Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-1242/12/ASz
z 13 listopada 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 10 lipca 2012r. (data wpływu 13 lipca 2012r.), uzupełniony pismem, które wpłynęło do tut. organu w dniu 9 października 2012r. oraz pismem z dnia 5 listopada 2012r. (data wpływu 9 listopada 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu pn. „…” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lipca 2012r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem, które wpłynęło do tut. organu w dniu 9 października 2012r. oraz pismem z dnia 5 listopada 2012r. (data wpływu 9 listopada 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu pn. możliwości odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu pn. „…”.

W przedmiotowym wniosku uzupełnionym pismem, które wpłynęło do tut. organu 9 października 2012r. oraz pismem z dnia 5 listopada 2012r. ukształtowało się ostateczne następujące zdarzenie przyszłe:

Osoba fizyczna prowadząca działalność pod nazwą; ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta pod nr. Podstawową formą działalności są „pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane” (PKD 2007: 85.59.B).

Bez związku z wyżej wymienioną działalnością jako osoba fizyczna i jednocześnie osoba posiadająca gospodarstwo rolne Wnioskodawca opracował i złożył cztery wnioski o przyznanie pomocy na Małe Projekty, działanie 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Wnioski te zostały złożone w ramach konkursu ogłoszonego przez Lokalną Grupę Działania. Wspomniane gospodarstwo rolne (ponad 2 ha) Wnioskodawca posiada w miejscowości Y, na tym też terenie realizowane będą operacje (projekty) w ramach złożonych wniosków.

Jednym z tych wniosków jest: „…” - polegający na budowie i wyposażeniu wypożyczalni rowerów (36 m2) w Y.

W ciągu kilku miesięcy spodziewane jest zawarcie z Samorządem Województwa umowy na realizację i finansowanie powyższych operacji w ramach działania 413.

W złożonych wnioskach zostały uwzględnione faktyczne koszty operacji wraz z podatkiem od towarów i usług VAT jako koszt kwalifikowany operacji. W chwili składania wniosków o płatność Urząd Marszałkowski żądać będzie interpretacji indywidualnej kwalifikacji podatku VAT.

Działalność gospodarcza Wnioskodawcy (usługi szkoleniowe) nie ma żadnego związku z obszarem działań podjętych w ramach ww. operacji w ramach działania 413, a jednocześnie Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku VAT i nie figuruje w ewidencji podatników VAT (wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000,00 PLN) oraz nie może odzyskać uiszczonego podatku VAT.

W piśmie, które wpłynęło do tut. organu w dniu 9 października 2012r. Wnioskodawca wskazał, że nie był i nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług składającym deklarację VAT-7. Wnioskodawca rozpoczął działalność gospodarczą z działalnością sklasyfikowaną jako: „pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane” (PKD 2007: 85.59.B). Niebawem po rozpoczęciu działalności Wnioskodawca stał się „instytucją szkoleniową” wpisaną 8 lutego 2008r. do odpowiedniego rejestru prowadzonego wówczas przez Wojewódzki Urząd Pracy. Wówczas ta forma prowadzonej działalności szkoleniowej wraz z dopełnieniem obowiązku wpisu do rejestru „instytucji szkoleniowych” pozostawała „zwolniona z VAT” do końca 2011r. Po zmianie przepisów dotyczących „zwolnienia z VAT” od usług szkoleniowych prowadzonych w ramach PKD 85.59.B Wnioskodawca nadal pozostał przy tej formie prowadzonej działalności. Wnioskodawca kilkakrotnie zawieszał wykonywaną działalność gospodarczą, a w przypadku jej wznowienia (po zmianie obowiązującego prawa w zakresie „zwolnienia z VAT” usług szkoleniowych wymienionych w PKD 85.59.B) prowadzona działalność nie powodowała obowiązków podatkowych z uwagi na brak przychodów. Obecnie od 1 czerwca 2012r. działalność gospodarcza Wnioskodawcy pozostaje w zawieszeniu. Dodatkowo Wnioskodawca informuje, że obecnie zawieszoną działalność gospodarczą planuje (w trakcie lub po zakończeniu realizacji projektów) wznowić i rozszerzyć, co najprawdopodobniej skutkować będzie koniecznością zarejestrowania Wnioskodawcy jako czynnego podatnika podatku od towarów i usług składającego deklarację VAT-7.

Zatem dla zdarzeń przyszłych należałoby przyjąć, że Wnioskodawca będzie zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług składającym deklarację VAT-7. Wnioskodawca przewiduje, że będąc już zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług składającym deklarację VAT jednocześnie korzystać będzie ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 113 ustawy o VAT. Wnioskodawca do tej pory nie świadczył i obecnie nie świadczy usług agroturystycznych, tj. nie osiąga dochodów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 43 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czyli dochody uzyskane z tytułu wynajmu pokoi gościnnych, w budynkach mieszkalnych położonych na terenach wiejskich w gospodarstwie rolnym, osobom przebywającym na wypoczynku oraz dochody uzyskane z tytułu wyżywienia tych osób, jeżeli liczba wynajmowanych pokoi nie przekracza 5. Jednocześnie Wnioskodawca informuje, że w wyniku zakończenia projektu „Dom rekreacyjny z bali planuje prowadzenie działalności polegającej na świadczeniu usług agroturystycznych, tj. wynajmie 2 pokoi gościnnych, w budynku mieszkalnym położonym na terenach wiejskich w gospodarstwie rolnym, osobom przebywającym na wypoczynku oraz wyżywienia tych osób. Miejscowość Y, w której zrealizowany zostanie ww. projekt, jest wsią położoną na obszarze gminy wiejskiej. Wnioskodawca do tej pory nie był i obecnie nie jest rolnikiem ryczałtowym, choć posiada wraz z żoną gospodarstwo rolne w miejscowości Y. Jednocześnie Wnioskodawca informuje, że planuje zostać rolnikiem ryczałtowym w trakcie lub po realizacji wyszczególnionych poniżej projektów. Wnioskodawca wszystkie projekty realizuje jako miłośnik tego miejsca, a głównym ich celem jest zwiększenie atrakcyjności turystycznej ww. miejscowości lub gminy. Czynnik zwiększenia atrakcyjności turystycznej powiązany jest również z możliwością zwiększenia rentowności prowadzonego gospodarstwa rolnego.

Odnośnie projektu: „..” Wnioskodawca wyjaśnił, że ocena projektu jest dwuetapowa. W pierwszym etapie oceny projekt został pozytywnie oceniony i zakwalifikowany do dofinansowanie przez Lokalną Grupę Działania oraz przekazany do dalszej, szczegółowej weryfikacji (drugiego jej etapu) do Urzędu Marszałkowskiego Województwa. W związku z dużym (obecnie ponad 9 miesięcznym) opóźnieniem ww. Urzędu w podaniu wyników oceny projektu - zawarcie umowy (i nadanie jej numeru) jest trudne do określenia. Na podstawie informacji uzyskanych od odpowiedzialnych za ocenę projektu pracowników ww. Urzędu - najprawdopodobniej umowa zostanie zawarta (w przypadku pozytywnej weryfikacji projektu) do końca br. Precyzyjne ustalenie okresu realizacji projektu jest obecnie niemożliwe. Weryfikacja projektu dokonywana przez ww. Urząd na pewno skutkować będzie aktualizacją harmonogramu realizacji projektu, a dodatkowo może skutkować skróceniem lub wydłużeniem realizacji projektu (w zależności od zaleceń osób oceniających). Możliwa jest realizacja projektu począwszy od terminu jego złożenia do Lokalnej Grupy Działania, tj. przed zawarciem umowy, w takim przypadku istnieje niebezpieczeństwo, że całość lub część wydatków (po ocenie ww. Urzędu) zostanie uznana za niekwalifikowane i nie będzie refundowana. W przypadku dalszego opóźnienia ww. Urzędu w przedłożeniu ostatecznych wyników oceny projektu i pomimo ryzyka braku częściowej lub całkowitej refundacji wydatków Wnioskodawca planuje jego realizację rozpocząć najpóźniej na przełomie lutego/marca 2013 roku a zakończenie do końca 2013 roku. Zastrzegając wcześniejsze rozpoczęcie i zakończenie realizacji projektu w przypadku uprzedniego zawarcia oczekiwanej umowy. Wszystkie planowane do realizacji projekty złożone w ramach „Małych Projektów” (działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013) powinny zostać zrealizowane do końca 2014r.

Efektem projektu będzie budowa i wyposażenie wypożyczalni rowerów. Budynek (wiata garażowa) służyć będzie jako miejsce przechowywania rowerów. Z budynku wypożyczalni rowerów korzystał będzie Wnioskodawca wraz z rodziną. Zakupione rowery, przyczepki do rowerów oraz sprzęt rowerowy służyć będzie głównie turystom, a zwłaszcza (w przyszłości) agroturystom przebywającym w gospodarstwie Wnioskodawcy. Po zakończeniu realizacji projektu planowane jest odpłatne użyczanie sprzętu rowerowego.

Wnioskodawca w wyniku realizacji projektu nie będzie osiągał jakichkolwiek obrotów.

Po zakończeniu realizacji projektu zakupione rowery będą wypożyczane odpłatnie i potencjalnie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Wnioskodawca przewiduje, że prowadzona działalność nie będzie generowała zbyt dużych przychodów, w związku z tym Wnioskodawca będzie korzystał ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 113 ustawy o VAT.

W przypadku działań agroturystycznych i sprzedaży bezpośredniej owoców, wypożyczalnia rowerów przyciągnąć ma turystów i potencjalnych konsumentów.

Wszystkie wydatki projektu (zakup towarów i usług) muszą zostać odpowiednio udokumentowane (fakturami VAT) wystawionymi na realizatora projektu. Tak, w tym przypadku faktury VAT będą wystawione na Wnioskodawcę będącego realizatorem projektu.

W piśmie z dnia 5 listopada 2012. (data wpływu 9 listopada 2012r.) Wnioskodawca wskazał, iż jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą z tytułu wykonywanej pozarolniczej działalności gospodarczej (agroturystyka, wypożyczanie rowerów, usługi promowania działalności agroturystycznej na portalu internetowym) korzystać będzie ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Towary i usługi nabywane w związku z projektem pozostawać będą bez związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, bowiem w tym zakresie Wnioskodawca korzystać będzie ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w piśmie które wpłynęło do tut organy w dniu 9 października 2012r.):

Czy istnieje możliwość odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacja wskazanego projektu?

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane w piśmie które wpłynęło do tut organy w dniu 9 października 2012r.):

Wnioskodawca w żaden sposób nie mam obecnie możliwości odliczenia kwoty podatku naliczanego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją wskazanego wyżej projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług - z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.

Jak wynika z powyższego przepisu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Należy jednak zauważyć, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m. in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 4 ww. ustawy o VAT, zgodnie którym obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 20 (wyłączenie w przypadku Wnioskodawcy nie ma zastosowania).

Reasumując aby podatnik mógł obniżyć kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z dokonanych nabyć, nabycia te muszą w sposób bezsporny być związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych implikujących po stronie podatnika podatek należny.

Należy w tym miejscu zauważyć, iż zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Stosownie do art. 96 ust. 3 podmioty wymienione w art. 15, zwolnione od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 i art. 82 ust. 3, mogą złożyć zgłoszenie rejestracyjne.

Zaznaczenia wymaga, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 i 4 ustawy o VAT naczelnik urzędu skarbowego rejestruje podatnika i potwierdza jego zarejestrowanie jako „podatnika VAT czynnego” lub w przypadku podatników, o których mowa w ust. 3 - jako „podatnika VAT zwolnionego”, po uprzednim złożeniu naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenia rejestracyjnego.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca będzie realizował wniosek pn.: „…”. Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku VAT i nie figuruje w ewidencji podatników VAT (wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł). Efektem projektu będzie budowa i wyposażenie wypożyczalni rowerów. Budynek (wiata garażowa) służyć będzie jako miejsce przechowywania rowerów. Z budynku wypożyczalni rowerów korzystał będzie Wnioskodawca wraz z rodziną. Zakupione rowery, przyczepki do rowerów oraz sprzęt rowerowy służyć będzie głównie turystom, a zwłaszcza (w przyszłości) agroturystom przebywającym w gospodarstwie Wnioskodawcy. Po zakończeniu realizacji projektu planowane jest odpłatne użyczanie sprzętu rowerowego.

Wnioskodawca przewiduje, że prowadzona działalność nie będzie generowała zbyt dużych przychodów, w związku z tym Wnioskodawca będzie korzystał ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 113 ustawy o VAT.

Wnioskodawca jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą z tytułu wykonywanej pozarolniczej działalności gospodarczej (agroturystyka, wypożyczanie rowerów, usługi promowania działalności agroturystycznej na portalu internetowym) korzystać będzie ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. Towary i usługi nabywane w związku z projektem pozostawać będą bez związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, bowiem w tym zakresie Wnioskodawca korzystać będzie ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.

Jak wskazano na wstępie, warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Zrealizowanie tego prawa możliwe jest wyłącznie przez podatników zarejestrowanych jako „podatnicy VAT czynni” poprzez złożenie deklaracji VAT-7.

Rozpatrując możliwość odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu, należy zauważyć, że Wnioskodawca, niebędący zarejestrowany jako podatnik VAT czynny, korzystający ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT, zakupione towary i usługi wykorzystuje wyłącznie do działalności zwolnionej od podatku VAT.

Zatem w oparciu o przedstawiony opis zdarzenia przyszłego oraz obowiązujący w tym zakresie stan prawny, należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie nie zostaną spełnione podstawowe warunki uprawniające do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi. Wnioskodawca nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT, a dokonane zakupy nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności generujących podatek należny.

W świetle powyższego, Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją projektu pn. „…”.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Wskazać ponadto należy, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisanym zdarzeniu przyszłym, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zgodnie z art. 14b § 3 cyt. w sentencji ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego zdarzenia przyszłego, a w szczególności prowadzenia przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej generującej podatek należny oraz zarejestrowania się Wnioskodawcy jako podatnika VAT czynnego, udzielona interpretacja traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W zakresie możliwości odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją następujących projektów:

  1. „…”
  2. „…”
  3. „…”

zostaną wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, ul. ul. Kraszewskiego 4a, 35-016 Rzeszów, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 14 marca 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj