Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP1-443-1127/08-2/AK
z 25 sierpnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP1-443-1127/08-2/AK
Data
2008.08.25



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Wyłączenie stosowania obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego

Podatek od towarów i usług --> Obowiązek podatkowy --> Zasady ogólne --> Moment powstania obowiązku podatkowego

Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczenie i zwrot podatku --> Odliczenie podatku


Słowa kluczowe
faktura zaliczkowa
obowiązek podatkowy
odliczanie podatku naliczonego
podatek naliczony
prawo do odliczenia
zaliczka


Istota interpretacji
Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT zaliczkowych dokumentujących nabycie usług w trakcie trwania porozumienia, mających związek z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Wnioskodawcę, pod warunkiem, że u wystawcy przedmiotowych faktur VAT powstanie obowiązek podatkowy z tytułu otrzymania zaliczek, zgodnie z art. 19 ust. 11 cyt. ustawy oraz nie zaistnieją przesłanki wskazane w art. 88 ust. 1 pkt 2



Wniosek ORD-IN 800 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko „K” Sp. z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 10 czerwca 2008r. (data wpływu 13 czerwca 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach zaliczkowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 czerwca 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturach zaliczkowych.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

„K” Sp. z o.o. („Spółka”) jest przedsiębiorstwem produkcyjnym z branży kosmetycznej. Charakter działalności Spółki (fabryka kosmetyków) wiąże się z wytwarzaniem znacznej ilości odpadów i ścieków przemysłowych („Ścieki”). Spółka planuje podpisanie z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji („MPWiK”) porozumienia („Porozumienie”) dotyczącego wzajemnej współpracy w zakresie przystosowania obecnych parametrów oczyszczalni ścieków należącej do MPWiK w celu przyjmowania zwiększonej ilości Ścieków produkowanych przez Spółkę.

Zgodnie z planowanym Porozumieniem, Spółka przekaże MPWiK xxx.000 zł na poczet wynagrodzenia za dodatkową usługę oczyszczania Ścieków o podwyższonych wartościach wskaźników zanieczyszczeń produkowanych przez Spółkę („Usługi”). Usługi będą świadczone przez MPWiK przez cały okres trwania Porozumienia, przy czym:

  1. w okresie od dnia 9 marca 200x roku do dnia 8 marca 20xx MPWIK, według zwiększonych parametrów odpowiadających obecnym możliwościom technicznym oczyszczalni;
  2. w okresie od 9 marca 20xx do 8 marca 20xx roku, po rozbudowaniu oczyszczalni, według zwiększonych parametrów odpowiadających zwiększonym możliwościom technicznym oczyszczalni.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że Spółka jest jednym z największych producentów ścieków przyjmowanych przez oczyszczalnię MPWiK. Obecnie, w związku z przekroczeniem uzgodnionych limitów w zakresie dopuszczalnej ilości odprowadzanych Ścieków, Spółka jest zobowiązana do uiszczania kar na rzecz MPWiK. W efekcie rozbudowy oczyszczalni, MPWiK będzie w stanie przyjąć od Spółki również zwiększoną ilość Ścieków, co w rezultacie doprowadzi do osiągnięcia przez Spółkę istotnej korzyści ekonomicznej w postaci zwiększenia możliwości produkcyjnych Spółki, co w sposób wymierny przełoży się na generowane przez nią przychody z prowadzonej działalności gospodarczej. Osiągnięcie wspomnianego celu stanowi zasadniczą przesłankę zaangażowania się przez Spółkę w planowane Porozumienie z MPWiK.

Dodatkowo, w ten sposób Spółka uniknie konieczności ponoszenia znaczących kar z tytułu przekroczenia norm ilościowych i jakościowych odprowadzanych do oczyszczalni Ścieków, co przełoży się na zmniejszenie kosztów jej działalności. Zgodnie z założeniami, Porozumienie zostanie zawarte na okres xxx (xx) lat, przy czym wynagrodzenie za świadczenie przez MPWiK Usług w okresie obowiązywania Porozumienia, zostanie przekazane w czterech równych ratach w przeciągu pierwszych xxx (xx) lat, tj. w czasie potrzebnym do dokonania przez MPWiK niezbędnych inwestycji w zakresie rozbudowy oczyszczalni. Strony zakładają, że rozliczenie finansowe w ramach Porozumienia będzie dokonane na podstawie faktur zaliczkowych wystawionych przez MPWiK, dokumentujących zapłatę kolejnych rat wynagrodzenia na poczet Usług. W związku z planowanym Porozumieniem Umową Spółka pragnie upewnić się, co do skutków podatkowych jego realizacji na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

W związku z planowanym Porozumieniem, Spółka pragnie upewnić się, co do konsekwencji podatkowych planowanej transakcji Spółka wnosi o wyjaśnienie:

Czy w związku z wystawieniem faktur zaliczkowych przez MPWiK dokumentujących płatności Spółki dokonane w ramach planowanego Porozumienia, Spółce będzie przysługiwało prawo do odliczenia kwot naliczonego podatku od towarów i usług wynikającego z takich faktur...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z artykułem 86 ustęp 1 Ustawy o VAT, Spółce będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur zaliczkowych wystawionych przez MPWiK, dokumentujących wpłatę zaliczki na poczet świadczenia przez MPWiK Usług. Prawo do odliczenia podatku naliczonego powstanie w związku z charakterem wydatków Spółki (stanowiących koszt uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów Ustawy o ClT) oraz nabywaniem Usług dla celów prowadzonej działalności gospodarczej przez Spółkę (do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT).

W ocenie Spółki będzie jej przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego wynikającego z faktur zaliczkowych wystawionych przez MPWiK, na poczet Usług świadczonych na mocy Porozumienia.

Zgodnie z artykułem 86 ustęp 1 Ustawy o VAT: „W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124” Ustawy o VAT. Z kolei w ustępie 2 punkt 1 litera b) artykułu 86 Ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego.

Zgodnie z art. 19 ust. 11 ustawy o VAT jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

W związku z tym wpłacenie zaliczek przez Spółkę na poczet Usług świadczonych przez MPWiK wiązać się będzie z powstaniem obowiązku podatkowego na gruncie Ustawy o VAT. Z przyczyn wskazanych w uzasadnieniu do poprzednich pytań, zdaniem Spółki nie znajdzie zastosowania ograniczenie prawa do odliczenia podatku naliczonego przewidziane w artykule 88 ustęp 1 punkt 2 Ustawy o VAT, zgodnie, z którym prawo do obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym. Jak bowiem Spółka wykazała powyżej, wydatki związane z Umową z MPWiK będą stanowić dla niej koszt podatkowy w rozumieniu przepisów Ustawy o CIT.

Usługa nabyta przez Spółkę od MPWiK będzie wykorzystywana przez Spółkę do wykonywania czynności opodatkowanych. Tego typu wydatki Spółki są ściśle związane z bieżącą działalnością operacyjną fabryki Spółki (produkcja i sprzedaż towarów), a zatem z działalnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Stanowisko Spółki w tym zakresie potwierdzają interpretacje organów podatkowych. Jako przykład można przytoczyć w tym miejscu interpretację Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, w której czytamy, m. in., że: „Jeżeli więc, tak jak w przedstawionym stanie faktycznym dokonana przedpłata dotyczy towarów lub usług, które są (lub będą) przez podatnika wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a otrzymanie tej przedpłaty przez kontrahenta wiązało się z powstaniem u niego obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług w tym zakresie - stosownie do art. 19 ust. 11 ustawy, należy stwierdzić, iż spełnione zostały podstawowe warunki do dokonania przez podatnika, który otrzymał fakturę potwierdzającą dokonanie tejże przedpłaty, obniżenia podatku należnego o wykazany w niej podatek naliczony. W takim przypadku prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje zgodnie z art. 86 ust. 10 pkt 1 ustawy w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-4 oraz ust. 11, 12, 16 i I8.”

Ponadto jak wynika z wyroku WSA w Rzeszowie z 11 marca 2008r. (I SA/Rz 932/07) „prawo podatnika do odliczenia VAT nie wynika z samego faktu posiadania faktury, lecz w przypadku szczególnym, jakim jest faktura dokumentująca zapłatę zaliczki, wiąże się z koniecznością jej faktycznej zapłaty”.

W związku z tym słusznym jest wniosek Spółki, iż prawo do odliczenia VAT wykazanego na fakturach dokumentujących wpłatę zaliczek Spółka nabędzie w miesiącu faktycznej zapłaty zaliczek na rzecz MPWiK.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zmianami) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Natomiast zgodnie z uregulowaniami art. 86 ust. 2 cyt. ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7:

  1. suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:
    a) z tytułu nabycia towarów i usług,
    b) potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego,
    c) od komitenta z tytułu dostawy towarów będącej przedmiotem umowy komisu
    - z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4;
  2. w przypadku importu - suma kwot podatku wynikająca z dokumentu celnego;
  3. zryczałtowany zwrot podatku, o którym mowa w art. 116 ust. 6;
  4. kwota podatku należnego od importu usług, kwota podatku należnego od dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz kwota podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

Terminy, w których powstaje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego ustawodawca określił w art. 86 ust. 10-13 cyt. ustawy. Stosownie do postanowień art. 86 ust. 10 cyt. ustawy, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, z zastrzeżeniem pkt 2-4 oraz ust. 11, 12, 16 i 18. Ust. 11 art. 86 cyt. ustawy wskazuje, że jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji podatkowej za następny okres rozliczeniowy.

Z powyższych regulacji wynika, iż podstawową zasadą dla realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego, jest związek tego podatku z wykonywaniem czynności opodatkowanych przez podatnika tego podatku. Aby zatem podatnik miał prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z wystawionych faktur VAT, zakupy dokumentowane tymi fakturami muszą być związane (w sposób bezpośredni i bezsporny) z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika. Powyższa zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych (czynności zwolnione od podatku VAT, czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT). Ustawodawca dopuszcza zatem możliwość obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego wyłącznie z transakcjami opodatkowanymi czyli takimi, w wyniku których następuje określenie podatku należnego.

A zatem odliczenie podatku naliczonego to przysługujące zarejestrowanemu czynnemu podatnikowi podatku od towarów i usług całkowite bądź częściowe prawo do obniżenia kwoty podatku należnego dotyczącego opodatkowanych dostaw towarów i świadczenia usług o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim nabywane lub importowane towary i usługi są lub będą w przyszłości wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są lub będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi podatku od towarów i usług, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Przywołany powyżej art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. b cyt. ustawy stanowi, iż kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika potwierdzających dokonanie przedpłaty (zaliczki, zadatku, raty), jeżeli wiązały się one z powstaniem obowiązku podatkowego. Natomiast zgodnie z art. 19 ust. 11 cyt. ustawy, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

Szczegółowe zasady regulujące kwestię wystawiania faktur, dane, które powinny zawierać, oraz sposób i okres przechowywania faktur VAT dokumentujących otrzymywanie zaliczek regulują przepisy Rozdział 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 ze zmianami). W myśl § 14 ust. 1 cyt. rozporządzenia jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2. Fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym pobrano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną część należności (zaliczkę, przedpłatę, zadatek lub ratę), o czym stanowi § 14 ust. 2 cyt. rozporządzenia.

Należy ponadto wskazać, iż przepisy polskiej ustawy VAT przewidują wiele sytuacji, w których podatnikowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, pomimo tego, że spełnione są generalne przesłanki upoważniające go do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. Ograniczenia te zawarte są w art. 88 cyt. ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony.

Uregulowania art. 88 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy stanowią, iż obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego. Inne ograniczenia prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony ustawodawca wymienił w art. 88 ust. 3a cyt. ustawy, gdzie wymienił nieprawidłowości w zakresie wystawionych faktur VAT (ich oryginałów, kopii, duplikatów i faktur korygujących) i dokumentów celnych, które stanowią o braku możliwości dokonania obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego z tak wystawionych dokumentów.

Z przedstawionego przez Wnioskodawcę stanu faktycznego wynika, iż Wnioskodawca planuje podpisanie z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji porozumienia w zakresie przystosowania obecnych parametrów oczyszczalni ścieków do przyjmowania zwiększonej ich ilości, produkowanych przez Spółkę. Wnioskodawca zamierza w czterech ratach, w ciągu xxx lat przekazać MPWiK środki pieniężne na poczet wynagrodzenia za dodatkową usługę oczyszczania ścieków o podwyższonych wartościach wskaźników zanieczyszczeń produkowanych przez Spółkę, tj. w okresie potrzebnym do dokonania przez MPWiK niezbędnych inwestycji w zakresie rozbudowy oczyszczalni. Przedmiotowe porozumienie zostanie zawarte na okres xxx (xx) lat i w tym czasie MPWiK będzie świadczyć następujące usługi:

  • w okresie: 09.03.200xr. – 08.08.20xxr. usługi według zwiększonych parametrów odpowiadających obecnym możliwościom technicznym oczyszczalni;
  • w okresie: od 09.03.20xxr. – 08.08.20xxr., po rozbudowaniu oczyszczalni, usługi według zwiększonych parametrów odpowiadających zwiększonym możliwościom technicznym oczyszczalni.

Rozliczenie finansowe w ramach zawartego porozumienia będzie dokonane na podstawie faktur zaliczkowych wystawionych przez MPWiK, dokumentujących zapłatę kolejnych rat wynagrodzenia na poczet w/w usług.

Z powyższych informacji wynika więc, iż Spółka na mocy zawartego porozumienia poniesie w ciągu xxx lat wydatki z tytułu zapłaty wynagrodzenia za usługę oczyszczania produkowanych przez nią ścieków, która będzie realizowana przez cały okres trwania porozumienia. Zatem nabywane przez Wnioskodawcę usługi w powyższym zakresie są nierozerwalnie związane z jej działalnością gospodarczą w zakresie produkcji kosmetyków. Zachodzi więc związek wskazany w art. 86 ust. 1 cyt. ustawy, tzn. dokonywane zakupy są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych, tj. z dostawą towarów produkowanych przez Wnioskodawcę.

Spółka wskazała ponadto, iż obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony będzie dokonywać na podstawie faktur VAT zaliczkowych wystawianych przez MPWiK. Jak wskazują przepisy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. b cyt. ustawy, warunkiem koniecznym dla dokonania odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wpłatę zaliczki, zadatku jest powstanie obowiązku podatkowego w tym zakresie. Zgodnie z przywołanym już art. 19 ust. 11 cyt. ustawy, obowiązek podatkowy powstanie z chwilą otrzymania zaliczki bądź zadatku, w tej części. Cytowane przepisy rozporządzenia Ministra Finansów wskazują na obowiązek wystawienia faktury VAT dokumentującej otrzymanie zaliczki, w terminie 7 dni od dnia jej uzyskania i obowiązku ciążącym na MPWiK, które otrzyma zaliczkę przed wykonaniem usługi, zgodnie z zawartym porozumieniem oraz na zasadę, iż u Spółki prawo do odliczenia powstanie w momencie powstania obowiązku podatkowego u MPWiK (z chwilą otrzymania zaliczki).

Jeżeli zatem MPWiK po otrzymaniu od Wnioskodawcy zaliczki, zgodnie z zawartym porozumieniem, wystawi faktur VAT zaliczkowe, w terminach wskazanych w § 14 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia i w sposób prawidłowy ustali moment powstania obowiązku podatkowego, to Spółce będzie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, wynikający z faktur VAT zaliczkowych, o których mowa powyżej.

Reasumując, w przedstawionym stanie faktycznym, w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, tj. art. 86 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 lit. b) należy stwierdzić, że Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT zaliczkowych dokumentujących nabycie usług w zakresie oczyszczania ścieków w trakcie trwania porozumienia, mających związek z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Wnioskodawcę, pod warunkiem, iż:

  1. u wystawcy przedmiotowych faktur VAT powstanie obowiązek podatkowy z tytułu otrzymania zaliczek, zgodnie z art. 19 ust. 11 cyt. ustawy oraz
  2. nie zaistnieją przesłanki wskazane w art. 88 ust. 1 pkt 2 cyt. ustawy ograniczające to prawo tzn. ponoszone wydatki będą stanowić koszt uzyskania przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wskazanego w fakturach VAT zaliczkowych powstanie w terminach określonych w art. 86 ust. 10 i art. 86 ust. 11 cyt. ustawy, przy uwzględnieniu przepisów § 14 ust. 1 i ust. 2 cyt. rozporządzenia określających terminy wystawiania faktur VAT zaliczkowych.

Jednocześnie tut. Organ podatkowy informuje, iż w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zostanie wydana odrębna interpretacja indywidualna.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj