Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB1/415-308/12/MR
z 14 czerwca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPB1/415-308/12/MR
Data
2012.06.14



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Podstawa obliczenia i wysokość podatku --> Dochody opodatkowane ryczałtem


Słowa kluczowe
konkursy
płatnik


Istota interpretacji
Czy w świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego, zasady programów motywacyjnych spełniają przesłanki pozwalające je zakwalifikować jako konkursy w rozumieniu ustawy o PIT, a tym samym nagrody uzyskane przez osoby fizyczne będące zwycięzcami we współorganizowanych przez Wnioskodawcę programach można uznać za dochody z tytułu wygranych w konkursach, podlegające opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych w wysokości 10 % nagrody zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT?
Czy w przypadku istnienia trzech organizatorów programu motywacyjnego (Wnioskodawca wraz z dwoma innymi zakładami ubezpieczeń), obowiązki płatnika ciążą na każdym z tych podmiotów, które zobowiązane są zgodnie z art. 41 ust. 4 i 7 ustawy o PIT pobrać od podatnika (zwycięzcy programu) należny zryczałtowany podatek odpowiednio do zasad partycypacji w finansowaniu nagród ustalonych przez organizatorów, a także przekazać ten podatek, oraz przesłać deklaracje do urzędu skarbowego (art. 42 ust. 1, la ustawy o PIT) uwzględniające ustalone przez organizatorów zasady partycypacji w kosztach nagród?
Czy osoby fizyczne sprawujące funkcje kierownicze określone w pkt 2) i 3) stanu faktycznego, które organizują i nadzorują działalność osób fizycznych wykonujących czynności agencyjne (sprzedających ubezpieczenia) w ramach programu motywacyjnego mają również status podatnika z tytułu wygranych w konkursach w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, jako mające realny wpływ na efektywność i ilość sprzedanych ubezpieczeń, a tym samym współzawodniczące w tej sprzedaży?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2012 r. (data wpływu 19 marca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 19 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.


W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca posiada status zakładu ubezpieczeń i wykonuje działalność na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej. Wnioskodawca planuje zorganizować i ogłosić wraz z dwoma innymi zakładami ubezpieczeń przedsięwzięcia zwane "programami motywacyjnymi" dla osób fizycznych (pracowników instytucji finansowych) biorących udział w sprzedaży ubezpieczeń oferowanych przez tych trzech ubezpieczycieli. Wskazane powyżej osoby nie prowadzą działalności gospodarczej, nie wiąże ich także z Wnioskodawcą (i dwoma pozostałymi zakładami ubezpieczeń) stosunek pracy lub umowa cywilnoprawna.


Programy motywacyjne skierowane będą do poszczególnych osób fizycznych:


  1. wykonujących czynności agencyjne w rozumieniu ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o pośrednictwie ubezpieczeniowym (art. 9 ust. 1 oraz art. 12 ust. 4). Działają one w imieniu agenta ubezpieczeniowego na podstawie stosownej umowy i upoważnienia zgodnie z przywołaną ustawą;
  2. sprawujących funkcje kierownicze, które organizują i nadzorują działalność osób wskazanych w pkt 1) w określonym oddziale instytucji finansowej (tzw. kierownicy sprzedaży bezpośredniej);
  3. sprawujących funkcje kierownicze, które organizują i nadzorują działalność osób wskazanych w pkt 1) wykorzystujących potencjał sieci sprzedaży w ramach instytucji finansowej (tzw. koordynatorzy sprzedaży ubezpieczeń oraz dyrektorzy sprzedaży).


Wnioskodawca wraz z dwoma innymi organizatorami ustalą regulaminy poszczególnych programów motywacyjnych, które zostaną rozpropagowane wśród osób fizycznych, do których są skierowane, za pośrednictwem instytucji finansowych zatrudniających te osoby. Programy motywacyjne nie będą emitowane w środkach masowego przekazu. Projekty regulaminów planowanych programów motywacyjnych Wnioskodawca załącza do niniejszego wniosku.


Zgodnie z regulaminami, zwycięzcami będą mogły zostać:


  1. osoby określone w pkt 1), które uzyskają największą ilość punktów przyznawanych za uzbierane inkaso składek z tytułu zawarcia poszczególnych umów ubezpieczenia oferowanych przez Wnioskodawcę oraz dwóch pozostałych organizatorów (premiowane będzie zajęcie czołowych miejsc, które odpowiadać będą limitom punktów przyznawanym za uzbieraną wartość inkasa składek);
  2. osoby sprawujące funkcje kierownicze określone w pkt 2), które w danym oddziale instytucji finansowej uzyskały najwyższą wartość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia oferowane przez współorganizatorów przy osiągnięciu minimalnych celów rocznych wskazanych w regulaminie (premiowane będzie uzyskanie jednostkowego najlepszego wyniku na zakończenie programu: nagroda główna, a także kwartalnie w trakcie trwania programu: nagroda dodatkowa);
  3. osoby sprawujące funkcje kierownicze określone w pkt 3), które w danej instytucji finansowej doprowadziły poprzez odpowiednią organizację działalności osób sprzedających ubezpieczenia określonych w pkt 1), do realizacji planu sprzedażowego ustalonego w regulaminie, w podległych im oddziałach instytucji finansowej (które mogą obejmować dany region, w którym osoby sprawujące funkcje kierownicze działają) poprzez uzyskanie największego inkasa składek z tytułu zawarcia poszczególnych umów ubezpieczenia oferowanych przez Wnioskodawcę oraz dwóch pozostałych organizatorów (premiowane będzie uzyskanie jednostkowego najlepszego wyniku na zakończenie programu: nagroda główna).


Dodatkowym warunkiem przyznania nagrody w powyższych przypadkach będzie prawidłowe comiesięczne rozliczenie dokumentacji ubezpieczeniowej. Regulaminy określać będą także osoby z ramienia organizatorów odpowiedzialne za przebieg programów, czy też postępowanie reklamacyjne. W ramach programów motywacyjnych nie będą przewidziane pytania konkursowe. Uzyskanie określonej liczby punktów lub zrealizowanie planu sprzedażowego w ramach programów motywacyjnych, uprawniające do otrzymania nagrody, zależeć będzie od obiektywnych kryteriów w postaci stopnia wykonania przez uczestników określonych czynności.

Wnioskodawca wraz z dwoma innymi zakładami ubezpieczeń (współorganizatorami) ustalą zasady partycypacji w kosztach przewidzianych nagród (m.in. wycieczki, bony, karty podarunkowe). Wartość nagród z puli będzie zróżnicowana (zależnie od uzyskanego miejsca), a tym samym ich wartość oscylować będzie w przedziale od ok. 100,00 zł do ok. 2.500,00 zł.

Wnioskodawca (podobnie jak dwa pozostałe zakłady ubezpieczeń) będzie płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu wygranych w organizowanych programach motywacyjnych.


W związku z powyższym zadano następujące pytania.


  1. Czy w świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego, zasady programów motywacyjnych spełniają przesłanki pozwalające je zakwalifikować jako konkursy w rozumieniu ustawy o PIT, a tym samym nagrody uzyskane przez osoby fizyczne będące zwycięzcami we współorganizowanych przez Wnioskodawcę programach można uznać za dochody z tytułu wygranych w konkursach, podlegające opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych w wysokości 10 % nagrody zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT...
  2. Czy w przypadku istnienia trzech organizatorów programu motywacyjnego (Wnioskodawca wraz z dwoma innymi zakładami ubezpieczeń), obowiązki płatnika ciążą na każdym z tych podmiotów, które zobowiązane są zgodnie z art. 41 ust. 4 i 7 ustawy o PIT pobrać od podatnika (zwycięzcy programu) należny zryczałtowany podatek odpowiednio do zasad partycypacji w finansowaniu nagród ustalonych przez organizatorów, a także przekazać ten podatek, oraz przesłać deklaracje do urzędu skarbowego (art. 42 ust. 1, la ustawy o PIT) uwzględniające ustalone przez organizatorów zasady partycypacji w kosztach nagród...
  3. Czy osoby fizyczne sprawujące funkcje kierownicze określone w pkt 2) i 3) stanu faktycznego, które organizują i nadzorują działalność osób fizycznych wykonujących czynności agencyjne (sprzedających ubezpieczenia) w ramach programu motywacyjnego mają również status podatnika z tytułu wygranych w konkursach w rozumieniu art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, jako mające realny wpływ na efektywność i ilość sprzedanych ubezpieczeń, a tym samym współzawodniczące w tej sprzedaży..


Zdaniem Wnioskodawcy, odpowiedzi na trzy pytania wskazane w niniejszym wniosku powinny być twierdzące.


Ad. 1

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że planowane "programy motywacyjne" odpowiadają pojęciu "konkursu", jakim posługuje się ustawa o PIT w art. 30 ust. 1 pkt 2. W myśl przywołanego przepisu od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem art. 21 ust. 1 pkt 6, 6a i 68 - w wysokości 10 % wygranej lub nagrody.

Przepisy prawa podatkowego nie definiują pojęcia "konkursu". Tym samym wskazane jest odwołanie się do wykładni językowej tego terminu. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego (red. M. Szymczak, PWN, Warszawa 2002) konkurs, to „przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnianych nagrodami". Z kolei w myśl Domowego Popularnego Słownika Języka Polskiego (red. S. Dubisz, Cykada) konkurs to "zorganizowana impreza o określonym regulaminie, której celem jest wyłonienie w drodze eliminacji kogoś lub czegoś najlepszego w danej dziedzinie, zwykle połączona z przyznaniem nagród". Jak stwierdził Minister Finansów w interpretacji indywidualnej z dnia 12 października 2010 roku (sygn. IPPB4/415-565/10-5/SP): „równie ważna jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu, w którym określona zostanie nazwa gry lub konkursu, organizator, uczestnicy, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców". Wnioskodawca (wraz z pozostałymi organizatorami) przygotował projekty stosownych regulaminów, zawierających zasady przeprowadzenia programów motywacyjnych.

W związku z powyższym uznać można, że w planowanym przez Wnioskodawcę przedsięwzięciu wystąpiły elementy niezbędne dla uznania go za konkurs: wprowadzenie regulaminu, przewidzenie nagród, wprowadzenie rywalizacji, w ramach której wyłonieni zostaną zwycięzcy najlepiej wykonujący zadania. Należy zatem przyjąć, iż w tej sytuacji mamy do czynienia z wygraną w konkursie, do której powinien mieć zastosowanie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, wobec czego przyznawane nagrody podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Stanowisko takie potwierdza Minister Finansów w interpretacjach podatkowych (ITPB2/415-1056/09/10-S/MM z dnia 3 marca 2011 roku, IPPB4/415-480/11-2/SP z dnia 2 września 2011 roku, IPPB4/415-618/11-4/JS z dnia 10 listopada 2011 roku).

Co również istotne "możliwość wzięcia udziału w Konkursie nie będzie wynikać z umowy o pracę, umów cywilnoprawnych lub innych umów, na podstawie których uczestnicy konkursów dokonują sprzedaży towarów i usług Spółki, ale z odrębnego regulaminu konkursu opublikowanego przez Spółkę", co pozwala uznać tego typu przedsięwzięcie za konkurs w rozumieniu ustawy o PIT (tak Minister Finansów w interpretacji podatkowej IPPB2/415-869/11-2/AS z dnia 2 grudnia 2011 roku).


Ad. 2

Na Wnioskodawcy jako organizatorze planowanego programu motywacyjnego (oraz dwóch pozostałych podmiotach je współorganizujących) ciąży szereg obowiązków płatnika.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT płatnicy są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz art. 30a ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5 oraz 10. Ponadto w myśl art. 41 ust. 7 ustawy o PIT Jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

Pobraną kwotę zryczałtowanego podatku dochodowego płatnicy zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy o PIT obowiązani są przekazać na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, w terminie do dnia 20 miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek).

Płatnicy także na podstawie art. 42 ust. la ustawy o PIT obowiązani są przesłać roczne deklaracje do urzędu skarbowego, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym.


Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż powyższe obowiązki jako płatnika powinny uwzględniać:


  1. okoliczność, że programy motywacyjne są organizowane przez trzy podmioty, które również współfinansują nagrody;
  2. ustalone przez współorganizatorów zasady partycypacji w finansowaniu nagród.


W przypadku ustalenia przez trzech współorganizatorów np. równych udziałów w kosztach nagród, każdy z nich zobowiązany byłby podjąć czynności określone powyżej, t.j. oddzielnie pobrać, przekazać zryczałtowany podatek oraz przesłać deklaracje do urzędu skarbowego (przyjmując równy udział współorganizatorów w kosztach nagród, nagroda o wartości 3.000,00 zł na potrzeby podatkowe przyjmowana byłaby jako wartość 1.000,00 zł przekazywana przez każdego z 3 organizatorów, od których zwycięzca jako podatnik obowiązany jest przekazać płatnikowi 10% zryczałtowany podatek, czyli kwotę 100,00 zł każdemu z 3 współorganizatorów).


Niniejsze zagadnienie ma istotne znaczenie praktyczne, a stanowisko Wnioskodawcy uwzględnia obowiązujące przepisy ustawy o PIT w tym zakresie. Ponadto zaprezentowane stanowisko uwzględnia argumenty zawarte w interpretacji podatkowej Ministra Finansów z dnia 7 grudnia 2007 roku (IPPB1/415-216/07-3/JB) sprawie dotyczącej zbliżonej kwestii, tj. jednej nagrody w formie bonu wręczanej kilku zwycięzcom (zespołowi czterech osób). W oparciu o przywołane stanowisko organu podatkowego zawarte w interpretacji przyznanie nagrody w przypadku istnienia wielości organizatorów lub laureatów powoduje konieczność "przyporządkowania" wartości nagrody przekazywanej przez pojedynczego organizatora (płatnika) pojedynczemu zwycięzcy (podatnikowi). Biorąc pod uwagę powyższe twierdzenia Wnioskodawcy należy uznać za zasadne.


Ad. 3

Zdaniem Wnioskodawcy pojęcie podatnika jako uczestnika programu motywacyjnego (konkursu) jest bardzo szerokie i obejmuje wszystkie te przypadki, w których dana osoba fizyczna poprzez swe działania mające charakter rywalizacji, doprowadza do osiągnięcia celów wskazanych w regulaminie konkursu przez co uzyskuje nagrodę, której otrzymanie wiąże się z obowiązkiem podatkowym. Wskazać należy, że działania osób fizycznych sprawujących funkcje kierownicze określone w pkt 2) i 3) stanu faktycznego (t.j. kierownicy sprzedaży bezpośredniej, koordynatorzy sprzedaży ubezpieczeń, dyrektorzy sprzedaży), które organizują i nadzorują działalność osób fizycznych wykonujących czynności agencyjne, bezpośrednio sprzedających ubezpieczenia, mogą być obiektywnie zweryfikowane poprzez ustalenie uzyskania najlepszego wyniku finansowego przez osoby podlegające kierownictwu i nadzorowi tych osób. Osoby sprawujące funkcje kierownicze mimo, że nie sprzedają bezpośrednio produktów Wnioskodawcy (oraz dwóch pozostałych zakładów ubezpieczeń), mają realny wpływ na wynik sprzedaży poprzez odpowiednie zarządzanie grupą ludzi (również uczestników programów motywacyjnych). Biorą one tym samym udział w rywalizacji - "walczą" o uzyskanie najwyższej wartości składek ubezpieczeniowych przy osiągnięciu minimalnych celów rocznych lub osiągnięcie określonego planu sprzedażowego. Zdaniem Wnioskodawcy również ewentualna więź obligacyjna między uczestnikiem programu motywacyjnego (konkursu) z jego organizatorem lub nawet brak przedmiotowej więzi, nie ma znaczenia dla uznania uczestnictwa w konkursie, jeżeli nie wynika ono z istnienia jakiegokolwiek wcześniejszego stosunku prawnego, ale oparte jest na odrębnym regulaminie. Tytułem przykładu Minister Finansów rozpatrywał aspekty podatkowe programu przeznaczonego dla: osób niebędących pracownikami Banku (w szczególności pracowników innych podmiotów z grupy kapitałowej Banku oraz z firm współpracujących z Bankiem) i nie stwierdził przeciwwskazań dla takiej konstrukcji przedsięwzięcia konkursowego (interpretacja podatkowa IPPB2/415-754/09-4/MK z dnia 24 marca 2010 roku).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Należy przy tym zastrzec, iż przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Załączone do wniosku dokumenty nie mogą być brane pod uwagę przy rozpatrywaniu przedmiotowej sprawy.

Wskazać bowiem należy, że w postępowaniu o udzielenie pisemnej interpretacji organ podatkowy nie przeprowadza dowodów w rozumieniu art. 180 i następnych Ordynacji podatkowej i nie ocenia ich w myśl art. 191 ustawy, gdyż nie jest to postępowanie podatkowe.

Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Jeżeli więc przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) różni się od stanu faktycznego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Jednocześnie informuje się, że stosownie do art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Oznacza to, że niniejsza interpretacja została wydana wyłącznie w indywidualnej sprawie Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnych dla pozostałych organizatorów (zakładów ubezpieczeń).


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.).

Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj