Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP2-443-134/11-2/IZ
z 29 kwietnia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPPP2-443-134/11-2/IZ
Data
2011.04.29



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów

Podatek od towarów i usług --> Procedury szczególne --> Szczególne procedury dotyczące drobnych przedsiębiorstw --> Drobni przedsiębiorcy


Słowa kluczowe
biuro rachunkowe
księgowanie
podatnik
rezygnacja
zwolnienia z podatku od towarów i usług


Istota interpretacji
Dotyczy możliwości zastosowania zwolnienia podmiotowego



Wniosek ORD-IN 567 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 03.02.2011 r. (data wpływu 04.02.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia podmiotowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 04.02.2011 r. do tut. Organu wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia podmiotowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca posiada Certyfikat Księgowy wydany przez Ministra Finansów Rzeczpospolitej Polskiej, na podstawie którego stosownie do art. 76 a ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 ze zm.) Wnioskodawca jest uprawniony do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wnioskodawca nie posiada natomiast uprawnień do zawodowego wykonywania czynności doradztwa podatkowego. W dniu 05.05.2006 roku Wnioskodawca rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej w formie biura rachunkowego (PKD 2004:74.12.Z - Działalność rachunkowo - księgowa, PKD 2007-69.20.Z. Działalność rachunkowo - księgowa, doradztwo podatkowe i od dnia 05.05.2006 roku Wnioskodawca zrezygnował ze zwolnienia przewidzianego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonego biura rachunkowego w okresie od dnia 05.05.2006 roku do dnia 31.12.2010 roku Wnioskodawca świadczył usługi w zakresie księgowości oraz doradztwa podatkowego. Usługi doradztwa podatkowego świadczone były wyłącznie w zakresie przewidzianym dla osób posiadających Certyfikat Księgowy, ale bez uprawnień do zawodowego wykonywania czynności doradztwa podatkowego.

Od dnia 01.01.2011 roku w ramach prowadzonego biura rachunkowego Wnioskodawca świadczy wyłącznie usługi mieszczące się w grupowaniu PKWiU 2008: 69.20.23.0 „Usługi w zakresie księgowości”. Biorąc pod uwagę fakt, że od 01.01.2011 roku Wnioskodawca nie świadczy już w żadnym zakresie usług doradztwa podatkowego ani nie wykonuje czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług oraz to, że wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym (2010) kwoty 100 000 zł bez kwoty podatku, Wnioskodawca złożył w dniu 30.12.2010 roku aktualizację VAT-R, w której wskazał powrót do zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 w zw. z art. 113 ust. 11 ustawy o podatku od towarów i usług. W dniu 04.01.2011 roku na prośbę tutejszego Urzędu Skarbowego w związku ze złożoną aktualizacją VAT-R Wnioskodawca złożył dodatkowe oświadczenie, iż od dnia 01.01.2011 roku nie będzie w ramach prowadzonego biura rachunkowego świadczył usług doradztwa podatkowego.

Do zakresu świadczonych od dnia 01.01.20011 roku usług wchodzą:

  1. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji księgowej i podatkowej (zgodnej z aktualną formą opodatkowania Zleceniodawcy):
    • Ksiąg Rachunkowych (handlowych),
    • Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów,
    • Ewidencji Przychodów dla potrzeb ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
    • Ewidencji (rejestrów) dla potrzeb podatku od towarów i usług - VAT,
    • Ewidencji wynagrodzeń,
    • Ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    • Ewidencji wyposażenia,
  2. oraz innych Ewidencji, jeśli obowiązek taki wynika z przepisów prawa podatkowego przeznaczonych do ewidencjonowania osiągniętych przychodów i kosztów oraz faktur sprzedaży i zakupu VAT w ramach prowadzonej przez Zleceniodawcę działalności gospodarczej.
  3. Sporządzanie na podstawie dowodów księgowych sprawozdań finansowych.
  4. Sporządzanie na podstawie dowodów księgowych wprowadzonych do rejestrów VAT deklaracji w zakresie podatku od towarów i usług.
  5. Obliczanie/rozliczanie na podstawie dowodów księgowych zaliczek na podatek dochodowy przedsiębiorców i ich pracowników oraz sporządzanie stosownych informacji/deklaracji podatkowych.
  6. Podpisywanie i składanie deklaracji/informacji w imieniu przedsiębiorców w Urzędach Skarbowych.
  7. Obliczanie/rozliczanie składek ZUS dotyczących przedsiębiorców i ich pracowników oraz sporządzanie, podpisywanie i składanie stosownych deklaracji/raportów w ZUS.
  8. Sporządzanie list płac i prowadzenie indywidualnych kart przychodów pracowników oraz akt osobowych pracowników.
  9. Branie udziału w postępowaniach kontrolnych, prowadzonych przez organy kontroli w siedzibie Biura Rachunkowego, dotyczących okresu prowadzenia przez Biuro kompleksowej obsługi księgowej Zleceniodawców i odnoszących się wyłącznie do czynności wykonanych przez Biuro w ramach zawartych umów.

Wszystkie w/w usługi są świadczone a określone czynności wykonywane wyłącznie na podstawie i w ramach zawartych umów z firmami na kompleksową obsługę księgową. Deklaracje podatkowe są sporządzane (generowane automatycznie) na podstawie wprowadzonych wcześniej do programu księgowego dowodów księgowych wyłącznie w ramach zawartych umów na kompleksową obsługę księgową a niejako odrębne, jednostkowe zlecenia. Dokumentacja księgowa i podatkowa zgodnie z zawartymi umowami jest przechowywana w siedzibie biura Wnioskodawcy i tam też odbywają się kontrole Zleceniodawców prowadzone przez organy kontroli w zakresie objętym umowami, w których Wnioskodawca bierze udział jako przedstawiciel Biura Rachunkowego na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez kontrolowanego (Zleceniodawcę). Biuro nie bierze udziału w postępowaniach kontrolnych zlecanych jako odrębne, jednorazowe zlecenia obejmujące czynności i okres wykraczające poza zawartą umowę na kompleksową obsługę księgową lub zlecane przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej oraz podmioty gospodarcze, których Biuro rachunkowe nie obsługuje.

Wszystkie w/w usługi w zakresie księgowości zostały zakwalifikowane przez Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi na podstawie złożonego przez Wnioskodawcę wniosku o wydanie interpretacji w zakresie określenia symbolu PKWiU z dnia 30.12.2010 roku do grupowania PKWiU 2008: 69.20.23.0 „Usługi w zakresie księgowości”. Kopię Wniosku z dnia 30.12.2010 roku oraz kopię Interpretacji z dnia 19.01.2011 roku Wnioskodawca dołącza do niniejszego wniosku.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy wykonując od dnia 01.01.2011 roku wyłącznie w/w czynności sklasyfikowane na podstawie udzielonej przez Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi lnterpretacji z dnia 19.01.2011 roku jako mieszczące się w grupowaniu PKWiU 2008: 69.20.23.0 „Usługi w zakresie księgowości” i tym samym nie wykonując od dnia 01.01.2011 roku usług w zakresie doradztwa podatkowego ani innych czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług oraz spełniając warunek wynikający z art. 113 ust. 1 (wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym 2010 kwoty 100 000 zł bez kwoty podatku ) Wnioskodawca miał prawo złożyć w dniu 30.12.2010 roku aktualizację VAT-R i wybrać powrót do zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 w zw. z art. 113 ust.11 ustawy o podatku od towarów i usług...

Wnioskodawca uważa, że postąpił prawidłowo składając w dniu 30.12.2010 roku aktualizację VAT-R i wybierając od dnia 01.01.2011 roku powrót do zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 w zw. z art. 113 ust. 11 ustawy.

UZASADNIENIE:

Od dnia 01.01.2011 roku Wnioskodawca świadczy wyłącznie usługi mieszczące się w grupowaniu PKWiU 2008: 69.20.23.0 „Usługi w zakresie księgowości” co zostało potwierdzone przez Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur Urzędu Statystycznego w Łodzi w Interpretacji z dnia 19.01.2011 roku. Wnioskodawca nie świadczy tym samym od dnia 01.01.2011 roku usług doradztwa podatkowego, ani żadnych innych usług w zakresie doradztwa, porad prawnych, sporządzania i podpisywania deklaracji podatkowych w ramach odrębnego zlecenia nie będącego elementem kompleksowej usługi w zakresie księgowości, nie bierze udziału w postępowaniach kontrolnych zlecanych jako odrębne, jednorazowe zlecenia obejmujące czynności i okres wykraczające poza zawartą umowę na kompleksową obsługę księgową lub zlecane przez osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej oraz podmioty gospodarcze, z którymi Wnioskodawca nie zawarł umowy na kompleksową obsługę księgową oraz innych czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ponadto, Wnioskodawca spełnił warunek wynikający z art. 113 ust.1 (wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym 2010 kwoty 100 000 zł bez kwoty podatku ).

Wnioskodawca pragnie również nadmienić, iż nie posiada uprawnień do zawodowego wykonywania czynności doradztwa podatkowego.

Podobne stanowisko zostało przedstawione przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 03.11.2010 roku, sygn. IBPPI/443-732/10/EA.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz.535 ze zm.), zwanej dalej ustawa, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy, w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 12.2010 r. usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, z zastrzeżeniem ust. 4, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119.

Zgodnie z art. 5a ustawy, obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie przewidują symbole statystyczne.

Należy zaznaczyć, że w myśl § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.), do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług - do dnia 31 grudnia 2010 r. stosuje się Polska Klasyfikacje Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 42, poz. 264, ze zm.).

Od dnia 1 stycznia 2011 r. dla celów podatku od towarów i usług należy stosować Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług z dnia 29 października 2009 roku, wprowadzoną ww. rozporządzeniem.

Zauważyć należy, iż art. 113 ust. 1 od dnia 1 stycznia 2011 r. na podstawie art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 215, poz. 1666), otrzymał brzmienie – zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 150.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku. Natomiast zgodnie z art. 2 ustawy zmieniającej z 2009 roku, kwotę o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy dla 2010 r. przyjmuje się w wysokości 100.000 zł.

Stosownie do treści art. 113 ust. 11 ustawy, podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Zauważyć należy, iż na mocy art. 113 ust. 13 pkt 2 ustawy, zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie doradztwa, a także usługi jubilerskie.

W świetle powołanych wyżej przepisów należy stwierdzić, iż co do zasady, podatnik może ponownie skorzystać ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem od towarów i usług w sytuacji, gdy spełnione zostaną następujące warunki:

  • od końca roku, w którym nastąpiła utrata prawa do zwolnienia od podatku lub rezygnacji z tego zwolnienia, musi upłynąć co najmniej rok,
  • podatnik w poprzednim roku podatkowym nie może przekroczyć określonej wartości sprzedaży, wskazanej w art. 113 ust. 1 ustawy,
  • podatnik nie może wykonywać czynności wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy.

Wskazać ponadto należy, iż Minister Finansów w § 26 rozporządzenia z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 ze zm.), określił listę towarów i usług, do których nie maja zastosowania zwolnienia od podatku, określone w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy, stanowiącą załącznik do rozporządzenia. Pod pozycja 37 tego załącznika wskazano, że wyłączenie ze zwolnienia od podatku dotyczy „doradztwa, z wyłączeniem doradztwa rolniczego związanego z uprawą roślin i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego”.

Ustawa o podatku od towarów i usług oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy nie definiują pojęcia doradztwa. W potocznym rozumieniu termin „doradztwo” obejmuje szereg usług doradczych, tj.: podatkowe, prawne, finansowe. Zakres znaczeniowy pojęcia „usługi w zakresie doradztwa” jest szerszy niż termin „usługi w zakresie doradztwa podatkowego”. Wobec braku w ustawie definicji doradztwa należy posiłkowo odwołać się do wykładni językowej. Zgodnie z Małym Słownikiem Języka Polskiego PWN, Warszawa 1994 „doradzać” znaczy udzielić porady, podać, wskazać sposób postępowania w jakiejś sprawie. Tak więc doradztwo jest udzieleniem fachowych zaleceń, porad, zwłaszcza ekonomicznych. Zatem użyty w ustawie o podatku od towarów i usług termin „usługi w zakresie doradztwa” należy rozumieć szeroko.

Jednym z rodzajów doradztwa jest doradztwo podatkowe. Czynności doradztwa podatkowego, zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym (t. j. Dz. U. z 2008 r. Nr 73, poz. 443 ze zm.) obejmują:

  1. udzielanie podatnikom, płatnikom i inkasentom, na ich zlecenie lub na ich rzecz, porad, opinii i wyjaśnień z zakresu ich obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej związanej z tymi obowiązkami;
  2. prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielanie im pomocy w tym zakresie;
  3. sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie;
  4. reprezentowanie podatników, płatników i inkasentów w postępowaniu przed organami administracji publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych w sprawach wymienionych w pkt 1.

Z kolei ust. 2 tego artykułu stanowi, iż zawodowe wykonywanie czynności, o których mowa w ust. 1, zastrzeżone jest wyłącznie dla podmiotów uprawnionych w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 3 ww. ustawy, podmiotami uprawnionymi do zawodowego wykonywania czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1, są:

  1. osoby fizyczne, wpisane na listę doradców podatkowych;
  2. adwokaci i radcowie prawni;
  3. biegli rewidenci, z wyłączeniem czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 4.

Treść przytoczonego wyżej przepisu art. 2 ust. 1 ustawy o doradztwie podatkowym wskazuje, że aby zaliczyć określone czynności do wykonywanych w ramach doradztwa podatkowego, muszą się one mieścić w zakresie czynności wymienionych w tym artykule, a składające się na nie elementy musza wystąpić łącznie. Oznacza to, że w przypadku prowadzenia ksiąg podatkowych, musi się to odbywać w imieniu i na rzecz podatników wraz z udzielaniem pomocy w tym zakresie. Podobnie rzecz się ma przy sporządzaniu deklaracji i zeznań podatkowych.

Zasady wykonywania czynności w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych określa ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223 ze zm.). W myśl art. 76a ust. 2 ww. ustawy, przedsiębiorcy wykonujący działalność, o której mowa w ust. 1, są również uprawnieni do wykonywania działalności obejmującej:

  1. prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielanie im pomocy w tym zakresie,
  2. sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie

- w zakresie określonym odrębnymi przepisami.

Zgodnie z przepisem art. 76a ust. 4 ww. ustawy, uprawnione do wykonywania czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych są, z zastrzeżeniem ust. 6, osoby posiadające certyfikat księgowy, osoby wpisane do rejestru biegłych rewidentów lub na listę doradców podatkowych.

Ze złożonego wniosku wynika, iż Wnioskodawca prowadzi Biuro rachunkowe. Od dnia 05.05.2006 r. zrezygnował ze zwolnienia przewidzianego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o podatku od towarów i usług i jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności świadczył usługi księgowe i usługi doradztwa podatkowego, w zakresie przewidzianym dla osób posiadających Certyfikat Księgowy wydany przez Ministra Finansów. Jednocześnie Podatnik wskazał, iż nie ma uprawnień do zawodowego wykonywania czynności doradztwa podatkowego. Kwota obrotu osiągniętego przez Wnioskodawcę w 2010 r. z tytułu prowadzonej działalności nie przekroczyła 100.000 zł.

Od dnia 1 stycznia 2011 r. Wnioskodawca świadczyć będzie wyłącznie usługi mieszczące się w grupowaniu PKWiU 69.20.23.0 - „usługi w zakresie księgowości”. Wnioskodawca wskazał ponadto, iż nie będzie świadczył usług doradztwa podatkowego, ani żadnych innych usług w zakresie doradztwa, porad prawnych, sporządzania i podpisywania deklaracji podatkowych, nie będzie brał udziału w postępowaniach kontrolnych w ramach odrębnego zlecenia nie będącego elementem kompleksowej usługi w zakresie księgowości.

W świetle powyższego stwierdzić należy, iż w sytuacji, gdy osiągnięty przez Wnioskodawcę w 2010 r. obrót z tytułu prowadzonej działalności nie przekroczył kwoty 100.000 zł, a w roku 2011 r. Podatnik nie będzie świadczył usług w zakresie doradztwa, oraz pod warunkiem, iż sporządzanie i podpisanie deklaracji podatkowych stanowić będzie element usługi księgowej sklasyfikowanej w grupowaniu PKWiU z 2008 r. 69.20.23.0, wówczas zastosowania nie znajdzie art. 113 ust. 13 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług. W konsekwencji Podatnik może skorzystać ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie i według zasad określonych przepisami art. 113 ust. 11 ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. M.C. Skłodowskiej 40, 20-029 Lublin po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj