Interpretacje do przepisu
art. 15b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
390/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2013.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-713/13/JS
∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a) Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych jako koszty pośrednie rozliczane w czasie do kosztów uzyskania przychodów (zgodnie z art. 15 ust. 4d zdanie drugie ustawy o CIT), jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienie ww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb) Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych j...
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-445/13/PP
∟-Czy art. 15b ustawy o CIT znajdzie zastosowanie w odniesieniu do odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od wykorzystywanych na podstawie umów leasingu finansowego składników majątku?-W przypadku uznania, że przepis art. 15b ustawy o CIT znajdzie zastosowanie do odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od wykorzystywanych na podstawie umów leasingu finansowego składników majątku, czy zastosowanie znajdzie art. 15b ust. 7 ustawy o CIT czy też art. 15b ust. 6 ustawy o CIT w zw. z art. 15b ust. 2 ustawy o CIT?
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-370/13/BG
∟w zakresie ustalenia, czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art. 15b ust. 1, 2 i 8, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-674/13/BG
∟w zakresie ustalenia, czy w sytuacji określenia jednorazowej płatności z terminem płatności dłuższym niż 90 dni i nieuregulowania kwoty należnej kontrahentowi w ciągu tych 90 dni, Wnioskodawca obowiązany będzie do zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów 90-tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych jako koszty pośrednie rozliczane w czasie do kosztów uzyskania przychodów, zgodnie z art. 15 ust. 4d zdanie drugie ustawy o CIT
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-675/13/BG
∟w zakresie zastosowania art. 15b w przypadku rozłożenia na raty płatności stanowiących koszty pośrednie rozliczane w czasie, uwzględniając łączny termin płatności dla wszystkich rat
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-676/13/BG
∟w zakresie ustalenia, czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art.15b ust. 1, 2 i 8, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4, 4b i 4c
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-677/13/BG
∟w zakresie rozumienia sformułowania użytego w art. 15b ust. 8:- „po upływie terminu określonego w ust. 1”,- „po upływie terminu określonego w ust. 2”.
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-709/13/BG
∟w zakresie ustalenia momentu: - dokonania korekty kosztów z tytułu nabycia towarów handlowych, w przypadku określenia jednorazowej płatności z terminem płatności dłuższym niż 90 dni i nieuregulowania kwoty należnej kontrahentowi w ciągu 90 dni od daty zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, - potrącenia kosztu z tytułu nabycia towarów handlowych w sytuacji uregulowania zobowiązania po upływie terminu płatności.
2013.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-710/13/BG
∟w zakresie zastosowania art. 15b w przypadku rozłożenia na raty płatności stanowiących koszty bezpośrednie, uwzględniając łączny termin płatności dla wszystkich rat
2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-691/13/JS
∟Czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art. 15b ust. 1, 2 i 8 ustawy o CIT, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy o CIT?
2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-407/13/JS
∟Czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art. 15b ust. 1, 2 i 8 ustawy o CIT, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT?
2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-690/13/JS
∟Czy w przypadku płatności ratalnych należy odpowiednio stosować art. 15b ustawy o CIT, tj. weryfikując kwestię uregulowania kwoty wynikającej z faktury (rachunku) lub innego dokumentu, jeśli nie istniał obowiązek wystawienia faktury (rachunku), zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, należy analizować uregulowanie w terminach wskazanych w art. 15 ust. 1 lub 2 ustawy o CIT (w zależności od długości ustalonego łącznego terminu płatności dla wszystkich rat) każdej ustalonej raty płatności w powiązaniu z terminem płatności ustalonym dla tej konkretnej raty, a w przypadku uznania, że w stosunku do danej raty zaistnieją przesłanki skorygowania kosztów uzyskania ...
2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-692/13/JS
∟Czy wyrażenie „po upływie terminu określonego w ust. 1 lub 2” użyte w przepisie art. 15b ust. 8 ustawy o CIT, rozumieć należy jako:a. „upływ terminu płatności”, o którym mowa w art. 15b ust. 1 i 2 ustawy o CIT, czy też jakob. „upływ 30 dni od daty upływu terminu płatności” w odniesieniu do art. 15b ust. 1 oraz „upływ 90 dni od daty zaliczenia tej kwoty do kosztów uzyskania przychodów” w odniesieniu do art. 15b ust. 2 ustawy o CIT?
2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-694/13/JS
∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z tytułu nabycia towarów handlowych z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a. Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienie ww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb. Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować ww. koszty 90-tego dnia od dnia zaliczenia ich jako koszty uzyskania przychodów, jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących pon...
2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-695/13/JS
∟Czy w przypadku płatności ratalnych należy odpowiednio stosować art. 15b ustawy o CIT, tj. weryfikując kwestię uregulowania kwoty wynikającej z faktury (rachunku) lub innego dokumentu, jeśli nie istniał obowiązek wystawienia faktury (rachunku), zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, należy analizować uregulowanie w terminach wskazanych w art. 15 ust. 1 lub 2 ustawy o CIT (w zależności od długości ustalonego łącznego terminu płatności dla wszystkich rat) każdej ustalonej raty płatności w powiązaniu z terminem płatności ustalonym dla tej konkretnej raty a w przypadku uznania, że w stosunku do danej raty zaistnieją przesłanki skorygowania kosztów uzyskania p...
2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-689/13/JS
∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a. Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych jako koszty pośrednie rozliczane w czasie do kosztów uzyskania przychodów (zgodnie z art. 15 ust. 4d zdanie drugie ustawy o CIT), jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienie ww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb. Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych j...
2013.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-736/13/SD
∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z tytułu nabycia towarów handlowych z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a) Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienieww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb) Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować ww. koszty 90-tego dnia od dnia zaliczenia ich jako koszty uzyskania przychodów, jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poni...
2013.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-737/13/SD
∟Czy w przypadku płatności ratalnych należy odpowiednio stosować art. 15b ustawy o CIT, tj. weryfikując kwestię uregulowania kwoty wynikającej z faktury (rachunku) lub innego dokumentu, jeśli nie istniał obowiązek wystawienia faktury (rachunku), zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, należy analizować uregulowanie w terminach wskazanych w art. 15 ust. 1 lub 2 ustawy o CIT (w zależności od długości ustalonego łącznego terminu płatności dla wszystkich rat) każdej ustalonej raty płatności w powiązaniu z terminem płatności ustalonym dla tej konkretnej raty a w przypadku uznania, że w stosunku do danej raty zaistnieją przesłanki skorygowania kosztów uzyskania p...
2013.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-734/13/SD
∟Czy wyrażenie „po upływie terminu określonego w ust. 1 lub 2” użyte w przepisie art. 15b ust. 8 ustawy o CIT, rozumieć należy jako: a) „upływ terminu płatności”, o którym mowa w art. 15b ust. 1 i 2 ustawy o CIT, czy też jakob) „upływ 30 dni od daty upływu terminu płatności” w odniesieniu do art. 15b ust. 1 ustawy o CIT oraz „upływ 90 dni od daty zaliczenia tej kwoty do kosztów uzyskania przychodów” w odniesieniu do art. 15b ust. 2 ustawy o CIT?
2013.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-733/13/SD
∟Czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art. 15b ust. 1, 2 i 8 ustawy o CIT, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy o CIT?
2013.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-732/13/SD
∟Czy w przypadku płatności ratalnych należy odpowiednio stosować art. 15b ustawy o CIT, tj. weryfikując kwestię uregulowania kwoty wynikającej z faktury (rachunku) lub innego dokumentu, jeśli nie istniał obowiązek wystawienia faktury (rachunku), zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, należy analizować uregulowanie w terminach wskazanych w art. 15 ust. 1 lub 2 ustawy o CIT (w zależności od długości ustalonego łącznego terminu płatności dla wszystkich rat) każdej ustalonej raty płatności w powiązaniu z terminem płatności ustalonym dla tej konkretnej raty, a w przypadku uznania, że w stosunku do danej raty zaistnieją przesłanki skorygowania kosztów uzyskania ...
2013.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-731/13/SD
∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a) Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych jako koszty pośrednie rozliczane w czasie do kosztów uzyskania przychodów (zgodnie z art. 15 ust. 4d zdanie drugie ustawy o CIT), jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienie ww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb) Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych j...
2013.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-400/13/SD
∟Czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art. 15b ust. 1, 2 i 8 ustawy o CIT, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT?
2013.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-655/13/JD
∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z tytułu nabycia towarów handlowych z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a) Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienie ww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb) Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować ww. koszty 90-tego dnia od dnia zaliczenia ich jako koszty uzyskania przychodów, jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących pon...
2013.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-375/13/SD
∟Czy w związku z przepisem art. 15b ustawy o pdop w sytuacji, gdy Spółka uzyska przychód ze sprzedaży pojazdów na rzecz odbiorców w Polsce, będzie mogła przyporządkować odpowiedni koszt uzyskania przychodu wynikający z faktury zakupu wystawionej na rzecz Spółki przez Spółkę A w tym samym okresie rozliczeniowym, niezależnie od faktycznej płatności?
2013.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-650/13/JD
∟Czy w sytuacji ustalenia przez Wnioskodawcę i kontrahenta jednorazowej płatności z terminem płatności dłuższym niż 90 dni:a) Wnioskodawca zobowiązany będzie zmniejszyć koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych jako koszty pośrednie rozliczane w czasie do kosztów uzyskania przychodów (zgodnie z art. 15 ust. 4d zdanie drugie ustawy o CIT), jeżeli kwoty wskazane na fakturach i innych dokumentach dokumentujących poniesienie ww. kosztów nie zostaną uregulowane przez Wnioskodawcę w ciągu tych 90 dni, czy teżb) Wnioskodawca zobowiązany będzie skorygować koszty uzyskania przychodów 90 tego dnia od dnia zaliczenia wydatków ujmowanych j...
2013.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2423-651/13/JD
∟Czy w przypadku płatności ratalnych należy odpowiednio stosować art. 15b ustawy o CIT, tj. weryfikując kwestię uregulowania kwoty wynikającej z faktury (rachunku) lub innego dokumentu, jeśli nie istniał obowiązek wystawienia faktury (rachunku), zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, należy analizować uregulowanie w terminach wskazanych w art. 15 ust. 1 lub 2 ustawy o CIT (w zależności od długości ustalonego łącznego terminu płatności dla wszystkich rat) każdej ustalonej raty płatności w powiązaniu z terminem płatności ustalonym dla tej konkretnej raty, a w przypadku uznania, że w stosunku do danej raty zaistnieją przesłanki skorygowania kosztów uzyskania ...
2013.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-652/13/JD
∟Czy przez pojęcie „zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów”, o którym mowa w art. 15b ust. 1, 2 i 8 ustawy o CIT, należy rozumieć dzień potrącenia tych kosztów zgodnie z art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy o CIT?
2013.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-653/13/JD
∟Czy wyrażenie „po upływie terminu określonego w ust. 1 lub 2” użyte w przepisie art. 15b ust. 8 ustawy o CIT, rozumieć należy jako:a) „upływ terminu płatności”, o którym mowa w art. 15b ust. 1 i 2 ustawy o CIT, czy też jakob) „upływ 30 dni od daty upływu terminu płatności” w odniesieniu do art. 15b ust. 1 oraz „upływ 90 dni od daty zaliczenia tej kwoty do kosztów uzyskania przychodów” w odniesieniu do art. 15b ust. 2 ustawy o CIT?
2013.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-656/13/JD
∟Czy w przypadku płatności ratalnych należy odpowiednio stosować art. 15b ustawy o CIT, tj. weryfikując kwestię uregulowania kwoty wynikającej z faktury (rachunku) lub innego dokumentu, jeśli nie istniał obowiązek wystawienia faktury (rachunku), zaliczonej do kosztów uzyskania przychodów, należy analizować uregulowanie w terminach wskazanych w art. 15 ust. 1 lub 2 (winno być art. 15b ust. 1 i 2) ustawy o CIT (w zależności od długości ustalonego łącznego terminu płatności dla wszystkich rat) każdej ustalonej raty płatności w powiązaniu z terminem płatności ustalonym dla tej konkretnej raty a w przypadku uznania, że w stosunku do danej raty zaistnieją przesłanki ...
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.