Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPBI/2/423-1697/10/PC
z 24 lutego 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPBI/2/423-1697/10/PC
Data
2011.02.24



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Zwolnienia przedmiotowe


Słowa kluczowe
cele statutowe
cele statutowe
sprzedaż nieruchomości
sprzedaż nieruchomości
zwolnienia przedmiotowe
zwolnienia przedmiotowe


Istota interpretacji
Czy dochód uzyskany ze sprzedaży przedmiotowego budynku oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, który zgodnie z deklaracją organu statutowego Wnioskodawcy, zostanie przekazany w przyszłości na działalność statutową, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Związku, przedstawione we wniosku z dnia 24 listopada 2010 r. (data wpływu do tut. BKIP 25 listopada 2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zwolnienia dochodu ze sprzedaży nieruchomości w sytuacji przeznaczenia uzyskanych środków na działalność statutową – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 listopada 2010 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zwolnienia dochodu ze sprzedaży nieruchomości w sytuacji przeznaczenia uzyskanych środków na działalność statutową.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, działający na podstawie ustawy z dnia 8 października 1982 r. o społeczno-zawodowych organizacjach rolników (Dz. U. Nr 32, poz. 217 z późn. zm.), prowadzi działalność statutową, polegającą, między innymi na działalności kulturalnej (§ 5 ust. 4 Statutu), w zakresie kultury fizycznej i sportu, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej (§ 6 ust. 1 Statutu) oraz oświatowej (§ 7 ust. 3 i 11 Statutu).

Obecnie jest właścicielem nieruchomości budynkowej, którą zabudowane są działki gruntu objęte użytkowaniem wieczystym. Budynek ten wykorzystywany jest przez Wnioskodawcę na prowadzenie działalności statutowej, a ponadto uzyskuje dochody z odpłatnego wynajmu części nieruchomości, które przeznacza w części na utrzymanie nieruchomości, a w pozostałym zakresie na działalność statutową.

Wnioskodawca zamierza zbyć przedmiotowy budynek oraz prawo użytkowania wieczystego, a uzyskaną cenę przeznaczyć w części na nabycie i wyposażenie innej nieruchomości, która będzie służyć bezpośrednio do prowadzenia działalności statutowej, (nowy obiekt będzie wyposażony w nowoczesną salę szkoleniową wraz z zapleczem pozwalającymi właściwie realizować ww. cele statutowe Związku), zaś w pozostałym zakresie, na wydatki związane z zarządem organizacją oraz opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy dochód uzyskany ze sprzedaży przedmiotowego budynku oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, który zgodnie z deklaracją organu statutowego Wnioskodawcy, zostanie przekazany w przyszłości na działalność statutową, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych...

Zdaniem Wnioskodawcy, dochód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości oraz prawa użytkowania wieczystego, przeznaczony w przyszłości na działalność statutową, w tym na nabycie i wyposażenie innej nieruchomości, która będzie służyć bezpośrednio do prowadzenia działalności statutowej, zaś w pozostałym zakresie, na wydatki związane z zarządem, organizacją oraz opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 i ust. 1 b ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000r. Nr 54 poz. 654 z póżn. zm.).

Zgodnie z brzmieniem art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są (...) dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele".

Z kolei, z godnie z brzmieniem przepisu art. 17 ust. 1b ww. ustawy, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Społeczno-zawodowe organizacje rolników działają na podstawie ustawy z dnia 8 października 1982 r. o społeczno-zawodowych organizacjach rolników (Dz. U. Nr 32, poz. 217 z późn. zm.). Organizacje te, reprezentując potrzeby oraz broniąc zawodowych i społecznych interesów rolników indywidualnych, działają na rzecz rozwoju indywidualnych gospodarstw rolnych oraz wzrostu ich produkcji, zapewnienia opłacalności produkcji rolniczej i należytego wyposażenia rolnictwa w środki produkcji, troszczą się o wysoką rangę zawodu rolnika, a także o poprawę warunków życia i pracy ludności wiejskiej, uczestniczą w kształtowaniu i realizacji polityki państwa na rzecz postępu gospodarczego, społecznego, socjalnego oraz kulturalnego i oświatowego wsi. Społeczno-zawodowymi organizacjami rolników są m.in., związki rolników, kółek i organizacji rolniczych.

Cele statutowe Wnioskodawcy, objęte powyższym zwolnieniem ustawowym, wynikają więc bezpośrednio z cytowanej wyżej ustawy, jak i ze Statutu Wnioskodawcy, w którym w § 5 ust. 4 wskazano jako cel „Dbałość i zachowanie tradycji i dziedzictwa kulturowego wsi", zaś w § 6 ust. 1 wskazano, iż Związek „Uczestniczy w kształtowaniu i realizacji polityki rolnej i społecznej w zakresie ( ...) ochrony zdrowia i zabezpieczenia socjalnego ludności rolniczej, rozwoju oświaty, kultury sportu i turystyki". Z kolei zgodnie z § 7 ust. 1, 3 i 11 Statutu, Związek podejmuje takie działania, jak:

  • „Oddziaływanie, poprzez swych przedstawicieli, (...) na rzecz postępu gospodarczego, społecznego, kulturalnego i oświatowego wsi",
  • „Inicjowanie i wspieranie wszelkich działań zmierzających do podnoszenia oświaty, kwalifikacji zawodowych, wprowadzania na wsi postępu techniczno-organizacyjnego, socjalnego i kulturalnego(...)";
  • „Organizowanie poradnictwa zawodowego i prawnego na rzecz rolników".

Nie może ulegać wątpliwości, że jeśli cel jest wyraźnie określony, a wydatek został na ten cel przeznaczony, to odpowiadający mu dochód podatnika uprawnia do zwolnienia. Nie ma znaczenia w tym przypadku krąg odbiorców, do którego działanie podatnika jest skierowane. W wyroku WSA w Warszawie z dnia 4 kwietnia 2008 r.,, III SA/Wa 7/O8, LEX nr 468714, stwierdzono:

  1. " Artykuł 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych nie uzależnia możliwości skorzystania z określonego w nim zwolnienia od tego, by cele określone w statucie danej osoby prawnej realizowane były wyłącznie w interesie ogółu społeczeństwa, a nie określonej grupy społecznej, czy zawodowej.
  2. Dla możliwości nabycia prawa do zwolnienia przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p. uprawniające do niego cele działalności muszą jasno wynikać ze statutu".

Należy zaznaczyć, iż Wnioskodawca nie uzyskuje dochodów z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5% oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali lub dochodów uzyskanych z handlu tymi wyrobami, nie prowadzi też działalności polegającej na oddaniu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych do odpłatnego używania na warunkach określonych w art. 17a-17k u.p.d.o.p.

Zachodzą, zatem przesłanki do uznania, iż Wnioskodawcy przysługuje przedmiotowe zwolnienie.

Równocześnie należy wskazać, iż zgodnie z powszechnie podnoszonym poglądem, wydatki na cele statutowe to również wszelkie wydatki związane z zarządem organizacji działającej w zakresie przedmiotowym wymienionym w 11 podpunktach. Także inne wydatki dotyczące podróży służbowych, wyżywienia i innych niemających charakteru reprezentacji stanowią, podstawę do zastosowania zwolnienia. W piśmie Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 14 maja 2009 r., IPPB5/423-99/09-2/DG, Serwis Podatkowy 2009, nr 8, s. 60, stwierdzono: "Wydatki na przyjazd, wyżywienie oraz noclegi niewykraczające poza główny cel spotkania i niemające charakteru reprezentacji stanowią, koszty uzyskania przychodów.”

Samo wydatkowanie środków na cel statutowy, jakim jest działalność szkoleniowa, uprawnia do zwolnienia. W wyroku NSA w Łodzi z dnia 24 sierpnia 2001 r., I SA/Łd 1154/99, niepubl., czytamy na ten temat: „W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, wolne od podatku są dochody podatników, których celem statutowym jest działalność m.in. oświatowa, w części przeznaczonej na te cele. Oznacza to, że zwolnienie podatkowe dotyczy tylko tych podatników, których cele statutowe w całości lub w części pokrywają się z celami wskazanymi w ustawie oraz którzy osiągnięte dochody wydatkują na cele przewidziane w tym przepisie".

Nie ma wpływu na zwolnienie z podatku źródło uzyskania dochodu. Liczy się tylko przeznaczenie uzyskanych środków. W piśmie Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 16 lutego 2009 r., IPPB5/423-202/08-4/DG, Serwis Podatkowy 2009, nr 5, s. 51, czytamy: „Dochód związku uzyskany ze sprzedaży noclegów i posiłków osobom niebędącym uczestnikami kursów szkoleniowych jest źródłem przychodu, który podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych, o ile zostanie przeznaczony na cele statutowe związku". Stąd bez znaczenia dla przysługiwania zwolnienia ma okoliczność, że podatnik obecnie uzyskuje dochody z odpłatnego wynajmu lokali w budynku przeznaczonym do sprzedaży, (por. Małecki Paweł, Mazurkiewicz Marek, Komentarz do art. 17 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. 00.54.654), M. Mazurkiewicz, P. Małecki, CIT. Podatki i rachunkowość. Komentarz, LEX, 2010).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 ze zm. określanej w dalszej części skrótem „ustawa o pdop”), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest:

  • działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów,
  • kulturalna,
  • w zakresie kultury fizycznej i sportu,
  • ochrony środowiska,
  • wspierania inicjatyw społecznych oraz na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzeniu wsi w wodę,
  • dobroczynności,
  • ochrony zdrowia i pomocy społecznej,
  • rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów,
  • kultu religijnego.

Ze zwolnienia nie mogą korzystać, bez względu na cele ich działalności, podatnicy wymienieni art. 17 ust. 1c ustawy o pdop, a mianowicie:

  1. przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie i spółki,
  2. przedsiębiorstwa komunalne mające osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze,
  3. zakłady budżetowe i inne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, będące podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.

Wśród wyżej wymienionych podmiotów brak jest społeczno-zawodowych organizacji rolników, w związku z powyższym ustawodawca nie wyłączył podmiotowo tychże organizacji z możliwości skorzystania ze zwolnienia, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdop.

Podkreślenia wymaga, iż zwolnienie przewidziane w ww. art. 17 ust. 1 pkt 4 dotyczy tylko tej części uzyskanych dochodów, która jest przeznaczona na cele wymienione w tym przepisie.

Zgodnie bowiem z art. 17 ust. 1a pkt 2 ustawy o pdop zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Z kolei na podstawie art. 17 ust. 1b ustawy o pdop zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Ponadto, stosownie do art. 17 ust. 1a ustawy o pdop zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy:

  1. dochodów uzyskanych z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu poniżej 1,5% oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali lub dochodów uzyskanych z handlu tymi wyrobami; zwolnieniem objęte są jednak dochody jednostek badawczo-rozwojowych, w rozumieniu odrębnych przepisów, uzyskane z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego,
  2. 1a) dochodów uzyskanych z działalności polegającej na oddaniu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych do odpłatnego używania na warunkach określonych w art. 17a-17k,
  3. dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Zatem, w świetle cytowanych przepisów wskazać należy, iż omawiane zwolnienie jest zwolnieniem warunkowym. Aby skorzystać z tego zwolnienia konieczne jest łączne spełnienie następujących przesłanek:

  1. podatnik korzystający ze zwolnienia musi prowadzić działalność statutową (niekoniecznie wyłącznie) określoną w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdop;
  2. dochody muszą być przeznaczone na cele działalności statutowej wymienione w tym przepisie;
  3. dochody muszą być - bez względu na termin – wydatkowane na te cele, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodu;
  4. podatnik nie został ujęty w katalogu zawartym w art. 17 ust. 1c ustawy o pdop;
  5. dochód przeznaczony na cele Statutowe nie pochodzi ze źródeł wskazanych w art. 17 ust. 1a ustawy o pdop.

Przeznaczenie i wydatkowanie dochodu powinna charakteryzować tożsamość celu, na który podatnik najpierw dochód przeznaczył, a następnie wydatkował.

Należy wskazać, iż zwolnienie to nie jest uzależnione od rodzaju uzyskiwanego dochodu, oprócz dochodów wymienionych w art. 17 ust. 1a. Ważny jest bowiem cel na jaki jest ten dochód przeznaczony, a nie źródło jego pochodzenia, przy czym źródłem dochodów mogą być przykładowo dochody z działalności statutowej, z działalności gospodarczej, czy inne.

Użycie przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o pdop sformułowania „w części przeznaczonej na te cele” oznacza, że jeżeli statut będzie przewidywał również realizację innych celów niż wymienione w tym przepisie - to przeznaczenie dochodów podatnika na realizację tych „innych celów” nie będzie stanowiło podstawy do zwolnienia od opodatkowania.

W tym miejscu zaznaczyć należy, że określenie celów statutowych pod kątem uprawnień podatkowych musi być precyzyjne, jasne i nie budzące wątpliwości, gdyż organy podatkowe nie są uprawnione do dokonywania wykładni zapisów statutu.

Organ podatkowy, wydając interpretację w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej, nie przeprowadza bowiem postępowania dowodowego; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez wnioskodawcę i stanowiskiem wnioskodawcy.

Niezależnie od powyższego podkreślenia wymaga, iż przepisy ustanawiające zwolnienia i ulgi podatkowe w systemie polskiego prawa podatkowego są istotnym wyjątkiem od zasady sprawiedliwości podatkowej (powszechności i równości podatkowej), toteż muszą być stosowane w sposób ścisły.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości budynkowej, którą zabudowane są działki gruntu objęte w użytkowanie wieczyste. Budynek ten wykorzystywany jest przez Wnioskodawcę na prowadzenie działalności statutowej, a ponadto generuje dochody z odpłatnego wynajmu części nieruchomości, które Wnioskodawca przeznacza w części na utrzymanie nieruchomości, a w pozostałym zakresie na działalność statutową. Wnioskodawca zamierza zbyć przedmiotowy budynek oraz prawo użytkowania wieczystego, a uzyskaną cenę przeznaczyć w części na nabycie i wyposażenie innej nieruchomości, która będzie służyć bezpośrednio do prowadzenia działalności statutowej, (nowy obiekt będzie wyposażony w nowoczesną salę szkoleniową wraz z zapleczem pozwalającymi właściwie realizować ww. cele statutowe Związku), zaś w pozostałym zakresie, na wydatki związane z zarządem organizacją oraz opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Podsumowując, w oparciu o przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz przytoczone przepisy prawa należy stwierdzić, iż o ile zgodnie z dyspozycją art. art. 17 ust. 1 pkt 4 w związku z art. 17 ust. 1b ustawy o pdop dochód uzyskany ze sprzedaży przedmiotowej nieruchomości zostanie przeznaczony oraz wydatkowany, bez względu na termin na działalność statutową Związku m.in. na wydatki związane z nabyciem środka trwałego stanowiącego realizację celów statutowych, z zarządem organizacją, wykorzystany także na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, to będzie on zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanych przez Spółkę pism różnych Organów podatkowych oraz wyroków Sądów, tut. Organ podkreśla, iż zostały one wydane w indywidualnych sprawach w odzwierciedleniu do konkretnego stanu faktycznego i nie mają charakteru wiążącej wykładni prawa podatkowego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Wyszyńskiego 2, 44-100 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj