Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP2/443-1182/12-4/AKr
z 21 lutego 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22 listopada 2012 r. (data wpływu 23 listopada 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 30 stycznia 2013 r. (data wpływu 1 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego z tytułu wierzytelności nieściągalnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 listopada 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego z tytułu wierzytelności nieściągalnych. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 1 lutego 2013 r. o doprecyzowanie opisanego zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wykonał usługi dla firmy H, w okresie od marca do maja 2012 r., a więc w okresie, kiedy nic nie wskazywało na to, że H znajduje się w trudnej sytuacji finansowej. W dniu 11 czerwca 2012 r. sąd ogłosił upadłość firmy H, obecnie firma ta znajduje się w likwidacji.

Zgodnie z zawartą pomiędzy Wnioskodawcą i upadłym umową z dnia 10 października 2011 r. nr …, Zainteresowany przyjął do wykonania roboty budowlane obejmujące kompleksowe wykonanie wymiany transporterów żużla spod kotła w ramach kompleksowego usuwania usterek na instalacji spalania osadu dla inwestycji „Rozbudowa Centralnej Oczyszczalni Ścieków w …” zgodnie z ofertą nr … z dnia 13 września 2011 r. Za wykonanie przedmiotu umowy, zgodnie z § 7 ust. 1 umowy, upadły zobowiązał się do zapłaty wynagrodzenia ryczałtowego w wysokości 127.250,00 zł netto.

Za wykonanie przedmiotu umowy Wnioskodawca wystawił w dniu 9 marca 2012 r. fakturę VAT nr …r. na kwotę 93.910,50 zł brutto (75.350,00 zł netto) z terminem płatności, który upłynął w dniu 9 marca 2012 r. oraz fakturę VAT nr … z dnia 2 maja 2012 r. na kwotę 62.607,00 zł brutto (62.607,00 zł netto) z 21-dniowym terminem płatności, który upłynął w dniu 23 maja 2012 r. Faktura VAT z dnia 9 marca 2012 r. nr … została zapłacona przed dniem ogłoszenia upadłości, natomiast należności z faktury VAT z dnia 2 maja 2012 r. nr … upadły nie zapłacił.

Następnie, na podstawie zlecenia z dnia 19 marca 2012 r. nr … Wnioskodawca zobowiązał się do wykonania i wymiany zbiorników wyrównawczych przy lejach spustowych w ramach kompleksowego usuwania usterek na instalacji spalania osadu zgodnie z ofertą nr …. z dnia 16 marca 2012 r. w ramach zadania inwestycyjnego: Rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w …. Za wykonanie zlecenia Wnioskodawca wystawił w dniu 16 kwietnia 2012 r. fakturę VAT nr … na kwotę 4.329,60 zł brutto (3.520,00 zł netto) z 21-dniowym terminem płatności, który upłynął w dniu 7 maja 2012 r. Zobowiązania wynikającego z ww. faktury upadły nie zapłacił.

Na podstawie zlecenia z dnia 2 kwietnia 2012 r. nr … Wnioskodawca zobowiązał się do wykonania i montażu galerii na kominie spalarni, naprawy zerodowanego betonu pod transporterami, wykonania rynny odciekowej pod transporterami oraz wymiany węża sorbentu w ramach kompleksowego usuwania usterek na instalacji spalania osadu w ramach zadania inwestycyjnego: Rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w …. Za wykonanie zlecenia Wnioskodawca wystawił następujące faktury VAT:

  1. w dniu 16 kwietnia 2012 r. fakturę VAT nr … na kwotę 2.706,00 zł brutto (2.200,00 zł netto) z 21-dniowym terminem płatności, który upłynął w dniu 7 maja 2012 r.,
  2. w dniu 23 kwietnia 2012 r. fakturę VAT nr … na kwotę 11.193,00 zł brutto (9.100,00 zł netto) z 21-dniowym terminem płatności, który upłynął w dniu 14 maja 2012 r.,
  3. w dniu 2 maja 2012 r. fakturę VAT nr … na kwotę 9.348,00 zł brutto (7.600,00 zł netto) z 21-dniowym terminem płatności, który upłynął w dniu 23 maja 2012 r.,
  4. w dniu 21 maja 2012 r. fakturę VAT nr … na kwotę 24.354,00 zł brutto (19.800,00 zł netto) z 21-dniowym terminem płatności, który upłynął w dniu 11 czerwca 2012 r.

Zobowiązań wynikających z ww. faktur upadły nie zapłacił.

Pomimo upływu terminów płatności, upadły nie wykonywał zobowiązań wynikających z wystawionych przez Wnioskodawcę faktur VAT, w związku z czym, pismem z dnia 21 maja 2012 r.. oraz pismem z dnia 30 maja 2012 r. Zainteresowany wezwał dłużnika do zapłaty. Pisma te nie przyniosły żadnych rezultatów. Łączna suma bez odsetek zobowiązań upadłego względem Wnioskodawcy to 114.537,60 zł brutto (93.120,00 zł netto).

Z kolei Wnioskodawca zapłacił wszystkie zobowiązania podatkowe, które wynikły z wystawienia dla upadłego faktur VAT (zapłacono podatek VAT oraz podatek dochodowy).

W dniu 6 lipca 2012 r. Wnioskodawca otrzymał zawiadomienie o ogłoszeniu upadłości układowej firmy H w dniu 11 czerwca 2012 r. i terminie zgłaszania wierzytelności do Sądu Rejonowego X. Z możliwości zgłoszenia wierzytelności Wnioskodawca skorzystał i stosowne dokumenty złożył w dniu 5 września 2012 r. Obecnie firma H znajduje się w stanie likwidacji, jej długi szacowane są na ok. 1.500.000.000,00 zł, tak więc Wnioskodawca jest przekonany, że majątek upadłego nie pokryje nawet w minimalnym stopniu jego wierzytelności.

W uzupełnieniu do wniosku Zainteresowany wskazał, że:

  1. H została poinformowana o zamiarze skorygowania podatku,
  2. żadna kwota nie wpłynęła od dłużnika w terminie 14 dni od otrzymania zawiadomienia,
  3. w odpowiedzi na pytanie: „czy Wnioskodawca oraz dłużnik na dzień dokonania korekty, będą podatnikami zarejestrowanymi jako podatnicy VAT czynni” Zainteresowany oświadczył, iż Wnioskodawca oraz dłużnik będą zarejestrowani jako podatnicy VAT, H jest ciągle w trakcie likwidacji,
  4. wierzytelność nie została i nie zostanie zbyta,
  5. nie istnieje pomiędzy wierzycielem a dłużnikiem związek, o którym mowa w art. 32 ust. 2-4 ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca może skorzystać z ulgi za złe długi i dokonać korekty zapłaconego podatku VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy, ustawodawca w ustawie o podatku od towarów i usług w art. 89a ust. 2 pkt 1 określił, że aby dokonać korekty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności dostawa towarów lub świadczenie usług jest dokonana na rzecz podatnika niebędącego w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji. Oznacza to, iż fakt, że po dokonanej dostawie została ogłoszona upadłość dłużnika lub też został on postawiony w stan likwidacji, nie ma wpływu na możliwość dokonania korekty podatku należnego na podstawie art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług.

Tak więc Spółka, spełniając inne warunki określone w tym przepisie może dokonać korekty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych należności dłużnika, którego upadłość została ogłoszona.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, że niniejszą interpretację oparto na przepisach prawa podatkowego obowiązujących do dnia 31 grudnia 2012 r., gdyż uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności będących przedmiotem niniejszego wniosku miało miejsce w roku 2012, co wynika z przepisu art. 23 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce (Dz. U. z 2012 r. poz. 1342), zgodnie z którym do wierzytelności powstałych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy art. 89a i art. 89b ustawy zmienianej w art. 11, w brzmieniu dotychczasowym, z zastrzeżeniem ust. 2. Przepisy art. 89a i art. 89b ustawy zmienianej w art. 11, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się również do wierzytelności powstałych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, których nieściągalność została, zgodnie z art. 89a ust. 1a ustawy zmienianej w art. 11, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, uprawdopodobniona po dniu 31 grudnia 2012 r.

Natomiast zgodnie z art. 11 pkt 8 lit. a ww. ustawy, art. 89a lit 1a otrzymał od dnia 1 stycznia 2013 r. brzmienie: „Nieściągalność wierzytelności uważa się za uprawdopodobnioną, w przypadku gdy wierzytelność nie została uregulowana lub zbyła zbyta w jakiejkolwiek formie w ciągu 150 dni od dnia upływu terminu jej płatności określonego w umowie lub na fakturze”.

W związku z faktem, iż termin płatności ostatniej wystawionej faktury nr 19/05/12 z dnia 21 maja 2012 r. przypadał na dzień 11 czerwca 2012 r., to 150 dzień od dnia upływu terminu płatności przypadał jeszcze w roku 2012. Oznacza to, że przepis art. 23 ust. 2 nie ma zastosowania w przedmiotowej sprawie.

Zgodnie art. 89a ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, podatnik może skorygować podatek należny z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług na terytorium kraju w przypadku wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona, z zastrzeżeniem ust. 2-5. Korekta podatku dotyczy również kwoty podatku przypadającej na część kwoty wierzytelności odpisanej jako nieściągalna lub której nieściągalność została uprawdopodobniona.

Nieściągalność wierzytelności uważa się za uprawdopodobnioną w przypadku, gdy wierzytelność nie została uregulowana w ciągu 180 dni od upływu terminu jej płatności określonego w umowie lub na fakturze (art. 89a ust. 1a ustawy).

Możliwość skorzystania z tzw. „ulgi na złe długi” powstaje wówczas, gdy spełnione są warunki dotyczące zarówno samej wierzytelności, warunków jej powstania, jak i dłużnika i wierzyciela, określone w art. 89a ust. 2 ustawy, tj.:

  1. dostawa towaru lub świadczenie usług jest dokonana na rzecz podatnika, o którym mowa w art. 15 ust. 1, zarejestrowanego jako podatnik VAT czynny, niebędącego w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji;
  2. wierzytelności zostały uprzednio wykazane w deklaracji jako obrót opodatkowany i podatek należny;
  3. wierzyciel i dłużnik na dzień dokonania korekty, o której mowa w ust. 1, są podatnikami zarejestrowanymi jako podatnicy VAT czynni;
  4. wierzytelności nie zostały zbyte;
  5. od daty wystawienia faktury dokumentującej wierzytelność nie upłynęły 2 lata, licząc od końca roku, w którym została wystawiona;
  6. wierzyciel zawiadomił dłużnika o zamiarze skorygowania podatku należnego ze względu na wystąpienie okoliczności, o których mowa w ust. 1, a dłużnik w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie uregulował należności w jakiejkolwiek formie.

Stosownie do art. 89a ust. 3 ustawy, korekta podatku należnego może nastąpić w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym upłynął termin określony w ust. 2 pkt 6, nie wcześniej niż w rozliczeniu za okres, w którym wierzyciel uzyskał potwierdzenie odbioru przez dłużnika zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2 pkt 6. Warunkiem dokonania korekty jest uzyskanie przez wierzyciela potwierdzenia odbioru przez dłużnika zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2 pkt 6.

W myśl art. 89 ust. 4 ustawy, w przypadku gdy po dokonaniu korekty określonej w ust. 1 należność została uregulowana w jakiejkolwiek formie, podatnik, o którym mowa w ust. 1, obowiązany jest zwiększyć podatek należny w rozliczeniu za okres, w którym należność została uregulowana. W przypadku częściowego uregulowania należności podatek należny zwiększa się w odniesieniu do tej części.

Podatnik obowiązany jest wraz z deklaracją podatkową, w której dokonuje korekty podatku należnego określonej w ust. 1, zawiadomić o korekcie, o której mowa w ust. 1, właściwy dla podatnika urząd skarbowy wraz z podaniem kwot korekty podatku należnego – art. 89a ust. 5 ustawy.

Na podstawie art. 89a ust. 6 ustawy, podatnik w ciągu 7 dni od dnia dokonania korekty podatku należnego wymienionej w ust. 1 obowiązany jest również zawiadomić dłużnika o tej czynności. Kopia zawiadomienia jest przesyłana do właściwego dla podatnika urzędu skarbowego.

W myśl ust. 7 ww. artykułu, przepisów ust. 1-6 nie stosuje się, jeżeli pomiędzy wierzycielem a dłużnikiem istnieje związek, o którym mowa w art. 32 ust. 2-4.

Powołane wyżej przepisy dopuszczają zatem możliwość dokonania przez podatnika korekty podatku należnego, który powstał w związku z dostawą towarów lub świadczeniem usług na terytorium kraju, w sytuacji gdy nabywca towaru bądź usługi, nie dokonał zapłaty na rzecz dostawcy.

Jednocześnie ustawodawca zawarł definicję takich wierzytelności. W myśl art. 89a ust. 1a ustawy, wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona, to takie wierzytelności, które nie zostały uregulowane w ciągu 180 dni od upływu terminu ich płatności określonego w umowie lub na fakturze. Zatem status wierzytelności jako wierzytelności o uprawdopodobnionej nieściągalności, związany jest z upływem określonego czasu od dnia upływu terminu płatności do chwili powstania uprawnienia do skorzystania z możliwości dokonania korekty. Uprawnienie to powstanie po upływie 180 dni, licząc od dnia upływu terminu płatności określonego na umowie lub fakturze. Są to wystarczające przesłanki, aby uznać nieściągalność wierzytelności za uprawdopodobnioną.

Możliwość korekty wierzytelności nieściągalnych uzależniona została od spełnienia również szeregu innych warunków, które zostały wskazane w art. 89a ust. 2 ustawy a dotyczących zarówno samej wierzytelności, warunków jej powstania, jak i osoby dłużnika i wierzyciela.

Zatem, dokonania korekty wierzytelności nieściągalnych, można dokonać w terminie 2 lat od daty wystawienia faktury, dokumentującej wierzytelność, licząc od końca roku, w którym faktura została wystawiona.

Ponadto, zgodnie z art. 89a ust. 2 pkt 6 ustawy, pierwszym etapem postępowania wierzyciela w celu skorzystania przez niego z ulgi na złe długi jest zawiadomienie dłużnika o odpisaniu wierzytelności jako nieściągalnej, wraz z poinformowaniem o zamiarze skorzystania z ulgi na złe długi. Doręczenie tego zawiadomienia dłużnikowi powoduje rozpoczęcie 14-dniowego okresu oczekiwania. Jest to czas dla dłużnika na ewentualne uregulowanie należności, o odpisaniu której, jako wierzytelności nieściągalnej zawiadomił sprzedawca. Po bezskutecznym upływie 14 dni od zawiadomienia dłużnika o zamiarze skorzystania z prawa korekty z tytułu wierzytelności nieściągalnych dostawca stosownie do art. 89a ust. 5 ustawy obowiązany jest wraz z deklaracją podatkową, w której dokonuje korekty podatku należnego określonej w ust. 1, zawiadomić o korekcie, o której mowa w ust. 1, właściwy dla podatnika urząd skarbowy wraz z podaniem kwot korekty podatku należnego.

Natomiast w myśl art. 89a ust. 6 ustawy podatnik (wierzyciel) w ciągu 7 dni od dnia dokonania korekty podatku należnego wymienionej w ust. 1 obowiązany jest również zawiadomić dłużnika o tej czynności. Kopia zawiadomienia jest przesyłana do właściwego dla podatnika urzędu skarbowego.

Należy również wyjaśnić, iż warunek aby dłużnik nie był w stanie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji należy odnosić wyłącznie do daty dostawy towaru lub świadczenia usługi, stosownie do art. 89a ust. 2 pkt 1 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca wykonał usługi dla firmy H, w okresie od marca do maja 2012 r. Zainteresowany wystawił faktury VAT z 21-dniowym terminem płatności:

  • nr … z dnia 16 kwietnia 2012 r. – termin płatności upłynął w dniu 7 maja 2012 r.,
  • nr … z dnia 16 kwietnia 2012 r. – termin płatności upłynął w dniu 7 maja 2012 r.,
  • nr … z dnia 23 kwietnia 2012 r. – termin płatności upłynął w dniu 14 maja 2012 r.,
  • nr … z dnia 2 maja 2012 r. – termin płatności upłynął w dniu 23 maja 2012 r.,
  • nr … z dnia 2 maja 2012 r. – termin płatności upłynął w dniu 23 maja 2012 r.,
  • nr … z dnia 21 maja 2012 r. – termin płatności upłynął w dniu 11 czerwca 2012 r.

Pomimo upływu terminów płatności, upadły nie wykonywał zobowiązań wynikających z wystawionych przez Wnioskodawcę faktur VAT, w związku z czym, pismem z dnia 21 maja 2012 r. oraz pismem z dnia 30 maja 2012 r. Zainteresowany wezwał dłużnika do zapłaty. Pisma te nie przyniosły żadnych rezultatów. Wnioskodawca zapłacił wszystkie zobowiązania podatkowe, które wynikły z wystawienia dla upadłego faktur VAT (zapłacono podatek VAT oraz podatek dochodowy).

W dniu 6 lipca 2012 r. Wnioskodawca otrzymał zawiadomienie o ogłoszeniu upadłości układowej firmy H w dniu 11 czerwca 2012 r. i terminie zgłaszania wierzytelności do Sądu Rejonowego (…). Z możliwości zgłoszenia wierzytelności Wnioskodawca skorzystał i stosowne dokumenty złożył w dniu 5 września 2012 r.

H została poinformowana o zamiarze skorygowania podatku należnego z uwagi na uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności. Żadna kwota nie wpłynęła od dłużnika w terminie 14 dni od otrzymania zawiadomienia. Wnioskodawca oraz dłużnik będą zarejestrowani jako podatnicy VAT. Przedmiotowe wierzytelności nie zostały i nie zostaną zbyte. Nie istnieje pomiędzy wierzycielem a dłużnikiem związek, o którym mowa w art. 32 ust. 2-4 ustawy.

Mając na uwadze powyższe przepisy należy stwierdzić, iż aby podatnik mógł dokonać korekty określonej w art. 89a ust. 1 ustawy, warunki określone w art. 89a ust. 2-7 ustawy muszą być spełnione łącznie. Brak któregokolwiek z wymienionych warunków stanowi przesłankę do braku takiego prawa.

Jednym z warunków określonych w wyżej wymienionych przepisach jest wymóg, aby w momencie dokonania korekty dłużnik (jak również wierzyciel) był zarejestrowany jako podatnik VAT czynny. Odbiorca (przyszły dłużnik) winien być podatnikiem podatku VAT zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy. Warunek aby nabywca (dłużnik) nie był w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji, należy odnieść wyłącznie do daty dostawy towaru lub świadczenia usługi. Okoliczność ta jest przy tym nieistotna w momencie dokonywania przedmiotowej korekty. Oznacza to, że jeżeli procedura ulgi na złe długi została uruchomiona w sposób prawidłowy - tj. przy spełnieniu wszystkich warunków określonych w art. 89a ust. 2 ustawy - a dłużnik na dzień dokonania korekty podatku należnego przez wierzyciela znajduje się w trakcie postępowania upadłościowego, wierzyciel ma prawo do korekty swojego podatku należnego. Przepis art. 89a ust. 2 pkt 1 ustawy odnosi się do statusu odbiorcy towaru bądź usługi, w momencie dokonywania dostawy towaru bądź świadczenia usług.

Mając na uwadze opisane zdarzenie przyszłe oraz powołane przepisy stwierdzić należy, iż Wnioskodawca może skorzystać z tzw. ulgi za „złe długi” i dokonać korekty zapłaconego podatku VAT.

Tut. Organ wskazuje, iż na mocy ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce (Dz. U. z 2012 r., poz. 1342) powołane na wstępie przepisy art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług, obowiązywały do dnia 31 grudnia 2012 r., bowiem z dniem 1 stycznia 2013 r. nastąpiła ich zmiana.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Dąbrowskiego 13, 66-400 Gorzów Wielkopolski po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj