Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPP1/443-1070b/10/DM
z 24 stycznia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ITPP1/443-1070b/10/DM
Data
2011.01.24



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy


Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Podatnicy i płatnicy --> Podatnicy

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów

Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne --> Definicje legalne

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Ewidencje --> Ewidencja sprzedaży

Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Szczególne procedury dotyczące drobnych przedsiębiorstw --> Drobni przedsiębiorcy


Słowa kluczowe
ewidencja
ewidencja
opodatkowanie
opodatkowanie
zwolnienia podmiotowe
zwolnienia podmiotowe


Istota interpretacji
Opodatkowanie czynności z tytułu prowadzonej działalności agroturystycznej.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 października 2010 r. (data wpływu 3 listopada 2010 r.), uzupełnionym w dniu 6 grudnia 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności z tytułu prowadzonej działalności agroturystycznej - jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 3 listopada 2010 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniu 6 grudnia 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności z tytułu prowadzonej działalności agroturystycznej.


W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Jest Pan wspólnikiem spółki jawnej, zaś uzyskiwane ze spółki dochody rozlicza podatkiem liniowym. Jednocześnie prowadzi Pan gospodarstwo rolne. Działalność spółki w żaden sposób nie jest powiązana z prowadzoną działalnością rolniczą. W ramach prowadzonej działalności rolniczej, zamierza Pan wykonywać działalność agroturystyczną. W tym celu planuje Pan zarejestrować się w ewidencji gospodarstw agroturystycznych i wynajmować do 5 pokoi gościnnych osobom przebywającym na wypoczynku oraz osiągać dochody z wyżywienia tych osób. Wynajmowane pokoje znajdują się w budynkach mieszkalnych, położonych na terenach wiejskich w gospodarstwie rolnym. Dodatkowo w skład gospodarstwa rolnego wchodzi jezioro. Jezioro jest zarybione a Pan planuje udostępnić je wędkarzom, nie zamierza jednak pobierać opłat za korzystanie z jeziora. Opłaty będą pobierane za złowioną rybę według jej wagi, a zatem będzie Pan sprzedawał ryby złowione w jego jeziorze przez wędkarzy. Z uzupełnienia wniosku wynika, że z tytułu prowadzonej działalności rolniczej jest Pan rolnikiem ryczałtowym. Ryby złowione przez wędkarzy z udostępnionego im jeziora, wchodzącego w skład gospodarstwa rolnego, będą pochodziły z Pana hodowli. W sytuacji, gdy wędkarz nie złowi ryby nie będzie pobierana od niego żadna opłata. Według klasyfikacji PKWiU obowiązującej dla potrzeb podatku od towarów i usług zastosowanie znajdą następujące grupowania PKWiU 03.00.13.0 ryby żywe słodkowodne, z wyłączeniem hodowli, 03.00.15.0 Ryby żywe słodkowodne hodowlane, 46.23.10.0 Sprzedaż hurtowa żywych zwierząt, 47.00.15.0 Sprzedaż detaliczna skorupiaków i mięczaków.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie.


Czy osiągane przychody podlegają przepisom ustawy o podatku od towarów i usług i jaką ewidencję należy prowadzić aby je prawidłowo udokumentować...


Zdaniem Wnioskodawcy, przychody z najmu i wyżywienia korzystają ze zwolnienia od podatku od towarów i usług do wysokości przewidzianej w art. 113 ust. 1 lub ust. 9 ustawy o podatku od towarów i usług, a w przypadku przekroczenia kwoty określonej w ww. przepisach, będą opodatkowane podatkiem od towarów i usług. W związku z tym, należy prowadzić dla potrzeb tego podatku ewidencję osiągniętych przychodów z wynajmu pokoi i wyżywienia. Ponadto zauważa Pan, że przychody te w pierwszym roku prowadzenia działalności będą zwolnione z obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej do kwoty 20.000 zł, na podstawie § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, a w następnych latach prowadzenia działalności do kwoty 40.000 zł na podstawie § 3 ust. 1 pkt 3 ww. rozporządzenia Ministra Finansów.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


W myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Z art. 7 ust. 1 cyt. ustawy wynika, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).


Stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:


  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.


Przepis art. 2 pkt 15 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r. stanowi, że przez działalność rolniczą rozumie się produkcję roślinną i zwierzęcą, w tym również produkcję materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcję warzywniczą, gruntową, szklarniową i pod folią, produkcję roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadowniczą, chów, hodowlę i produkcję materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcję zwierzęcą typu przemysłowego lub fermowego oraz chów i hodowlę ryb i innych organizmów żyjących w wodzie, a także uprawy w szklarniach i ogrzewanych tunelach foliowych, uprawy grzybów i ich grzybni, uprawy roślin „in vitro”, fermową hodowlę i chów drobiu rzeźnego i nieśnego, wylęgarnie drobiu, hodowlę i chów zwierząt futerkowych i laboratoryjnych, chów i hodowlę dżdżownic, entomofagów i jedwabników, prowadzenie pasiek oraz chów i hodowlę innych zwierząt poza gospodarstwem rolnym oraz sprzedaż produktów gospodarki leśnej i łowieckiej, z wyjątkiem drewna okrągłego z drzew tropikalnych (PKWiU 02.20.13.0) oraz bambusa (PKWiU ex 01.29.30.0), a także świadczenie usług rolniczych.

Natomiast od dnia 1 stycznia 2011 r. ww. przepis stanowi, że przez działalność rolniczą rozumie się produkcję roślinną i zwierzęcą, w tym również produkcję materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcję warzywniczą, gruntową, szklarniową i pod folią, produkcję roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadowniczą, chów, hodowlę i produkcję materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcję zwierzęcą typu przemysłowego lub fermowego oraz chów i hodowlę ryb i innych organizmów żyjących w wodzie, a także uprawy w szklarniach i ogrzewanych tunelach foliowych, uprawy grzybów i ich grzybni, uprawy roślin „in vitro”, fermową hodowlę i chów drobiu rzeźnego i nieśnego, wylęgarnie drobiu, hodowlę i chów zwierząt futerkowych i laboratoryjnych, chów i hodowlę dżdżownic, entomofagów i jedwabników, prowadzenie pasiek oraz chów i hodowlę innych zwierząt poza gospodarstwem rolnym oraz sprzedaż produktów gospodarki leśnej i łowieckiej, z wyjątkiem drewna okrągłego z drzew tropikalnych (PKWiU 02.20.13.0) oraz bambusa (PKWiU ex 01.29.30.0), a także świadczenie usług rolniczych.

Stosownie do postanowień art. 15 ust. 1 cyt. ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza zgodnie z ust. 2 powołanego artykułu obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas, gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z przywołanych przepisów wynika, że działalność, polegająca na świadczeniu usług agroturystycznych nie mieści się w definicji działalności rolniczej. A zatem prowadzenie działalności gospodarczej w powyższym zakresie, pomimo posiadania przez Pana statusu rolnika ryczałtowego, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług z tytułu wykonywania tych czynności (agroturystyka) na zasadach ogólnych określonych w ustawie o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2009 r., zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 50.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 215, poz. 1666), kwotę o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, dla 2010 r., przyjmuje się w wysokości 100.000 zł.

Natomiast z dniem 1 stycznia 2011 r. przywołany przepis art. 113 ust. 1 ustawy stanowi, że zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Podatnik rozpoczynający w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, na podstawie art. 113 ust. 9 cyt. ustawy, jest zwolniony od podatku, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Jak wynika z art. 113 ust. 10 ww. ustawy jeżeli faktyczna wartość sprzedaży, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie określone w ust. 9 traci moc z momentem przekroczenia tej kwoty. Opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad wartość określoną w zdaniu pierwszym, a obowiązek podatkowy powstaje z momentem przekroczenia tej wartości (…).

Zwrócić należy również uwagę, iż w myśl art. 113 ust. 3 ustawy, w przypadku prowadzenia przez rolnika ryczałtowego korzystającego ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 3 także działalności innej niż działalność rolnicza do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1 i 10, dokonywanej przez tego podatnika nie wlicza się sprzedaży produktów rolnych pochodzących z prowadzonej przez niego działalności rolniczej.

Z powyższych przepisów wynika, iż podmiot będący rolnikiem ryczałtowym może być – w pozostałym zakresie swojej działalności - podatnikiem VAT opodatkowanym na zasadach ogólnych, t.j. podatnikiem VAT czynnym bądź korzystającym ze zwolnienia podmiotowego na mocy art. 113 ust. 1 i 9 ustawy. Jest to wyjątkowy przypadek, w którym jeden podmiot może łączyć dwa statusy.

Z kolei stosownie do art. 109 ust. 1 powołanej ustawy, podatnicy zwolnieni od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży za dany dzień, nie później jednak niż przed dokonaniem sprzedaży w dniu następnym.

Podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego, kwoty podatku naliczonego obniżające kwotę podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 - dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej (art. 109 ust. 3 cyt. ustawy).

Jak stanowi art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Kwestie dotyczące między innymi zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, ustawodawca reguluje na mocy wydawanych rozporządzeń w zakresie kas rejestrujących.

Na mocy obowiązującego w 2010 r. § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 224, poz. 1797) zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2010 r. również podatników rozpoczynających sprzedaż w 2010 r., z tym że w przypadku przekroczenia kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł, z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, zwolnienie obowiązuje do dnia przekroczenia tej kwoty.

Od dnia 1 stycznia 2011 r. obowiązuje natomiast w tym zakresie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. Nr 138, poz. 930).

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 2 powołanego rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania do dnia 31 grudnia 2012 r. podatników, u których kwota obrotu z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy, nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 40.000 zł i jeżeli wcześniej nie powstał wobec nich obowiązek ewidencjonowania, z zastrzeżeniem ust. 6.

Stosownie do § 3 ust. 6 tego rozporządzenia, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, traci moc po upływie dwóch miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło w ciągu roku podatkowego przekroczenie kwoty obrotów w wysokości 40.000 zł z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy.

Z kolei w myśl § 3 ust. 7 cyt. rozporządzenia zwalnia się również z obowiązku ewidencjonowania do dnia przekroczenia w 2011 r. lub 2012 r. kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł z działalności, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy – podatników rozpoczynających sprzedaż w danym roku podatkowym.

Mając powyższe na uwadze wskazać należy, że wykonywane przez Pana czynności w zakresie agroturystyki – jak wskazano na stronie 3 niniejszej interpretacji - co do zasady podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jednakże, jak słusznie Pan zauważył, może Pan w tym zakresie skorzystać ze zwolnienia podmiotowego określonego w art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług.

W przypadku zatem jeżeli przewidywana przez Pana wartość sprzedaży w roku rozpoczęcia działalności gospodarczej nie przekroczyła w proporcji do okresu prowadzonej działalności kwoty 100.000 zł (obowiązującej na 2010 r.) bądź nie przekroczy kwoty 150.000 zł obowiązującej na 2011 r., może Pan korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług. Przy czym, jeżeli wartość sprzedaży przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w art. 113 ust. 1 ustawy, zwolnienie traci moc w momencie jej przekroczenia. Opodatkowaniu podlegać będzie nadwyżka sprzedaży ponad wartość określoną tym przepisem, a obowiązek podatkowy powstanie z momentem przekroczenia tej wartości.

W tym miejscu dodatkowo wskazać należy, że w sytuacji, gdy w 2010 r. rozpoczął już Pan działalność opodatkowaną, a łączna wartość sprzedaży w 2010 r. była wyższa niż 100.000 zł i nie przekroczyła 150.000 zł - zwrócić należy uwagę na zapis art. 2 ust. 4 powołanej ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług.

Ponadto jako podatnik zwolniony podmiotowo od podatku od towarów i usług będzie miał Pan obowiązek prowadzenia tzw. ewidencji uproszczonej, w ramach której należy ewidencjonować sprzedaż za dany dzień, przy czym zapisów należy dokonywać nie później niż przed dokonaniem sprzedaży w dniu następnym (art. 109 ust. 1 ustawy).

Z uwagi natomiast na to, że przepisy regulujące zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług nie przewidują przepisu, który zwalniałby podatników korzystających ze zwolnienia podmiotowego z obowiązku stosowania kas fiskalnych, co do zasady zobowiązany będzie Pan posiadać kasy fiskalne. Zwrócić należy jednak uwagę, że przepisy rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kas rejestrujących przewidują zwolnienia podmiotowe z obowiązku ewidencjonowania ze względu na wysokość obrotów podlegających obowiązkowi ewidencji. A zatem przysługuje Panu także uprawnienie – o ile nie przekroczy Pan określonych rozporządzeniem limitów – do korzystania ze zwolnienia podmiotowego z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących. Mając na uwadze, że z treści wniosku wynika, że dopiero planuje Pan rozpoczęcie działalności agroturystycznej, zwolnienie powyższe przysługuje w oparciu o przepisy § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2009 r. i § 3 ust. 2 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r., nie zaś na mocy § 3 ust. 1 pkt 3 pierwszego ze wskazanych rozporządzeń – jeśli rozpoczął Pan działalność w trakcie 2010 r. Natomiast w przypadku rozpoczęcia działalności w 2011 r. zwolnienie przysługiwać będzie w oparciu o § 3 ust. 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za prawidłowe, jednakże w odniesieniu do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas fiskalnych w oparciu o inne niż wskazane przez Pana przepisy prawa.

Końcowo informuje się, że kwestie dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu dostawy produktów rolnych dokonywanej przez rolnika ryczałtowego, jak również podatku dochodowego od osób fizycznych zostaną zawarte w odrębnych rozstrzygnięciach.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania niniejszej interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj