Interpretacje do przepisu
art. 114 ustawy o podatku od towarów i usług
947/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 114 ustawy o podatku od towarów i usług
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
2014.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-359/14/AK
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT, możliwość zastosowania od razu proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze, określenie okresu rozliczeniowego, w którym skorygować można nieodliczony podatek naliczony oraz obowiązek uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży obrotu z tytułu czynności dotyczących nieruchomości stanowiących mienie komunalne.
2014.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-204/14-5/IR
∟W zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na organizację gminnej Imprezy.
2014.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-313/14/DM
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.
2014.05.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-183/14-4/BM
∟Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu i zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT, brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, zdarzeń spoza zakresu ustawy oraz brak obowiązku dokonania dodatkowej alokacji podatku naliczonego.
2014.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-220/14-4/KW
∟prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków wspólnych,
nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy oraz
braku obowiązku stosowania dla ww. wydatków jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy
2014.05.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-270/14-4/KB
∟w zakresie właściwej stawki podatku dla produktów biobójczych
2014.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-325/14-2/MPe
∟W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT
2014.05.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-233/14/AP
∟Odliczenie na zasadzie proporcji, uznanie czynności za niepodlegające VAT, zastosowanie art. 90 (proporcja wstępna, właściwa, uwzględnianie we wskaźniku obrotu z tytułu różnych rodzajów dostaw gminy), okres korekty z art. 91.
2014.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-380/14-5/EK
∟prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu i zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT, braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy zdarzeń spoza zakresu ustawy, braku obowiązku dokonania alokacji podatku naliczonego, braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych
2014.05.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-178/14/KM
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, możliwości zastosowania proporcji właściwej dla danego roku, w sytuacji dokonywania korekt deklaracji VAT za lata wcześniejsze, określenia okresu rozliczeniowego, w którym skorygować można nieodliczony podatek naliczony, obowiązku uwzględniania obrotu z tytułu czynności dotyczących nieruchomości stanowiących mienie komunalne w kalkulacji proporcji sprzedaży oraz braku obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.
2014.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-181/14-2/IG
∟Czy Gmina ma prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z faktur otrzymanych od kancelarii prawniczej?
2014.05.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-413/14-2/EK
∟prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu i zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT, braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy zdarzeń spoza zakresu ustawy, braku obowiązku dokonania alokacji podatku naliczonego, braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych
2014.05.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-203/14-2/AK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży.
2014.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-193a/14/EK
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy występujące zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D) Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy, czy też powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
2014.05.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-62/14/LSz
∟Dotyczy prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w całości od nabytych towarów i usług służących zarówno do realizacji świadczeń w sferze niepodlegającej jak i podlegającej opodatkowaniu oraz w zakresie prawa do złożenia korekty deklaracji VAT przed upływem przedawnienia.
2014.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-112/14/AP
∟Opodatkowanie wynajmu hali sportowej
Prawo do pełnego odliczenia podatku w drodze korekty wieloletniej od wydatków poniesionych na inwestycję przy świadczeniu usług odpłatnych oraz nieodpłatnych, sposób odliczenia.
2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-120a/14/AD
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy występujące zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D) Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy, czy też powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
2014.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-129/14/AJ
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy występujące zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D) Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy?
2014.04.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-117/14-2/AI
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-236/14-2/EK
∟w zakresie:
prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu i zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT,
braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy zdarzeń spoza zakresu ustawy,
braku obowiązku dokonania alokacji podatku naliczonego;
braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-112/14-2/AKr
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Miasto ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie gminy zdarzenia spoza zakresu VAT (C-D) Miasto powinno uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Miasto w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązane do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinno ją wyliczyć i zastosować?
2014.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-94a/14/EK
∟Prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie proporcji sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu, brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy o podatku od towarów i usług, brak obowiązku stosowania wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji itp.), itd.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-92/14-2/AI
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami mieszanymi.
2014.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-13/14-4/OS
∟w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu oraz zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT oraz braku obowiązku zastosowania w tym przypadku innej alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy oraz braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, zdarzeń spoza zakresu ustawy
2014.04.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-78/14-2/MK
∟Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. towarów i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczenia podatku VAT?
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-73/14-5/IR
∟W zakresie uznania czynności odpłatnego udostępniania świetlic wiejskich za podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i niekorzystające ze zwolnienia.
2014.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-90/14/KM
∟Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D) Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
2014.04.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-86/14-2/SJ
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów, jak i usług, Powiat ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie Powiatu zdarzenia (C-D), Powiat powinien traktować jako pozostające poza zakresem ustawy o VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Powiat w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązany do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji etc.), a jeśli tak, to w jaki sposób Powiat powinien ją wyliczyć i zastosować?
2014.04.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-78/14-2/SJ
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży.
2014.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-38/14/KM
∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży w przypadku wydatków związanych jednocześnie z czynnościami podlegającymi opodatkowaniu oraz niepodlegającymi opodatkowaniu oraz brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych w pewnej części także do zdarzeń spoza zakresu VAT.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.