Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP3/443-688/10/DG
z 2 grudnia 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP3/443-688/10/DG
Data
2010.12.02



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) --> Wyroby akcyzowe-przepisy szczegółowe. Podstawa opodatkowania i stawki akcyzy. --> Wyroby energetyczne i energia elektryczna --> Wyroby energetyczne


Słowa kluczowe
paliwo opałowe
paliwo opałowe
paliwo silnikowe
paliwo silnikowe
podatek akcyzowy
podatek akcyzowy
tłuszcz zwierzęcy
tłuszcz zwierzęcy
wyroby energetyczne
wyroby energetyczne


Istota interpretacji
Opodatkowanie akcyzą i zasady obrotu wyrobu o kodzie CN 1518 przeznaczonego do celów opałowych lub napędowych oraz do celów innych niż opałowe lub napędowe.



Wniosek ORD-IN 1014 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2010r. (data wpływu 13 września 2010r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania procedury zawieszenia oraz złożenia zabezpieczenia w stosunku do olejów roślinnych o kodzie CN 1518 wykorzystywanych do celów napędowych lub opałowych oraz do celów innych niż napędowe lub opałowe

  • jest prawidłowe w części dotyczącej braku obowiązku złożenia zabezpieczenia w stosunku do oleju roślinnego przeznaczonego do celów innych niż opałowe i napędowe, braku obowiązku opodatkowania powyższego wyrobu w przypadku jego przeznaczenia do celów innych niż opałowe lub napędowe, wysokości zabezpieczenia akcyzowego w sytuacji przeznaczenia wyrobu do celów opałowych lub napędowych oraz prowadzenia odpowiedniej ewidencji dotyczącej składu podatkowego w którym wyroby o kodzie CN 1518 są produkowane
  • jest nieprawidłowe – w części dotyczącej sprzedaży wyrobu o kodzie CN 1518 do podmiotu pośredniczącego i podmiotu zużywającego

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2010r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania procedury zawieszenia oraz złożenia zabezpieczenia w stosunku do olejów roślinnych o kodzie CN 1518 wykorzystywanych do celów napędowych lub opałowych oraz do celów innych niż napędowe lub opałowe.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca posiada skład podatkowy, produkuje wyroby akcyzowe opodatkowane stawką akcyzy inną niż stawka 0zł, o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, wymienione w załączniku nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym z 6 grudnia 2008r, a nie wymienionych w załączniku nr 2 do niniejszej ustawy. Ponadto produkowane sa wyroby akcyzowe ze stawką 0 zł. z grupy wyrobów o kodzie CN 3403 zawierające w swym składzie mniej niż 70% masy olejów ropopochodnych.

Wnioskodawca planuje odzysk olejów roślinnych z grupy wyrobów o kodzie CN 1518, zgodnie z decyzją Marszałka Województwa „Pozwolenie zintegrowane” dla instalacji do odzysku odpadów niebezpiecznych o zdolności przetwarzania ponad 10Mg na dobę, które w większości przypadków będą stanowiły komponent przy produkcji wyrobów akcyzowych o kodach CN 2710 19 71 do 2710 19 99, oraz w grupie wyrobów o kodzie CN 3403. Oleje roślinne będą również sprzedawane innym podmiotom, dla których będą stanowiły gotowe produkty lub komponenty.

W oparciu w ww. decyzje marszałka Województwa planowany jest także odzysk olejów syntetycznych w grupie wyrobów w kodzie CN 3403. I analogicznie jak w przypadku olejów roślinnych, odzyskane a tym samym wyprodukowane oleje syntetyczne będą stanowiły komponenty jak i gotowe produkty do tej samej grupy wyrobów oraz odbiorców.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy odzyskane w składzie podatkowym oleje roślinne wymagają złożenia zabezpieczenia podatku akcyzowego i według jakiej stawki gdy są przeznaczone do celów innych niż napędowe lub opałowe oraz gdy są przeznaczone do celów napędowych lub opałowych...
  2. Czy sprzedaż podmiotom prowadzącym skład podatkowy ww. olejów roślinnych przeznaczonych na cele opałowe lub napędowe oraz odrębnie na cele inne niż napędowe lub opałowe powinna odbywać się w procedurze zawieszenia podatku akcyzowego wymaganej dla obrotu wyrobami akcyzowymi i jak udokumentować ich przeznaczenie...
  3. czy sprzedaż olejów roślinnych podmiotom pośredniczącym na cele napędowe lub opałowe oraz na cele inne niż napędowe lub opałowe powinna odbywać się w procedurze zwolnienia podatku akcyzowego i jak udokumentować przeznaczenie...
  4. Czy sprzedaż olejów roślinnych podmiotom zużywającym na cele napędowe lub opałowe oraz na cele inne niż napędowe lub opałowe powinna odbywać się w procedurze zwolnienia podatku akcyzowego i jak udokumentować przeznaczenie olejów roślinnych...
  5. Czy obrót olejami roślinnymi należy ewidencjonować w „Ewidencji obrotu wyrobami akcyzowymi”...

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

W oparciu o zapisy ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008r., zakładając że oleje roślinne będą wykorzystane do celów innych niż opałowe lub napędowe, stawka podatku akcyzowego wynosi 0zł, w związku z tym złożenie zabezpieczenia nie jest wymagane. W przypadku, gdy oleje roślinne będą wykorzystywane do celów opałowych lub napędowych należy złożyć zabezpieczenie według stawki wynoszącej 1822 zł/1000 litrów.

Ad. 2

Jeżeli oleje roślinne posiadają stawkę podatku akcyzowego 1822 zł/1000 litrów należy zastosować procedurę obrotu wyrobami akcyzowymi wymaganą dla składów podatkowych. Natomiast przy sprzedaży olejów roślinnych ze stawką podatku akcyzowego 0zł do składu podatkowego powinna być udokumentowana oświadczeniem o przeznaczeniu zgodnie z ustawą z dnia 6 grudnia 2008r. (Dz.U. Nr 3, poz. 11, art. 89 ust. 2) oraz fakturą sprzedaży.

Ad. 3

Analogicznie jak ad. 2 z uwzględnieniem odpowiedniej procedury dla podmiotu pośredniczącego

Ad. 4

Analogicznie jak ad. 2 z uwzględnieniem odpowiedniej procedury dla podmiotu zużywającego

Ad. 5

Jeżeli oleje roślinne będą objęte stawką podatku akcyzowego 1822 zł/1000 litrów ich produkcja polegająca na odzysku, magazynowanie oraz ewidencjonowanie obrotu musi odbywać się zgodnie z przepisami prawa. Natomiast gdy stawka podatku akcyzowego będzie wynosić 0zł, a produkcja odbywa się na terenie składu podatkowego – ze względu na umieszczenie urządzeń służących do produkcji – to jedynie produkcja musi być ewidencjonowana, Magazynowanie i obrót nie są objęte procedurami dotyczącymi podatku akcyzowego

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się:

  • za prawidłowe w części dotyczącej braku obowiązku złożenia zabezpieczenia w stosunku do oleju roślinnego przeznaczonego do celów innych niż opałowe i napędowe, braku obowiązku opodatkowania powyższego wyrobu w przypadku jego przeznaczenia do celów innych niż opałowe lub napędowe, wysokości zabezpieczenia akcyzowego w sytuacji przeznaczenia wyrobu do celów opałowych lub napędowych oraz prowadzenia odpowiedniej ewidencji dotyczącej składu podatkowego w którym wyroby o kodzie CN 1518 są produkowane
  • za nieprawidłowe – w części dotyczącej sprzedaży wyrobu o kodzie CN 1518 do podmiotu pośredniczącego i podmiotu zużywającego.

Stosownie do przepisu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009r. Nr 3 poz. 11 ze zm.) wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W przedmiotowym załączniku nr 1 (Wykaz wyrobów akcyzowych) pod poz. 12 zostały wymienione wyroby o kodzie ex 1518 – Tłuszcze i oleje, zwierzęce lub roślinne i ich frakcje, gotowane, utlenione, odwodnione, siarkowane, napowietrzane, polimeryzowane przez ogrzewanie w próżni lub gazie obojętnym, lub inaczej modyfikowane chemicznie, z wyłączeniem objętych pozycją 1516; niejadalne mieszaniny lub produkty z tłuszczów lub olejów, zwierzęcych lub roślinnych, lub z frakcji różnych tłuszczów lub olejów z działu 15 Nomenklatury Scalonej, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone - jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych.

Jednocześnie w załączniku nr 2 do ustawy stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o którym mowa w Dyrektywie Rady 92/12/EWG, w poz. 12 wymieniono ww. wyroby objęte kodem ex 1518 – jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub napędowych.

Zgodnie natomiast z art. 86 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy - do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycją CN 1518, jeżeli są przeznaczone do celów opałowych lub opałowych.

W myśl art. 86 ust. 2 ustawy - paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych. Natomiast zgodnie z art. 86 ust. 3 - paliwami opałowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do celów opałowych, z wyłączeniem wyrobów, o których mowa w ust. 2.

Podkreślić także należy, iż wyrób o kodzie CN 1518 należy traktować jako przeznaczony do celów opałowych lub opałowych na etapie jego bezpośredniego przeznaczenia do tego celu, tj. wówczas, gdy:

  • znajduje się on już u podmiotu, który wykorzystuje go do celów opałowych lub napędowych albo jako datek lub domieszkę do paliw opałowych lub napędowych jako dodatek do paliw silnikowych,
  • gdy jest sprzedawany z takim przeznaczeniem podmiotowi, który wykorzystuje go do ww. celów.

Stosownie do art. 47 ust. 1 ww. ustawy produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym (…)

Zgodnie zaś z art. 63 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej powstałe lub mogące powstać zobowiązanie podatkowe jest obowiązany podmiot prowadzący skład podatkowy.

Z powyższego wynika, że produkcja wyrobu o kodzie CN 1518 z przeznaczeniem do celów opałowych lub napędowych oraz magazynowanie i przemieszczanie w procedurze zawieszenia poboru akcyzy wyrobu winna być objęta zabezpieczeniem akcyzowym w wysokości mogącego powstać zobowiązania podatkowego tj. w wysokości 1822 zł/1000 litrów – zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 14 ustawy. Równocześnie przemieszczenie takiego wyrobu do innego składu podatkowego, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, powinno być dokonane z zastosowaniem administracyjnego dokumentu towarzyszącego pod zabezpieczeniem akcyzowym.

W wypadku natomiast produkcji wyrobu o kodzie CN 1518 do celów innych niż opałowe lub napędowe, produkcja oraz magazynowanie i transport tych wyrobów jest wyłączona z zakresu przepisów o podatku akcyzowym. Tym samym w takiej sytuacji do przedmiotowego wyrobu nie ma zastosowania żadna ze stawek podatku akcyzowego wymieniona w ustawie o podatku akcyzowym, a co zatem nie ma również konieczności złożenia zabezpieczenia akcyzowego.

Równocześnie z uwagi na okoliczność, iż w przypadku przeznaczenia wyprodukowanego wyrobu o kodzie CN 1518 na cele inne niż opałowe lub napędowe wyrób ten nie jest objęty zakresem podatku akcyzowego. Zatem w sytuacji sprzedaży tego wyrobu na cele inne niż opałowe lub napędowe nie jest wymagane otrzymanie od kupującego stosownego oświadczenia o przeznaczeniu tego wyrobu. Otrzymanie takiego oświadczenia w stosunku do wyrobów wyłączonych z zakresu podatku akcyzowego nie rodzi skutków prawnych, co nie sprzeciwia się temu aby Wnioskodawca dla swoich celów takie oświadczenia od podmiotu kupującego otrzymywał.

Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, iż wymieniony wyżej wyrób o kodzie CN 1518 będzie wyrobem akcyzowym, w tym wyrobem energetycznym, objętym zakresem podatku akcyzowego jedynie w sytuacji przeznaczenia go do użycia, oferowania na sprzedaż lub używania do celów opałowych lub napędowych. W stosunku do takiego wyrobu będą miały zastosowanie przepisy dotyczące produkcji, magazynowania i transportu oraz zabezpieczenia akcyzowego, o których mowa wyżej.

W przypadku natomiast przeznaczenia do użycia, oferowania do sprzedaży użycia przedmiotowego wyrobu do innych celów niż opałowe lub napędowe wyrób ten jako wyrób nieakcyzowy jest wyłączony z zakresu ustawy o podatku akcyzowy. Tym samym nie mają do niego zastosowania przepisy dotyczące opodatkowania wyrobów energetycznych zawarte m.in. w art. 89 ustawy.

Jednakże odnosząc powyższe go przedstawionego zdarzenia przyszłego, w którym produkcja wyrobu o kodzie CN 1518 zarówno do celów opałowych lub napędowych oraz do celów innych niż opałowe lub napędowe prowadzona jest w składzie podatkowym (ze względu na umiejscowienie urządzeń służących do produkcji) Wnioskodawca winien mieć na uwadze:

  • postanowienia art. 53 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym w myśl których podmiot prowadzący skład podatkowy jest obowiązany prowadzić ewidencję ilościową lub ilościowo-wartościową wyrobów akcyzowych umożliwiającą w szczególności:
    • ustalenie ilości wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyłączonych z tej procedury;
    • wyodrębnienie kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty oraz kwoty akcyzy, której pobór podlega zawieszeniu w związku z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy;
    • określenie ilości wyprodukowanych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym innym niż skład podatkowy, o którym mowa w art. 48 ust. 3 i 4.
    oraz
  • przepisy zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009r. w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych oraz ewidencji przez podmioty prowadzące składy podatkowe (Dz.U. Nr 32,, poz. 231).

Tym samym Wnioskodawca w odniesieniu do produkowanego, magazynowanego i transportowanego wyrobu o kodzie CN 1518 winien stosować powyższe przepisy, w tym jak słusznie zauważył winien prowadzić również m.in. stosowną ewidencję pozwalającą na rozróżnienie które z wyprodukowanych wyrobów są wyrobami akcyzowymi tj. przeznaczonymi na cele opałowe lub napędowe, a które nie są wyrobami akcyzowymi z tego tytułu, że nie są przeznaczone na inne cele niż opałowe lub opałowe, a tym samym są wyłączone z zakresu podatku akcyzowego.

W powyższym zakresie zatem uznano stanowisko Wnioskodawcy za prawidłowe mimo, iż jak wykazano wyroby przeznaczone na cele inne niż opałowe lub napędowe nie są opodatkowane stawka 0 zł tylko są wyłączone z zakresu opodatkowania podatkiem akcyzowym. Wywiera to bowiem skutek w postaci braku obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego w stosunku do wyrobów przeznaczonych na cele inne niż opałowe lub napędowe oraz braku obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od sprzedaży tych wyrobów.

Odnośnie natomiast sprzedaży wyrobu o kodzie CN 1518 przeznaczonego do celów opałowych lub napędowych do podmiotu pośredniczącego lub zużywającego w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowych zauważa się co następuje:

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 22 i pkt 23 ww. ustawy o podatku akcyzowym:

  • podmiot zużywający to podmiot:
    1. mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia,
    2. niemający miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który odbiera nabyte wyroby energetyczne zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, określone w art. 32 ust. 1 pkt 1 i 2, bezpośrednio do zbiornika na stałe zamontowanego na statku powietrznym lub jednostce pływającej, jeżeli w dokumencie dostawy jest zidentyfikowany statek powietrzny lub jednostka pływająca, na które są dostarczane nabyte wyroby;
  • podmiot pośredniczący to podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego, a w przypadku wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 32 ust. 1, pochodzących również bezpośrednio z importu.

Z przedstawionej we wniosku sytuacji wynika, ze Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży wyrobu o kodzie CN 1518 z przeznaczeniem do celów opałowych lub napędowych oraz do celów innych niż opałowe lub napędowe.

Zauważyć należy, iż dla wyrobu energetycznego o kodzie CN 1518 przeznaczonego na cele opałowe lub napędowe, ustawodawca nie przewidział zwolnień z podatku akcyzowego. W związku z powyższym do sprzedaży ww. wyrobów nie będą miały zastosowania przepisy dotyczące podmiotu pośredniczącego i zużywającego. Powyższe przepisy nie będą miały również zastosowania w przypadku sprzedaży przedmiotowego wyrobu na cele inne niż opałowe i napędowe.

Dla wyrobu o kodzie CN 1518 przeznaczonego na cele opałowe lub napędowe nie została wprost określona stawka podatku akcyzowego w art. 89 ust. 1 pkt 1-13. Tym samym w przypadku sprzedaży ww. wyrobu na cele napędowe odpowiednią stawką podatku jest stawka określona w art. 89 ust. 1 pkt 14 czyli stawka właściwa dla pozostałych paliw silnikowych w wysokości 1822 zł/1000 litrów.

W przypadku natomiast sprzedaży ww. wyrobu do celów opałowych stawka ta winna być określona odpowiednio na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a czyli stawka właściwa dla pozostałych paliw opałowych. Stawka ta wynosi w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15 °C jest:

  • niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 232,00 zł/1.000 litrów,
  • równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 64,00 zł/1.000 kilogramów,

Przy czy zastosowanie ww. stawek będzie możliwe przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 89 ust. 5 i następnych tj. uzyskania od nabywcy odpowiedniego oświadczenia, że wyroby te zostaną przeznaczone do celów opałowych.

Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, iż sprzedaż przez Wnioskodawcę wyrobu o kodzie CN 1518 do celów opałowych lub napędowych poza procedurą zwieszenia poboru akcyzy winna być opodatkowana odpowiednio stawką akcyzy określoną w art. 89 ust. 1 pkt 14 lub 15. Sprzedaż ta obejmuje, jak wynika z wniosku, wyrób przeznaczony do celów opałowych lub napędowych czyli wyrób nie korzystający ze zwolnienia z akcyzy ze względu na przeznaczenie. Tym samym przepisy odnoszące się do podmiotu pośredniczącego i zużywającego nie mają przy przedmiotowej sprzedaży zastosowania.

Odnośnie natomiast ww. wyrobu oferowanego przez Wnioskodawcę na sprzedaż do celów innych niż opałowe lub opałowe, sprzedaż takiego wyrobu nie jest objęta zakresem opodatkowania akcyzą, gdyż jak wykazano na wstępnie wyrób ten w takim przypadku nie jest wyrobem akcyzowym. Tym samym również do takiej sprzedaży nie mają zastosowania przepisy dotyczące podmiotu pośredniczącego i podmiotu zużywającego.

Mając powyższe na uwadze w tej części stanowisko Wnioskodawcy uznano za nieprawidłowe.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać:

  • za prawidłowe w części dotyczącej braku obowiązku złożenia zabezpieczenia w stosunku do oleju roślinnego przeznaczonego do celów innych niż opałowe i napędowe, braku obowiązku opodatkowania powyższego wyrobu w przypadku jego przeznaczenia do celów innych niż opałowe lub napędowe, wysokości zabezpieczenia akcyzowego w sytuacji przeznaczenia wyrobu do celów opałowych lub napędowych oraz prowadzenia odpowiedniej ewidencji dotyczącej składu podatkowego w którym wyroby o kodzie CN 1518 są produkowane
  • za nieprawidłowe – w części dotyczącej sprzedaży wyrobu o kodzie CN 1518 do podmiotu pośredniczącego i podmiotu zużywającego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Informuje się ponadto, iż ocena prawa stanowiska Wnioskodawcy w części dotyczącej klasyfikacji olejów syntetycznych wg Nomenklatury Scalonej została zawarta w odrębnym rozstrzygnięciu.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016), skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj