Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-1107/12/AW
z 15 stycznia 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 października 2012r. (data wpływu 16 października 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług oraz ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie ustalenia, że:

  1. podatnikiem podatku VAT od czynności cywilnoprawnych jest Starostwo Powiatowe, zarówno dotyczących Skarbu Państwa jak i Powiatu – jest nieprawidłowe,
  2. w przypadku realizacji zadań z zakresu administracji rządowej zleconych ustawami oraz w przypadku umów dotyczących bieżącej działalności Starostwa Powiatowego (faktury za telefony, media, zakup materiałów biurowych, rozliczenia z urzędem skarbowym w zakresie podatku od towarów i usług) należy stosować NIP Starostwa Powiatowego – jest nieprawidłowe,
  3. w przypadku rozliczenia z urzędem skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, zakładem ubezpieczeń społecznych należy stosować NIP Starostwa Powiatowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2012r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług oraz ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników w zakresie ustalenia, że podatnikiem podatku VAT od czynności cywilnoprawnych jest Starostwo Powiatowe, zarówno dotyczących Skarbu Państwa jak i Powiatu oraz że w przypadku realizacji zadań z zakresu administracji rządowej zleconych ustawami oraz w przypadku umów dotyczących bieżącej działalności Starostwa Powiatowego (faktury za telefony, media, zakup materiałów biurowych, rozliczenia z urzędem skarbowym, zakładem ubezpieczeń społecznych) należy stosować NIP Starostwa Powiatowego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Zgodnie z ustawą z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Organami powiatu są: rada powiatu i zarząd powiatu. Zadania powiatu wykonuje zarząd przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.

Od 1999r. Wnioskodawca (Powiat) i Starostwo Powiatowe posiadają odrębny NIP.

Umowy dotyczące bieżącej działalności Starostwa (energia elektryczna, telefony, wynajem pomieszczeń na potrzeby jednostki) zawierane są przez Powiat – Starostwo Powiatowe. Faktury wystawiane na podstawie tych umów są na Starostwo Powiatowe. Starostwo posługuje się tutaj własnym NIP. Również w rozliczeniach z urzędem skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych i z zakładem ubezpieczeń społecznych z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne należnych od wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w Starostwie Powiatowym, występuje NIP nadany Starostwu.

Faktury na sprzedaż działek będących własnością Powiatu wystawiane są przez Starostwo Powiatowe (z NIP Starostwa).

Księgi rachunkowe prowadzone są w Starostwie Powiatowym. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128, poz. 861 ze zm.), w planie kont budżetu jednostki samorządu terytorialnego (organu) nie ma kont przeznaczonych do rozliczeń z tytułu podatku VAT.

Zarejestrowanym podatnikiem składającym deklarację VAT-7 jest od 1999r. Starostwo Powiatowe.

Oprócz zadań własnych Powiat realizuje zadania z zakresu administracji rządowej zlecone ustawami (art. 4 ust. 4 ustawy o samorządzie powiatowym). Do zadań tych należy między innymi gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa. Zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 ze zm.), organem reprezentującym Skarb Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami jest starosta. W Starostwie Powiatowym umowy w tym przedmiocie zawierane są przez Skarb Państwa – Starostę (np. na podział bądź wycenę działki Skarbu Państwa), a faktury wystawiane na Starostwo Powiatowe (z NIP Starostwa). Również w tym zakresie rozliczenia z tytułu podatku VAT dokonywane są przez Starostwo Powiatowe (NIP Starostwa).

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Kto posiada status podatnika VAT w zakresie czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, Starostwo Powiatowe czy Powiat?
  2. Czyj NIP winno się stosować w przypadku umów dotyczących zadań z zakresu administracji rządowej zleconych ustawami i w przypadku umów dotyczących bieżącej działalności Starostwa Powiatowego?

Zdaniem Wnioskodawcy:

  1. Podatnikiem podatku VAT od czynności cywilnoprawnych jest Starostwo Powiatowe, zarówno dotyczących Skarbu Państwa jak i Powiatu.
  2. Również w przypadku realizacji zadań z zakresu administracji rządowej zleconych ustawami oraz w przypadku umów dotyczących bieżącej działalności Starostwa Powiatowego (faktury za telefony, media, zakup materiałów biurowych, rozliczenia z urzędem skarbowym, zakładem ubezpieczeń społecznych) należy stosować NIP Starostwa Powiatowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za:

  • nieprawidłowe w zakresie ustalenia, że podatnikiem podatku VAT od czynności cywilnoprawnych jest Starostwo Powiatowe, zarówno dotyczących Skarbu Państwa jak i Powiatu,
  • nieprawidłowe w zakresie ustalenia, że w przypadku realizacji zadań z zakresu administracji rządowej zleconych ustawami oraz w przypadku umów dotyczących bieżącej działalności Starostwa Powiatowego (faktury za telefony, media, zakup materiałów biurowych, rozliczenia z urzędem skarbowym w zakresie podatku od towarów i usług) należy stosować NIP Starostwa Powiatowego,
  • prawidłowe w zakresie ustalenia, że w przypadku rozliczenia z urzędem skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, zakładem ubezpieczeń społecznych należy stosować NIP Starostwa Powiatowego.

Stosownie do art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t. j. z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 ze zm.), powiat posiada osobowość prawną, wykonując zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Na podstawie art. 4 ust. 1, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie wymienionym w tym przepisie.

Według art. 4 ust. 2, do zadań publicznych powiatu należy również zapewnienie wykonywania określonych w ustawach zadań i kompetencji kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży.

W myśl art. 4 ust. 3, ustawy mogą określać inne zadania powiatu.

Zgodnie z art. 4 ust. 4, ustawy mogą określać niektóre sprawy należące do zakresu działania powiatu jako zadania z zakresu administracji rządowej, wykonywane przez powiat.

Nałożone na powiat, jako samorządową osobę prawną, zadania – w myśl art. 33 ww. ustawy – wykonywane są za pośrednictwem starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.

Z powyższego wynika, że zdolność prawną, jak i zdolność do wykonywania czynności prawnych ma powiat (jednostka samorządu terytorialnego), nie zaś starostwo, które jest aparatem pomocniczym powiatu.

W myśl dyspozycji art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.) zwanej dalej ustawą o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2 ww. przepisu, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jak stanowi art. 15 ust. 2 tej ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie art. 15 ust. 6 powołanej ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Ponadto zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku czynności związane z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami, wykonywane w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez jednostki samorządu terytorialnego, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że powiat zarówno jako osoba prawna, jak i jednostka samorządu terytorialnego w zakresie czynności o charakterze cywilnoprawnym, posiada status podatnika podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 96 ust. 1 ustawy o VAT, podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

W myśl art. 106 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Stosownie do § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360 ze zm.), zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami „FAKTURA VAT”.

W efekcie, zarówno wystawiane, jak i otrzymywane faktury VAT, powinny być oznaczone NIP osoby prawnej, w tym przypadku Powiatu.

W związku z powyższym należy stwierdzić, że Powiat jako osoba prawna, a nie Starostwo Powiatowe, w zakresie czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych jest podatnikiem podatku od towarów i usług, bez względu na fakt, który z tych podmiotów zawiera umowę, gdyż wszelkie czynności, których dokonuje Starostwo w ramach zadań własnych Powiatu jako aparat pomocniczy, dokonuje w imieniu i na rzecz ww. osoby prawnej. Natomiast Starostwo Powiatowe, realizując zadania spoczywające na samorządowej osobie prawnej, występuje wyłącznie jako aparat pomocniczy, działający w imieniu i na rzecz osoby prawnej – Powiatu.

Zatem status podatnika VAT w zakresie czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych posiada Powiat. Starostwo Powiatowe jako jednostka wykonująca jedynie zadania Powiatu nie może być odrębnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Wobec powyższego, wszelkie dokumenty wymagające oznaczenia (numeru) NIP sporządzane przez Starostwo dotyczące czynności przypisanych prawnie Powiatowi, powinny być sygnowane numerem NIP osoby prawnej, w której imieniu wykonywane są te czynności, czyli numerem NIP Powiatu.

Biorąc pod uwagę regulacje prawne wskazane w art. 2 ustawy z dnia 13 października 1995r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 1314), stwierdza się, że każdy podmiot, który należy do jednej z wymienionych kategorii, jest obowiązany do złożenia zgłoszenia identyfikacyjnego. Należy podkreślić również, że nie jest prawnie dopuszczalna sytuacja nadania jednego NIP dwóm podmiotom (z których jeden jest podatnikiem np. podatku od towarów i usług, a drugi płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych), jak również posługiwania się numerem identyfikacji podatkowej nadanym innemu podmiotowi. Numer identyfikacji podatkowej nie może być używany w oderwaniu od nazwy podmiotu, która występuje w decyzji administracyjnej o nadaniu NIP.

Wobec powyższego, podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności (Powiatu i Starostwa Powiatowego) jest wyłącznie Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną. Dlatego też dla celów podatku od towarów i usług Powiat i Starostwo powinny stosować jednakowe oznaczenie (numer identyfikacji podatkowej) – tj. NIP nadany Powiatowi oraz składać jedno rozliczenie deklaracyjne w podatku od towarów i usług.

Z zapisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128, poz. 861 ze zm.) wynika, że nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, dotyczącej rozliczeń podatku od towarów i usług dla samorządowych osób prawnych oraz dla ich urzędów, obsługujących od strony techniczno-organizacyjnej te osoby prawne.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że od 1999r. Wnioskodawca (Powiat) i Starostwo Powiatowe posiadają odrębny NIP.

Umowy dotyczące bieżącej działalności Starostwa (energia elektryczna, telefony, wynajem pomieszczeń na potrzeby jednostki) zawierane są przez Powiat – Starostwo Powiatowe. Faktury wystawiane na podstawie tych umów są na Starostwo Powiatowe. Starostwo posługuje się tutaj własnym NIP. Również w rozliczeniach z urzędem skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych i z zakładem ubezpieczeń społecznych z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne należnych od wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w Starostwie Powiatowym, występuje NIP nadany Starostwu.

Faktury na sprzedaż działek będących własnością Powiatu wystawiane są przez Starostwo Powiatowe (z NIP Starostwa).

Księgi rachunkowe prowadzone są w Starostwie Powiatowym. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128, poz. 861 ze zm.), w planie kont budżetu jednostki samorządu terytorialnego (organu) nie ma kont przeznaczonych do rozliczeń z tytułu podatku VAT.

Zarejestrowanym podatnikiem składającym deklarację VAT-7 jest od 1999r. Starostwo Powiatowe.

Oprócz zadań własnych Powiat realizuje zadania z zakresu administracji rządowej zlecone ustawami (art. 4 ust. 4 ustawy o samorządzie powiatowym). Do zadań tych należy między innymi gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa. Zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 ze zm.), organem reprezentującym Skarb Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami jest starosta. W Starostwie Powiatowym umowy w tym przedmiocie zawierane są przez Skarb Państwa – Starostę (np. na podział bądź wycenę działki Skarbu Państwa), a faktury wystawiane na Starostwo Powiatowe (z NIP Starostwa). Również w tym zakresie rozliczenia z tytułu podatku VAT dokonywane są przez Starostwo Powiatowe (NIP Starostwa).

Biorąc pod uwagę przedstawiony przez Wnioskodawcę stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawne stwierdzić należy, iż to Powiat posiada status podatnika podatku od towarów i usług i nie ma możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej. Zarówno Powiat, jak i Starostwo Powiatowe, w związku ze swoimi działaniami powinny sporządzać jedno rozliczenie deklaracyjne dla podatku od towarów i usług, a wszelkie dokumenty wymagające oznaczenia (numeru) NIP sporządzane przez Starostwo, dotyczące czynności przypisanych prawnie Powiatowi, powinny być sygnowane Numerem Identyfikacji Podatkowej osoby prawnej, w której imieniu wykonywane są te czynności, czyli NIP Powiatu. Ponadto skoro tylko Powiat będący podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności (Powiatu i Starostwa Powiatowego) może wystawiać i otrzymywać faktury VAT, zatem to NIP-em Powiatu powinny być oznaczone zarówno wystawiane, jak i otrzymywane faktury VAT.

Tak samo w przypadku czynności wykonywanych np. w zakresie gospodarowania nieruchomościami w ramach zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, podatnikiem jest Powiat i w tym przypadku również winien stosować NIP Powiatu.

Ponadto należy zauważyć, iż w myśl art. 8 ustawy Ordynacja podatkowa, płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2010r. Nr 51, poz. 307 ze zm.), osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy – wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Status prawny pracowników samorządowych określają przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.). Stosownie do postanowień tej ustawy, pracownicy samorządowi są zatrudniani m. in. w starostwie powiatowym. Zakładem pracy dla tych osób jest zatem Starostwo Powiatowe i na nim spoczywa obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od dokonywanych wypłat ze stosunku pracy.

Starostwo Powiatowe jest, więc zakładem pracy dla pracowników samorządowych i to na nim spoczywa obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne. W związku z powyższym Starostwo Powiatowe jako płatnik nie może posługiwać się numerem identyfikacji podatkowej Powiatu, ale powinno na potrzeby tych rozliczeń, posiadać swój odrębny NIP.

Reasumując stwierdzić należy, że dla celów rozliczeń podatku VAT powinien być stosowany NIP nadany Powiatowi, bowiem – jak wskazano wyżej – podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności (Powiatu i Starostwa Powiatowego) jest wyłącznie Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną.

Zatem, wszelkie dokumenty wymagające oznaczenia (numeru) NIP sporządzane przez Starostwo dotyczące czynności przypisanych prawnie Powiatowi, powinny być sygnowane numerem NIP osoby prawnej, w której imieniu wykonywane są te czynności czyli numerem NIP Powiatu.

Ponieważ jak już wcześniej stwierdzono, podatnikiem podatku od towarów i usług w stosunku do całej działalności jest wyłącznie Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego, posiadająca osobowość prawną, dlatego też dla celów podatku od towarów i usług Powiat i Starostwo Powiatowe powinny składać jedno rozliczenie deklaracyjne w podatku od towarów i usług, jak również tylko Powiat może wystawiać i otrzymywać faktury VAT dotyczące zarówno czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, jak i umów dotyczących zadań z zakresu administracji rządowej zleconych ustawami i w przypadku umów dotyczących bieżącej działalności Starostwa Powiatowego.

Natomiast na potrzeby rozliczeń w podatku dochodowym od osób fizycznych, czy też składek ZUS, Starostwo Powiatowe jako płatnik powinno stosować swój odrębny NIP.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy uznano za:

  • nieprawidłowe w zakresie ustalenia, że podatnikiem podatku VAT od czynności cywilnoprawnych jest Starostwo Powiatowe, zarówno dotyczących Skarbu Państwa jak i Powiatu,
  • nieprawidłowe w zakresie ustalenia, że w przypadku realizacji zadań z zakresu administracji rządowej zleconych ustawami oraz w przypadku umów dotyczących bieżącej działalności Starostwa Powiatowego (faktury za telefony, media, zakup materiałów biurowych, rozliczenia z urzędem skarbowym w zakresie podatku od towarów i usług) należy stosować NIP Starostwa Powiatowego,
  • prawidłowe w zakresie ustalenia, że w przypadku rozliczenia z urzędem skarbowym w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, zakładem ubezpieczeń społecznych należy stosować NIP Starostwa Powiatowego.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego, bądź zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 4A, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj