Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-894/09/AL
z 27 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-894/09/AL
Data
2009.11.27



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Ewidencje

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki

Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Zwolnienia

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne


Słowa kluczowe
ewidencja sprzedaży
lokal użytkowy
pierwsze zasiedlenie
sprzedaż lokalu
towar używany
zwolnienia podatkowe


Istota interpretacji
Jaka stawka podatku VAT obowiązuje przy dostawie lokalu użytkowego oraz czy wystąpi konieczności wykazywania tej dostawy w ewidencji sprzedaży prowadzonej dla celów podatku VAT?



Wniosek ORD-IN 908 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana „X” przedstawione we wniosku z dnia 26 sierpnia 2009r. (data wpływu 2 września 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 listopada 2009r. (data wpływu 23 listopada 2009r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT obowiązującej przy dostawie lokalu użytkowego oraz konieczności wykazywania tej dostawy w ewidencji sprzedaży prowadzonej dla celów podatku VAT - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 września 2009r. wpłynął do tutejszego organu wniosek z dnia 26 sierpnia 2009r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT obowiązującej przy dostawie lokalu użytkowego oraz konieczności wykazywania tej dostawy w ewidencji sprzedaży prowadzonej dla celów podatku VAT.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 18 listopada 2009r. (data wpływu 23 listopada 2009r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu Nr IBPP1/443-894/09/AL z dnia 9 listopada 2009r.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest właścicielem lokalu zakupionego u developera w nowym budynku mieszkalnym w całości przeznaczonym na cale mieszkaniowe. Na podstawie umowy z developerem w trakcie budowy jeden (przedmiotowy) lokal został wyodrębniony do prowadzenia działalności gospodarczej. Został on zakupiony na nazwisko Wnioskodawcy i przekazany do prowadzonej działalności gospodarczej. Zakup został obciążony i rozliczony 22% podatkiem VAT. Koszty zakupu zostały rozliczone w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i stanowiły koszt uzyskania przychodu. Lokal został wprowadzony do ewidencji środków trwałych. Koszty związane z jego utrzymaniem i eksploatacją były rozliczane w prowadzonej działalności gospodarczej. W związku z tym, że nie uzyskano zamierzonych efektów gospodarczych i finansowych podjęto starania i uzyskano zgodę odpowiednich urzędów na przekształcenie tego lokalu na lokal mieszkalny. Nie dokonano adaptacji z tym związanej, a lokal nie został dotychczas zasiedlony. Od czasu jego zakupu minęło 5 lat. Od roku 2008 został wykreślony z ewidencji środków trwałych i nie jest odpisywana od niego amortyzacja. Nie stanowi on w chwili obecnej źródła przychodu.

Wnioskodawca ma zamiar sprzedać lokal – w zależności od przedstawionej oferty jako lokal mieszkalny lub do prowadzenia działalności gospodarczej.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą – jednoosobową, rozliczaną na zasadach ogólnych poprzez podatkową księgę przychodów i rozchodów – podatek liniowy.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 18 listopada 2009r. Wnioskodawca wskazał, iż od dnia 1 stycznia 2008r. zaprzestał dokonywać odpisów amortyzacyjnych w oparciu o art. 22 c pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Sformułowanie „został on wykreślony z ewidencji środków trwałych” zostało użyte niewłaściwie. Lokal nadal figuruje w ewidencji środków trwałych. Powinno być użyte określenie opisujące zaprzestanie dokonywania odpisów amortyzacyjnych t.j. wycofanie z działalności. Wykreślenie z ewidencji nastąpi po sprzedaży lokalu, na podstawie wystawionej faktury VAT, oraz aktu notarialnego sporządzonego na tę okoliczność.

Obecnie Wnioskodawca prowadzi działalność - piekarnia - produkcja i sprzedaż pieczywa. Data zakupu lokalu – 26 kwietnia 2004r. Data zakończenia budowy przez developera – 30 kwietnia 2004r. Symbol PKOB budynku - 1122.

Na pytanie tut. organu zawarte w wezwaniu cyt.: „Czy od pierwszego zasiedlenia, o którym mowa w art. 2 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) czyli oddaniem do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi lokalu, (który Wnioskodawca ma zamiar sprzedać), po jego wybudowaniu lub ulepszeniu, upłynął okres dłuższy niż 2 lata...” Wnioskodawca wskazał, iż: cyt. „ Pierwsze zasiedlenie budynku - oddanie do użytku lokalu - maj 2004r. Tak - minął okres dłuższy niż 2 lata.”

Wnioskodawca wskazał, iż przysługiwało mu prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Nabycie lokalu nastąpiło poprzez sporządzenie aktu notarialnego. Otrzymał fakturę VAT od developera.

W momencie nabycia lokalu Wnioskodawca prowadził działalność gospodarczą - produkcję i sprzedaż pieczywa. Lokal został zakupiony z przeznaczeniem na sklep jako własny punkt sprzedaży pieczywa. Lokal był wykorzystywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Służył czynnościom opodatkowanym.

Wnioskodawca poniósł wydatki na ulepszenie lokalu, w stosunku do których miało zastosowanie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wydatki te były niższe niż 30% wartości początkowej lokalu.

Obecnie lokal jest zgłoszony do sprzedaży w biurze pośrednictwa handlu nieruchomościami. Planuje się sprzedaż po zgłoszeniu się nabywcy.

Lokal był wynajmowany od dnia 27 stycznia 2007r. do dnia 22 grudnia 2007r. Najemca płacił na podstawie wystawianych faktur VAT umówiony czynsz. Przychody z czynszu ujmowane były w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w poz. przychody pozostałe. Podatek VAT rozliczany był w ewidencji sprzedaży VAT i rozliczany z Urzędem Skarbowym deklaracją VAT 7.

Na pytanie tut. organu zawarte w wezwaniu cyt.: „Jeżeli Wnioskodawca dokonał ulepszenia wynoszącego co najmniej 30% wartości początkowej lokalu, to czy lokal ten w stanie ulepszonym był wykorzystywany przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat...” Wnioskodawca wskazał, iż: „Ulepszenie nie osiągnęło 30% wartości początkowej lokalu.”

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż obecnie lokal nie jest wynajmowany ani dzierżawiony. Nie jest wykorzystywany dla żadnych celów - w tym osobistych. Wnioskodawca nie czerpie się z niego żadnych korzyści. Nie przewiduje się w przyszłości wynajmu ani dzierżawy lokalu.

Wnioskodawca dokonywał wcześniej sprzedaży nieruchomości. Podatek VAT nie był odprowadzony ze względu na zwolnienie z tego podatku. Zakup nieruchomości był zwolniony z podatku od towarów i usług. Zapłacony został podatek dochodowy.

Powodem sprzedaży lokalu jest nieopłacalność prowadzenia w nim sklepu m.in. ze względu na pobliską konkurencję i charakter miejsca w jakim się znajduje oraz trudności z wynajmem.

W związku z tym, że użytkowanie lokalu o takim przeznaczeniu jakie on posiada okazało się ekonomicznie nieuzasadnione podjęto starania o zmianę przeznaczenia lokalu na lokal mieszkalny. Jest wydana decyzja umożliwiająca zmianę sposobu użytkowania lokalu. Lokal zostanie sprzedany jako lokal użytkowy.

Wnioskodawca nie posiada żadnych innych nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, oprócz wymienionej we wniosku.

Pieniądze uzyskane ze sprzedaży Wnioskodawca przeznaczy m.in. na prowadzoną działalność gospodarczą i potrzeby osobiste.

Lokal nie został przekazany dotychczas na żadne cele osobiste i nie był w żadnym stopniu do tych celów wykorzystywany. Figuruje nadal w ewidencji środków trwałych.

Na pytanie tut. organu zawarte w wezwaniu cyt: „Czy Wnioskodawca odprowadził podatek VAT z tytułu przekazania lokalu na cele osobiste...” Wnioskodawca wskazał, iż cyt.: „Nie było i nie ma chwilę obecną obowiązku podatkowego w zakresie podatku VAT.”

W związku z powyższym zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 18 listopada 2009r.):

  1. Czy i jaka stawka podatku VAT obowiązuje z tytułu sprzedaży tego lokalu, przeznaczonego do prowadzenia działalności gospodarczej...
  2. Czy sprzedaż wykazać w dokumentach księgowych t.j. w ewidencji sprzedaży VAT...

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z dnia 18 listopada 2009r.), sprzedaż lokalu nie jest objęta podatkiem VAT, ponieważ dokonując dostawy nieruchomości Wnioskodawca będzie występował w charakterze podatnika podatku od towarów i usług, dlatego będzie chciał skorzystać ze zwolnienia od podatku VAT, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ponieważ nie zachodzą przesłanki wykluczające to zwolnienie, tzn. dostawa nie jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim, a pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku upłynął okres dłuższy niż dwa lata.

Sprzedając lokal należy wykazać tą sprzedaż w dacie sprzedaży w ewidencji sprzedaży VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Towarami natomiast, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.

Przepisy art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT definiują pojęcie dostawy towarów i świadczenia usług za wynagrodzeniem.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy o VAT przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast w myśl art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Ustawodawca w ww. przepisach poza wskazaniem, że przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, wskazał ponadto, że za świadczenie usług uznawana jest każda transakcja, która nie stanowi dostawy towarów.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy o VAT, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl jednak art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku od towarów i usług zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Ponadto zgodnie z art. 2 pkt 14 ww. ustawy o podatku od towarów i usług przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Stosownie natomiast do art. 43 ust. 1 pkt 10a cyt. ustawy o VAT zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem, że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

W myśl natomiast art. 43 ust. 7a ww. ustawy o VAT warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.

Jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego Wnioskodawca, będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT, ma zamiar dokonać dostawy lokalu użytkowego przeznaczonego do prowadzenia działalności gospodarczej.

Wnioskodawca jest od dnia 26 kwietnia 2004r. właścicielem lokalu zakupionego u developera w nowym budynku mieszkalnym, w całości przeznaczonym na cale mieszkaniowe. Na podstawie umowy, zawartej z developerem w trakcie budowy, jeden (przedmiotowy) lokal został wyodrębniony do prowadzenia działalności gospodarczej. Budowa budynku (PKOB 1122) została zakończona 30 kwietnia 2004r.

Zakup został obciążony i rozliczony 22% podatkiem VAT. Wnioskodawca wskazał, iż przysługiwało mu prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Koszty zakupu zostały rozliczone w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i stanowiły koszt uzyskania przychodu. Lokal został wprowadzony do ewidencji środków trwałych, w której nadal figuruje. Koszty związane z jego utrzymaniem i eksploatacją były rozliczane w prowadzonej działalności gospodarczej. Wykreślenie z ewidencji środków trwałych nastąpi po sprzedaży lokalu, na podstawie wystawionej faktury VAT, oraz aktu notarialnego sporządzonego na tę okoliczność.

W momencie nabycia lokalu Wnioskodawca prowadził działalność gospodarczą - produkcję i sprzedaż pieczywa. Lokal został zakupiony z przeznaczeniem na sklep jako własny punkt sprzedaży pieczywa. Lokal był wykorzystywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Służył czynnościom opodatkowanym.

Wnioskodawca wynajmował lokal od dnia 27 stycznia 2007r. do dnia 22 grudnia 2007r. Najemca płacił na podstawie wystawianych faktur VAT umówiony czynsz. Przychody z czynszu ujmowane były w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w poz. przychody pozostałe. Podatek VAT rozliczany był w ewidencji sprzedaży VAT i rozliczany z Urzędem Skarbowym deklaracją VAT 7.

Wnioskodawca wskazał, iż pierwsze zasiedlenie budynku - oddanie do użytku lokalu nastąpiło w maju 2004r. czyli pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą lokalu minie okres dłuższy niż 2 lata.

Ponadto w stosunku do lokalu przysługiwało Wnioskodawcy prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Wnioskodawca poniósł wydatki na ulepszenie lokalu, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wydatki te były jednak niższe niż 30% wartości początkowej lokalu.

Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż obecnie lokal nie jest wynajmowany ani dzierżawiony. Nie jest wykorzystywany dla żadnych celów - w tym osobistych. Wnioskodawca nie czerpie się z niego żadnych korzyści. Nie przewiduje się w przyszłości wynajmu ani dzierżawy lokalu.

Lokal nie został przekazany dotychczas na żadne cele osobiste i nie był w żadnym stopniu do tych celów wykorzystywany. Figuruje nadal w ewidencji środków trwałych. Lokal zostanie sprzedany jako lokal użytkowy.

Zgodnie z cytowanym wcześniej art. 2 pkt 14 ustawy o VAT, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonywaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli po ich wybudowaniu lub ulepszeniu (jeżeli wydatki na ulepszenie stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej).

W świetle tego przepisu przedmiotowa dostawa lokalu nie będzie zatem dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia gdyż Wnioskodawca nabył przedmiotowy lokal od developera w 2004r. w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 22%, a ponadto lokal był wynajmowany przez Wnioskodawcę w okresie od 1 stycznia do 22 grudnia 2007r. oraz Wnioskodawca nie ponosił wydatków na ulepszenie tego lokalu, które byłyby wyższe niż 30% wartości początkowej lokalu.

W związku z powyższym stwierdzić należy, że zbycie przez Wnioskodawcę przedmiotowego lokalu korzystać będzie ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT, gdyż nie wystąpiły okoliczności wyłączające zwolnienie od podatku na podstawie tego przepisu. W przedmiotowej sprawie dostawa nie będzie bowiem dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim i pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą lokalu nie upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Formułując własne stanowisko Wnioskodawca stwierdził, sprzedaż lokalu nie jest objęta podatkiem VAT. Tut. organ pragnie zauważyć, iż dostawa powyższego lokalu będzie objęta podatkiem od towarów i usług, gdyż będzie dokonywana przez podatnika podatku VAT czynnego w ramach jego działalności gospodarczej, jednakże na mocy cyt. art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT korzystać będzie ze zwolnienia z podatku VAT.

W związku z powyższym, w tej części stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Jak wskazał Wnioskodawca jest on czynnym podatnikiem podatku VAT i prowadzi działalność opodatkowaną podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy o VAT podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 - dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej.

Zgodnie zatem z ww. przepisem Wnioskodawca winien ująć z datą sprzedaży, w ewidencji sprzedaży VAT przedmiotową sprzedaż lokalu użytkowego jako sprzedaż zwolnioną z VAT.

W związku z powyższym, w tej części należało uznać stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe.

Jednakże oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy należało uznać je za nieprawidłowe.

Końcowo nadmienić należy, iż Wnioskodawca winien mieć na uwadze postanowienia art. 19 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z którym w przypadku dostawy towarów, której przedmiotem są lokale i budynki, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą otrzymania całości lub części zapłaty, nie później jednak niż 30. dnia, licząc od dnia wydania, z zastrzeżeniem ust. 13 pkt 10 i 11.

Na marginesie należy wskazać, że zgodnie z obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009r. przepisem art. 43 ust. 10-11 ww. ustawy o podatku od towarów i usług podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:

  1. są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
  2. złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.

Oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:

  1. imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;
  2. planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;
  3. adres budynku, budowli lub ich części.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z przedstawionych elementów stanu faktycznego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj