Interpretacje do przepisu
art. 24 ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


1026/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 24 ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

2014.10.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-611/14/HS
     ∟Skutki podatkowe nieodpłatnego przyznania N., nabycia (objęcia) akcji spółki amerykańskiej w zamian za N. oraz skutki podatkowe sprzedaży tych akcji.

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-509/14-2/MK
     ∟wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych wzakresie ciążących na spółce obowiązkach płatnika w związku z objęciem przez pracowników Wnioskodawcy będących akcjonariuszami spółki niemieckiej S., akcji Spółki O. z siedzibą w Niemczech.

2014.09.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-444/14-4/MK
     ∟W przedstawionym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca nie będzie wykonywać wobec swoich pracowników obowiązków płatnika, zatem nieuprawnionym jest przez tutejszy organ podatkowy rozpatrywanie w niniejszej interpretacji skutków podatkowych powstałych po stronie pracowników Wnioskodawcy z tytułu częściowo nieodpłatnego nabycia akcji spółki akcyjnej będącej organizatorem programu z siedzibą we Francji oraz w zakresie ewentualnego zastosowania art. 24 ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wobec tego tut. Organ nie dokonał oceny stanowiska Wnioskodawcy w tym zakresie. Ewentualne zbycie akcji spółki francuskiej przez pracowników Wnioskodawcy, nabytych w ramach opisanego programu motywacyjnego również nie rodzi po stronie Wnioskodawcy obowiązków płatnika. Przychód, który pracownicy osiągną z odpłatnego zbycia akcji zobowiązani będą opodatkować samodzielnie w stosownym zeznaniu podatkowym, składanym za rok podatkowych, w którym nastąpi ich sprzedaż.

2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-446/14-2/MG
     ∟Spółka nie będzie wykonywać wobec swoich pracowników obowiązków płatnika, nieuprawnionym jest przez tutejszy organ podatkowy rozpatrywanie w niniejszej interpretacji skutków podatkowych powstałych po stronie pracowników Spółki z tytułu częściowo nieodpłatnego nabycia akcji spółki z siedzibą we Francji oraz w zakresie ewentualnego zastosowania art. 24 ust. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wobec tego tut. Organ nie dokonał oceny stanowiska Wnioskodawcy w tym zakresie. Ewentualne zbycie akcji spółki francuskiej przez pracowników Spółki, nabytych w ramach opisanego programu motywacyjnego również nie rodzi po stronie Spółki obowiązków płatnika. Przychód, który pracownicy Spółki osiągną z odpłatnego zbycia akcji zobowiązani będą opodatkować samodzielnie w stosownym zeznaniu podatkowym, składanym za rok podatkowy, w którym nastąpi ich sprzedaż.

2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-443/14-2/MK
     ∟Czy nabycie przez Uprawnionych Pracowników Spółki Akcji w ramach Planu spowoduje powstanie po stronie Uprawnionych Pracowników Spółki dochodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych a przez to powstanie po stronie Spółki obowiązek płatnika w zakresie tego dochodu, czy też opodatkowaniu podlegać będzie sprzedaż tych Akcji przez Uprawnionych Pracowników, jako dochód kapitałowy, z obowiązkiem zapłaty podatku po stronie pracowników?

2014.09.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-447/14-4/MG
     ∟Ewentualne zbycie akcji spółki francuskiej przez pracowników Spółki, nabytych w ramach opisanego programu motywacyjnego również nie rodzi po stronie Spółki obowiązków płatnika. Przychód, który pracownicy Spółki osiągną z odpłatnego zbycia akcji zobowiązani będą opodatkować samodzielnie w stosownym zeznaniu podatkowym, składanym za rok podatkowy, w którym nastąpi ich sprzedaż.

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-518/14/MMa
     ∟1) Czy prawidłowym jest potraktowanie umorzenia poprzez zbycie obu typów akcji jako przychodów (dochodów) opisanych w art. 17 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tj. z uzyskaniem dochodu z umorzenia akcji? 2) Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 jest pozytywna czy prawidłowym jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów z tytułu wartości umorzenia „akcji dziedzicznych” wartości tych akcji z dnia nabycia spadku przez Wnioskodawcę zgodnie z postanowieniem art. 24 ust. 5d i w dacie faktycznego uzyskania tj. w grudniu 2013 r.?

2014.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-339/14-4/MG
     ∟wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków Spółki jako płatnika oraz obowiązków informacyjnych związanych z uczestnictwem pracowników Spółki w planie motywacyjnym, uprawniającym do otrzymania nagród opartych o akcje spółki z siedzibą w Stanach Zjednoczonych oraz spółki z siedzibą w Wielkiej Brytanii.

2014.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-525/14-3/WS
     ∟Skutki podatkowe objęcia udziałów.

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-309/14-4/MG
     ∟Przychód uzyskiwany przez pracowników ze sprzedaży akcji, jak słusznie twierdzi Spółka należy zakwalifikować do przychów z kapitałów pieniężnych, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, który pracownicy zobowiązani będą opodatkować samodzielnie w stosownym zeznaniu podatkowym, składanym za rok podatkowych, w którym nastąpi ich sprzedaż.

2014.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-334/14/HS
     ∟Skutki podatkowe uczestnictwa w planie opcyjnym, gdy realizacja opcji polega na jednoczesnym nabyciu akcji i ich sprzedaży.

2014.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-437/11/14-S/JK
     ∟Udział w programie motywacyjnym.

2014.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-438/11/14-S/JK
     ∟Udział w programie motywacyjnym.

2014.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-448/11/14-S/JK
     ∟Udział w programie motywacyjnym.

2014.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-449/11/14-S/JK
     ∟Udział w programie motywacyjnym.

2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-664/10/14-9/S/MK
     ∟1. Czy po stronie Wnioskodawcy powstaje przychód podatkowy i w konsekwencji dochód do opodatkowania z tytułu uczestnictwa w programie motywacyjnym? 2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1, w którym momencie Wnioskodawca uzyskuje przychód? 3. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1, do jakiego źródła przychodu należy przyporządkować powstały przychód?

2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-665/10/14-9/S/MG
     ∟Przychód po stronie Wnioskodawcy – uczestnika programu – powstanie dopiero w chwili zbycia akcji i należy go zakwalifikować jako przychód z kapitałów pieniężnych.

2014.06.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-447/11/14-S/JK
     ∟Udział w programie motywacyjnym.

2014.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-243/14/MM
     ∟Skutki podatkowe uczestnictwa w planie opcyjnym, gdy realizacja opcji polega na jednoczesnym nabyciu akcji i ich sprzedaży.

2014.06.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-219/14/MM
     ∟Czy Wnioskodawca słusznie postąpił wstrzymując się ze złożeniem zeznania i zapłaceniem należnego podatku do momentu sprzedania akcji?

2014.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-202/14/MMa
     ∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym.

2014.05.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-172/14/MZa
     ∟skutki podatkowe nieodpłatnego nabycia akcji w ramach planu akcyjnego.

2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-201/14-2/TR
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym

2014.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-67/14-4/MG
     ∟PIT - w zakresie skutków podatkowych związanych z uczestnictwem w programach motywacyjnych SSA i SMP organizowanych przez spółkę niemiecką, odnośnie otrzymania akcji oraz akcji dodatkowych spółki niemieckiej

2014.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-67/14-5/MG
     ∟Czy w związku z uczestnictwem w Programie SS i Programie SM, przychód podlegający opodatkowaniu (z wyjątkiem przychodu z dywidendy oraz wypłat w gotówce) powstajepo stronie Wnioskodawcy dopiero w momencie sprzedaży nabytych (objętych) przez Wnioskodawcę akcji (na podstawie art. 24 ust. 11, art. 24 ust. 12 i art. 24 ust. 12a Ustawy o PIT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2011 r.) i w konsekwencji powinien on zostać zakwalifikowany jako przychód z kapitałów pieniężnych? Czy w związku z uczestnictwem Wnioskodawcy w Programie SS, w przypadku, gdy nie są mu przyznane akcje, tylko prawo do wypłaty w gotówce (jako równowartość akcji Spółki Niemieckiej), przychód podlegający opodatkowaniu po stronie Wnioskodawcy powstanie dopiero w momencie wypłaty (a nie na żadnym wcześniejszym etapie) i stanowić będzie przychód z kapitałów pieniężnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 10 Ustawy o PIT, podlegający opodatkowaniu z zastosowaniem 19% stawki podatkowej zgodnie z art. 30b ust. 1 Ustawy o PIT?

2014.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-128/14/ŁCz
     ∟skutki podatkowe uczestnictwa w planie akcyjnym

2014.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-105/14-4/JK
     ∟Uczestnictwo w programie motywacyjnym.

2014.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-22/09/10/14-27/S/MK
     ∟Czy dyskonto stosowane przy ustaleniu ceny akcji A. stanowi przychód (dochód) podatkowy Wnioskodawczyni podlegający opodatkowaniu w momencie subskrypcji akcji A. (jednostek uczestnictwa w Subfunduszu)?

2014.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-78/14-2/MK
     ∟Ponieważ nieodpłatne przekazanie akcji „powiązanych” nastąpi z pominięciem Wnioskodawcy, na Wnioskodawcy nie będą ciążyć obowiązki płatnika, ani żadne inne obowiązki informacyjne. Rozliczenie dochodu z odpłatnego zbycia akcji otrzymanych w ramach programu następuje na zasadzie samoopodatkowania, wobec tego na Wnioskodawcy również nie będą ciążyć żadne obowiązki płatnika.

2014.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-30/14/IB
     ∟1. Czy uczestnictwo w programie RSU, na którymkolwiek etapie: a) Przyznanie nagrody w postaci RSU, b) Podpisanie RSU Agreement, c) Przekazanie akcji (Vesting) - zamiana akcji warunkowych na zwykłe skutkuje dla Wnioskodawcy powstaniem przychodu (ze stosunku pracy lub z innych źródeł przychodów) podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w stanie prawnym po 1 stycznia 2011 r. (aktualny stan prawny)? 2. Czy sprzedaż w przyszłości akcji przez Wnioskodawcę nabytych w ramach programu RSU w wyniku Vestingu, skutkuje dla Wnioskodawcy powstaniem przychodu (ze stosunku pracy lub z innych źródeł przychodów) podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w stanie prawnym po 1 stycznia 2011 r. (aktualny stan prawny)?

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj