zestawienie oświadczeń wraz z ich kopiami do właściwego naczelnika urzędu celnego.

Wymogi do zastosowania obniżonej stawki podatku akcyzowego są kłopotliwe i kosztowne dla firmy. Generują koszta związane z obsługą i drukowaniem wzorów oświadczeń, wydłużają czas kierowców u odbiorców oleju opałowego, powodują zwiększenie obowiązków pracowników w związku z comiesięcznym kopiowaniem oświadczeń i przygotowaniem zestawienia dla naczelnika urzędu celnego. W związku z powyższym chcę opodatkować sprzedawany olej opałowy pełną stawką podatku akcyzowego tj 233 zł/1000L, a następnie w deklaracji podatkowej pomniejszyć naliczony podatek akcyzowy o podatek zapłacony w cenie zakupionego oleju opałowego tj. o 232 zł/1000L.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy mogę nie pobierać oświadczeń nabywców oleju opałowego o przeznaczeniu i opodatkowywać sprzedany olej opałowy pełną stawką akcyzy, tj. 233 zł/1000L. a następnie pomniejszać podatek naliczony o podatek zapłacony w cenie zakupionego oleju opałowego (stawka 232 zł/1000L) ...

Zdaniem wnioskodawcy: Postępowanie będzie zgodne z przepisami, ponieważ nie pobierając oświadczeń nabywców o przeznaczeniu oleju opałowego nie nabędę prawa do zastosowania obniżonej stawki podatku akcyzowego, tj. 232 zł/1000L tylko w moim przypadku olej opałowy obciążony będzie pełną stawką akcyzy - 233 zł/1000L. Zakupując olej opałowy płacę w cenie wyrobu podatek akcyzowy w wysokości 232 zł/1000L, tak więc składając deklaracje akcyzowe naliczę podatek od sprzedaży oleju opałowego w wysokości 233 zł/1000L i pomniejszę naliczony podatek o podatek zapłacony w cenie nabycia oleju opałowego tj. o 232 zł/1000L. O słuszności mojego stanowiska świadczy paragraf 2 ust.1 rozporządzenia ministra finansów z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie szczegółowego trybu i warunków dokonywania rozliczeń podatku akcyzowego. W paragrafie tym podniesiono, że w przypadku sprzedaży paliw silnikowych, olejów opałowych i olejów smarowych wytwarzanych z komponentów wymienionych w poz. 5-9 załącznika nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym (...) kwotę należnej akcyzy obniża się o kwotę akcyzy zapłaconej przy nabyciu lub imporcie komponentów przeznaczonych do wytwarzania tych wyrobów lub o akcyzę zapłaconą w wyniku ich przemieszczania poza teren zakładu, w którym zostały wyprodukowane. Tak więc sprzedając olej opałowy i nie pobierając oświadczeń, a następnie opodatkowując sprzedawany olej opałowy pełną stawką podatku akcyzowego i pomniejszając o podatek akcyzowy zapłacony w cenie nabytego oleju opałowego będę postępował zgodnie z przepisami podatkowymi.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 62 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 29, poz. 257 ze zm.) do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się wyroby wymienione w poz. 1 – 12 załącznika nr 2 do ustawy oraz pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN. Olejami opałowymi są również inne wyroby, z wyjątkiem węgla, koksu, torfu i innych porównywalnych z nimi węglowodorów stałych oraz gazu ziemnego, służące do celów opałowych; ciężkimi olejami opałowymi są oleje opałowe, w których zawartość siarki przekracza 3% (art. 62 ust. 2).

W myśl art. 65 ust. 1 w/w ustawy stawka akcyzy na paliwa silnikowe wynosi 2.000 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu, na oleje opałowe przeznaczone na cele opałowe 233 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu, na ciężkie oleje opałowe przeznaczone na cele opałowe 60 zł od 1.000 kilogramów gotowego wyrobu, a na gaz płynny i metan używany do napędu pojazdów samochodowych 700 zł od 1.000 kilogramów gotowego wyrobu.

Przepis art. 65 ust. 1a wskazanej wyżej ustawy stanowi, iż w przypadku użycia olejów opałowych lub olejów napędowych, przeznaczonych na cele opałowe, które nie spełniają warunków określonych w odrębnych przepisach, w szczególności wymogów w zakresie prawidłowego znakowania i barwienia, użycia ich niezgodnie z przeznaczeniem, a także sprzedaży ich za pomocą odmierzaczy paliw ciekłych, stawka akcyzy wynosi: dla olejów opałowych lub olejów napędowych przeznaczonych na cele opałowe – 2.000 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu, natomiast dla ciężkich olejów opałowych przeznaczonych na cele opałowe – 1.800 zł od 1.000 kilogramów gotowego wyrobu.

Z kolei przepis art. 65 ust. 2 wskazanej wyżej ustawy zawiera delegację do obniżenia przez Ministra Finansów w drodze rozporządzenia stawek określonych w art. 65 ust. 1. Przepis § 3 wydanego na podstawie tej delegacji rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22.04.2004r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 87 poz. 825 z późn. zm.) określił stawkę akcyzy w wysokości 232 zł. za 1.000 litrów, stosowaną dla olejów opałowych przeznaczonych na cele opałowe bez względu na symbol PKWiU, z których 30 % lub więcej objętościowo destyluje przy temperaturze 350° C lub których gęstość w temperaturze 15 C jest niższa od 890kg/m3 w przypadku, gdy są zabarwione na czerwono i oznaczone znacznikiem, oraz stawkę 60 zł od 1.000 kg dla pozostałych olejów napędowych, w przypadku, gdy dotyczą oleju zabarwionego na czerwono i oznaczonego znacznikiem, przeznaczonego na cele opałowe. Zarówno ustawa o podatku akcyzowym w art. 65, jak i rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego w § 3 posługują się pojęciem olejów opałowych przeznaczonych na cele opałowe, do których mają zastosowanie obniżone stawki akcyzy.

Z powyższego wynika iż ustawodawca dla wyrobów, które mogą być albo paliwem silnikowym albo olejem opałowym przewidział zastosowanie różnych stawek. Z grupy paliw silnikowych wyodrębnił te, które z uwagi na przeznaczenie do celów opałowych posiadają inną, niższą stawkę akcyzy.

Zasadniczą kwestią w zakresie ustalenia stawki akcyzy na przedmiotowy wyrób jest zatem zidentyfikowanie zasad jakimi należy kierować się podczas jej wyboru. W świetle postanowień art. 65 ust. 1 ww. ustawy istotą zagadnienia jest tzw. przeznaczenie na cele opałowe.

W oparciu o uregulowania rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zm.) nabywcy oleju opałowego, podczas jego zakupu składają oświadczenia, o których mowa w § 4 rozporządzenia. Poprzez złożenie przedmiotowych oświadczeń kupujący zobowiązują się, że nabywane wyroby zostaną przeznaczone na cele opałowe albo będą przeznaczone do celów uprawniających do stosowania stawek wymienionych w poz. 2 lit. a załącznika nr 1 do rozporządzenia.

Zgodnie z § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 z późn. zm.) rozporządzenie określa obniżenie stawek podatku akcyzowego, zwanego dalej "akcyzą", dla wyrobów akcyzowych, w tym warunki ich stosowania.

W myśl § 2. 1. Stawki akcyzy określone w art. 65 ust. 1, art. 69 ust. 4, art. 70 ust. 4, art. 71 ust. 4, art. 72 ust. 4 i art. 75 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym, zwanej dalej "ustawą", obniża się się do wysokości określonej w:

  1. załączniku nr 1 do rozporządzenia - dla wyrobów akcyzowych sprzedawanych w kraju;
  2. załączniku nr 2 do rozporządzenia - dla wyrobów akcyzowych dostarczanych wewnątrzwspólnotowo, nabywanych wewnątrzwspólnotowo oraz importowanych.

W myśl § 4. ust.1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 z późn. zm.) podatnik sprzedający wyroby wymienione w poz. 2 lit. a załącznika nr 1 do rozporządzenia lub w poz. 1 pkt 3 lit. b i lit. c tiret pierwsze załącznika nr 2 do rozporządzenia jest obowiązany w przypadku tej sprzedaży:

  1. osobom prawnym, jednostkom organizacyjnym niemającym osobowości prawnej oraz osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą - do uzyskania od nabywcy oświadczenia o przeznaczeniu nabywanych wyrobów, uprawniającym do stosowania stawek wymienionych w poz. 2 lit. a załącznika nr 1 do rozporządzenia; oświadczenie może być złożone w wystawianej fakturze VAT, a jeżeli jest składane odrębnie, powinno zawierać dane dotyczące nabywcy, datę złożenia tego oświadczenia oraz powinno być dołączone do kopii faktury VAT;
  2. osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej - do uzyskania od nabywcy oświadczenia stwierdzającego, iż nabywane wyroby są przeznaczone na cele opałowe; oświadczenie to powinno być dołączone do kopii paragonu lub kopii innego dokumentu sprzedaży wystawionego nabywcy, a w przypadku braku takiej możliwości sprzedawca jest obowiązany wpisać na oświadczeniu numer i datę wystawienia dokumentu, potwierdzającego tę sprzedaż.

2. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powinno zawierać co najmniej:

  1. imię i nazwisko nabywcy, PESEL i NIP;
  2. adres zamieszkania nabywcy;
  3. określenie ilości nabywanego oleju opałowego;
  4. określenie ilości posiadanych urządzeń grzewczych oraz miejsca (adresu), gdzie znajdują się urządzenia, jeżeli jest ono inne niż adres wymieniony w pkt 2;
  5. wskazanie rodzaju i typu urządzeń grzewczych;
  6. datę i miejsce wystawienia oświadczenia oraz podpis składającego oświadczenie.

3. Importer i podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów określonych w poz. 1 pkt 3 lit. b i lit. c tiret pierwsze załącznika nr 2 do rozporządzenia składa właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, a w przypadku importu - przyjmującemu zgłoszenie celne w procedurze dopuszczenia do obrotu, oświadczenie, że przywożone wyroby zostaną przeznaczone na cele opałowe lub będą odprzedane z przeznaczeniem na cele opałowe.

4. Podatnik sprzedający wyroby wymienione w poz. 2 lit. a załącznika nr 1 do rozporządzenia lub w poz. 1 pkt 3 lit. b i lit. c tiret pierwsze załącznika nr 2 do rozporządzenia oraz importer i podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów, określonych w poz. 1 pkt 3 lit. b i lit. c tiret pierwsze załącznika nr 2 do rozporządzenia, przekazuje do właściwego naczelnika urzędu celnego, a w przypadku importu - przyjmującemu zgłoszenie celne w procedurze dopuszczenia do obrotu, w terminie do dnia 25 miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, miesięczne zestawienia oświadczeń, o których mowa w ust. 1 i 3, wraz z ich kopiami; oryginały oświadczeń winny być przechowywane przez podatników, importerów i podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego i udostępniane w celu kontroli.

5. Zestawienie, o którym mowa w ust. 4, powinno zawierać:

  1. nazwę i siedzibę podmiotu, obowiązanego do przedłożenia zestawienia;
  2. wyszczególnienie dat składanych oświadczeń;
  3. datę oraz podpis przedkładającego zestawienie

Jednym z warunków zastosowania obniżonej stawki podatku akcyzowego jest konieczność złożenia przez nabywcę oświadczenia, że nabywane towary nie będą przeznaczone do użycia jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych lub nie będą odsprzedane w celu ich zużycia jako paliwa silnikowe albo jako domieszki do paliw silnikowych.

W przypadku natomiast, gdy podmiot, który nabył w powyższych warunkach olej opałowy dokona następnie jego odsprzedaży na inny cel niż opałowy powstaje zgodnie z przepisami ustawy o podatku akcyzowym obowiązek podatkowy. Bez znaczenia jest przy tym - w świetle uregulowań art. 65 ust. 1a pkt 1 i pkt 2 ww. ustawy - w jakim innym celu zostanie zużyty tak sprzedany olej opałowy. Zgodnie bowiem z jego treścią w przypadku użycia olejów opałowych lub olejów napędowych, przeznaczonych na cele opałowe, które nie spełniają warunków określonych w odrębnych przepisach, w szczególności wymogów w zakresie prawidłowego znakowania i barwienia, użycia ich niezgodnie z przeznaczeniem, a także sprzedaży ich za pomocą odmierzaczy paliw ciekłych, stawka akcyzy wynosi:

  1. dla olejów opałowych lub olejów napędowych, przeznaczonych na cele opałowe - 2 000 zł od 1 000 litrów gotowego wyrobu;
  2. dla ciężkich olejów opałowych przeznaczonych na cele opałowe - 1 800 zł od 1 000 kilogramów gotowego wyrobu.

Zgodnie z cyt. wyżej przepisem w przypadku, gdy przeznaczony na cele opałowe olej opałowy podlega użyciu niezgodnie z przeznaczeniem, którym jest opisana we wniosku sprzedaż, stawka akcyzy w zależności od rodzaju oleju opałowego wynosi albo 2 000 zł od 1 000 litrów gotowego wyrobu albo 1 800 zł od 1 000 kilogramów gotowego wyrobu. Zastosowana pierwotnie stawka dla oleju opałowego, który powinien zostać przeznaczony do celów opałowych ulega zmianie, gdyż w następstwie opisanej przez Wnioskodawcę sprzedaży olej zostaje użyty w celu innym niż opałowy.

Reasumując należy stwierdzić, iż sprzedaż przez Wnioskodawcę oleju opałowego wymaga zastosowania stawek określonych w art. 65 ust. 1a ww. ustawy. Niezależnie od powyższego, zauważyć należy, że ustawodawca nie ma praktycznych możliwości objęcia normami ustawowymi całości regulacji prawnej opodatkowania. To powoduje konieczność korzystania z upoważnień ustawowych, a funkcją wydawanych na podstawie takich upoważnień rozporządzeń wykonawczych jest dopełnienie regulacji materii ustawowej. Takim dopełnieniem regulacji na podstawie upoważnienia ustawowego zawartego w ustawie o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym jest określenie warunków stosowania obniżonych stawek akcyzy w przypadku sprzedaży olejów opałowych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. (§ 4 - § 6).

Wyłącznie więc w przypadku, gdy nabywcy odmówią złożenia przedmiotowego oświadczenia, należy zostać opodatkowanie akcyzą na podstawie art. 65 ust. 1a ustawy.

W przypadku braku oświadczeń o przeznaczeniu oleju opałowego na cele opałowe stawka podatku przy sprzedaży tego wyrobu przez Wnioskodawcę wynosi 2000zł/1000l. Stanowisko wnioskodawcy w opisanym stanie faktycznym uznaje się za nieprawidłowe. Działanie wnioskodawcy nie może zmierzać do „omijania” wymogów nałożonych rozporządzeniem przez Ministra Finansów na podmioty zajmujące się obrotem olejem opałowym. W przypadku sprzedaży oleju opałowego bez oświadczeń o przeznaczeniu oleju do celów opałowych należy stosować stawkę podatku tak jak do paliw silnikowych tj.2.000 zł od 1.000 litrów gotowego wyrobu. Jedynym dokumentem świadczącym o sprzedaży oleju opałowego na cele opałowe i upoważniającym do zastosowania stawki 233zł/1000l – z ustawy lub 232zł/1000l – z rozporządzenia jest złożenie stosownego oświadczenia o przeznaczeniu oleju przez nabywcę.

Ponadto tutejszy organ podatkowy informuje, iż § 2 ust. 1 z dnia 22 kwietnia 2004 roku w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 z późn. zm.) nie znajdzie zastosowania. W opisanym stanie faktycznym znajdzie zastosowanie § 2 ust.4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków dokonywania rozliczeń podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 85, poz. 799 z późn. zm.) podatnicy sprzedający lub zużywający do innych celów niż opałowe oleje, o których mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 i Nr 113, poz. 1190), mogą obniżyć należną z tego tytułu akcyzę o kwotę akcyzy zapłaconej przy nabyciu lub imporcie tych wyrobów na cele opałowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego (stanu faktycznego) zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj