Interpretacje do przepisu
art. 116 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


10/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 116 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym

1

2019.10.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.201.2019.1.JS
     ∟przemieszczenie i prawidłowe oznaczanie znakami akcyzy płynu do papierosów elektronicznych oraz wyrobów nowatorskich

2019.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.96.2019.1.JS
     ∟możliwość przejęcia obowiązku nałożenia banderol legalizacyjnych poprzez przyjęcie zwrotu wyrobów akcyzowych oznaczonych nieaktualnymi znakami akcyzy.

2018.06.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.98.2018.1.MK
     ∟Możliwość objęcia wyrobów akcyzowych w postaci płynu do papierosów elektronicznych procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz obowiązek oznaczenia legalizacyjnymi znakami akcyzy

2015.12.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-100/15-2/MC
     ∟W zakresie oznaczania wyrobów tytoniowych znakami akcyzy

2014.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-542/14-2/KB
     ∟W zakresie postępowania z uszkodzonymi lub niewłaściwie nałożonymi znakami akcyzy.

2012.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-847/12-2/SM
     ∟brak obowiązku oznaczenia legalizacyjnymi znakami akcyzy alkoholu znajdującego się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, używanego do świadczenia usług gastronomicznych

2010.07.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-47/10-2/TK
     ∟1. Czy w świetle przepisów art. 116 ust. 1, art. 117 ust. 1 i ust. 3 oraz art. 136 ust. 4-6 ustawy akcyzowej dopuszczalne jest oznaczanie wyrobów tytoniowych z zapłaconą akcyzą, co do których na podstawie art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy akcyzowej procedura zawieszenia poboru akcyzy została zakończona, a podatek akcyzowy został zadeklarowany i zapłacony w należnej wysokości, oraz na które w poprzednim roku kalendarzowym zostały prawidłowo naniesione podatkowe znaki akcyzy z nadrukowanym poprzednim rokiem (zachowujące ważność do ostatniego dnia lutego bieżącego roku), nowymi podatkowymi znakami akcyzy z nadrukowanym rokiem odpowiadającym bieżącemu rokowi kalendarzowemu, które zostaną nałożone bezpośrednio na znaki akcyzy nałożone uprzednio na te wyroby oraz nie później niż przed upływem ostatniego dnia lutego danego roku kalendarzowego, tj. przed dniem utraty ważności przez znaki akcyzy z nadrukowanym poprzednim rokiem wytworzenia)?2. W przypadku potwierdzenia prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy w zakresie opisanym w punkcie 1, czy w świetle unormowań art. 21 ust. 7 pkt 1 w związku z art. 23 ust. 4 ustawy akcyzowej, dopuszczalne jest pomniejszanie przez Zainteresowanego wpłat dziennych na podatek akcyzowy o kwotę stanowiącą wartość podatkowych znaków akcyzy naniesionych na wyroby tytoniowe w sposób opisany powyżej, nie wcześniej niż następnego dnia po naniesieniu znaków akcyzy na te wyroby?

2009.12.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-152/09-2/TW
     ∟Czy w świetle przepisów art. 116 ust. 1 i ust. 3, art. 117 ust. 1 i ust. 3, art. 134 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 136 ust. 4-7 i 9-10 ustawy akcyzowej dopuszczalne jest oznaczanie objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów tytoniowych, na które w danym roku kalendarzowym zostały już naniesione znaki akcyzy z nadrukowanym bieżącym rokiem, nowymi znakami akcyzy z nadrukowanym rokiem odpowiadającym następnemu rokowi kalendarzowemu, które zostaną naniesione bezpośrednio na znaki akcyzy nałożone uprzednio na te wyroby?

2009.10.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-1173/09-4/TW
     ∟Czy w świetle art. 43 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług, Spółka będzie mogła zastosować zwolnienie od tego podatku dla znaku legalizacyjnego zakupionego w cenie nominalnej 1,30 zł i zafakturować tę wartość nominalną jako odrębną pozycję na fakturze przy sprzedaży tak zalegalizowanych wyrobów do hurtowni, a hurtownia będzie mogła zafakturować znak legalizacyjny w odrębnej pozycji na fakturze jako zwolniony od podatku od towarów i usług dla dalszej sprzedaży zalegalizowanego wyrobu tytoniowego do następnego uczestnika obrotu tym zalegalizowanym wyrobem tytoniowym, w taki sposób, by odpłatność za wyrób tytoniowy z nałożonym znakiem legalizacyjnym na istniejącym opakowaniu wyrobu tytoniowego, pobierana przez ostatniego uczestnika tego obrotu (detalistę) od konsumenta nie przekroczyła kwoty równej sumie maksymalnej ceny detalicznej na paczce (na przykład 7,85 zł), zawierającej 22% podatek od towarów i usług i należności za znak legalizacyjny wg jego wartości nominalnej (1,30 zł) zwolnionej od podatku od towarów i usług tak, by było to zgodne z nowym zapisem art. 8 ust. 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, w brzmieniu nadanym i wprowadzonym w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 maja 2009 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym?

2009.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-151/09-3/CS
     ∟AD.1 Wnioskodawca może zwrócić do dostawcy krajowego wycofany ze sprzedaży towar, lecz przed upływem terminu ważności znaków podatkowych. AD.2 W sytuacji, gdy towar jest wycofany z oferty przed upływem terminu ważności znaków podatkowych, przeznaczony ponownie do sprzedaży – może zostać zwieziony ze stoisk sklepowych w miejsce docelowe, w celu dokonania zbiorczego spisu i przedstawienia go w celu potwierdzenia przez właściwego naczelnika urzędu celnego.

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj