Interpretacje do przepisu
art. 26 ust. 1g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


75/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 26 ust. 1g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-561/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-560/16-2/AJ
     ∟W ocenie Organu podatkowego, ratio legis wprowadzenia zwolnienia określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT jest bezsporne. Nie ulega przy tym wątpliwości, że formułując warunki zwolnienia określone w tym przepisie ustawodawca oparł się na cechach charakteryzujących fundusze działające na podstawie polskiej ustawy o funduszach inwestycyjnych. Dla właściwego zaś odczytania sensu i intencji normy wynikającej z art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy CIT, konieczne jest każdorazowe (tj. na gruncie konkretnego indywidualnego stanu faktycznego) odwołanie się do wykładni celowościowej przepisu. Przesłanki zwolnienia należy zaś oceniać poprzez pryzmat zasady równego traktowania polskich funduszy inwestycyjnych i ich odpowiedników (podmiotów równoważnych), do których to odwoływali się autorzy nowelizacji wprowadzając analizowane zwolnienie.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-633/16-2/AJ
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 22 ust. 4 i następne Ustawy o CIT bez ograniczeń wynikających z art. 22c Ustawy o CIT oraz kwalifikacji prawnopodatkowej Dochodów otrzymywanych przez Wnioskodawcę w związku ze świadczeniem usług pożyczek papierów wartościowych.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-558/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-555/16-2/AJ
     ∟Wnioskodawca wywodzi swoje stanowisko z błędnego założenia, że w zakresie opisanych we wniosku o wydanie interpretacji dochodów będzie podlegał zwolnieniu określonemu w art. 6 ust. 1 pkt 10a Ustawy CIT Ani art. 26 ust. 1g Ustawy CIT, ani art. 6 ust. 1 pkt 10a tej ustawy nie znajdą zastosowania w niniejszej sprawie. Wypłaty te będą podlegały opodatkowaniu u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 oraz 22 ust. 1 Ustawy CIT.

2016.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-385/16-4/PW
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop

2016.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-386/16-4/PW
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop

2016.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-387/16-4/PW
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop

2016.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-384/16-4/PW
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop

2016.05.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-295/16-4/PW
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop.

2016.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-194/16-4/PW
     ∟W zakresie zastosowania zwolnienia podmiotowego w związku z prowadzeniem działalności inwestycyjnej Wnioskodawcy w Polsce oraz niepodlegania opodatkowaniu u źródła wypłat na rzecz Funduszu na podstawie art. 26 ust. 1g w zw. z art. 6 ust. 1 pkt 10a updop

2016.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-1200/15-5/AJ/MK
     ∟1. Czy Funduszowi działającemu przez Spółkę, w zakresie dochodów uzyskiwanych na terytorium Polski, przysługuje zwolnienie podmiotowe od podatku dochodowego od osób prawnych zarówno w przypadku dochodów pochodzących z inwestycji bezpośrednich w nieruchomości położone w Polsce, jak i dokonywanych za pośrednictwem spółek osobowych, a także ze zbycia ww. inwestycji (tj. zbycia aktywów, udziałów w spółkach kapitałowych, jak i udziałów w spółkach osobowych)? 2. Czy wypłaty dokonywane na rzecz Funduszu, działającego przez Spółkę, nie będą podlegały obowiązkowi opodatkowania „u źródła” na podstawie art. 26 ust. 1g UPDOP w zw. art. 6 ust. 1 pkt 10a UPDOP?

2016.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-8/16-2/AJ
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym, w przypadku, gdy Fundusze emerytalne dostarczą Bankowi certyfikaty rezydencji oraz oświadczenia wskazane w art. 26 ust. 1g pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 851, dalej: UPDOP), Bank będzie uprawniony do stosowania zwolnienia z opodatkowania wskazanego w art. 6 ust. 1 pkt 11a UPDOP w odniesieniu do przychodów uzyskanych z tytułu dywidend oraz odsetek wypłacanych za pośrednictwem Banku, alokowanych do Funduszy emerytalnych ?

2015.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1203/11/15-8/S/AJ
     ∟Kwestia prawa do zwolnienia podmiotowego określonego w art. 6 ust. 1 pkt 10a updop w odniesieniu zarówno do inwestycji bezpośrednich jak i dokonywanych za pośrednictwem spółek osobowych, a także ze zbycia inwestycji oraz w odniesieniu do opodatkowania u źródła wypłat na rzecz Wnioskodawcy.

2015.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-609/15-2/AJ
     ∟zakresie obowiązku pobrania podatku od wypłat na rzecz funduszy inwestycyjnych oraz emerytalnych z siedzibą poza UE i EOG, a także w zakresie odpowiedzialności Wnioskodawcy jako płatnika w przypadku uzyskania od podatnika oświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym.

2014.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-269/14-3/IR
     ∟Obowiązek płatnika poboru podatku u źródła od odsetek z tytułu umorzenia obligacji.

2013.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-105/13-6/DS
     ∟Po otrzymaniu załączonego do wniosku certyfikatu Spółka pyta, czy dokument ten spełnia ustawowe wymogi certyfikatu rezydencji zgodnie z art. 4a ust. 12 oraz art. 26 ust. 1g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy w związku z tym dywidenda wypłacona Wspólnocie Spadkowej będzie podlegała zwolnieniu od opodatkowania zgodnie z art. 22 ust. 4 tej ustawy?

2012.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-6/12-2/JC
     ∟1. Spółka wnosi o potwierdzenie, że odsetki płacone przez Spółkę w związku z uczestnictwem w Systemie będą mogły być w całości zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów, a w szczególności nie będą miały do nich zastosowania wyłączenia z art. 16 ust. 1 pkt 60 oraz pkt 61 ustawy o PDOP.2. Spółka wnosi o potwierdzenie, że rozliczenia Spółki związane z udziałem w Cash-poolingu nie będą podlegały art. 9a oraz 11 ust. 1 pkt 3 ustawy o PDOP.3. Spółka wnosi o potwierdzenie, że w ramach funkcjonowania Cash-poolingu, pomimo braku bezpośredniego uregulowania przypadku umowy Cash-poolingu w art. 15a ustawy o PDOP, nie dochodzi do powstania różnic kursowych dla celów podatkowych w związku z transferami sald pomiędzy Rachunkiem Spółki a Rachunk...

2012.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-1103/11-4/AJ
     ∟1)Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że Spółka Celowa, będąc cypryjskim funduszem inwestycyjnym PICIS, będzie zwolniona z opodatkowania CIT na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 10a UPDOP w zakresie wypłacanych przez SKA do Spółki Celowej dochodów i przychodów Spółki Celowej, które mogą podlegać opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce?2)Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że po przekształceniu Spółki w SKA nie będzie ona zobowiązana do wpłacenia, jako płatnik, podatku z tytułu dochodu Spółki Celowej z udziału w zyskach osób prawnych na rachunek właściwego urzędu skarbowego, w związku z występowaniem w Spółce niepodzielonych zysków na dzień przekształcenia ?3)Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że SKA, jako płatnik, ni...

2011.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-870/11-2/JC
     ∟1. Czy odsetki płacone przez Spółkę na rzecz Pool Leadera będą podlegały pod ograniczenia wynikające z przepisów o cienkiej kapitalizacji oraz czy zadłużenie Spółki powstałe z tytułu uczestnictwa w systemie cash-poolingu będzie uwzględniane przy wyliczaniu wartości zadłużenia, o której mowa w przepisach o cienkiej kapitalizacji?2. Czy do opodatkowania płatności odsetek dokonywanych na rzecz Pool Leadera w ramach opisanego stanu faktycznego zastosowanie ma art. 11 umowy między Rzeczpospolitą Polską a Szwecją w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku, w efekcie czego stawka podatku u źródła wynosić będzie 0% (art....

2011.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-756/11-4/JC
     ∟1. Czy dla Spółki, jako Uczestnika Struktury Cash-poolingu nie będącego pool leaderem przychodem są kwoty odsetek otrzymanych w związku z udziałem w Strukturze Cash-poolingu, a kosztem uzyskania przychodów wydatki poniesione z tytułu zapłaconych odsetek oraz prowizje, opłaty i wynagrodzenie zapłacone bankowi (R.) i pool leaderowi (F.) za świadczenie Usługi Cash-poolingu, natomiast pozostałe środki finansowe przelewane pomiędzy Rachunkiem Bieżącym Spółki a Rachunkiem Rozliczeniowym F. nie stanowią dla Spółki, ani przychodów ani kosztów ich uzyskania?2. Czy przenoszenie środków pieniężnych pomiędzy Rachunkami Bieżącymi Spółki a Rachunkiem Rozliczeniowym prowadzonym przez F. na podstawie Umowy Zarządzania Środkami powoduje powstanie różnic kursowych w ro...

2011.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-757/11-4/JC
     ∟1. Czy do odsetek, które będą wypłacane przez Spółkę w ramach db-CashSweep Service będą miały zastosowanie przepisy dotyczące niedostatecznej kapitalizacji wynikające z art. 16 ust. 1 pkt 60 i pkt 61 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 74, poz. 397 z późn. zm., dalej jako: „ustawa o CIT”)?2. Czy odsetki wypłacone w ramach db-CashSweep Service przez Spółkę na rzecz G. podlegają w Polsce podatkowi u źródła zgodnie z art. 21 ustawy o CIT z uwzględnieniem postanowień Umowy z dnia 14 maja 2003 r. między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Niemiec w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od majątku (Dz. U. z 2005 r., Nr 1 – winno być: „Nr 12” - poz. 90; dalej jako: „UPO PL DE”)?

2011.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-257/11-5/ŁM
     ∟Czy w przypadku zaistnienia obowiązku pobrania przez Spółkę zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu wypłaconej dywidendy na rzecz zagranicznych funduszy inwestycyjnych lub zagranicznych funduszy emerytalnych w związku z niedopełnieniem warunków uprawniających do zwolnienia podmiotowego tych funduszy, Spółka jako płatnik tego podatku będzie uprawniona do potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia przysługującego z tytułu terminowego wpłacania tego podatku na rzecz budżetu państwa?

2011.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-257/11-2/ŁM
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 01.01.2011 r., Spółka obowiązana jest do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu wypłacanych dywidend na rzecz zagranicznych funduszy inwestycyjnych lub zagranicznych funduszy emerytalnych, w przypadku nie dopełnienia przez te fundusze, na dzień dokonana wypłaty dywidendy, obowiązków - warunkujących zwolnienie podmiotowe, o których mowa w przepisie odpowiednio art. 6 ust. 1 pkt 10a lub art. 6 ust. 1 pkt 11a oraz art. 26 ust. 1g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-257/11-4/ŁM
     ∟Czy w przypadku zaistnienia obowiązku pobrania przez Spółkę zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu wypłaconej dywidendy na rzecz zagranicznych funduszy inwestycyjnych lub zagranicznych funduszy emerytalnych w związku z niedopełnieniem warunków uprawniających do zwolnienia podmiotowego tych funduszy, Spółka jako płatnik tego podatku będzie uprawniona do potrącenia zryczałtowanego wynagrodzenia przysługującego z tytułu terminowego wpłacania tego podatku na rzecz budżetu państwa?

2011.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-257/11-3/ŁM
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 01.01.2011 r., Spółka obowiązana jest do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu wypłacanych dywidend na rzecz zagranicznych funduszy inwestycyjnych lub zagranicznych funduszy emerytalnych, w przypadku nie dopełnienia przez te fundusze, na dzień dokonana wypłaty dywidendy, obowiązków - warunkujących zwolnienie podmiotowe, o których mowa w przepisie odpowiednio art. 6 ust. 1 pkt 10a lub art. 6 ust. 1 pkt 11a oraz art. 26 ust. 1g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2011.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-652/11-4/JC
     ∟Czy odsetki wypłacane przez Spółkę w ramach umowy Cash poolingu będą podlegać opodatkowaniu podatkiem u źródła?

2011.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-571/11-2/AJ
     ∟w zakresie uznania za podatnika niemieckiego funduszu inwestycyjnego

2011.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-570/11-2/AJ
     ∟1.Czy dochód osiągany przez Fundusz jako instytucję wspólnego inwestowania z tytułu inwestycji w Polsce, w tym w zakresie dochodów z najmu, zysków ze sprzedaży nieruchomości, zbycia inwestycji, dywidend, odsetek, należności licencyjnych, dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych itp. podlega podmiotowemu zwolnieniu z opodatkowania na gruncie art. 6 ust. 1 pkt 10 ustawy o PDOP ? 2.W kontekście przedstawionego zdarzenia przyszłego, mając na uwadze cechy Funduszu, będzie on korzystał ze zwolnienia podmiotowego ustanowionego w art. 6 ust. 1 pkt 10a ustawy o PDOP zarówno w zakresie inwestycji bezpośrednich, jak i dokonywanych za pośrednictwem spółek osobowych, w części udziału w zysku przypadającemu Funduszowi (w tym w zakresie dochodów z najmu, zysków ze ...

2011.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-529/11-3/AJ
     ∟CIT - w zakresie uznania za podatnika niemieckiego funduszu inwestycyjnego

1 2 3

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj