Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPB2/415-1643/08-4/MG
z 31 marca 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPB2/415-1643/08-4/MG
Data
2009.03.31



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Dochody opodatkowane ryczałtem

Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
internet
konkursy
nagrody
nagrody w konkursach
płatnik
podmiot
spółki
środki masowego przekazu
wygrana
zryczałtowany podatek dochodowy


Istota interpretacji
Spółka pełni funkcję płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od nagród dla uczestników konkursów organizowanych za pośrednictwem ogólnopolskich portali internetowych, w sytuacji gdy konkursy adresowane są wyłącznie do pracowników podmiotów gospodarczych współpracujących ze Spółką, bez względu na to, że wartość tych wygranych nie przekracza kwoty 760 zł, natomiast nagrody w konkursach organizowanych przez Spółkę skierowanych do ogółu klientów Spółki, w celu uatrakcyjnienia swojej oferty skorzystają z przedmiotowego zwolnienia, o ile wysokość nagrody nie przekracza kwoty 760 zł.



Wniosek ORD-IN 492 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18.12.2008 r. (data wpływu 29.12.2008 r.) oraz w uzupełnieniu wniosku z dnia 02.02.2009 r. (data nadania 02.02.2009 r., data wpływu 05.02.2009 r.) stanowiącego odpowiedź na wezwanie z dnia 22.01.2009 r. Nr IPPB2/415-1643/08-2/MG (data nadania 22.01.2009 r., data odbioru 28.01.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych za pośrednictwem portalu internetowego - jest:

  • prawidłowe – w części dotyczącej możliwości zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych za pośrednictwem portalu internetowego w odniesieniu do konkursów skierowanych do klientów Spółki,
  • nieprawidłowe – w części dotyczącej możliwości zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych za pośrednictwem portalu internetowego w odniesieniu do konkursów adresowanych do pracowników podmiotów gospodarczych współpracujących ze Spółką.

UZASADNIENIE

W dniu 29.12.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych za pośrednictwem portalu internetowego.

Z uwagi na braki formalne wniosku, tutejszy organ podatkowy pismem z dnia 22.01.2009 r. Nr IPPB2/415-1643/08-2/MG wezwał Spółkę do uzupełnienia wniosku w zakresie pełnomocnictwa udzielonego Panu Dariuszowi S.

Spółka uzupełniła braki formalne wniosku w wyznaczonym terminie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii komórkowej, jako operator sieci, występując w obrocie gospodarczym pod marką handlową xxxx Spółka w celu uatrakcyjnienia swojej oferty prowadzi różnorodne akcje promocyjne dla swoich klientów, w tym organizuje konkursy adresowane do osób fizycznych. Konkursy mogą polegać na udzieleniu przez uczestników odpowiedzi na pytania przekazywane SMS, lub przesłaniu zdjęcia zrobionego aparatem telefonicznym. Drugi rodzaj konkursów adresowany jest do pracowników podmiotów gospodarczych współpracujących ze Spółką i ich celem jest sprawdzenie znajomości oferty Spółki. Każdy konkurs posiada regulamin. Regulamin konkursu oraz fakt jego zorganizowania każdorazowo ogłaszany jest na stronach internetowych Spółki (www). Większość konkursów, których zorganizowanie zlecane jest agencjom reklamowym, dodatkowo ogłaszana jest na ogólnopolskich portalach internetowych. Laureaci konkursu otrzymują nagrody, a Spółka jest płatnikiem zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodów z tytułu wygranych w konkursach.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy nagrody uzyskiwane w organizowanych przez Spółkę konkursach mogą korzystać ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) zwanej dalej „ustawą o PIT” jako wygrane w konkursach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zdaniem Spółki organizowane przez nią konkursy powinny zostać uznane jako konkursy organizowane i emitowane przez środki masowego przekazu, a tym samym nagrody uzyskane w tych konkursach, których wartość jest niższa niż 760 zł powinny korzystać ze zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) w środkach masowego przekazu (prasa, radio, telewizja) oraz w konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową, jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł. Mimo faktu, że Internet nie został wymieniony w cytowanym powyżej przepisie jako odrębny środek masowego przekazu, to w ocenie Spółki, w dobie postępu technologicznego powinien zostać za taki uznany.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie podaje definicji pojęcia „środków masowego przekazu”. Również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia. Według definicji podanej w Internetowej Encyklopedii PWN „środki masowego przekazu” to: „media, środki masowego komunikowania jako urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności; prasa, radio, telewizja, także tzw. nowe media: telegazeta, telewizja satelitarna, Internet. Wśród mediów masowych powyższe definicje wymieniają prasę.

W rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe (Dz. U. Nr 5, poz. 24 ze zm.) „prasa” oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej, jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teletekstowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz tele i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską (art. 7 ust. 2 pkt 1 powołanej ustawy). Zastosowanie analogii z powyższą definicją pozwala stwierdzić, iż niewątpliwie podobnie jak tradycyjne media, Internet spełnia te same zadania, tj. może służyć do publikacji określonych treści (np. ogłoszenie konkursu) nieograniczonej i anonimowej liczbie odbiorców.

Literalne brzmienie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie daje jednoznacznej odpowiedzi, czy wymienione środki masowego przekazu - prasa, radio i telewizja stanowią katalog zamknięty, czy też wymienione zostały przykładowo. Zdaniem Spółki, uwzględniając postęp technologiczny, należy uznać, że użyte w powołanym przepisie określenia „(…) w środkach masowego przekazu” mieści w sobie również pojęcie Internetu, jako środka przekazu, pomimo, iż nie został on wprost wymieniony w dyspozycji powołanego przepisu. Ewentualnie wyłączona z tego zakresu może zostać jedynie ta część Internetu, której katalog odbiorców jest ograniczony, np. usługi poczty elektronicznej, czy też strony dostępne przy użyciu odpowiedniego kodu, lub strony korporacyjne kierowane do ściśle określonego kręgu odbiorców (intranet).

Uwzględniając powyższą argumentację, portal internetowy ze względu na swój charakter powinien zostać zaliczony do środków masowego przekazu, o których owa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji nagrody o wartości nie przekraczającej 760 zł uzyskane przez zwycięzców w konkursach organizowanych i ogłaszanych na stronach portalu internetowego korzystać będą ze zwolnienia przedmiotowego zawartego we wskazanym artykule.

Stanowisko, iż nagrody o wartości nieprzekraczającej 760 zł uzyskane w konkursach organizowanych i ogłaszanych na stronach internetowych podlegają zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych znajduje potwierdzenie również w interpretacjach organów podatkowych, w tym również Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie (np. IPPB1/415-834/08-2/ES z dnia 17 października 2008 r., IPPB2/415-568/ 08-2/MG z dnia 26 czerwca 2008 r., IPPB2/415-317/08-2/AK z dnia 19 maja 2008 r.).

Powyższą opinię podziela również Departament Podatków Dochodowych Ministerstwa Finansów (opinia opublikowana w Biuletynie Skarbowym nr 4 z 2007 r. str. 16).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe w części dotyczącej możliwości zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych za pośrednictwem portalu internetowego w odniesieniu do konkursów skierowanych do klientów Spółki, natomiast w części dotyczącej możliwości zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy, wygranych w konkursach organizowanych i emitowanych za pośrednictwem portalu internetowego w odniesieniu do konkursów adresowanych do pracowników podmiotów gospodarczych współpracujących ze Spółką uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania wyrażoną w art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji Podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy, wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy podatkowej od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

W związku z powyższym wygrane w konkursach i nagrody podlegają zryczałtowanemu opodatkowaniu tylko wówczas, gdy nie ma zastosowania zwolnienie podatkowe, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Z regulacji ww. art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy jednoznacznie wynika, iż wolą ustawodawcy jest, aby zwolnieniem przedmiotowym objęta była - w granicach limitu 760 zł - wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio, telewizja).

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie definiuje pojęcia „środki masowego przekazu”. Również w obowiązującym systemie prawnym brak jest legalnej definicji tego pojęcia. Według definicji Wydawnictwa PWN S.A. - środki masowego przekazu to środki komunikowania masowego, mass media, środki masowej informacji i propagandy, urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności. Z kolei Internetowa Encyklopedia PWN definiuje pojęcie „środki masowego przekazu” (mass media, media, środki masowego komunikowania) jako urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności; prasa, radio, telewizja, także tzw. nowe media: telegazeta, telewizja satelitarna, internet. Wśród mediów masowych powyższe definicje wymieniają prasę.

W rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe (Dz. U. Nr 5, poz. 24 ze zm.) - „prasa” oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej, jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz tele – i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską (art. 7 ust. 2 pkt 1 powołanej ustawy). Zastosowanie analogii z powyższą definicją pozwala stwierdzić, iż niewątpliwie podobnie jak tradycyjne media, internet spełnia te same zadania, tj. może służyć do publikacji określonych treści (np. ogłoszenie konkursu) nieograniczonej i anonimowej liczbie odbiorców.

Literalne brzmienie przepisu art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy nie daje jednoznacznej odpowiedzi, czy wymienione środki masowego przekazu, tj. prasa, radio i telewizja stanowią katalog zamknięty, czy też wymienione zostały przykładowo.

Stwierdzić należy, że użyte w powołanym przepisie określenie „<...> w środkach masowego przekazu” mieści w sobie również pojęcie internetu, jako środka przekazu, pomimo, iż nie został on wprost wymieniony w dyspozycji powołanego przepisu.

W związku z powyższym należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż internet zaliczyć należy do środków masowego przekazu, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy. Tym samym nagrody dla uczestników konkursów emitowanych na ogólnodostępnych stronach internetowych, do których swobodny dostęp ma każda osoba i każda z nich może wziąć w nim udział, skorzystają ze zwolnienia z opodatkowania przewidzianego w treści cytowanego powyżej artykułu, jeżeli jednorazowa wartość nagrody nie przekroczy kwoty 760 zł.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę, że przepisy podatkowe posługują się pojęciami „gra” i „konkurs”, chociaż nie zawierają jego definicji. W tej sytuacji uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku języka polskiego konkurs to "przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnianych nagrodami". Natomiast gra to „czynność o ustalonych zasadach, w której udział bierze zwykle kilka osób (rzadziej jedna), w celach rozrywkowych. Większość gier, choć nie wszystkie, ma charakter konkurencyjny i celem gracza bądź grupy graczy jest pokonanie pozostałych uczestników. Równie ważna jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu, w którym określona zostanie nazwa gry lub konkursu, organizator, uczestnicy, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

W świetle powyższego, w przedstawionym stanie faktycznym nagrody dla uczestników konkursów organizowanych przez Spółkę, emitowanych za pośrednictwem ogólnopolskich portali internetowych skierowanych do klientów Spółki skorzystają z przedmiotowego zwolnienia, stosownie do treści art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wyłączone z zakresu przedmiotowego zwolnienia są natomiast nagrody otrzymywane przez uczestników konkursów organizowanych i emitowanych przez internet, których krąg odbiorców jest ograniczony, tj. usługi poczty elektronicznej, czy też strony dostępne przy użyciu odpowiedniego kodu, lub strony korporacyjne kierowane do ściśle określonego kręgu odbiorców, np. pracowników korporacji, a także konkursów organizowanych i emitowanych za pośrednictwem ogólnodostępnych stron internetowych, do których przystąpić może ograniczona grupa uczestników.

Bowiem wolą ustawodawcy jest, aby przedmiotowym zwolnieniem objęte były wygrane w konkursach organizowanych i emitowanych za pośrednictwem internetu, do których dostęp ma nieograniczone grono uczestników i każdy z tych uczestników może wziąć w nim udział.

Wobec powyższego, mając na uwadze opisany stan faktyczny, a także przywołane unormowania prawne, stwierdzić należy, iż nagrody dla uczestników konkursów organizowanych i emitowanych za pośrednictwem ogólnie dostępnych stron internetowych Spółki, jednakże adresowanych do pracowników podmiotów gospodarczych współpracujących ze Spółką, których celem jest sprawdzenie znajomości oferty Spółki nie skorzystają z przedmiotowego zwolnienia, zgodnie z treścią powołanego wyżej art. 21 ust.1 pkt 68 ww. ustawy, pomimo, że wartość tych nagród nie przekroczy kwoty 760 zł. Tym samym nagrody uzyskane przez uczestników konkursów organizowanych przez Spółkę, które nie korzystają ze zwolnienia, podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, zgodnie z przytoczonym powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy.

Spółka pełni funkcję płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego, na mocy art. 41 ust. 4 ustawy, w myśl którego płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4, 4a, 5 i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 5.

Dodatkowo, zgodnie z dyspozycją art. 41 ust. 7 pkt 1 ww. ustawy jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2, nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Natomiast zgodnie z brzmieniem art. 42 ust. 1 ww. ustawy płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

W konsekwencji powyższych ustaleń, na podstawie art. 42 ust. 1a ww. ustawy w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym Spółka, jako płatnik będzie obowiązana przesłać do urzędu skarbowego właściwego według siedziby, bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy Spółka nie posiada siedziby, roczną deklarację, według ustalonego wzoru (PIT-8AR).

Reasumując, stwierdzić należy, że Spółka pełni funkcję płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od nagród dla uczestników konkursów organizowanych za pośrednictwem ogólnopolskich portali internetowych, w sytuacji gdy konkursy adresowane są wyłącznie do pracowników podmiotów gospodarczych współpracujących ze Spółką, bez względu na to, że wartość tych wygranych nie przekracza kwoty 760 zł, natomiast nagrody w konkursach organizowanych przez Spółkę skierowanych do ogółu klientów Spółki, w celu uatrakcyjnienia swojej oferty skorzystają z przedmiotowego zwolnienia, o ile wysokość nagrody nie przekracza kwoty 760 zł.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj