Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPB1/415-769/08/WRz
z 29 grudnia 2008 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPB1/415-769/08/WRz
Data
2008.12.29



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zryczałtowany podatek dochodowy --> Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych


Słowa kluczowe
limit
przychody ewidencjonowane


Istota interpretacji
czy przychody z działalności samodzielnej oraz ze S.C. sumuje się do wyliczenia momentu utraty prawa do ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych?



Wniosek ORD-IN 742 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko P. R. przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2008 r. (data wpływu do tut. Biura 02 października 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie określenia momentu utraty prawa do opodatkowania tym podatkiem przychodów z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie i w ramach Spółki Cywilnej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 02 października 2008 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie określenia momentu utraty prawa do opodatkowania tym podatkiem przychodów z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie i w ramach Spółki Cywilnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą samodzielnie i opłaca ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Prowadzi również działalność w ramach Spółki Cywilnej (z żoną, każdy po 50% udziałów). Przychody uzyskiwane w ramach tej Spółki również są opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Przychody te nie przekroczyły jeszcze 150.000 euro, podobnie jak przychody z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie, które również nie przekroczyły tej kwoty.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy prowadząc działalność na własny rachunek i w ramach Spółki Cywilnej sumowane są przychody z działalności prowadzonej samodzielnie i #189; przychodów uzyskanego ze Spółki, by wyliczyć moment utraty prawa do ryczałtu ...

Zdaniem wnioskodawcy zgodnie z art. 8 ust. 6 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 ze zm.), zawarte w nim słowo „wyłącznie” wskazuje, iż do wyliczenia granicznej kwoty przychodów, której przekroczenie obliguje do przejścia z ryczałtu na zasady ogólne, każdą z ww. form działalności (tj. spółkę i działalność samodzielną) należy traktować odrębnie – tj. przychodów tych nie należy łączyć. Tak więc póki przychody ze Spółki nie przekroczą 150.000 euro i przychody z działalności prowadzonej samodzielnie nie przekroczą 150.000 euro, można opłacać podatek w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Jednocześnie zauważyć należy, iż możliwość uiszczania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależnione jest od spełnienia pozostałych a stwierdzonych w ww. ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. warunków. Przy czym warunki te muszą być spełnione zarówno w odniesieniu do działalności wykonywanej samodzielnie jak i działalności prowadzonej w formie Spółki Cywilnej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach

Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj