Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB1/415-488/08/WM
z 30 października 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPB1/415-488/08/WM
Data
2008.10.30


Referencje


Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Źródła przychodów --> Przychody z działalności gospodarczej


Słowa kluczowe
impreza integracyjna
kontrahenci
przychód


Istota interpretacji
Czy przychód otrzymany ze sprzedaży biletów dla klientów klubu korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego odo osób fizycznych?



Wniosek ORD-IN 730 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 4 września 2008 r. (data wpływu 8 września 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej, przychodu z tytułu uczestnictwa w imprezie rekreacyjno - integracyjnej dla kontrahentów - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 8 września 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej, przychodu z tytułu uczestnictwa w imprezie rekreacyjno - integracyjnej dla kontrahentów.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka jawna, której jest Pan wspólnikiem, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, polegającej na prowadzenia obiektu sportowego, zorganizowała imprezę rekreacyjną dla kontrahentów, połączoną z bezpłatną imprezą integracyjną dla swoich pracowników – tzw. „majówkę”.

W trakcie imprezy rekreacyjno-integracyjnej, klientom i pracownikom zapewniono ciepłe i zimne posiłki w formie „szwedzkiego stołu” oraz napoje bezalkoholowe.

Odpłatność dla kontrahentów – klientów klubu sportowego wyniosła 50% poniesionych kosztów, na podstawie sprzedanych biletów wstępu, natomiast dla pracowników tak jak wspomniano powyżej impreza była bezpłatna.

Przy zakupie usług gastronomicznych, w celu organizacji spotkania rekreacyjno – integracyjnego podatek naliczony nie został odliczony, gdyż takie odliczenie wyklucza ustawa o podatku od towarów i usług.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy przychód otrzymany ze sprzedaży biletów dla klientów klubu korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego odo osób fizycznych...


Przedstawiając własne stanowisko Wnioskodawca wskazał, iż wydatki poniesione na organizację spotkania rekreacyjno – integracyjnego dla klientów klubu sportowego i pracowników nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, co zostało potwierdzone otrzymaną interpretacją indywidualną nr ITPB1/415-306a/08/AK z dnia 29 sierpnia 2008 r.

Podatek naliczony VAT od ww. wydatków stanowi koszt uzyskania przychodów zgodnie z delegacją art. 23 ust. 1 pkt 43a, gdyż zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług podatnikowi nie przysługuje odliczenie z tytułu nabycia usług gastronomicznych (art. 88 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług) – interpretacja indywidualna nr ITPB1/415-306b/08/AK z dnia 4 września 2008 r.

W związku z powyższym uzyskany przychód, jako ściśle związany z wydatkami nie stanowiącymi kosztów uzyskania przychodów korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 14 ust. 3 pkt 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z ogólnym zapisem dotyczącym przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej zawartym w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z zm.) za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

Natomiast, zgodnie z przepisem szczególnym dotyczącym przychodów, zawartym w art. 14 ust. 3 pkt 3a ww. ustawy, do przychodów o których mowa w ust. 1 i 2 nie zalicza się zwróconych innych wydatków nie zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że wydatki poniesione przez Pana na organizację imprezy rekreacyjno – integracyjnej dla kontrahentów i pracowników firmy - jako nie stanowiące kosztów - nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej.

W związku z powyższym przychód uzyskany z tytułu sprzedaży kontrahentom biletów uprawniających ich do uczestnictwa w tej imprezie, odpowiadający 50% wartości poniesionych kosztów - jako częściowy zwrot kosztów organizacji imprezy - nie stanowi w świetle cytowanego powyżej art. 14 ust. 3 pkt 3a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodu z działalności o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy, tj. pozarolniczej działalności gospodarczej.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.


Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej – powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


Referencje


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj