Interpretacje do przepisu
art. 6 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


17/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 6 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1

2016.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-693/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT. Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-559/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-562/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-560/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-561/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-194/16-4/PW
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop

2016.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-424/16/JW
     ∟Czy uzyskane przez Wnioskodawcę dochody korzystać będą ze zwolnienia z opodatkowania (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)?

2016.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-425/16/JW
     ∟Czy dla określenia, jaka część przychodów i kosztów osiąganych na skutek działalności polskich spółek osobowych, powinna być rozpoznana przez Wnioskodawcę, a co za tym idzie - jaka część dochodów zostanie zwolniona z opodatkowania - zastosowana powinna być odpowiednio zasada proporcjonalnego rozpoznania przychodów i kosztów podatkowych z tytułu udziału w spółce osobowej, zawarta w art. 5 ustawy o CIT (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)?

2016.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-159/16-2/JC
     ∟1. Czy w ramach przedstawionego zdarzenia przyszłego przychody, które mogą powstać w związku z przekształceniem Spółek przekształcanych w Spółki komandytowe będą stanowiły dla Funduszu na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10 UPDOP przychód zwolniony od opodatkowania w Polsce w części odpowiadającej udziałom P. w zyskach Spółek przekształcanych, po uwzględnieniu udziału w zysku, jaki posiadać będzie Fundusz w P.? 2. Czy w ramach przedstawionego zdarzenia przyszłego przychody z udziałów w Spółkach komandytowych będą stanowiły dla Funduszu na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10 UPDOP przychód zwolniony od opodatkowania w Polsce w części odpowiadającej udziałom P. w zyskach Spółek komandytowych, po uwzględnieniu udziału w zysku, jaki posiadać będzie Fundusz w P.?

2016.01.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-1086/15-5/AJ
     ∟1. Czy Fundusz korzysta ze zwolnienia podmiotowego wyrażonego w art. 6 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych [dalej updop] ? 2. Czy Fundusz korzysta ze zwolnienia podmiotowego wyrażonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ?

2015.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-721/15-2/RS
     ∟1. Czy w ramach przedstawionego zdarzenia przyszłego przychody, które mogą powstać w związku z przekształceniem GW SKA w spółkę komandytową (tj. GW SK) będą stanowiły dla Funduszu na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10 UPDOP przychód zwolniony od opodatkowania w Polsce w części odpowiadającej udziałowi G1 w zysku GW SKA, po uwzględnieniu udziału w zysku, jaki posiadać będzie Fundusz w G1? 2. Czy w ramach przedstawionego zdarzenia przyszłego przychody, które mogą powstać w związku z likwidacją GW SK, tj. w szczególności z tytułu przekazania G1 środków pieniężnych oraz ogółu praw i obowiązków składających się na udział GW SK w GGP SK w postaci majątku likwidacyjnego, będą stanowiły dla Funduszu na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10 UPDOP przychód zwolniony od opodatkowania w Polsce w części odpowiadającej udziałowi G1 w zysku GW SK, po uwzględnieniu udziału w zysku, jaki posiadać będzie Fundusz w G1? 3. Czy w ramach przedstawionego zdarzenia przyszłego przychody z udziału w GGP SK będą stanowiły dla Funduszu na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10 UPDOP przychód zwolniony od opodatkowania w Polsce w części odpowiadającej udziałowi G1 w zysku GGP SK, po uwzględnieniu udziału w zysku, jaki posiadać będzie Fundusz w G1?

2015.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-635/11/15-7/S/AJ
     ∟Kwestia obowiązków płatnika związanych z wypłatą dywidendy na rzecz luksemburskiej spółki inwestycyjnej SICAV.

2015.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-613/15-3/AJ
     ∟w zakresie podmiotowego zwolnienia z opodatkowania luksemburskiego funduszu inwestycyjnego działającego w formie spółki kapitałowej

2015.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-557/15-2/AJ
     ∟1. Czy Fundusz będzie traktowany jako osoba prawna podlegająca pod przepisy ustawy o CIT i tym samym będzie podlegał zwolnieniu od opodatkowania od całości swoich dochodów ? 2. W przypadku odpowiedzi twierdzącej na pytanie 1, czy Fundusz będzie spełniać definicję „osoby” w rozumieniu Polsko-amerykańskiej Umowy ?

2014.05.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-201/14-3/MS1
     ∟Czy przekształcenie Wnioskodawcy w Spółkę Osobową będzie skutkowało powstaniem przychodu podatkowego po stronie samego Wnioskodawcy? Czy na Wnioskodawcy jako Spółce Osobowej powstałej w wyniku przekształcenia będą ciążyły obowiązki płatnika tylko w zakresie niepodzielonych zysków Wnioskodawcy istniejących na dzień przekształcenia, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 UPDOP? Czy Wnioskodawca, jako Spółka Osobowa powstała w wyniku przekształcenia działająca w charakterze płatnika, powinien zastosować zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych w sytuacji gdy podatnikiem w odniesieniu do przychodu (dochodu) z tytułu niepodzielonych zysków Wnioskodawcy istniejących w dniu przekształcenia w Spółkę Osobową będzie (i) spółka spełniająca warunki określone w art. 22 ust. 4 - 4a UPDOP, będąca udziałowcem Wnioskodawcy na dzień przekształcenia, albo (ii) Fundusz Inwestycyjny jako wspólnik Zagranicznej Spółki Transparentnej będącej wspólnikiem Spółki Transparentnej, która z kolei będzie udziałowcem Wnioskodawcy na dzień przekształcenia?

2010.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-422/10-3/AJ
     ∟Czy dochody generowane na terytorium Polski przez SK(A), a następnie dystrybuowane do Funduszu ICIS z siedzibą w Republice Cypryjskiej będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce ?

2010.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-426/10-3/AJ
     ∟dochody gibraltarskiego funduszu inwestycyjnego uzyskane w związku z posiadaniem objętych lub zakupionych certyfikatów inwestycyjnych polskiego zamkniętego funduszu inwestycyjnego nie podlegają zwolnieniu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 10 updop.

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj