Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-887/09/MS
z 26 listopada 2009 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-887/09/MS
Data
2009.11.26



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące


Słowa kluczowe
ewidencja
ewidencja
ewidencja sprzedaży
ewidencja sprzedaży
kasa rejestrująca
kasa rejestrująca


Istota interpretacji
sposób obliczania obrotu zobowiązującego do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2009r. (data wpływu 28 sierpnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 listopada 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu obliczania obrotu zobowiązującego do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 sierpnia 2009r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 25 listopada 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu obliczania obrotu zobowiązującego do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (zdarzenie przyszłe):

Wnioskodawca w 2007r. w ramach działalności gospodarczej otworzył ogród zoologiczny. Wnioskodawca udostępnia ogród na zwiedzanie i pobyt w celach rekreacji i wypoczynku. Osiąga przychody głównie ze sprzedaży biletów wstępu. Bilety są sprzedawane osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej w kasie prowadzonej przez samego Wnioskodawcę lub pracownika Wnioskodawcy.

Przy ogrodzie Wnioskodawca stworzył oddzielne miejsce (park) atrakcji (przejażdżki dla dzieci na kucyku, nauka jazdy konnej, „małpi gaj" tj. zjeżdżalnie dmuchane, trampolina, basen z piłeczkami). Wejście na teren parku jest bezpłatne, natomiast skorzystanie z każdej atrakcji wymaga zapłacenia stosownej kwoty, którą uiszcza się w kasie, obsługiwanej przez Wnioskodawcę lub pracownika Wnioskodawcy.

Ponadto Wnioskodawca wynajmuje domki letniskowe położone na terenach rekreacyjnych, świadczy usługi polegające na nauce jazdy konnej i wynajmuje quady. Opłaty za wynajem domków i quadów uiszcza się również u Wnioskodawcy lub pracownika Wnioskodawcy, nauka jazdy konnej odbywa się po wykupieniu żetonu w kasie u Wnioskodawcy lub pracownika Wnioskodawcy. Działalność Wnioskodawcy nastawiona jest na osiąganie zysków.

Wnioskodawca otrzymał odpowiedź na pismo w sprawie zaklasyfikowania świadczonych usług wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (dalej PKWiU). Ponadto otrzymał również interpretacje indywidualne Ministra Finansów - działającego przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach - dotyczące stosowania właściwej stawki podatku VAT dla każdej z ww. usług.

Zgodnie z opinią Urzędu Statystycznego w Łodzi usługi opisane przez Wnioskodawcę zostały zaklasyfikowane zgodnie z PKWiU z dnia 18 marca 1997r. do poniżej wymienionych grup do których zostały przyporządkowane odpowiednie stawki podatku VAT przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach:

  • usługi ogrodu zoologicznego - PKWiU 92.53.11-00.00 „Usługi związane z ogrodami botanicznymi i zoologicznymi" opodatkowane stawką 7% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-76/09/MS,
  • przejażdżki dla dzieci na kucyku, „małpi gaj" (zjeżdżalnie dmuchane, trampolina, basen z piłeczkami), udostępnianie quadów i torów do jazdy rekreacyjnej - PKWiU 92.72.12-00.00 „Usługi rekreacyjne pozostałe, gdzie indziej nie klasyfikowane" opodatkowane stawką 22% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-362/09/MS,
  • wynajem (udostępnianie) domków rekreacyjnych - PKWiU 55.23.13-00.00 „Usługi wynajmu pozostałych umeblowanych lokali krótkotrwałego zakwaterowania" opodatkowany stawką 7% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-363/09/MS,
  • nauka jazdy konnej - PKWiU 92.62.13-00.00 „Usługi związane ze sportem pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane" opodatkowana stawką 22% podatku zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-364/09/MS,
  • udostępnianie (wynajem) terenu na pobyt w celach rekreacji, organizacji pikniku, itp. - PKWiU 70.20.12-00.00 „Usługi wynajmowania lub dzierżawy nieruchomości o charakterze niemieszkalnym, stanowiących majątek własny" opodatkowane stawką 22% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-365/09/MS,
  • wynajem quadów - PKWiU 71.40.14-00.00 „Usługi wypożyczania sprzętu rekreacyjnego, rozrywkowego i sportowego" opodatkowany stawką 22% zgodnie z interpretacją indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 22 kwietnia 2009r. znak IBPP1/443-366/09/MS.

U Wnioskodawcy kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy VAT nie przekroczyła w 2007r. oraz w 2008r. kwoty 40.000 zł i dotychczas nie powstał u Wnioskodawcy obowiązek ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej.

Ponadto Wnioskodawca stwierdził, że po raz pierwszy działalność gospodarczą otworzył w dniu 1 września 2007r. Kwota obrotu na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej nie przekroczyła w 2007r. kwoty 20.000,00 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Jak należy wyliczyć obrót z działalności, o którym mowa w § 3 ust. 3 rozporządzenia (40.000,00 zł), w szczególności, czy do obrotu wlicza się całą sprzedaż na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej, w tym również sprzedaż, która jest zwolniona przedmiotowo z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kas rejestrujących na podstawie załącznika do rozporządzenia, czy tylko taką sprzedaż, która nie korzysta ze zwolnień przedmiotowych z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kas rejestrujących...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących. Na podstawie ust. 7 pkt 3 tego przepisu Minister Finansów wydał rozporządzenie, w którym zwalnia niektóre kategorie podatników oraz niektóre czynności z takiego obowiązku ze względu na rodzaj działalności i wysokość obrotu.

Zgodnie z § 3 ust. 3 rozporządzenia, Wnioskodawca będzie korzystał ze zwolnienia z obowiązku dokonywania ewidencji przy pomocy kasy rejestrującej do dnia 31 grudnia 2009r., chyba że kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwotę 40.000,00 zł lub jeżeli wcześniej powstał wobec Wnioskodawcy obowiązek ewidencjonowania (wówczas moment przekroczenia tej kwoty będzie powodował obowiązek nabycia kasy rejestrującej i dokonywania przy jej pomocy ewidencji).

W art. 111 ust. 1 ustawy mowa jest o sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. W przepisie mowa jest o każdej sprzedaży, niezależnie od tego czy dana czynność korzysta ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, czy też nie. W związku z tym, przy ustalaniu obrotu, o którym mowa w § 3 ust. 3 rozporządzenia należy wziąć pod uwagę sprzedaż dokonaną przez Wnioskodawcę na rzecz wszystkich osób fizycznych, niezależnie od tego, czy była to sprzedaż zwolniona przedmiotowo z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej, czy też nie. Innymi słowy, aby ustalić, czy doszło do przekroczenia kwoty 40.000,00 zł., o której mowa w § 3 ust. 3 rozporządzenia, należy zsumować całą sprzedaż dokonaną na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej oraz na rzecz rolników ryczałtowych.

Zdaniem Wnioskodawcy ponieważ kwota obrotu z działalności na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej w 2007r. nie przekroczyła kwoty 20.000,00 zł nie miał obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej na kasie fiskalnej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają między innymi odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 cyt. ustawy, przez świadczenie usług o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej,
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji,
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 111 ust. 1 ustawy, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

W art. 111 ust. 7 pkt 3 ustawy wskazano, iż Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, może zwolnić na czas określony niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, ze względu na rodzaj prowadzonej działalności lub wysokość obrotu.

Powyższe zostało zrealizowane przez wydanie rozporządzeń w sprawie kas rejestrujących, a przypadki, w których podatnik może korzystać ze zwolnienia z obowiązku instalacji kas rejestrujących ze względu na wysokość obrotu zostały wyszczególnione w § 3 tych rozporządzeń.

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca w 2007r. w ramach działalności gospodarczej otworzył ogród zoologiczny.

Przy ogrodzie Wnioskodawca stworzył oddzielne miejsce (park) atrakcji (przejażdżki dla dzieci na kucyku, nauka jazdy konnej, „małpi gaj" tj. zjeżdżalnie dmuchane, trampolina, basen z piłeczkami). Ponadto Wnioskodawca wynajmuje domki letniskowe położone na terenach rekreacyjnych, świadczy usługi polegające na nauce jazdy konnej, wynajmuje quady oraz udostępnia (wynajmuje) teren na pobyt w celach rekreacji, organizacji pikniku, itp.

W kontekście przedstawionego stanu faktycznego stwierdzić należy, że odniesienia się do kwestii sposobu wyliczenia obrotu z działalności Wnioskodawcy, o którym mowa w przepisach regulujących zwolnienia z obowiązku instalacji kas rejestrujących ze względu na wysokość obrotu, należy dokonać, w świetle obowiązujących (w okresie prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej) przepisów rozporządzeń Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących regulujących prawo do zwolnienie podmiotowego, zarówno w odniesieniu do podatników rozpoczynających działalność gospodarczą jak i podatników kontynuujących działalność gospodarczą.

Zgodnie z przepisem § 3a ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 51, poz. 375 ze zm.), zwalnia się również z obowiązku ewidencjonowania w okresie od dnia 1 stycznia 2007r. do dnia 30 czerwca 2007r. podatników rozpoczynających sprzedaż w pierwszym półroczu 2007r., z tym że w przypadku przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, zwolnienie obowiązuje do dnia przekroczenia tej kwoty.

Natomiast zgodnie z § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006r. w sprawie kas rejestrujących zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 30 czerwca 2007r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Zgodnie z § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 116, poz. 804), obowiązującego od 1 lipca 2007r. do 31 grudnia 2007r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania również podatników rozpoczynających sprzedaż w 2007r., z tym że w przypadku przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, zwolnienie obowiązuje do dnia przekroczenia tej kwoty.

Natomiast zgodnie z § 2 pkt 1 ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2007r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 245, poz. 1807), obowiązującego od 1 stycznia 2008r. do 30 czerwca 2008r. zwalnia się do dnia 30 czerwca 2008r. z obowiązku ewidencjonowania również podatników, u których kwota obrotu z działalności określonej w art. 111 ust. 1 ustawy nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 4. Zgodnie z § 3 ust. 4 tego rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w pierwszym półroczu 2008r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Natomiast zgodnie z § 2 ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących zwalnia się do dnia 30 czerwca 2008r. – z obowiązku ewidencjonowania sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Stosownie do § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 113, poz. 720), obowiązującego od 1 lipca 2008r. do 31 grudnia 2008r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2008r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 4. Zgodnie z § 3 ust. 4 tego rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w trakcie 2008r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Natomiast zgodnie z § 2 pkt 1 ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2008r. sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Zgodnie z § 2 pkt 2 ww. rozporządzenia zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 października 2008r. - czynności objęte do dnia 30 czerwca 2008r. zwolnieniem z obowiązku ewidencjonowania wymienione w załączniku do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 245, poz. 1807), których nie dotyczą poz. 5, 9, 15, 16, 18-20, 23 załącznika do niniejszego rozporządzenia.

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 grudnia 2008r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 228, poz. 1510), obowiązującego od 1 stycznia 2009r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2009r. również podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 4. Zgodnie z § 3 ust. 4 tego rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w trakcie 2009r. przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Natomiast zgodnie z § 2 pkt 2 ww. rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2009r. - sprzedaż w zakresie czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

Podkreślić należy, iż utrata przez podatnika zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku wynikającego z treści przywołanych przepisów § 3a ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006r. w sprawie kas rejestrujących oraz § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2007r. w sprawie kas rejestrujących - w związku z przekroczeniem kwoty obrotu z tytułu sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w wysokości 20.000 zł (w przypadku podatnika rozpoczynającego działalność) oraz utrata zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania, określonego w § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzeń Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących z dnia 20 grudnia 2007r., z dnia 27 czerwca 2008r. i z dnia 19 grudnia 2008r. – w związku z przekroczeniem kwoty obrotu z tytułu sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w wysokości 40.000 zł (w przypadku podatnika kontynuującego działalność gospodarczą), pozostają bez związku ze zwolnieniem z ewidencjonowania czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia – wynikającym z § 2 powołanych rozporządzeń.

Z treści tych przepisów wynika w sposób jednoznaczny, że prawo do zwolnienia warunkowane jest nieprzekroczeniem kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł lub 40.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy. Z kolei art. 111 ust. 1 ustawy o VAT stwierdza, że obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących są podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych bez wskazania jakichkolwiek wyłączeń z tego obrotu.

Z uwagi zatem na obowiązujący w tym zakresie stan prawny stwierdzić należy, iż do kwoty obrotu uprawniającej do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących przyjmowana jest cała wartość obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w tym również w zakresie czynności wymienionych w załącznikach do rozporządzeń podlegających zwolnieniu z ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pozostałe kwestie przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2009r. będą przedmiotem odrębnych rozstrzygnięć.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj