Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-1073/09/KG
z 27 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP4/443-1073/09/KG
Data
2009.11.27



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Odliczenie i zwrot podatku. Odliczanie częściowe --> Odliczanie częściowe podatku oraz korekta podatku naliczonego --> Odliczenie częściowe podatku


Słowa kluczowe
biblioteki
czynności niepodlegające opodatkowaniu
odliczenie częściowe
przebudowa
wyposażenie


Istota interpretacji
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej realizuje projekt związany zarówno z czynnościami opodatkowanymi i niepodlagającymi opodatkowaniu.



Wniosek ORD-IN 778 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2009r. (data wpływu 3 września 2009r.), uzupełnionym pismami z dnia 11 października 2009r. (data wpływu 19 października 2009r.), z dnia 3 listopada 2009r. (data wpływu 13 listopada 2009r.) oraz z dnia 23 listopada 2009r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz zwrotu różnicy podatku w odniesieniu do realizowanego projektu pn. „Biblioteka bez barier – przebudowa i wyposażenie Biblioteki Publicznej w C.” – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz zwrotu różnicy podatku w odniesieniu do realizowanego projektu pn. „Biblioteka bez barier – przebudowa i wyposażenie Biblioteki Publicznej w C.”. Wniosek został uzupełniony pismami z dnia 11 października 2009r. (data wpływu 19 października 2009r.), z dnia 3 listopada 2009r. (data wpływu 13 listopada 2009r.) będącymi odpowiedzią na wezwania tut. organu nr IBPP4/443-1073/09/KG z dnia 7 października 2009r. i 26 października 2009r. oraz pismem z dnia 23 listopada 2009r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca przystępuje jako realizator do projektu pod nazwą „Biblioteka bez barier – przebudowa i wyposażenie Biblioteki Publicznej w C.”, który współfinansowany będzie w 85% ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, Priorytet IV Kultura, Działanie 4.1 Infrastruktura kultury oraz 15% z budżetu Gminy i Miasta C.

W dniu 29 lipca Zakład otrzymał informację, iż Zarząd Województwa dokonał wyboru wniosku do dofinansowania.

Na projekt składają się trzy zadania:

  • pierwsze polegające na remoncie budynku biblioteki, który obejmuje: remont dachu i kominów wraz z instalacją odgromową, oczyszczanie elewacji z częściową wymianą stolarki okiennej, remont klatki schodowej, wejścia głównego, sanitariatów oraz zmiana użytkowania, wykonanie izolacji pionowych, remont wymiennikowni, remont piwnic, zamontowanie pochylni dla niepełnosprawnych, wymiana instalacji elektrycznej.
  • w ramach drugiego zadania zostanie zakupione wyposażenie biblioteki: regały, stoliki zwykłe, krzesła, stoliki pod komputer, komputery z oprogramowaniem, drukarka, kserokopiarka, szafy metalowe, skrzynki katalogowe, stół konferencyjny, szafy archiwalne.
  • trzecim zadaniem jest promocja projektu polegająca na zakupie tablicy informacyjnej oraz pamiątkowej. Będą zamieszczone również ogłoszenia w prasie oraz zakupione ulotki.

Wnioskodawca poprowadzi realizację ww. zadań jako jednostka podległa Gminie C.

Zakupione na potrzeby realizacji projektu środki trwałe i wyposażenie po zakończeniu realizacji projektu będą wykorzystywane do czynności związanych z funkcjonowaniem Biblioteki, tj. do pracy biurowej, oraz do poprawy standardów obsługi osób korzystających z Biblioteki, a co za tym idzie nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Projekt będzie w 85% finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, Priorytet IV Kultura, Działanie 4.1 Infrastruktura kultury oraz 15% z budżetu Gminy i Miasta C.

Efekty realizacji projektu będą ogólnodostępne i bezpłatne. W wyniku realizacji projektu Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w C. nie będzie osiągać żadnych dochodów.

W dniu 29 lipca Zakład otrzymał informację, iż Zarząd Województwa dokonał wyboru wniosku do dofinansowania.

Jednym z niezbędnych załączników umowy jest informacja z Urzędu Skarbowego o możliwości odzyskania podatku VAT w odniesieniu do ww. projektu, którą należy dostarczyć do Urzędu Marszałkowskiego. Projekt polega na przeprowadzeniu remontu zabytkowego budynku, w którym mieści się Biblioteka Publiczna, co doprowadzi do jej lepszego dostosowania do realizowanych funkcji oraz do zwiększenia zajmowanej powierzchni, a także na jej niezbędnym doposażeniu.

Z przedstawionego uzupełnienia z dnia 11 października 2009r. wynika, iż zakupy związane z realizacją projektu będą udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Wnioskodawcę.

Wyremontowany budynek nie będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Zakupione wyposażenie i środki trwałe nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Mienie powstałe w efekcie realizacji projektu zostanie udostępnione Bibliotece odpłatnie na podstawie umowy najmu zawartej pomiędzy Gminą i Miastem C. – Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej a Biblioteką Publiczną.

Pismem z dnia 3 listopada 2009r. Wnioskodawca informuje, iż z tytułu najmu będzie uzyskiwał obrót i będzie występował na fakturach VAT wystawianych dla Biblioteki. Podatek należny wynikający z faktur VAT związanych z umową najmu zawartą z Biblioteką rozliczy w składanej przez siebie deklaracji VAT-7 zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonanie niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług – rozdział 6, § 8, ust. 1, pkt 14 dla Biblioteki ZGM stosuje zwolnienie z podatku od towarów i usług w zakresie najmu oraz centralnego ogrzewania.

Umowa najmu zawarta pomiędzy Gminą – Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej a Biblioteką dotyczy jedynie wyremontowanego budynku, zaś wyposażenie i środki trwałe zakupione przez ZGM zostaną nieodpłatnie przekazane Gminie. Środki trwałe o wartości powyżej 3 500 zł dokumentem przekazania PT, pozostałe wyposażenie protokołem przekazania.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy Wnioskodawca jako realizator projektu ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz zwrotu różnicy podatku w odniesieniu do ww. projektu...

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy realizacji wydatków projektu „Biblioteka bez barier – przebudowa i wyposażenie Biblioteki Publicznej w C.”.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług VAT.

Towary i usługi nabywane w ramach realizowanego projektu nie będą służyły czynnościom opodatkowanym więc nie istnieje prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację ww. zadania.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Jak wynika z powyższego, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jako jednostka podległa Gminie zamierza zrealizować projekt pn. „Biblioteka bez barier – przebudowa i wyposażenie Biblioteki Publicznej w C.” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013, Priorytet IV Kultura, Działanie 4.1 Infrastruktura kultury

Projekt polega na przeprowadzeniu remontu zabytkowego budynku, w którym mieści się Biblioteka Publiczna, co doprowadzi do jej lepszego dostosowania do realizowanych funkcji oraz do zwiększenia zajmowanej powierzchni, a także na jej niezbędnym doposażeniu.

Na projekt składają się trzy zadania:

  • pierwsze polegające na remoncie budynku biblioteki, który obejmuje: remont dachu i kominów wraz z instalacją odgromową, oczyszczanie elewacji z częściową wymianą stolarki okiennej, remont klatki schodowej, wejścia głównego, sanitariatów oraz zmiana użytkowania, wykonanie izolacji pionowych, remont wymiennikowni, remont piwnic, zamontowanie pochylni dla niepełnosprawnych, wymiana instalacji elektrycznej.
  • w ramach drugiego zadania zostanie zakupione wyposażenie biblioteki: regały, stoliki zwykłe, krzesła, stoliki pod komputer, komputery z oprogramowaniem, drukarka, kserokopiarka, szafy metalowe, skrzynki katalogowe, stół konferencyjny, szafy archiwalne.
  • trzecim zadaniem jest promocja projektu polegająca na zakupie tablicy informacyjnej oraz pamiątkowej. Będą zamieszczone również ogłoszenia w prasie oraz zakupione ulotki.

Zakupy związane z realizacją projektu będą udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Wnioskodawcę.

Mienie powstałe w efekcie realizacji projektu – wyremontowany budynek, zostanie udostępnione Bibliotece odpłatnie na podstawie umowy najmu zawartej pomiędzy Gminą i Miastem C. – Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej a Biblioteką Publiczną.

Z treści wniosku wynika ponadto, iż wyposażenie i środki trwałe zakupione przez ZGM zostaną nieodpłatnie przekazane Gminie. Środki trwałe o wartości powyżej 3 500 zł dokumentem przekazania PT, pozostałe wyposażenie protokołem przekazania.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 cyt. ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również:

  1. przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu lub przeniesienie z mocy prawa własności towarów w zamian za odszkodowanie;
  2. wydanie towarów na podstawie umowy dzierżawy, najmu, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze zawartej na czas określony lub umowy sprzedaży na warunkach odroczonej płatności, jeżeli umowa przewiduje, że w następstwie normalnych zdarzeń przewidzianych tą umową lub z chwilą zapłaty ostatniej raty prawo własności zostanie przeniesione;
  3. wydanie towarów na podstawie umowy komisu: między komitentem a komisantem, jak również wydanie towarów przez komisanta osobie trzeciej;
  4. wydanie towarów komitentowi przez komisanta na podstawie umowy komisu, jeżeli komisant zobowiązany był do nabycia rzeczy na rachunek komitenta;
  5. ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego, ustanowienie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu oraz przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu mieszkalnego na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, a także ustanowienie na rzecz członka spółdzielni mieszkaniowej odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub lokalu o innym przeznaczeniu oraz przeniesienie na rzecz członka spółdzielni własności lokalu lub własności domu jednorodzinnego,
  6. oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste,
  7. zbycie praw, o których mowa w pkt 5 i 6.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w szczególności:

  1. 1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowizny
    - jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części.


Jednocześnie z treści art. 7 ust. 3 ustawy o VAT wynika, iż nie uznaje się za dostawę towarów (tj. nie podlegają opodatkowaniu) przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.

Zatem opodatkowaniu podatkiem VAT podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tego towaru, z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne bądź spełniających warunki do uznania je za prezenty o małej wartości lub próbki. Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania).

Wobec powyższego należy stwierdzić, iż Wnioskodawca już na etapie rozpoczynania realizacji projektu, którego elementem będzie nabycie wyposażenia i środków, nie zamierza bezpośrednio z tej jej części czerpać jakichkolwiek korzyści finansowych. Wnioskodawca wskazuje, że nabyte przez niego w ramach realizacji projektu, wyposażenie i środki trwałe będą przedmiotem nieodpłatnego przekazania Gminie.

W momencie dokonywania zakupów związanych z realizacją projektu w tej części Wnioskodawca zakłada, iż zakupy te nie zostaną wykorzystane do wykonywania czynności opodatkowanych. A zatem należy przyjąć, iż Wnioskodawcy w chwili nabycia wyposażenia i środków trwałych nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, tak więc nieodpłatne przekazanie tych towarów w na rzecz Gminy nie będzie podlegało opodatkowaniu bowiem w tym przypadku nie znajdzie zastosowania przepis art. 7 ust. 2 ustawy o VAT.

Ponadto z treści wniosku wynika, iż mienie powstałe w efekcie realizacji projektu – wyremontowany budynek, zostanie udostępnione Bibliotece odpłatnie na podstawie umowy najmu zawartej pomiędzy Gminą i Miastem C. – Zakładem Gospodarki Mieszkaniowej a Biblioteką Publiczną. Wnioskodawca w związku z ww. umową będzie wystawiał faktury VAT, a wynikający z nich podatek VAT rozliczy w składanej deklaracji VAT-7.

W myśl art. 659 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do używania przez czas oznaczony, a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówiony czynsz.

Najem jest umową dwustronnie obowiązującą i wzajemną; odpowiednikiem świadczenia wynajmującego, polegającego na oddaniu rzeczy do używania, jest świadczenie najemcy, polegające na płaceniu umówionego czynszu.

Zatem najem stanowi usługę, o której mowa w ww. art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług stosownie do art. 5 ust. 1 pkt 1 tej ustawy.

Wobec powyższego odpłatne przekazanie umową najmu Bibliotece Publicznej wyremontowanego budynku będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Tym samym nie można się zgodzić z Wnioskodawcą, iż wyremontowany budynek nie będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Wnioskodawca sam wskazał, że rozlicza podatek VAT z tego tytułu.

W świetle powyższego w omawianej sprawie mamy do czynienia z sytuacją, w której Wnioskodawca w związku z realizowanym projektem będzie dokonywał nabycia towarów i usług związanych z wykonywaniem czynności niepodlegających opodatkowaniu (nieodpłatnie przekazane środków trwałych i wyposażenia) oraz czynnościami opodatkowanymi (najem wyremontowanego budynku).

W myśl przytoczonych wyżej przepisów w celu prawidłowej realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego zobowiązany jest przyporządkować w odpowiednich częściach podatek naliczony wynikający z faktur zakupu dotyczących realizowanego projektu poszczególnym kategoriom działalności: niepodlegającej opodatkowaniu i działalności opodatkowanej

Wnioskodawca ma zatem obowiązek odrębnego określenia, czy podatek wynikający z otrzymanych faktur związany będzie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu, czy też niepodlegającymi opodatkowaniu, czyli dokonania tzw. bezpośredniej alokacji. Jeżeli takie wyodrębnienie jest możliwe, podatnikowi przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych ze sprzedażą opodatkowaną. Brak jest natomiast takiego prawa w stosunku do towarów i usług wykorzystywanych do wykonywania czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

W ustawie o podatku VAT ustawodawca przyjął zasadę odliczania niezwłocznego, a więc bez oczekiwania na chwilę, gdy nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

Istotna jest bowiem intencja nabycia – jeśli dany towar ma służyć wykonywaniu czynności opodatkowanych wówczas – po spełnieniu wymienionych w art. 86 ustawy wymogów formalnych – odliczenie jest prawnie dozwolone, jeżeli nie wyłączają go inne przepisy ustawy lub aktów wykonawczych, natomiast jeżeli dany towar nie zostanie wykorzystany do wykonywania czynności opodatkowanych nie ma możliwości dokonania odliczenia.

W oparciu o powyższe ustalenia oraz mając na uwadze wskazany wyżej przepis art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, należy stwierdzić, iż Wnioskodawcy w związku z realizacją przedmiotowego projektu będzie przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony, który związany będzie bezpośrednio z wykonywaniem czynności opodatkowanych tj. wydatki dotyczące remontu budynku. W tym bowiem przypadku spełniona zostanie podstawowa przesłanka pozytywna warunkująca prawo do odliczenia jaką jest związek dokonanych zakupów ze sprzedażą opodatkowaną. W konsekwencji Wnioskodawca z tego tytułu będzie miał prawa do otrzymania zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

Natomiast Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu wyposażenia i środków trwałych, albowiem w przypadku dokonywania tych zakupów nie wystąpi związek z wykonywaniem czynności opodatkowanych. W konsekwencji Wnioskodawca nie będzie miał prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

W świetle powyższego stanowisko Wnioskodawcy zgodnie, z którym nie ma możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy realizacji projektu pn. „Biblioteka bez barier – przebudowa i wyposażenie Biblioteki Publicznej w C.” należało uznać za nieprawidłowe.

Ponadto należy zaznaczyć, iż w przedmiotowej sprawie nie miały również zastosowania uregulowania § 22 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970). Przepisy te przewidują bowiem możliwość zwrotu podatku zarejestrowanym podatnikom jedynie na podstawie umów zawartych przed dniem 1 maja 2004r.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj