Interpretacje do przepisu
art. 21 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


48/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 21 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

1 2

2019.08.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-3.4011.271.2019.2.JM
     ∟Skutki podatkowe wypłaty użytkownikom premii.

2018.07.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.204.2018.3.AMN
     ∟Obowiązki płatnika w związku z wydaniem nagród.

2018.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.356.2017.2.AK
     ∟Wygrana (wypłacone środki pieniężne) z tytułu wygranego zakładu towarzyskiego, stanowią przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zakwalifikowanie przychodów do innych źródeł, w rozumieniu powyższego przepisu powoduje, że Wnioskodawca nie jest obowiązany do poboru zaliczki na podatek dochodowy od wypłaty ww. nagród. Na Wnioskodawcy spoczywa wyłącznie obowiązek sporządzenia dla ww. osób „Informacji o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych” – PIT-8C, stosownie do treści art. 42a ww. ustawy.

2017.05.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-1.4011.35.2017.2.AN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

2017.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPB2.4511.777.2016.1.MK
     ∟w zakresie obowiązków płatnika z tytułu nagród przekazanych osobom fizycznym w ramach konkursu zorganizowanego na zlecenie podmiotu zewnętrznego

2016.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-51/12/16-5/S/AK
     ∟Czy pod pojęciem jednorazowej wartości nagrody, o której mowa art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy PIT, należy rozumieć wartość nagrody uzyskanej przez klienta w związku z zakupem pojedynczej usługi objętej Promocją o charakterze sprzedaży premiowej, a nie sumę nagród w przypadku, gdy klient otrzyma nagrody więcej niż jeden raz w danym roku?

2016.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-1106/15-2/ENB
     ∟Opodatkowanie nagród.

2016.02.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-1431/15-2/JK2
     ∟Czy wygrane przez Uczestników w Grze kwoty o jednorazowej wartości nieprzekraczającej kwoty 760 zł będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania jako wygrane w konkursach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu, które to konkursy będą obejmować dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu?

2016.01.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-1319/15-2/EC
     ∟1. Czy w zaprezentowanym zdarzeniu przyszłym na Wnioskodawcy nie będą ciążyć obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 updof, w związku z przekazywaniem nagród związanych ze sprzedażą premiową na rzecz osób fizycznych prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą i uczestniczących w sprzedaży premiowej w związku z prowadzoną działalnością? 2. Jeżeli stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 zostałoby uznane za nieprawidłowe, to czy Wnioskodawca będzie mógł w stosunku do nagród przyznawanych osobom wskazanym w pytaniu nr 1 stosować zwolnienie, o którym mowa wart. 21 ust 1 pkt 68 updof?

2015.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4511-1-871/15-2/MK
     ∟Warunki stosowania zwolnienie przedmiotowego, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2015.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-762/12/15-8/S/PW
     ∟Zwolnienie z opodatkowania nagród otrzymywanych w ramach konkursu organizowanego na portalu internetowym.

2015.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/4511-773/15-6/MP
     ∟Opodatkowanie wygranej w konkursie z dziedziny nauki, organizowanym przez zagraniczną firmę mającą siedzibę w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.

2015.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-126/14/15-8/S/PW
     ∟Skutki podatkowe akcji promocyjnej organizowanej przez spółkę, związane z otrzymaniem nagrody oraz ciążące na spółce obowiązki informacyjne.

2015.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-179/13/15-5/S/KW1
     ∟Czy otrzymane przez laureatów konkursu - pracowników Wnioskodawcy - nagrody w konkursie nie związanym z wykonywanymi w ramach stosunku pracy obowiązkami, podlegać będą opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 UPDOF, a w przypadku dziedzin wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 68 UPDOF, gdy jednorazowa wartość nagrody nie przekroczy 760,00 zł, korzystać będą ze zwolnienia opodatkowania?

2015.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-677/15-2/EC
     ∟Czy z tytułu przekazywanych przez Spółkę uczestnikom akcji promocyjnych (nie będącymi osobami prawnymi) nagród nie ciążą na Spółce obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust 1 pkt. 2) UPDOF, a także inne obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a UPDOF?

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-529/15-2/EC
     ∟Czy z tytułu przekazywanych przez Spółkę uczestnikom akcji promocyjnych (nie będącymi osobami prawnymi) nagród nie ciążą na Spółce obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 30 ust 1 pkt. 2) UPDOF, a także inne obowiązki informacyjne, o których mowa w art. 42a UPDOF?

2015.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-367/15/MM
     ∟Czy świadczenia dokonywane przez Bank na rzecz klientów w związku z opisanymi akcjami i programami promocyjnymi będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jako nagrody związane ze sprzedażą premiową przy spełnieniu warunków określonych w tym przepisie, natomiast w przypadku niespełnienia powyższych warunków będą podlegały opodatkowaniu na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2015.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-202/15-2/MK
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym świadczenia dokonywane na rzecz Klientów w ramach przedstawionego schematu stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową w rozumieniu art. 21 ust 1 pkt 68 ustawy PIT i w konsekwencji będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

2015.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-32/15-4/BS
     ∟Dot. opodatkowania wydawanych nagród pieniężnych (przelewanych na karty prepaid), nagród głównych w postaci voucherów oraz pobieranej kaucji na zabezpieczenie sfinansowania nagród.

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-42/15-4/AS
     ∟Na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem Wnioskodawca będzie działać na rzecz swojego Klienta, jego rola będzie ograniczać się tylko do pośrednictwa w wydawaniu nagród.

2015.02.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-944/14-2/JK3
     ∟zwolnienie z opodatkowania wygranej w konkursie

2015.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1255/14-4/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank nagród rzeczowych/dodatkowych usług w ramach promocji do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank nagród rzeczowych/dodatkowych usług w ramach promocji ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank prezentów w związku z programami polegającymi na promocji i reklamie oferty produktowej Banku, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem potencjalnym Klientom przez Bank prezentów w związku z programami polegającymi na promocji i reklamie oferty produktowej Banku.

2015.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1255/14-3/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank nagród rzeczowych/dodatkowych usług w ramach promocji do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank nagród rzeczowych/dodatkowych usług w ramach promocji ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank prezentów w związku z programami polegającymi na promocji i reklamie oferty produktowej Banku, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem potencjalnym Klientom przez Bank prezentów w związku z programami polegającymi na promocji i reklamie oferty produktowej Banku.

2015.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1255/14-5/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank premii w ramach Programów Cash Back ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank nagród rzeczowych/dodatkowych usług w ramach promocji do kwoty 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank nagród rzeczowych/dodatkowych usług w ramach promocji ponad kwotę 760 zł, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem Klientom przez Bank prezentów w związku z programami polegającymi na promocji i reklamie oferty produktowej Banku, skutków podatkowych i obowiązków płatnika w związku z przyznaniem potencjalnym Klientom przez Bank prezentów w związku z programami polegającymi na promocji i reklamie oferty produktowej Banku.

2015.01.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1232/14-2/AMN
     ∟Czy Nagrody o maksymalnej wartości jednostkowej 760 zł wydawane przez Wnioskodawcę na rzecz Klientów w ramach Akcji Promocyjnych wypełniających znamiona sprzedaży premiowej będą korzystać od dnia 1 stycznia 2015 r. ze zwolnienia z opodatkowania na zasadach określonych w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy PIT?

2014.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-853/14-2/EC
     ∟Wartość nagród uzyskiwanych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki osobowe stanowić będzie dla tych osób przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, o którym mowa w zacytowanym powyżej art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten podlegać będzie opodatkowaniu zgodnie z wybraną formą opodatkowania. Zatem Spółka w odniesieniu do tych osób nie będzie występowała w roli płatnika.

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-579/14/MM
     ∟1. Czy Nagrody Pieniężne wypłacane w ramach planowanej przez Wnioskodawcę Akcji Promocyjnej Klientom dokonującym zakupów w punkcie sprzedaży Wnioskodawcy stanowić będą nagrody związane ze sprzedażą premiową, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie pierwsze, czy wypłacone Klientom nieprowadzącym działalności gospodarczej oraz Klientom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy nabywali towary objęte Programem na cele osobiste, nie związane z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą (tj. w transakcjach tych pomimo prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej będą występowali jako konsumenci, o których mowa w art. 22(1) Kodeksu cywilnego) Nagrody Pieniężne, których jednostkowa wartość nie przekroczy kwoty 760 zł, określonej w odniesieniu do jednego zdarzenia uprawniającego do jej otrzymania korzystać będą ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a na Wnioskodawcy nie będą ciążyły jakiekolwiek obowiązki w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym obowiązek złożenia informacji PIT-8C? 3. Czy w przypadku Nagród Pieniężnych, wypłacanych Klientom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy będą nabywali towary objęte Programem, w ramach i na cele prowadzonej działalności gospodarczej (nie będą występowali jako konsumenci, o których mowa w art. 22(1) Kodeksu cywilnego) na Wnioskodawcy będą ciążyły jakiekolwiek obowiązki na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w tym obowiązek złożenia informacji PITR-8C?

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-441/14-2/MK
     ∟Nagrody pieniężne otrzymane przez Uczestników z tytułu uczestnictwa w Programie lojalnościowym stanowią nagrody związane ze sprzedażą premiową zgodnie z treścią art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wartość Nagrody przyznanej z tytułu dokonania jednej transakcji stanowi „jednorazową wartość nagrody” o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy. Spółka nie będzie zobowiązana do sporządzenia i przekazania podatnikom oraz naczelnikom właściwych urzędów skarbowych informacji PIT-8C ani pobrania zryczałtowanego podatku którym mowa w art. 30 pkt 2 ww. ustawy.

2014.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-762/12/14-5/S/PW
     ∟Czy wydanie przez Spółkę nagrody w konkursie organizowanym i ogłaszanym za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej umieszczonej na serwerze mającym dostęp do sieci Internet pozostającym w dzierżawie Spółki, lub aplikacji Facebookowej umieszczonej na portalu Facebook.com dostępnym dla nieograniczonego kręgu odbiorców tego masowego portalu, której jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 złotych brutto, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w podatku dochodowym, o którym mowa w art. 21 ustęp 1 punkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-357/14-4/MG
     ∟Spółka jako płatnik obowiązana jest do poboru i odprowadzenia do właściwego urzędu skarbowego 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłat nagród pieniężnych związanych z uczestnictwem w organizowanym przez Spółkę konkursie w odniesieniu do osób fizycznych nieprowadzących samodzielnie działalności gospodarczej, na zasadach określonych w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

1 2

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj