Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-351/10/PC
z 6 maja 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
lass="noprint"> 
lass="portal_tlo" valign="top" width="100%">

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/2/423-351/10/PC
Data
2010.05.06



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania


Słowa kluczowe
ewidencja przebiegu pojazdu
gospodarka leśna
las


Istota interpretacji
Czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Nadleśnictwo ma obowiązek prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu?



Wniosek ORD-IN 958 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Nadleśnictwa, przedstawione we wniosku z dnia 05 lutego 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP 02 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08 lutego 2010r. do Izby Skarbowej w Bydgoszczy Biura Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.

Pismem z dnia 25 lutego 2010r. Znak: ITPB2/071-7/10/MU, ITPB3/071-1/10/PS Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy przekazał przedmiotowy wniosek do Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, celem załatwienia zgodnie z właściwością.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Nadleśnictwo prowadzi działalność leśną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 września 1991r. /winno być z dnia 28 września 1991r./ o lasach (j.t. Dz.U. Nr 45 poz. 435 z 2005r. - z późn. zm.), w związku z tym zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, do przychodów z tej działalności nie stosuje się przepisów cytowanej ustawy, a tym samym do kosztów. W trakcie wykonywania działalności leśnej pracownicy Nadleśnictwa są delegowani do odbycia podróży służbowej zamiejscowej (nie dotyczy jazd lokalnych) samochodem będącym własnością pracownika. Koszty tej delegacji są związane tylko z działalnością leśną, o której mowa w ustawie o lasach.

W związku z powyższym zadano m.in. następujące pytanie:

Czy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Nadleśnictwo ma obowiązek prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu...

(pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)

Zdaniem Wnioskodawcy, art. 2, ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654, ze zm.), mówiący że do przychodów z działalności leśnej nie stosuje się przepisów cytowanej ustawy oznacza również, że nie stosuje się przepisów tej ustawy w zakresie kosztów, a tym samym w odniesieniu do art. 16 ust. 1 pkt 30, 51 oraz art. 16 ust. 5. Reasumując, Nadleśnictwo nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Jednocześnie dodaje się, że w zakresie podatku dochodowym od osób fizycznych, zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.


lass="noprint">

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj