Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-65/09/DG
z 31 marca 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-65/09/DG
Data
2009.03.31



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi --> Zabezpieczenie akcyzowe

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Znaki akcyzy --> Obowiązek oznaczania znakami akcyzy --> Podmioty obowiązane do oznaczania wyrobów znakami akcyzy

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Opodatkowanie akcyzą wyrobów akcyzowych --> Przedmiot opodatkowania i powstanie obowiązku podatkowego


Słowa kluczowe
alkohol etylowy
obowiązek podatkowy
podatek akcyzowy
zabezpieczenie akcyzowe
znaki akcyzy


Istota interpretacji
1. Czy Wnioskodawca jest (lub będzie od 01.03.2009r.) zobowiązany do odprowadzenie podatku akcyzowego w wysokości różnicy kwoty podatku obliczonego na podstawie rozporządzenia z dnia 16 grudnia 2008r. (Dz.U. nr 223, poz. 1471) oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz.U. Nr 3, poz. 11) i kwoty podatku obliczonego na podstawie powołanej decyzji Naczelnika Urzędu Celnego, od alkoholu etylowego zakupionego od syndyka masy upadłości – w przypadku odsprzedaży tego alkoholu?
2. Czy zakupiony od syndyka masy upadłości alkohol podczas magazynowania w składzie podatkowym Wnioskodawcy będą obciążać zabezpieczenie akcyzowe, w kwocie będącej różnicą między podatkiem akcyzowym obliczonym na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2008r. zmieniającego rozporządzenie dotyczące stawek podatku akcyzowego oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. i podatkiem zapłaconym (określonym w decyzji Naczelnika Urzędu Celnego)?
3. Jakimi znakami akcyzy należy oznaczyć po 1 marca 2009r. napoje spirytusowe wyprodukowane z zakupionego od syndyka masy upadłości alkoholu etylowego, oraz alkohol etylowy zakupiony od syndyka masy upadłości, sprzedawany w beczkach odbiorcom nie korzystającym ze zwolnień z podatku akcyzowego?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 stycznia 2009r. (data wpływu 21 stycznia 2009r.), uzupełnionym pismami z dnia 18 marca 2009r. (data wpływu 23 marca 2009r.) i z dnia 26 marca 2009r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania odsprzedaży alkoholu etylowego zakupionego od syndyka masy upadłości oraz oznaczania znakami akcyzy sprzedawanego alkoholu etylowego i napojów spirytusowych wyprodukowanych po 1 marca 2009r. z zakupionego alkoholu etylowego– jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 stycznia 2009r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismami z dnia 18 marca 2009r. oraz 26 marca 2009r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania odsprzedaży alkoholu etylowego zakupionego od syndyka masy upadłości oraz oznaczania znakami akcyzy sprzedawanego alkoholu etylowego i napojów spirytusowych wyprodukowanych po 1 marca 2009r. z zakupionego alkoholu etylowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego.

Wnioskodawca dokonuje zakupu alkoholu etylowego od syndyka masy upadłości. Spółka nabywa alkohol etylowy od syndyka masy upadłości poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. W stosunku bowiem do przedmiotowego alkoholu etylowego powstał już obowiązek podatkowy z tytułu wyprowadzenia ze składu podatkowego, a kwota akcyzy w stosunku do tego alkoholu etylowego została określona w należytej wysokości w decyzji Naczelnika Urzędu Celnego (Decyzja nr … z dnia 12 lutego 2007r.).

Zakup alkoholu etylowego odbywa się luzem tj. ze zbiornika usytuowanego na terenie działki przy ul. N. lecz znajdującego się poza składem podatkowym.

Wnioskodawca informuje również, iż w fakturach sprzedaży dotyczących zakupu alkoholu etylowego od syndyka masy upadłości na rzecz Wnioskodawcy zawarta jest klauzula następującej treści: „W cenie akcyza..PLN. Od zakupu alkoholu etylowego naliczono akcyzę w pełnej stawce – Decyzja Naczelnika Urzędu Celnego w G. Z zakupionego od syndyka masy upadłości alkoholu etylowego produkowane są napoje spirytusowe, alkohol ten odsprzedawany jest również odbiorcom nie korzystającym ze zwolnień z podatku akcyzowego.

Produkcja napojów spirytusowych produkowanych z alkoholu etylowego zakupionego od syndyka masy upadłości odbywa się w składzie podatkowym.

Po 1 marca 2009r. Wnioskodawca zamierza kontynuować zakup alkoholu etylowego od syndyka masy upadłości z przeznaczeniem do produkcji napojów spirytusowych oraz do dalszej odsprzedaży odbiorcom nie korzystającym ze zwolnień z podatku akcyzowego.

Przedmiotem niniejszego wniosku, w kwestii zakupu alkoholu etylowego, jest zakup i sprzedaż alkoholu w stanie nieprzetworzonym przed 1 marca 2009r. i po 1 marca 2009r. oraz produkcja napojów spirytusowych w składzie podatkowym po 1 marca 2009r.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

W związku z nowymi przepisami dotyczącymi podatku akcyzowego, tj. obowiązującego rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2008r. zmieniającego rozporządzenie dotyczące obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz.U. Nr 223, poz. 1471) oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (dz.U. nr 3, poz. 11), które będzie obowiązywało od dnia 10 marca 2009r. Wnioskodawca zwraca się z wnioskiem o udzielenie odpowiedzi na pytania:

  1. Czy Wnioskodawca jest (lub będzie od 1 marca 2009r.) zobowiązany do odprowadzenia podatku akcyzowego w wysokości różnicy kwoty podatku obliczonego na podstawie ww. rozporządzenia z dnia 16 grudnia 2008r. oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. i kwoty podatku obliczonego na podstawie powołanej decyzji Naczelnika Urzędu Celnego, od alkoholu etylowego zakupionego od syndyka masy upadłości – w przypadku odsprzedaży tego alkoholu...
  2. Czy zakupiony od syndyka masy upadłości alkohol podczas magazynowania w składzie podatkowym Wnioskodawcy będą obciążać zabezpieczenie akcyzowe, w kwocie będącej różnicą między podatkiem akcyzowym obliczonym na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2008r. zmieniającego rozporządzenie dotyczące stawek podatku akcyzowego oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. i podatkiem zapłaconym (określonym w decyzji Naczelnika Urzędu Celnego)...
  3. Jakimi znakami akcyzy należy oznaczyć po 1 marca 2009r. napoje spirytusowe wyprodukowane z zakupionego od syndyka masy upadłości alkoholu etylowego, oraz alkohol etylowy zakupiony od syndyka masy upadłości, sprzedawany w beczkach odbiorcom nie korzystającym ze zwolnień z podatku akcyzowego...

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku odsprzedaży w stanie nieprzetworzonym zakupionego od syndyka masy upadłości alkoholu etylowego odbiorcom nie korzystającym ze zwolnień z podatku akcyzowego, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do odprowadzenia podatku akcyzowego. Równocześnie Wnioskodawca nie będzie także zobowiązany do odprowadzenia podatku akcyzowego po wejściu w życie ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 3 poz. 11). Regulują to bowiem przepisy art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym jak i art. 8 ust. 6 oraz art. 45 ust. 2 nowej ustawy z dnia 8 grudnia 2008r.

Alkohol etylowy zakupiony od syndyka masy upadłości, od którego akcyza została określona decyzja Naczelnika Urzędu Celnego i zapłacona przez Wnioskodawcę w cenie zakupu, podczas magazynowania w składzie podatkowym nie obciąża i nie będzie obciążać w żadnej części, złożonego przez Wnioskodawcę w Urzędzie Celnym zabezpieczenia akcyzowego, ponieważ wynika to z ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym.

Ponadto wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy (napoje spirytusowe wyprodukowane z alkoholu etylowego zakupionego od syndyka masy upadłości) oraz alkohol etylowy zakupiony od syndyka masy upadłości sprzedawany w beczkach po 1 marca 2009r. należy oznaczać podatkowymi znakami akcyzy.

W świetle obowiązującego do dnia 28 lutego 2009r. stanu prawnego jak i stanu prawnego obowiązującego od 1 marca 2009r. stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 ze zm.) obowiązującej do 28 lutego 2009r. opodatkowaniu akcyzą podlega wyprowadzenie wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego.

W myśl art. 29 ust. 1 pkt 1, ust. 4 i ust. 5 ww. ustawy zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku cofnięcia zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego.

W przypadku o którym mowa wyżej obowiązek podatkowy powstaje w dniu sporządzenia spisu z natury, nie później jednak niż 30 dnia, licząc od dnia cofnięcia zezwolenia.

Jeżeli spis z natury nie został sporządzony w terminie, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 art. 29 ww. ustawy, lub został sporządzony w sposób nierzetelny, właściwy naczelnik urzędu celnego określa:

  1. wartość wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w drodze oszacowania,
  2. wysokość zobowiązania podatkowego w akcyzie
  • przy zastosowaniu najwyższej dla danego wyrobu akcyzowego zharmonizowanego stawki akcyzy, obowiązującej w dniu, w którym powstał obowiązek podatkowy w akcyzie.

Jak wynika z opisu stanu faktycznego w stosunku do alkoholu nabywanego od syndyka masy upadłości etylowego powstał już obowiązek podatkowy z tytułu wyprowadzenia go ze składu podatkowego, a kwota akcyzy w stosunku do tego alkoholu etylowego została określona w należnej wysokości w decyzji wydanej przez Naczelnika Urzędu Celnego. Jednocześnie Wnioskodawca dokonując nabycia przedmiotowego alkoholu od syndyka masy upadłości posiada w fakturze zakupu informację, iż w cenie zakupu jest zawarta akcyza w pełnej wysokości określonej ww. decyzją.

Zgodnie z art. 4 ust. 5 ww. ustawy o podatku akcyzowym jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1-3, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności określonej w tych przepisach, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości.

W związku z określoną w ww. przepisie art. 4 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym zasadą jednokrotnego opodatkowania akcyzą – w stosunku do przedmiotowego alkoholu etylowego nabytego przez Wnioskodawcę, od którego kwota akcyzy została określona decyzją naczelnika urzędu celnego nie powstaje obowiązek podatkowy ani z tytułu jego sprzedaży przez syndyka masy upadłości, ani z tytułu jego nabycia lub posiadania. Na podmiocie, który nabędzie od syndyka masy upadłości przedmiotowy alkohol etylowy w celu jego odsprzedaży, jak również na każdym kolejnym nabywcy nie będzie zatem ciążył obowiązek uiszczenia podatku akcyzowego od tego alkoholu.

Odpowiednikiem ww. przepisu na gruncie obowiązującej od 1 marca 2009r. ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 3, poz. 11) jest przepis art. 8 ust. 6 stanowiący, że jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Stosownie zatem do powyższego niezależnie od tego czy dalsza odsprzedaż w stanie nieprzetworzonym zakupionego alkoholu etylowego od syndyka masy upadłości, od którego kwota należnej akcyzy została określona w decyzji naczelnika urzędu celnego i zapłacona przez Wnioskodawcę przy nabyciu tego alkoholu, nastąpi do 31 grudnia 2008r. lub w okresie od 1 stycznia 2009r. do 28 lutego 2009r. (włącznie z tą datą), czy też po tej dacie, obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym w związku z tą czynnością nie wystąpi – mimo, że od dnia 1 stycznia 2009r. rozporządzeniem z dnia 16 grudnia 2008r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie stawek podatku akcyzowego (Dz.U. nr 223, poz. 1471) nastąpiła zmiana stawek podatku akcyzowego.

W świetle powyższego uzasadniony jest pogląd, iż w przypadku alkoholu etylowego nabytego od syndyka masy upadłości, w odniesieniu do którego podatek akcyzowy został określony został decyzja Naczelnika Urzędu Celnego i zapłacony w cenie nabycia, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do odprowadzenia podatku akcyzowego w sytuacji odsprzedaży tego alkoholu w stanie nieprzetworzonym.

Stosownie zaś do art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym obowiązującej do dnia 28 lutego 2009r. prowadzący skład podatkowy, zarejestrowani handlowcy, a także podmioty, które nabywają wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi są obowiązani do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe.

Natomiast od dnia 1 marca 2009r. na podstawie art. 63 ust. ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. podatnicy prowadzący skład podatkowy, zarejestrowany handlowiec, niezarejestrowany handlowiec, podatnik, o którym mowa w art. 78 ust. 1, podmiot pośredniczący oraz przedstawiciel podatkowy są obowiązani do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej powstałe lub mogące powstać, zobowiązanie podatkowe.

Z sytuacji opisanej we wniosku wynika, że zobowiązanie podatkowe od nabywanego od syndyka masy upadłości alkoholu etylowego zostało już określone na wcześniejszym etapie obrotu (decyzją Naczelnika Urzędu Celnego) i w cenie nabycia tego alkoholu przez Wnioskodawcę został zawarty należny podatek akcyzowy.

W związku z powyższym stwierdzić należy, iż nabyty przez Wnioskodawcę alkohol etylowy od syndyka masy upadłości magazynowany w składzie podatkowym nie obciąża złożonego przez Wnioskodawcę zabezpieczenia akcyzowego.

W miejscu tym należy równocześnie zwrócić uwagę na § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004r. w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych (Dz.U. nr 35, poz. 311 ze zm.) obowiązujący do 28 lutego 2009r. stanowiący, iż w przypadku magazynowania w składzie podatkowym wyrobów objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy i wyrobów z zapłaconą akcyzą powinny być one magazynowane oddzielnie, w sposób umożliwiający ich każdorazowe wyodrębnienie. W takich przypadkach prowadzi się odrębną ewidencję i dokumentację.

Natomiast od 1 marca 2009r. obowiązuje przepis § 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra finansów z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych oraz ewidencji przez podmioty prowadzące składy podatkowe (Dz.U. nr 32, poz. 231) stanowiący, iż podmiot prowadzący skład podatkowy prowadzi ewidencję ilościową lub ilościowo-wartościową, zwanych dalej „ewidencją”, której odrębne części stanowią zestawienia danych dotyczące wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą oraz wyrobów akcyzowych wyprodukowanych w składzie podatkowym, w którym prowadzana jest działalność polegająca na produkcji wyrobów akcyzowych. Ewidencja powinna być prowadzona w sposób ciągły, umożliwiający identyfikacje przeprowadzonych operacji gospodarczych, w szczególności czynności produkcyjnych lub związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi oraz stanów zapasów tych wyrobów.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, iż w przypadku alkoholu etylowego nabytego od syndyka masy upadłości w odniesieniu do którego podatek akcyzowy został określony w decyzji Naczelnika Urzędu Celnego i zapłacony w cenie nabycia, magazynowanie tego alkoholu w składzie podatkowym Wnioskodawcy nie obciąża zabezpieczenia akcyzowego.

Zgodnie z art. 116 ust. 1 ww. ustawy z dnia 6 grudnia 2009r. obowiązującej od 1 marca 2009r. obowiązek oznaczania wyrobów akcyzowych podatkowymi znakami akcyzy ciąży na zarejestrowanym, zgodnie z art. 16, podmiocie będącym:

  1. podmiotem prowadzącym skład podatkowy, z zastrzeżeniem pkt 6;
  2. importerem;
  3. podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego;
  4. przedstawicielem podatkowym;
  5. podmiotem dokonującym produkcji wyrobów akcyzowych, o której mowa w art. 47 ust. 1 pkt 1, 2, 4 lub 5;
  6. właścicielem wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 13 ust. 3.

Stosownie do art. 117 ust. 3 ust. 3 ww. ustawy wyroby akcyzowe podlegające obowiązkowi oznaczania znakami akcyzy nie mogą być przedmiotem sprzedaży na terytorium kraju bez ich uprzedniego prawidłowego oznaczenia odpowiednimi znakami akcyzy. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.

Natomiast w myśl art. 120 ust. 2 i 3 ww. ustawy znak akcyzy jest nanoszony na opakowanie jednostkowe wyrobu akcyzowego lub bezpośrednio na wyrób akcyzowy w taki sposób, aby zdjęcie znaku lub otwarcie opakowania w miejscu przeznaczonym do jego otwierania albo użycie wyrobu powodowały trwałe i widoczne uszkodzenie znaku w sposób uniemożliwiający jego powtórne użycie, chyba że znak akcyzy jest nanoszony bezpośrednio na wyrób akcyzowy w sposób trwały.

Opakowanie jednostkowe wyrobu akcyzowego, w myśl art. 120 ust. 3 ww. ustawy, jest to opakowanie samodzielne, bezpośrednio chroniące wyrób akcyzowy:

  1. jednorazowego lub wielokrotnego użytku oraz
  2. przystosowane lub umożliwiające jego przystosowanie do przechowywania, eksponowania i sprzedaży w nim lub z niego wyrobu akcyzowego, oraz
  3. posiadające zamknięcie lub wskazane miejsce i sposób otwierania, które jest lub może być przystosowane do bezpośredniego lub pośredniego spożycia wyrobu albo umożliwia bezpośrednie lub pośrednie spożycie wyrobu, a także
  4. przystosowane do pakowania, przechowywania i przewożenia go w opakowaniach zbiorczych lub transportowych.

Z przestawionego stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca dokonuje zakupu alkoholu etylowego od syndyka masy upadłości luzem ze zbiornika znajdującego pod takim samym adresem co miejsce prowadzenia działalności gospodarczej i wprowadza go składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Następnie z zakupionego alkoholu etylowego produkuje napoje spirytusowe oraz dokonuje odsprzedaży zakupionego alkoholu etylowego w beczkach.

Mając powyższe na uwadze wyprodukowane przez Wnioskodawcę w składzie podatkowym napoje spirytusowe z alkoholu zakupionego od syndyka masy upadłości zapakowane w opakowania jednostkowe oraz alkohol etylowy zakupiony od syndyka masy upadłości sprzedawany przez Wnioskodawcę w beczkach podlega obowiązkowi oznaczania podatkowymi znakami akcyzy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Ocena prawa stanowiska Wnioskodawcy w części dotyczącej opodatkowania wyprodukowanego po 1 marca 2009r. napoju spirytusowego z alkoholu etylowego zakupionego od syndyka masy upadłości z zapłacona akcyza oraz objęcia go zabezpieczeniem akcyzowym została zawarta w odrębnym rozstrzygnięciu.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj