Interpretacje do przepisu
art. 136 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


8/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 136 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym

1

2015.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-75/15-3/MC
     ∟Prawo do obniżenia kwoty akcyzy o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów tytoniowych w przypadku uznania reklamacji wynikającej z wady prawnej wyrobów tytoniowych.

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-39/15-2/MC
     ∟W zakresie możliwości obniżenia akcyzy należnej od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych o kwotę akcyzy zapłaconej od składników będących wyrobami akcyzowymi zużytych do produkcji tych wyrobów akcyzowych oraz obowiązku wystąpienia do właściwego naczelnika urzędu celnego o zgodę na zdjęcie znaków akcyzy z opakowań jednostkowych wyrobów akcyzowych

2015.02.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-84/14-2/BJ
     ∟Spółka ma prawo do obniżenia wpłat dziennych należnej akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych. Spółka po naniesieniu nowych znaków akcyzy, ma prawo do ponownego obniżenia wpłat dziennych należnej akcyzy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy prawidłowo naniesionych w składzie podatkowym na terytorium kraju. Spółka nie jest zobowiązana do dokonania korekty złożonej deklaracji podatkowej, w której dokonała obniżenia należnej akcyzy o wartość podatkowych znaków akcyzy nałożonych uprzednio. Nabyte wewnątrzwspólnotowo przed zakończeniem procedury zawieszenia poboru akcyzy powinny być prawidłowo oznaczone nowymi podatkowymi znakami akcyzy właściwymi dla wyrobów nabywanych wewnątrzwspólnotowo.

2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-43/11/14-S/TW
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie dostawy wewnątrzwspólnotowej.

2013.05.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-11/13-2/KK
     ∟Opisane przez Wnioskodawcę działania, które będą miały miejsce w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, polegające na otwarciu opakowań wyrobów akcyzowych, uszkodzeniu znaków akcyzy i ich zniszczeniu, będą dokonane prawidłowo i zgodnie z art. 123 ust. 1-3 ustawy o podatku akcyzowym oraz § 39 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 maja 2010r. w sprawie kontroli niektórych wyrobów akcyzowych. Przepisy ustawy o podatku akcyzowym dopuszczają możliwość oznaczania wyrobów tytoniowych obowiązującymi znakami akcyzy w sytuacji, gdy na te same wyroby zostały nałożone znaki akcyzy według uprzednio obowiązującego wzoru dla danego roku kalendarzowego, przy czym oznaczenie tych wyrobów tytoniowych nowymi banderolami akcyzowymi z nadrukowanym rokiem wytworzenia, powinno odbywać się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy

2011.07.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-43/11-2/TW
     ∟Czy w świetle przepisów § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy (Dz. U. Nr 160, poz. 1074 ze zm.) wydanego na podstawie delegacji ustawowej określonej w art. 123 ust. 4 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3 poz. 11 ze zm.; dalej: ustawa akcyzowa) oraz art. 117 ust. 1 i ust. 3, art. 136 ust. 6 ustawy akcyzowej Spółka może zastosować w dokumencie e-AD zapisy: w polu „17 k” - „0”, co będzie oznaczać brak znaków akcyzy i „17 w” - pozostawienie pustego pola, co wskazywać będzie na brak naliczenia podatku akcyzowego, rozumianych przez Spółkę jako zwrot wyrobów tytoniowych z nieważnymi znakami akcyzy w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do producenta zagranicznego w celu ich przebanderolowania na ważną banderolę podatkową?

2010.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-47/10-2/TK
     ∟1. Czy w świetle przepisów art. 116 ust. 1, art. 117 ust. 1 i ust. 3 oraz art. 136 ust. 4-6 ustawy akcyzowej dopuszczalne jest oznaczanie wyrobów tytoniowych z zapłaconą akcyzą, co do których na podstawie art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy akcyzowej procedura zawieszenia poboru akcyzy została zakończona, a podatek akcyzowy został zadeklarowany i zapłacony w należnej wysokości, oraz na które w poprzednim roku kalendarzowym zostały prawidłowo naniesione podatkowe znaki akcyzy z nadrukowanym poprzednim rokiem (zachowujące ważność do ostatniego dnia lutego bieżącego roku), nowymi podatkowymi znakami akcyzy z nadrukowanym rokiem odpowiadającym bieżącemu rokowi kalendarzowemu, które zostaną nałożone bezpośrednio na znaki akcyzy nałożone uprzednio na te wyroby oraz nie później niż przed upływem ostatniego dnia lutego danego roku kalendarzowego, tj. przed dniem utraty ważności przez znaki akcyzy z nadrukowanym poprzednim rokiem wytworzenia)?2. W przypadku potwierdzenia prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy w zakresie opisanym w punkcie 1, czy w świetle unormowań art. 21 ust. 7 pkt 1 w związku z art. 23 ust. 4 ustawy akcyzowej, dopuszczalne jest pomniejszanie przez Zainteresowanego wpłat dziennych na podatek akcyzowy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy naniesionych na wyroby tytoniowe w sposób opisany powyżej, nie wcześniej niż następnego dnia po naniesieniu znaków akcyzy na te wyroby?

2009.12.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-152/09-2/TW
     ∟Czy w świetle przepisów art. 116 ust. 1 i ust. 3, art. 117 ust. 1 i ust. 3, art. 134 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 136 ust. 4-7 i 9-10 ustawy akcyzowej dopuszczalne jest oznaczanie objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów tytoniowych, na które w danym roku kalendarzowym zostały już naniesione znaki akcyzy z nadrukowanym bieżącym rokiem, nowymi znakami akcyzy z nadrukowanym rokiem odpowiadającym następnemu rokowi kalendarzowemu, które zostaną naniesione bezpośrednio na znaki akcyzy nałożone uprzednio na te wyroby?

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj