Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-459/09-13/S/SM
z 29 września 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP3/443-459/09-13/S/SM
Data
2010.09.29



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Wyroby akcyzowe-przepisy szczegółowe. Podstawa opodatkowania i stawki akcyzy. --> Wyroby energetyczne i energia elektryczna --> Wyroby energetyczne

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi --> Wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą --> Obowiązki podatnika nabywającego wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Wyroby akcyzowe-przepisy szczegółowe. Podstawa opodatkowania i stawki akcyzy. --> Wyroby energetyczne i energia elektryczna --> Stawki akcyzy na wyroby energetyczne


Słowa kluczowe
nabycie wewnątrzwspólnotowe
nabycie wewnątrzwspólnotowe
paliwo silnikowe
paliwo silnikowe
procedura
procedura
stawka
stawka
stawki podatku
stawki podatku
wyroby energetyczne
wyroby energetyczne
zabezpieczenie akcyzowe
zabezpieczenie akcyzowe
zgłoszenie
zgłoszenie


Istota interpretacji
uregulowania dotyczące nabycia i dalszej odsprzedaży wyrobów o kodzie CN 2901 (n-heptan i izooktan)



Wniosek ORD-IN 355 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 29.03.2010 r. sygn. akt III SA/Wa 2245/09, stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 01.06.2009 r. (data wpływu 03.06.2009 r.), uzupełnionego w dniu 02.08.2010 r. na wezwanie nr IPPP3/443-459/09-11/S/SM z dnia 21.07.2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uregulowań dotyczących nabycia i dalszej odsprzedaży wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2901 - n-heptan i izooktan ASTM, w części:

  • stosowania procedury z zapłaconą akcyzą, dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu - jest prawidłowe,
  • obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 03.06.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uregulowań dotyczących nabycia i dalszej odsprzedaży wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2901 - n-heptan i izooktan ASTM.

W dniu 15.09.2009 r. wydana została interpretacja indywidualna nr IPPP3/443-459/09-7/SM, w której stanowisko Spółki uznane zostało za nieprawidłowe. Interpretacja ta była przedmiotem skargi Spółki. Wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 29.03.2010 r. sygn. III SA/Wa 2245/09 (data wpływu prawomocnego orzeczenia – 22.06.2010 r.) uchylono zaskarżoną ww. interpretację indywidualną. W przedmiotowym wyroku zarzucono, iż wniosek (oraz jego uzupełnienia) nie spełniał wymogów formalnych w postaci podpisu przez osobę właściwie umocowaną do reprezentacji Spółki oraz nie dołączono dokumentów, wskazujących te umocowanie. W związku z powyższym pismem nr IPPP3/443-459/09-11/S/SM z dnia 21.07.2010 r. wezwano Spółkę o uzupełnienie ww. braków. Wniosek został uzupełniony w tym zakresie w dniu 02.08.2010 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. dokonuje nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2901 - n-heptan i izooktan ASTM, będących przedmiotem późniejszej odsprzedaży prowadzonej przez Spółkę. Wyroby te przeznaczone są do oznaczania liczby oktanowej paliw. Procedura (metoda) oznaczania liczby oktanowej paliw silnikowych do silników iskrowych odbywa się w uprawnionych jednostkach badawczych, takich jak: Instytut Nafty i Gazu Kraków (INiG), czy Instytut Paliw i Energii Odnawialnej w Warszawie. Liczbę oktanową benzyn określa się poprzez porównanie parametrów pracy specjalistycznego, stacjonarnego, wykalibrowanego, jednocylindrowego silnika testowego (silnik Waukesha wg normy PN-EN ISO 5163 - metoda pomiarowa motorowa oraz PN-EN ISO 5164 - metoda pomiarowa badawcza), będącego fragmentem specjalistycznego stanowiska badawczego, który to silnik zasilany jest w pierwszym cyklu analizowanym paliwem, a następnie w drugim cyklu mieszaniną izooktan ASTM i n-heptan ASTM. Gdy analizowana benzyna działa jak czysty izooktan, wówczas przypisuje się liczbę oktanową 100, gdy działa jak czysty n-heptan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową 0. W pośrednich okresach analizowania benzyna ma taką liczbę oktanową, jaka jest procentowa ilość izooktanu w mieszaninie izooktan/n-heptan. Specjalistyczny silnik testowy, o którym mowa powyżej, nie jest i nie może być elementem pojazdu, który w rozumieniu art. 2 pkt 31 Ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym jest „środkiem transportu do poruszania się na drodze oraz maszyną lub urządzeniem do tego przystosowanym”. Izooktan ASTM i n-heptan ASTM, będące przedmiotem obrotu Spółki, nie są wykorzystywane do napędu silników spalinowych, ani nie są wykorzystywane do napędu jakichkolwiek pojazdów. Instytucje badawcze nie są producentami paliw. Wspomniane wzorce są z racji procesu wytwarzania cieczami, nie zaś skroplonymi gazowymi węglowodorami alifatycznymi, którym obowiązująca ustawa o podatku akcyzowym w art. 89 ust. 1 pkt 12 lit. a) przypisuje stawkę akcyzowa 695,00 PLN/1.000 kg. Jak opisują wybrane z wyżej cytowanych norm PN-EN ISO 5163 i PN-EN ISO 5164 fragmenty, dotyczące stanowiska silnikowego do oznaczania liczby oktanowej, w/w wzorce nie są paliwami silnikowymi w ogólnie przyjętym znaczeniu. Opis stanowiska probierczego nazwanego silnikowym stanowiskiem badawczym (a mogło być nazwane stanowiskiem do oznaczania liczby oktanowej) jednoznacznie wyklucza przydatność urządzenia probierczego do poruszania jakichkolwiek pojazdów.

Opisane wyroby nie są wyrobami akcyzowymi w Niemczech i nie posiadają dokumentu ADT.

Na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, stawka akcyzy dla wyżej omówionych wyrobów wynosi 0 zł.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy przy nabywaniu wyżej omówionych wyrobów należy zastosować procedurę z zapłaconą akcyzą...
  2. Czy jeżeli dla nabywanych wyrobów akcyzowych stawka podatku akcyzowego wynosi 0 zł, to należy składać zabezpieczenie akcyzowe...
  3. Czy przed planowaną dostawą należy dokonać zgłoszenia wyrobów akcyzowych...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Przed planowaną dostawą należy dokonać naczelnikowi urzędu celnego zgłoszenia wyrobów akcyzowych.

Przy dostawie wyrobów akcyzowych nie będących wyrobami akcyzowymi w obszarze unijnym czyli nieposiadającym dokumentu ADT - należy stosować procedurę z zapłaconą akcyzą.

Dla omówionych wyrobów akcyzowych stawka akcyzy wynosi 0 zł, a więc kwota należnego podatku akcyzowego wynosi 0 zł, co oznacza, że nie należy składać zabezpieczenia akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego – biorąc pod uwagę rozstrzygnięcie zawarte w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 29.03.2010 r. sygn. akt III SA/Wa 2245/09 (w przedmiotowym wyroku Sąd nie dokonał merytorycznej oceny przedstawionego stanowiska - zarzucono, iż wniosek (oraz jego uzupełnienia) nie spełniał wymogów formalnych w postaci podpisu przez osobę właściwie umocowaną do reprezentacji Spółki oraz nie dołączono dokumentów, wskazujących te umocowanie) - stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie stosowania procedury z zapłaconą akcyzą w opisanej sytuacji i dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu uznaje się za prawidłowe, w zakresie obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego uznaje się za nieprawidłowe.

Zasady opodatkowania wyrobów podatkiem akcyzowym zostały uregulowane w ustawie z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 ze zm.). W myśl przepisów ustawy o podatku akcyzowym przemieszczanie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w nabyciu wewnątrzwspólnotowym może odbywać się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (Dział III, rozdział 1 – Procedura zawieszenia poboru akcyzy / art. 40- art. 46/) lub nabywania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju (Dział III, rozdział 7 – Wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą / art. 77-83/; art. 77-83a w brzmieniu przepisów obowiązującym od dnia 1 września 2010 r.).

Z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, że Spółka zamierza nabywać wyroby akcyzowe o kodzie CN 2901 - n-heptan i izooktan ASTM, będące przedmiotem późniejszej odsprzedaży prowadzonej przez Spółkę.

Wyroby te przeznaczone są do oznaczania liczby oktanowej paliw. Procedura (metoda) oznaczania liczby oktanowej paliw silnikowych do silników iskrowych odbywa się w uprawnionych jednostkach badawczych, takich jak: Instytut Nafty i Gazu Kraków (INiG), czy Instytut Paliw i Energii Odnawialnej w Warszawie. Liczbę oktanową benzyn określa się poprzez porównanie parametrów pracy specjalistycznego, stacjonarnego, wykalibrowanego, jednocylindrowego silnika testowego (silnik Waukesha wg normy PN-EN ISO 5163 - metoda pomiarowa motorowa oraz PN-EN ISO 5164 - metoda pomiarowa badawcza), będącego fragmentem specjalistycznego stanowiska badawczego, który to silnik zasilany jest w pierwszym cyklu analizowanym paliwem, a następnie w drugim cyklu mieszaniną izooktan ASTM i n-heptan ASTM. Gdy analizowana benzyna działa jak czysty izooktan, wówczas przypisuje się liczbę oktanową 100, gdy działa jak czysty n-heptan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową 0. W pośrednich okresach analizowania benzyna ma taką liczbę oktanową, jaka jest procentowa ilość izooktanu w mieszaninie izooktan/n-heptan.

Opisane wyroby nie są wyrobami akcyzowymi w Niemczech i nie posiadają dokumentu ADT.

Uwzględniając powyższe, w opisanej sytuacji nie będzie zachodzić nabycie wyrobów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (brak dokumentu ADT). Należy zatem przeanalizować, czy w związku z powyższym nabycie tych wyrobów może odbywać się w procedurze dostawy z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Aby jednak tego dokonać, należy przede wszystkim ustalić, jaką stawką podatku akcyzowego będą opodatkowane przedmiotowe wyroby w sytuacji opisanej we wniosku. Zgodnie bowiem z art. 77 ust. 1 ustawy, dostawa wewnątrzwspólnotowa lub nabycie wewnątrzwspólnotowe, na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza, są dokonywane na podstawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego, z zastrzeżeniem art. 47 ust. 5.

W myśl art. 78 ust. 1 ustawy - w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, jest obowiązany:

  1. przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie akcyzowe;
  2. potwierdzić odbiór wyrobów akcyzowych na uproszczonym dokumencie towarzyszącym oraz wystawić i dołączyć do zwracanego uproszczonego dokumentu towarzyszącego dokument potwierdzenia złożenia zabezpieczenia akcyzowego lub zapłaty akcyzy na terytorium kraju;
  3. bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklarację uproszczoną, według ustalonego wzoru, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty akcyzy na terytorium kraju, na rachunek właściwej izby celnej, w terminie 10 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego;
  4. prowadzić ewidencję nabywanych wyrobów akcyzowych zharmonizowanych.

Natomiast zgodnie z art. 78 ust. 3 ustawy, przepisy ust. 1 pkt 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do przypadków nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Ww. wyroby nie są wymienione w załączniku nr 2 do ustawy (w poz. 22 tego załącznika wymienione są jedynie wyroby o kodzie CN 2901 10 00).

Zatem należy ustalić, czy są one objęte na terytorium kraju inną stawką niż stawka zerowa.

Zdaniem Spółki, z uwagi na fakt, że specjalistyczny silnik testowy, o którym mowa powyżej, nie jest i nie może być elementem pojazdu, który w rozumieniu art. 2 pkt 31 Ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym jest „środkiem transportu do poruszania się na drodze oraz maszyną lub urządzeniem do tego przystosowanym” - izooktan ASTM i n-heptan ASTM, będące przedmiotem obrotu Spółki, nie są wykorzystywane do napędu silników spalinowych, ani nie są wykorzystywane do napędu jakichkolwiek pojazdów. Instytucje badawcze nie są producentami paliw. Wspomniane wzorce są z racji procesu wytwarzania cieczami, nie zaś skroplonymi gazowymi węglowodorami alifatycznymi, którym obowiązująca ustawa o podatku akcyzowym w art. 89 ust. 1 pkt 12 lit. a) przypisuje stawkę akcyzowa 695,00 PLN/1.000kg. Jak opisują wybrane z wyżej cytowanych norm PN-EN ISO 5163 i PN-EN ISO 5164 fragmenty, dotyczące stanowiska silnikowego do oznaczania liczby oktanowej, w/w wzorce nie są paliwami silnikowymi w ogólnie przyjętym znaczeniu. Opis stanowiska probierczego nazwanego silnikowym stanowiskiem badawczym (a mogło być nazwane stanowiskiem do oznaczania liczby oktanowej) jednoznacznie wyklucza przydatność urządzenia probierczego do poruszania jakichkolwiek pojazdów. Na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, stawka akcyzy dla wyżej omówionych wyrobów wynosi 0 zł.

Z tymi twierdzeniami nie sposób się zgodzić. Należy zauważyć, iż jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego, przedmiotowe wyroby przeznaczone są do oznaczania liczby oktanowej paliw. Procedura (metoda) oznaczania liczby oktanowej paliw silnikowych do silników iskrowych odbywa się w uprawnionych jednostkach badawczych. Liczbę oktanową benzyn określa się poprzez porównanie parametrów pracy specjalistycznego, stacjonarnego, wykalibrowanego, jednocylindrowego silnika testowego, będącego fragmentem specjalistycznego stanowiska badawczego, który to silnik zasilany jest w pierwszym cyklu analizowanym paliwem, a następnie w drugim cyklu mieszaniną izooktan ASTM i n-heptan ASTM.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:

  1. objęte pozycjami CN od 1507 do 1518 00, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  2. objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;
  3. objęte pozycjami CN 2901 i 2902;
  4. oznaczone kodem CN 2905 11 00, niebędące pochodzenia syntetycznego, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  5. objęte pozycją CN 3403;
  6. objęte pozycją CN 3811;
  7. objęte pozycją CN 3817;
  8. oznaczone kodami CN 3824 90 91 i 3824 90 97, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych;
  9. pozostałe wyroby, z wyłączeniem substancji stosowanych do znakowania i barwienia, o którym mowa w art. 90 ust. 1, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych - bez względu na kod CN;
  10. pozostałe wyroby będące węglowodorami, z wyłączeniem torfu, przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa opałowe lub jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych - bez względu na kod CN.

Zatem ww. wyroby są wyrobami energetycznymi.

W myśl art. 86 ust. 2 ustawy, paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych.

Biorąc zatem pod uwagę ww. definicję paliw silnikowych, opisane we wniosku wyroby wypełniają jej zapisy, służą bowiem one do napędu silnika spalinowego (będącego częścią ww. specjalistycznego stanowiska badawczego), bowiem, co należy podkreślić, ww. silnik „(...) zasilany jest (...) w drugim cyklu mieszaniną izooktan ASTM i n-heptan ASTM.”

Należy zauważyć, że ustawa w żadnym miejscu nie uzależnia stawki wyrobu (uznania za paliwo silnikowe) od tego, aby służył on do napędu jakichkolwiek pojazdów (co podnosi Spółka).

Z uwagi zatem na fakt, że (jak stwierdza Spółka) nie są to wyroby, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy, zastosowanie będzie mieć art. 89 ust. 1 pkt 14 ustawy, zgodnie z którym stawka akcyzy dla pozostałych paliw silnikowych wynosi 1.822,00 zł/1.000 litrów.

Ad. 1.

Uwzględniając powyższe, biorąc pod uwagę ww. art. 78 ust. 3 ustawy, nabycie wewnątrzwspólnotowe na potrzeby wykonywanej działalności na terytorium kraju wyrobów o kodzie CN 2901 - n-heptan i izooktan ASTM, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 1.822,00 zł/1.000 litrów może odbywać się w procedurze z zapłaconą akcyzą.

Zatem stanowisko w tym zakresie należało uznać za prawidłowe.

Ad. 2.

W myśl art. 78 ust. 1 pkt 1 ustawy - w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, jest obowiązany przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie akcyzowe.

W myśl art. 78 ust. 3 ustawy, przepisy ust. 1 pkt 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do przypadków nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Zgodnie z art. 63 ustawy – podmiot prowadzący skład podatkowy, zarejestrowany handlowiec, niezarejestrowany handlowiec, podatnik, o którym mowa w art. 78 ust. 1, podmiot pośredniczący oraz przedstawiciel podatkowy są obowiązani do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej, powstałe albo mogące powstać, zobowiązanie podatkowe. Podobnie w myśl art. 63 ust. 1 pkt 5 ustawy (w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 września 2010 r.), do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej powstałe albo mogące powstać zobowiązanie podatkowe są obowiązane następujące podmioty:

- podatnik, o którym mowa w art. 78 ust. 1.

Jak wyżej stwierdzono, nabywane przez Spółkę wyroby o kodzie CN 2901 - n-heptan i izooktan ASTM, są opodatkowane stawką podatku w wysokości 1.822,00 zł/1.000 litrów (a nie stawką 0 zł, jak twierdzi Spółka).

Z tytułu ich nabycia powstaje obowiązek zapłaty podatku w ustawowym terminie (wynikającym z art. 78 ust. 1 pkt 3 ustawy).

Uwzględniając, Spółka będzie obowiązana do złożenia zabezpieczenia akcyzowego.

Stanowisko w tym zakresie jest zatem nieprawidłowe.

Ad. 3.

W myśl art. 78 ust. 1 pkt 1 ustawy - w przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego na potrzeby wykonywanej działalności gospodarczej na terytorium kraju, jest obowiązany przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie akcyzowe.

W myśl art. 78 ust. 3 ustawy, przepisy ust. 1 pkt 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do przypadków nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa.

Jak wielokrotnie podkreślano, nabywane przez Spółkę wyroby o kodzie CN 2901 - n-heptan i izooktan ASTM są opodatkowane stawką podatku w wysokości 1.822,00 zł/1.000 litrów.

Uwzględniając powyższe, Spółka ma obowiązek dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu ww. wyrobów do właściwego naczelnika urzędu celnego.

Zatem stawisko Spółki w tym zakresie jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj