Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: infrastruktura towarzysząca

 

infrastruktura towarzysząca 1000 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-78/08/JK
     ∟Podstawą opodatkowania przy częściowo odpłatnym przekazaniu towaru (infrastruktury) jest kwota wynikająca z zawartej umowy.

2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-438/08-2/JB
     ∟Usługi układania kostki brukowej celem utwardzenia terenu wokół budynków mieszkalnych w postaci chodników, dojazdów itp. nie mieszczą się w zakresie opodatkowania stawką 7% - podlegają opodatkowaniu wg stawki podstawowej.

2008.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-128/08-2/HW
     ∟Stawka podatku VAT dla robót związanych z budową sieci kanalizacyjnej.

2008.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-95/08/MS
     ∟Roboty budowlane, polegające na odwodnieniu wykopów za pomocą sprzętu odwodnieniowego sklasyfikowane w PKWiU w grupowaniu 45.11.12, dotyczące obiektu budownictwa mieszkaniowego PKOB 11. opodatkowane są 7% stawką VAT

2008.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-85A/08/MS
     ∟Roboty budowlane związane z wykonaniem infrastruktury towarzyszącej - objęte są 22% stawką VAT.

2008.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-218/08-2/AS
     ∟opodatkowanie usługi budowy sieci wodociągowych oraz kanalizacyjnych towarzyszące zarówno budownictwu mieszkaniowemu, jak i nie objęte społecznym programem mieszkaniowym

2008.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-180/08-2/AS
     ∟opodatkowanie robót budowlano-montażowych związanych z budownictwem mieszkaniowym

2008.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-527/08-3/AW
     ∟zasady opodatkowania robót budowlanych związanych z infrastrukturą towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu

2008.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-76/08/AP
     ∟Stawka podatku do robót budowlanych dotyczących budynku mieszkalnego wielorodzinnego, w którym znajdują się lokale użytkowe oraz do infrastruktury towarzyszącej.

2008.04.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-188/08/DM
     ∟Jaką stawkę podatku od towarów i usług należy zastosować do robót instalacji zewnętrznych dotyczących kanalizacji (ogólnospławna lub sanitarna i deszczowa) oraz robót terenowych w zakresie urządzenia terenu, tj. drogi, chodniki wewnątrzosiedlowe, ukształtowanie terenu, zieleń, oświetlenie terenu?

2008.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-536/08-5/RK
     ∟Roboty budowlane związane z infrastrukturą, przeprowadzane poza bryłą budynku tj. w przypadku Wnioskodawcy roboty budowlano-montażowe dotyczące wykonania przyłącza wodociągowego oraz kanalizacyjnego do budynku sklasyfikowanego wg PKOB 1130 stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, objęte są stawką podatku w wysokości 22%.

2008.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-184/08-2/IZ
     ∟Opodatkowaniu 7% stawką podatku od towarów i usług podlegają jedynie roboty budowlane polegające na rozprowadzeniu instalacji wodno-kanalizacyjnej, instalacji CO, instalacji elektrycznej itp. znajdujących się wewnątrz budynku mieszkalnego, stanowiących jego integralną część. Natomiast roboty budowlane związane z infrastrukturą, przeprowadzane poza bryłą budynku, tj. studnia głębinowa z osprzętem, szambo szczelne, instalacje zewnętrzne-przyłącza, ogrodzenie działki (w tym brama przesuwana i furtka) objęte są 22% stawką podatku.

2008.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-44/08/BW
     ∟Stawka podatku od towarów i usług do robót budowlanych dotyczących infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu i innym obiektom.

2008.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-141/08/AZb
     ∟stawka podatku VAT dla robót budowlanych związanych z infrastrukturą towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu, wykonanych w 2007r., dla których obowiązek podatkowy powstał w 2008r.

2008.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-36/08/AP
     ∟Stawka podatku dla robót budowlano-mantażowych dotyczących infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu po 1 stycznia 2008 r.

2008.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-66B/08/AJ
     ∟Opodatkowanie usług budowlanych polegających na budowie obiektu mieszkalnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

2008.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-84/08-3/KG
     ∟Stawka podatku VAT dla robót budowlano – montażowych, dla których w umowie zawartej w marcu 2007 r. ustalono termin realizacji na kwiecień 2008 r.

2008.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-20/08/AO
     ∟Zakład jest producentem ogrodzenia i bramy wjazdowej, zatem usługa ich montażu podlega opodatkowaniu wg stawki.

2008.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-472/08-2/AW
     ∟Czy usługi budowlane związane z infrastrukturą towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu wykonane i zafakturowane w grudniu 2007r. dla których obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstał w styczniu 2008r. są opodatkowane stawką 7%?

2008.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-19C/08/AD
     ∟Czy w 2008 r. prace dotyczące infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu powinny być nadal opodatkowane stawką 7%?

2008.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-373/08-2/AP
     ∟Jaką stawką VAT należy w 2008 r. opodatkować usługi polegające na wykonywaniu przyłączy wody, kanalizacji w przypadku istniejących sieci w ulicy i montażu przydomowych oczyszczalni ścieków?

2008.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-352/08-4/MP
     ∟Prace montażowe polegające na rozprowadzeniu w nowobudowanym budynku jednorodzinnym przeznaczonym na cele mieszkaniowe instalacji centralnego ogrzewania podlegają opodatkowaniu 7% stawką podatku od towarów i usług. Natomiast prace związane z montażem instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków oraz montaż na zewnątrz budynku wymiennika czy też sieci cieplnej do budynku mieszkalnego objęte są 22% stawką podatku.

2008.04.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-62/08-2/HW
     ∟Stawka podatku VAT dla robót związanych z budową sieci kanalizacyjnej.

2008.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-23/08/AJ
     ∟Czy wykonawca winien naliczać 22% podatku od towarów i usług za wykonaną infrastrukturę czy też 7% - jak dla PKOB 11, jakim jest budynek mieszkalny jako obiekt objęty społecznym budownictwem mieszkaniowym?

2008.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-216/08/BJ
     ∟Roboty budowlane polegające na rozprowadzeniu w budynku mieszkalnym wewnętrznych instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych podlegają opodatkowaniu 7%.

2008.03.25 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/443-50/07/Z/05
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaPI/443-50/07/Z/05Data2008.03.25AutorIzba Skarbowa w GdańskuTematPodatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usługSłowa kluczoweczęstotliwość wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usługinfrastruktura towarzyszącaprzekazanie nieodpłatnePytanie podatnika1. Czy nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej na rzecz Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?2. Czy Spółce przysługuje odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu towarów i usług służących do powstania infrastruktury towarzyszącej, która następnie będzie przekazana nieodpłatnie na rzecz Gminy? DECYZJADyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku, działając na podstawie:art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U nr 8, poz. 60 z 2005r.) w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16.11.2006 r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 217, poz. 1590),po rozpatrzeniu zażalenia wniesionego pismem z dnia 19 września 2007r. przez Podatnika, na postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sopocie nr PP/443-29/07, PP/443-30/07 z dnia 12 września 2007r. zawierające pisemną interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie:czy nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej na rzecz Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?czy Spółce przysługuje odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury zakupu towarów i usług służących do powstania infrastruktury towarzyszącej, która następnie będzie przekazana nieodpłatnie na rzecz Gminy?odmawia zmiany postanowienia będącego przedmiotem zażalenia.UZASADNIENIEWnioskiem z dnia 13 czerwca 2007r. Podatnik zwrócił się do organu podatkowego o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w jego indywidualnej sprawie.Ze stanu faktycznego przedstawionego przez Podatnika wynika, że realizuje inwestycję w zakresie budowy budynku biurowo – parkingowego. Powyższa inwestycja przeznaczona jest pod wynajem. Inwestycja obejmuje budowę dwóch kondygnacji parkingu, trzech kondygnacji pomieszczeń biurowych i części infrastruktury technicznej (towarzyszącej) m.in. budowę sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, sanitarnej i deszczowej, układu drogowo - komunikacyjnego, oświetlenie, jak również modernizację już istniejącej infrastruktury. Realizacja inwestycji obejmuje całokształt kosztów przedsięwzięcia inwestycyjno – budowlanego, na które składają się koszty: wykonania dokumentacji technicznej, uzyskania pozwoleń na budowę, niezbędnego uzbrojenia terenu, wykonanie sieci, przyłączy technicznych, sieci drogowej itp. Docelowo właścicielem infrastruktury towarzyszącej będzie Gmina Miasta Sopot, bowiem powszechną praktyką dotyczącą infrastruktury towarzyszącej jest jej przekazywanie przez inwestora na rzecz jednostki samorządu terytorialnego. Na tle tak zarysowanego stanu faktycznego Podatnik zadał pytania:Czy nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej na rzecz Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Czy Spółce przysługuje odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu towarów i usług służących do powstania infrastruktury towarzyszącej, która następnie będzie przekazana nieodpłatnie na rzecz Gminy?Zdaniem Strony nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy VAT, ponieważ będzie to przekazanie na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem. Odnośnie zaś prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupów towarów i usług służących powstaniu infrastruktury towarzyszącej, Strona uważa, że prawo jej przysługuje, ponieważ zakupy są związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych (służą uzyskaniu obrotu z tytułu najmu). Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sopocie postanowieniem znak PP/443-29/07, PI/443-30/07 z dnia 12 września 2007r. uznał, iż w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego stanowisko Podatnika zawarte we wniosku z dnia 13 czerwca 2007 r., jest nieprawidłowe w zakresie braku obowiązku podatkowego odnośnie nieodpłatnego przekazania infrastruktury na rzecz Gminy, natomiast w sprawie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu towarów i usług służących do powstania infrastruktury towarzyszącej, która następnie będzie przekazana nieodpłatnie na rzecz Gminy jest prawidłowe. W uzasadnieniu postanowienia organ pierwszej instancji wskazał, iż opodatkowanie podatkiem do towarów i usług nieodpłatnego przekazania towaru czy nieodpłatnego świadczenia usług na podstawie art. 7 ust. 2 oraz art. 8 ust.2 ustawy o podatku od towarów i usług uzależnione jest od łącznego spełnienia dwóch warunków:braku związku przekazania towaru lub świadczenia usług z prowadzonym przedsiębiorstwem,przysługującego prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od towarów i usług nabywanych w związku z powyższymi czynnościami.Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sopocie stwierdził, iż w przedstawionym stanie faktycznym można dokonać dwojakiej oceny prawnej dokonanych czynności (dostawy towarów i świadczenia usług), w zależności od tego, jakie warunki zostaną spełnione, i tak:przekazanie przedmiotowej infrastruktury nieodpłatnie może być traktowane jako odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług (podlegające opodatkowaniu), jeżeli nie jest związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi czynnościami,przekazanie przedmiotowej infrastruktury nieodpłatnie może być traktowane jako nieodpłatna dostawa towarów i nieodpłatne świadczenie usług (niepodlegające opodatkowaniu), jeżeli jest związana z prowadzonym przedsiębiorstwem, a podatnikowi nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi czynnościami. Mając powyższe na uwadze Naczelnik organu podatkowego uznał, że w przedmiotowej sprawie został spełniony tylko jeden z w/w omawianych warunków i uznał, że nieodpłatne przekazanie infrastruktury podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust.2 ustawy VAT.W kwestii możliwości odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na infrastrukturę towarzyszącą, organ podatkowy pierwszej instancji przywołał art. 86 ust. 1 oraz art. 88 ust. 3 pkt 3 w związku z art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy VAT i uznał, że Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z infrastrukturą towarzyszącą.Podatnik nie zgodził się ze stanowiskiem organu podatkowego i pismem z dnia 19 września 2007 r. złożył zażalenie na w/w postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sopocie zarzucając naruszenie:art. 88 ust. 1 pkt 2 oraz art. 88 ust. 3 ustawy VAT, poprzez ich błędną wykładnię i nieuprawnione zastosowanie dlatego, że wydatki poniesione na wytworzenie infrastruktury towarzyszącej przekazywanej następnie na rzecz Gminy stanowią koszty uzyskania przychodów, a zatem ww. przepisy w ogóle nie powinny być brane pod uwagę przy rozpatrywaniu zapytania Spółki,art. 7 ust. 2 ustawy VAT, poprzez jego błędną wykładnię i błędne zastosowanie polegające na tym, że Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sopocie stwierdził, że nieopodatkowanie przekazania towarów na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem uzależnione jest od łącznego spełnienia dwóch warunków, a mianowicie wspomianego wyżej związku dostawy towarów z prowadzonym przez podatnika przedsiębiorstwem przy równoczesnym braku prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów będących przedmiotem przekazania, podczas gdy brak prawa do odliczenia istotny jest tylko i wyłącznie do przekazań towarów na cele inne, niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem i skutkuje brakiem opodatkowania takiej czynności.W uzasadnieniu zażalenia Spółka ponownie przedstawiła stan faktyczny sprawy. Zdaniem Spółki dokonane przez nią nieodpłatne przekazanie infrastruktury towarzyszącej nie będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ będzie to właśnie przekazanie na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, a zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy VAT, tylko i wyłącznie przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku, biorąc pod uwagę przedstawiony w sprawie stan faktyczny oraz obowiązujące przepisy prawa stwierdza co następuje.Stosownie do zapisu art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16.11.2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590) w sprawach zmiany lub uchylenia pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach wydanych przed dniem wejścia w życie ustawy zmieniającej, tj. przed dniem 1.07.2007 r., stosuje się przepisy Ordynacji podatkowej w brzmieniu obowiązującym przed tym dniem, z tym że wygasają one z mocy prawa w razie zmiany przepisów, które były przedmiotem interpretacji.Zgodnie z art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej – w brzmieniu obowiązującym do dnia 30 czerwca 2007 r. – stosownie do swej właściwości, naczelnik urzędu skarbowego na pisemny wniosek podatnika, płatnika lub inkasenta udziela pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w ich indywidualnych sprawach, w których nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. W myśl art. 14a § 3 ww. ustawy interpretacja organu I instancji zawiera ocenę prawną stanowiska osoby składającej zapytanie z przytoczeniem przepisów prawa. Udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie (art. 14a § 4 ww. ustawy).Jakkolwiek podstawę prawną wydania interpretacji przepisów prawa podatkowego stanowi art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej, do postanowień wydanych w tym zakresie należy stosować art. 217 § 1 i § 2 Ordynacji podatkowej. Zgodnie z art. 217 § 1 Ordynacji podatkowej postanowienie zawiera między innymi rozstrzygnięcie, przy czym postanowienie, na które służy zażalenie lub skarga do sądu administracyjnego winno zawierać również uzasadnienie faktyczne i prawne (art. 217 § 2 Ordynacji podatkowej).W kontekście powyższego, postanowienie w sprawie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego winno zawierać między innymi rozstrzygnięcie (ocenę stanowiska wnioskodawcy wyrażoną przez organ załatwiający sprawę) oraz uzasadnienie faktyczne i prawne, stanowiące wyjaśnienie rozstrzygnięcia. Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku rozpatrując przedmiot sporu stwierdza, że rozstrzygnięcie organu pierwszej instancji zawarte w sentencji postanowienia jest prawidłowe.Natomiast organ odwoławczy uznaje, że Naczelnik Urzędu Skarbowego w Sopocie dokonał niewłaściwej interpretacji przepisów prawa mających zastosowanie w niniejszej sprawie tj. art. 7 ust. 2 ustawy VAT. W ocenie Dyrektora Izby Skarbowej powyższa nieprawidłowość nie stanowi przesłanki do uchylenia bądź zmiany postanowienia. W wyroku z dnia 15 sierpnia 1985 r. sygn. akt III S.A. 730/85 Naczelny Sąd Administracyjny podkreślił, że: „Utrzymanie w mocy decyzji organu I instancji oznacza w szczególności utrzymanie w mocy jej podstawowego, koniecznego elementu, jakim jest rozstrzygnięcie. W rozstrzygnięciu (osnowie) decyzji zostaje bowiem wyrażona wola organu administracji załatwiającego sprawę w tej formie”. Przechodząc zatem do przedmiotu sporu Dyrektor Izby Skarbowej w Gdańsku wskazuje, iż z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Podatnik dokonuje przekazania na rzecz Gminy nowej infrastruktury technicznej jak i nakładów poniesionych na modernizację już istniejącej infrastruktury. Stosownie do postanowień art. 5 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 11 marca 2004r o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535 ze zm.) - zwaną dalej ustawą VAT - opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Zgodnie z przepisem art. 7 ust.2 ustawy - przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust.1 pkt.1, rozumie się również przekazanie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem w szczególności:przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia, w szczególności darowiznyjeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od tych czynności, w całości lub w części. Natomiast dyspozycja art. 7 ust. 3 stwierdza, że przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek. Wyłączenia zakresu stosowania przepisu ust. 2 dotyczą więc towarów, które co do zasady przekazywane są w związku z działalnością przedsiębiorstwa. Skoro w art. 7 ust. 3 ustawy VAT wyłączono z opodatkowania materiały reklamowe i informacyjne, prezenty o małej wartości i próbki, których wydanie co do zasady jest związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, a jednocześnie ustawodawca nie mógł wyłączyć czegoś co i tak nie jest opodatkowane, to należy wnioskować, że nieodpłatne wydania nie są związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa i podlegają opodatkowaniu VAT. Z powyższego wynika, że przepis art. 7 ust. 2 ustawy VAT znajduje zastosowanie również do przekazywania związanego z działalnością przedsiębiorstwa. Przeciwne twierdzenie oznaczałoby, że ustawodawca wyłączył spod opodatkowania czynności, które i tak nie podlegają opodatkowaniu. Mając na uwadze racjonalność i celowość działania ustawodawcy, nie można uznać, że przepis art. 7 ust. 2 ustawy VAT dotyczy wyłącznie przekazań nie związanych z przedsiębiorstwem. Przez odpłatną dostawę towarów należy więc rozumieć także przekazanie towarów bez wynagrodzenia, jeżeli przekazania dokonano na cele związane z przedsiębiorstwem, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu tych towarów – oczywiście za wyjątkiem druków reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości oraz próbek.Powyższy sposób interpretacji art. 7 ust. 2 ustawy VAT został zawarty w uchwale Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 28 maja 2007 r. w sprawie I FPS 5/2006. Wprawdzie uchwała dotyczyła interpretacji art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowią

2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-123/08-2/IG
     ∟Jaką stawkę VAT należy zastosować do robót związanych z infrastrukturą towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu (sieć wodociągowa) w 2008r. ?

2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-112/08-2/IZ
     ∟Czy nieodpłatne wykonanie prac dotyczących infrastruktury towarzyszącej oraz przekazanie ich efektów na rzecz gminy podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, a jeżeli nie, to czy Spółka ma prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków ponoszonych w związku z budową tej infrastruktury?

2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-316/07/IK
     ∟Stawka podatku VAT dla usług związanych z infrastrukturą towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu

2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-315/07/AB
     ∟Stawka podatku VAT na roboty związane z infrastrukturą towarzyszącą

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj