Interpretacje do przepisu
art. 89 ust. 7 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


28/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 89 ust. 7 ustawy o podatku akcyzowym

1

2019.07.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPP3/443-329/10/19-13/S/RMA
     ∟Obowiązek uzyskiwania oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym.

2019.03.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.291.2018.2.MAZ
     ∟Możliwość odsprzedaży oleju opałowego nabytego z przeznaczeniem na cele opałowe oraz skutki podatkowe utylizacji tego oleju.

2018.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.256.2017.1.WR
     ∟Stawka podatku od wyrobu akcyzowego klasyfikowanego do kodu CN 2707 50 00. Obowiązek uzyskiwania oświadczeń oraz obowiązek znakowania i barwienia.

2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4513-16/15/JK
     ∟Przepisy dotyczące składania oświadczeń o przeznaczeniu olejów opałowych do celów grzewczych wprowadzono w celu zapewnienia właściwej kontroli w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi korzystającymi z preferencyjnych stawek akcyzy.

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4513-15/15/JK
     ∟Przepisy dotyczące składania oświadczeń o przeznaczeniu olejów opałowych do celów grzewczych wprowadzono w celu zapewnienia właściwej kontroli w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi korzystającymi z preferencyjnych stawek akcyzy.

2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-11/15-3/KK
     ∟1.brak jest możliwości zmiany oświadczenia o przeznaczeniu nabytego oleju, 2.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu zużycia na cele opałowe - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy, 3.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu ich dalszej odsprzedaży (przekazaniu) do zużycia na cele opałowe przez ostatecznego nabywcę - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy, 4.przekazanie do utylizacji posiadanego oleju - nabytego w celu użycia go celów opałowych - stanowi naruszenie warunków zastosowania preferencyjnej stawki podatku i zobowiązuje Wnioskodawcę do opodatkowania przedmiotowego oleju stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.

2015.03.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-4/15-2/KK
     ∟Błędne dane zawarte w oświadczeniu nabywcy same w sobie nie są równoważne z niespełnieniem warunków, określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy. Nie skutkują one także automatycznie koniecznością zastosowania stawki akcyzy określonej w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.

2014.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-488/14-2/SM
     ∟rozliczenie akcyzy od oleju opałowego Z.

2013.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-438/12/PK
     ∟rozliczenie zużycia oleju grzewczego na własne potrzeby

2012.05.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-107/12/PH
     ∟w zakresie sprzedaży oleju opałowego z wykorzystaniem instalacji pomiarowej nie będącej odmierzaczem

2012.03.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-2/12/PK
     ∟Opodatkowanie oleju opałowego utraconego w wyniku wypadku drogowego.

2012.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-88/11-2/TK
     ∟1. Czy mieszanie wyrobów akcyzowych nabytych przez Zainteresowanego z zapłaconą akcyzą może odbywać się poza składem podatkowym?2. Czy w przypadku nabycia przez Wnioskodawcę wyrobów akcyzowych, poddawanych mieszaniu ich dalszej sprzedaży z przeznaczeniem dla celów opałowych może zostać zastosowana stawka, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a tiret drugie ustawy akcyzowej?3. Czy Zainteresowany będzie zobowiązany do składania deklaracji podatkowych, wpłacania akcyzy oraz przedpłat akcyzy z tytułu produkcji mieszaniny?4. Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celnego o ustalenie norm ubytków powstałych podczas produkcji wyrobu akcyzowego oraz czy dla produkcji wyrobu akcyzowego powinny zostać ustalone normy zu

2011.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-329/10/11-12/S/JK
     ∟Obowiązek uzyskiwania oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym

2011.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-59/11-2/SM
     ∟uregulowania dotyczące barwienia i znakowania oleju grzewczego (opałowego)

2011.03.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-951/10/DG
     ∟Opodatkowanie wyrobów energetycznych klasyfikowanych do kodu CN 2710 19 99 przeznaczonych do celów opałowych

2010.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-97/10-2/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie stawki podatku.

2010.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-70b/10/JK
     ∟W art. 89 ust. 1 ustawy zostały określone stawki akcyzy na wyroby energetyczne, które odnoszą się, między innymi, bezpośrednio do ich kodów klasyfikacji w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) lub oparte są na definicji paliw opałowych, o których mowa w art. 86 ust. 3 ustawy. W związku z tym, że dla przedmiotowych wyrobów ustawodawca nie określił stawek akcyzy w oparciu o ich kody CN, należy, kierując się kryterium ich przeznaczenia, zastosować stawkę w wysokości określonej w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a ustawy tiret drugie, dla pozostałych paliw opałowych w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15°C jest równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny – 64,00 zł/1000 kilogramów, przy spełnieniu warunków określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy.

2010.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-296/10/DG
     ∟Czy wykorzystanie do sprzedaży oleju opałowego co celów opałowych instalacji pomiarowej będzie traktowane jako sprzedaż przez odmierzacz paliw.

2010.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-414/10-4/SM
     ∟Stawka podatku przy sprzedaży ekstraktów furfurolowych; obowiązek znakowania i barwienia.

2010.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-57/10/DG
     ∟Czy X o kodzie CN 2905 15 00 00, nie będący węglowodorem, w przypadku jego przeznaczenia na cele opałowe podlega opodatkowaniu akcyzą?

2009.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-581/09-2/SM
     ∟sprzedaż oleju opałowego z samochodu-cysterny z zamontowanym dystrybutorem paliw

2009.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-515/09/PK
     ∟ewidencjonowanie zużycia wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie

2009.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-379/09/MM
     ∟kto jest podatnikiem podatku akcyzowego od utylizowanego tłuszczu zwierzęcego przeznaczonego do celów opałowych CN 1518 00, czy na podatniku podatku akcyzowego ciąży obowiązek prowadzenia składu podatkowego, kiedy powstaje obowiązek podatkowy oraz na kim ciąży obowiązek zapłaty podwyższonej stawki akcyzy

2009.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443W-31/09/DG
     ∟Czy opisane w stanie faktycznym wyroby (produkt I oraz produkt II) winny być opodatkowane stawką akcyzy właściwą dla pozostałych paliw opałowych określoną w art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy w sytuacji gdy, sprzedaż tych wyrobów odbywać się będzie przy spełnieniu warunków określonych w art. 89 ust. 5-15 ustawy o podatku akcyzowym?

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-75a/09/JK
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż produkowane paliwo opałowe klasyfikowane prze Spółkę do kodu CN 3824 90 97 podlega stawce podatku akcyzowego określonej w przepisie art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym. Wysokość stawki zależy od gęstości wyrobu i w przypadku, gdy gęstość w temperaturze 15°C jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny stosuje się stawkę w wysokości 232,00 zł/1000 litrów, natomiast w przypadku, gdy gęstość jest równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 60,00 zł/1000 kilogramów.

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-74a/09/JK
     ∟Produkowane paliwo opałowe klasyfikowane do kodu CN 2707 99 99 o gęstości w temperaturze 15°C równej lub wyższej niż 890 kilogramów/metr sześcienny podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym.

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-76/09/JK
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż produkowane paliwo opałowe klasyfikowane do kodu CN 2710 19 99 o gęstości w temperaturze 15°C od 890 do 1000 kilogramów/metr sześcienny podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym.

2009.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-57/09/JK
     ∟W przypadku paliwa opałowego klasyfikowanego do kodu CN 2710 19 99 o gęstość w temperaturze 15°C (kg/m#179;) - powyżej 890 należy stosować stawkę podatku w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów.

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj