Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB3/423-336/08-5/DS
z 3 października 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB3/423-336/08-5/DS
Data
2008.10.03



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Zwolnienia podmiotowe

Ordynacja podatkowa --> Zobowiązania podatkowe --> Prawa i obowiązki następców prawnych oraz podmiotów przekształconych --> Osoby prawne i spółki nieposiadajace osobowości prawnej

Ordynacja podatkowa --> Przepisy ogólne --> Definicje pojęć


Słowa kluczowe
jednoosobowa spółka Skarbu Państwa
podatek dochodowy od osób prawnych
wpłaty z zysku


Istota interpretacji
Ponieważ rozporządzenie z dnia 11 lutego 1997 roku w sprawie ulg we wpłatach z zysku przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa wykonujących zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. z 1997 r. Nr 29, poz. 158 ze zm.) zawiera odesłanie do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 roku w sprawie określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa (Dz. U. z 1996 r. Nr 157, poz. 792), które zostało uchylone powstaje wątpliwość, czy W(…) S.A. z siedzibą w P(…) mogą korzystać z ulgi w wypłatach z zysku na rzecz budżetu państwa?



Wniosek ORD-IN 452 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz.770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko W(…) S.A., przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2008 r. (data wpływu 04 czerwca 2008 r.)o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie możliwości skorzystania przez jednoosobową spółkę Skarbu Państwa z ulgi we wpłatach z zysku na rzecz budżetu państwa – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


Dnia 04 czerwca 2008 r. został złożony ww. wniosek – uzupełniony w dniu 17 września 2008 r. (data wpływu) – o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie możliwości skorzystania przez jednoosobową spółkę Skarbu Państwa z ulgi we wpłatach z zysku na rzecz budżetu państwa.


W dniu 25 sierpnia 2008 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, działając w imieniu Ministra Finansów, w oparciu o art. 165a § 1 w zw. z art. 14b § 1 i art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770), wydał postanowienie nr ILPB3/423-336/08-2/DS, w którym odmówił wszczęcia postępowania w sprawie dotyczącej ww. wniosku.


Na powyższe postanowienie, Wnioskodawca wniósł w dniu 03 września 2008 r. zażalenie (data nadania w Urzędzie Poczta Polska w dniu 02.09.2008 r.).


Po ponownym rozpoznaniu sprawy, na skutek złożonego zażalenia, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, działając w imieniu Ministra Finansów, uchylił w całości zaskarżone postanowienie.


W związku z powyższym, niezbędne stało się wydanie interpretacji indywidualnej.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W(…) S.A. powstały w wyniku komercjalizacji z dniem 1 stycznia 2008 roku przedsiębiorstwa państwowego W(…) Nr i są obecnie jednoosobową spółką Skarbu Państwa.

Zgodnie z ustawą z dnia 1 grudnia 1995 roku o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. z 1995 r. Nr 154, poz. 792 ze zm.) jednoosobowe spółki Skarbu Państwa są zobowiązane dokonywać miesięcznie albo kwartalnie wpłat z zysku na rzecz budżetu państwa w wysokości 15% zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Zgodnie z art. 5 ust. 2 ww. ustawy Rada Ministrów została upoważniona do wydania rozporządzenia, w którym może zwolnić z wypłat zysku lub przyznać ulgę we wpłatach jednoosobowym spółkom Skarbu Państwa wykonującym w całości lub w części zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. W wykonaniu ww. delegacji ustawowej Rada Ministrów wydała rozporządzenie z dnia 11 lutego 1997 roku w sprawie ulg we wpłatach z zysku przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa wykonujących zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. z 1997 r. Nr 29, poz. 158 ze zm.).

Zgodnie z § 1 ust. 1 ww. rozporządzenia udziela się ulgi we wpłatach z zysku na rzecz budżetu państwa następującym przedsiębiorstwom państwowym oraz jednoosobowym spółkom Skarbu Państwa, a także spółkom, w których wszystkie akcje (udziały) są własnością Skarbu Państwa wykonującym zadania na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa:

  1. przedsiębiorstwom i spółkom przemysłu obronnego i lotniczego wymienionym w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 roku w sprawie określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa (Dz. U. Nr 157, poz. 792),
  2. przedsiębiorstwom państwowym oraz jednoosobowym spółkom Skarbu Państwa, na które na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 lipca 1993 roku w sprawie określenia organów właściwych do nakładania niektórych obowiązków i zadań niezbędnych na potrzeby obronności państwa oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych zadań i przeprowadzania kontroli ich realizacji (Dz. U. Nr 69, poz. 331 i z 1997 r. Nr 15, poz. 85) zostały nałożone zadania ujęte w „Programie mobilizacji gospodarki”.

Jednakże, rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 roku w sprawie określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa (Dz. U. z 1996 r Nr 157, poz. 792) zostało uchylone z dniem 15 października 1997 roku przez rozporządzenie Rady Ministrów o tym samym tytule z dnia 25 września 1997 roku.

Rozporządzenie Rady Ministrów z 25 września 1997 r. (Dz. U. z 1997 r. Nr 126, poz. 806) zostało uchylone z dniem 13 lipca 1998 roku przez rozporządzenie o tym samym tytule z dnia 30 czerwca 1998 roku.

Rozporządzenie z dnia 30 czerwca 1998 roku (Dz. U. z 1998 r. Nr 88, poz. 556) zostało uchylone z dniem 15 kwietnia 2000 roku przez rozporządzenie o tym samym tytule z dnia 2 marca 2000 roku.

Rozporządzenie z dnia 2 marca 2000 roku (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 274) zostało uchylone z dniem 10 lutego 2005 roku przez rozporządzenie z dnia 18 stycznia 2005 roku (Dz. U. z 2005 r. Nr 15, poz. 123) o tym samym tytule obowiązujące do dnia dzisiejszego.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Ponieważ rozporządzenie z dnia 11 lutego 1997 roku w sprawie ulg we wpłatach z zysku przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa wykonujących zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. z 1997 r. Nr 29, poz. 158 ze zm.) zawiera odesłanie do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 roku w sprawie określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa (Dz. U. z 1996 r. Nr 157, poz. 792), które zostało uchylone powstaje wątpliwość, czy W(…) S.A. z siedzibą w P(…) mogą korzystać z ulgi w wpłatach z zysku na rzecz budżetu państwa...


W uzupełnieniu z dnia 17 września 2008 r. (data wpływu) do złożonego wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej Spółka przedstawiła własne stanowisko w sprawie.


Zdaniem Wnioskodawcy, W(…)S.A. powstały w wyniku komercjalizacji z dniem 1 stycznia 2008 roku przedsiębiorstwa państwowego W(…) Nr i są obecnie jednoosobową spółką Skarbu Państwa.


Zgodnie z ustawą z dnia 1 grudnia 1995 roku o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. z 1995 r. Nr 154, poz. 792 ze zm.) jednoosobowe spółki Skarbu Państwa są zobowiązane dokonywać miesięcznie albo kwartalnie wpłat z zysku na rzecz budżetu państwa w wysokości 15% zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Zgodnie z art. 5 ust. 2 ww. ustawy Rada Ministrów została upoważniona do wydania rozporządzenia, w którym może zwolnić z wypłat zysku lub przyznać ulgę we wpłatach jednoosobowym spółkom Skarbu Państwa wykonującym w całości lub w części zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. W wykonaniu ww. delegacji ustawowej Rada Ministrów wydała rozporządzenie z dnia 11 lutego 1997 roku w sprawie ulg we wpłatach z zysku przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa wykonujących zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. z 1997 roku Nr 29, poz. 158 ze zm.). Zgodnie z § 1 ust. 1 ww. rozporządzeniem udziela się ulgi we wpłatach z zysku na rzecz budżetu państwa następującym przedsiębiorstwom państwowym oraz jednoosobowym spółkom Skarbu Państwa, a także spółkom, w których wszystkie akcje (udziały) są własnością Skarbu Państwa wykonującym zadania na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa:

  1. przedsiębiorstwom i spółkom przemysłu obronnego i lotniczego wymienionym w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 roku w sprawie określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa (Dz. U. Nr 157, poz. 792),
  2. przedsiębiorstwom państwowym oraz jednoosobowym spółkom Skarbu Państwa, na które na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 lipca 1993 r. w sprawie określenia organów właściwych do nakładania niektórych obowiązków i zadań niezbędnych na potrzeby obronności państwa oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych zadań i przeprowadzania kontroli ich realizacji (Dz. U. Nr 69, poz. 331 i z 1997 r. Nr 15, poz. 85) zostały nałożone zadania ujęte w „Programie mobilizacji gospodarki”.


Wymienione powyżej rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 roku w sprawie określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa (Dz. U. z 1996 r. Nr 157, poz. 792) zostało uchylone z dniem 15 października 1997 roku przez rozporządzenie Rady Ministrów o tym samym tytule z dnia 25 września 1997 roku.


Rozporządzenie Rady Ministrów z 25 września 1997 roku (Dz. U. z 1997 r. Nr 126, poz. 806) zostało uchylone z dniem 13 lipca 1998 roku przez rozporządzeni o tym samym tytule z dnia 30 czerwca 1998 roku.


Rozporządzenie z dnia 30 czerwca 1998 roku (Dz. U. z 1998 r. Nr 88, poz. 556) zostało uchylone z dniem 15 kwietnia 2000 roku przez rozporządzenie o tym samym tytule z dnia 2 marca 2000 roku.


Rozporządzenie z dnia 2 marca 2000 roku (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 274) zostało uchylone z dniem 10 lutego 2005 roku przez rozporządzenie z dnia 18 stycznia 2005 roku (Dz. U. z 2005 r. Nr 15, poz. 123) o tym samym tytule obowiązujące do dnia dzisiejszego.


Uchylenie rozporządzenia z dnia 23 grudnia 1996 r., wobec faktu, że:

  • rozporządzenie z 18 stycznia 2005 r. ma identyczny tytuł i spełnia identyczną funkcję,
  • brak jest przepisów szczególnych regulujących odmiennie omawianą kwestię

powoduje, że odesłanie opisane w § 1 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w sprawie ulg we wpłatach z zysku przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa wykonujących zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa należy traktować obecnie jako odesłanie do rozporządzenia z dnia 18 stycznia 2005 r.


Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa (Dz. U. Nr 15, poz. 123 ze zm.) nie zawiera załączników nr 1 i nr 2 jak rozporządzenie z 23 grudnia 1996 r., tylko zawiera jeden załącznik określający zbiorczo przedsiębiorstwa państwowe i jednoosobowe spółki korzystające z ulg. W załączniku do rozporządzenia z 18 stycznia 2005 r. pod pozycją 14 wymienia się W(…) Nr .


Ponadto zgodnie z § 1 ust. 2 ww. rozporządzenia szczególne znaczenie dla gospodarki państwa mają również spółki niewymienione w załączniku do rozporządzenia, powstałe w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstw wymienionych w tym załączniku.


Biorąc powyższe pod uwagę, w szczególności § 1 ust. 2 rozporządzenia z 18 stycznia 2005 r. należy przyjąć, że W(…) Spółka Akcyjna objęte są ww. rozporządzeniem, a tym samym są uprawione do ulgi określonej w rozporządzeniu z 11 lutego 1997 r.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 1 grudnia 1995 r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792 ze zm.) przepisy ustawy stosuje się do jednoosobowych spółek Skarbu Państwa oraz do spółek, w których wszystkie akcje (udziały) są własnością Skarbu Państwa, z wyjątkiem akcji (udziałów) nieodpłatnie udostępnionym pracownikom na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

W myśl art. 2 ust. 1-7 ww. ustawy spółki, o których mowa w art. 1, są obowiązane do dokonywania wpłat z zysku po opodatkowaniu podatkiem dochodowym, zwanych dalej „wpłatami z zysku”, na rzecz budżetu państwa.


Wpłaty z zysku dokonywane są zaliczkowo w okresach miesięcznych lub kwartalnych. Ostateczne rozliczenie następuje po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.


Art. 5 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, może na wniosek organu reprezentującego Skarb Państwa zwolnić jednoosobowe spółki Skarbu Państwa wykonujące w całości lub w części zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa z obowiązku dokonywania wpłat z zysku lub przyznać tym spółkom ulgi we wpłatach z zysku.

Na podstawie ww. artykułu w odniesieniu do jednoosobowych spółek Skarbu Państwa oraz art. 12 ust 3 ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. o gospodarce finansowej przedsiębiorstw państwowych (t. j. Dz. U. z 1992 r. Nr 6, poz. 27 ze zm.), wydano rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 lutego 1997 r. w sprawie ulg we wpłatach z zysku przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa wykonujących zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa (Dz. U. z 1997 r. Nr 29, poz. 158 ze zm.).

§1 ust. 1 ww. rozporządzenia stanowi natomiast, iż udziela się ulgi we wpłatach z zysku na rzecz budżetu państwa następującym przedsiębiorstwom państwowym oraz jednoosobowym spółkom Skarbu Państwa, a także spółkom, w których wszystkie akcje (udziały) są własnością Skarbu Państwa, z wyjątkiem akcji (udziałów) nieodpłatnie udostępnionych pracownikom, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, wykonującym zadania na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa:

  1. przedsiębiorstwom i spółkom przemysłu obronnego i lotniczego wymienionym w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 r. w sprawie określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa (Dz. U. Nr 157, poz. 792),
  2. przedsiębiorstwom państwowym oraz jednoosobowym spółkom Skarbu Państwa, na które na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 lipca 1993 r. w sprawie określenia organów właściwych do nakładania niektórych obowiązków i zadań niezbędnych na potrzeby obronności państwa oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych zadań i przeprowadzania kontroli ich realizacji (Dz. U. Nr 69, poz. 331 i z 1997 r. Nr 15, poz. 85) zostały nałożone zadania ujęte w "Programie mobilizacji gospodarki".


Jednocześnie w załącznikach do rozporządzenia zawarto wykaz przedsiębiorstw państwowych i jednoosobowych spółek Skarbu Państwa, którym udzielono ulgi z powyższego tytułu.


Powołane w pkt 1 tegoż paragrafu rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 1996 r. straciło moc z dniem 15 października 1997 r.

Obecnie obowiązującym przepisem dotyczącym określenia przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa jest rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 15, poz. 123 ze zm.) wydane na podstawie art. 1a ust. 1 i 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji.

W myśl §1 ust. 1 ww. rozporządzenia ustala się wykaz przedsiębiorstw państwowych, zwanych dalej „przedsiębiorstwami”, oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa, zwanych dalej „spółkami”, o szczególnym znaczeniu dla gospodarki państwa, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

W wykazie tym wymieniono W(…) Nr w P(…), nie wymieniono natomiast Spółki Akcyjnej W(…).

Ust. 2 tegoż paragrafu stanowi, iż szczególne znaczenie dla gospodarki państwa mają również spółki niewymienione w załączniku do rozporządzenia, powstałe w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstw wymienionych w tym załączniku.


Ze stanu faktycznego sprawy wynika, iż W(…) S.A. powstały w wyniku komercjalizacji z dniem 01.01.2008 r. przedsiębiorstwa państwowego – W(…) Nr w P(…) i są obecnie jednoosobową spółką Skarbu Państwa.

W świetle powyższego, w przedmiotowej sprawie będzie miał zastosowanie ww. ust. 2 §1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2005 r., a tym samym uprawnienie Spółki Akcyjnej do korzystania z ulgi wynikającej z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lutego 1997 r. w sprawie ulg we wpłatach z zysku przedsiębiorstw państwowych oraz jednoosobowych spółek Skarbu Państwa wykonujących zadania na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa.


Biorąc pod uwagę powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Nadmienia się, iż zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), rozpoznawanie spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych dotyczących wydawania w indywidualnych sprawach pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego (interpretacje indywidualne), o których mowa w art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), przekazuje się wojewódzkim sądom administracyjnym, na których obszarze właściwości strona skarżąca zamieszkuje lub ma siedzibę. Powyższe rozporządzenie, zgodnie z brzmieniem § 3, wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, tj. z dniem 11 października 2008 r.


W związku z powyższym tut. Organ informuje, że jeżeli skarga na niniejszą interpretację będzie składana po dniu 10 października 2008 r., właściwym do jej rozpoznania będzie Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj