Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-2.4011.226.2021.2.AKR
z 18 maja 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2021 r. (data wpływu 16 lutego 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 maja 2021 r. (data wpływu 13 maja 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dodatków i nagród spisowych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lutego 2021 r. wpłynął do Organu podatkowego ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dodatków i nagród spisowych.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 11 maja 2021 r., Nr 0113-KDIPT2-2.4011.226.2021.1.AKR, wezwano Wnioskodawcę na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłano w dniu 11 maja 2021 r. i doręczono w dniu 11 maja 2021 r. W dniu 13 maja 2021 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Urząd Gminy w … zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę. W ramach stosunku pracy pracownicy wykonują zadania związane z zatrudnieniem i zakresem czynności. W 2020 r. Główny Urząd Statystyczny w ramach zadań zleconych zlecił do wykonania jednostkom samorządu terytorialnego realizację przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań. W 2020 r. pracownicy Urzędu Gminy … wykonywali pracę związaną z aktualizacją wykazów adresowo-mieszkaniowych. W 2021 r wykonują inne czynności związane z realizacją NSP, a nie są powołani w skład Gminnego Biura Spisowego. Wójt Gminy … zarządzeniem Nr …/2021 z dnia 25 stycznia 2021 r. powołał Zastępcę Gminnego Komisarza Spisowego oraz Gminne Biuro Spisowe, w skład którego weszli pracownicy Urzędu Gminy. Zastępca Gminnego Komisarza Spisowego, pracownicy wchodzący w skład Gminnego Biura Spisowego, jak również pracownicy, którzy nie wchodzą w skład Gminnego Biura Spisowego otrzymują dodatki spisowe, a po zakończeniu Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań otrzymają nagrody za realizację spisu. Dodatki spisowe oraz nagrody są wypłacane zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1775).

W uzupełnieniu wniosku z dnia 13 maja 2021 r. stwierdzono, że prace związane z aktualizacją wykazów adresowo-mieszkaniowych wykonywane w 2020 r. w ramach zadań zleconych zlecił do wykonania jednostkom samorządu terytorialnego Główny Urząd Statystyczny jako prace przygotowawcze do przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. W 2020 r. prace związane z aktualizacją wykazów adresowo-mieszkaniowych były wykonane przez pracowników Urzędu Gminy w okresie od dnia 2 listopada 2020 r. do dnia 20 listopada 2020 r. Pracownicy, którzy wykonywali te prace nie wchodzą w skład Gminnego Biura Spisowego, były to prace dodatkowe, powyższe zadania nie były objęte zakresem czynności. Pismem z dnia 28 września 2020 r., znak: … Wojewódzkie Biuro Spisowe zwróciło się do Wójta Gminy z prośbą o pomoc w pracach przygotowawczych do przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021, polegających na weryfikacji wykazu adresowo-mieszkaniowego, zawierającego adresy budynków, mieszkań, obiektów zbiorowego zakwaterowania i innych zamieszkałych pomieszczeń podlegających spisaniu wraz z dołączonymi danymi o lokalizacji przestrzennej. W odpowiedzi na ww. pismo Wójt Gminy jako Gminny Komisarz Spisowy, a nie jako Kierownik Urzędu zlecił pracownikom Urzędu wykonywanie dodatkowych zadań. Czynności te były wykonane poza obowiązującym czasem pracy. W 2020 r. zarządzeniem Nr …/2020 z dnia 8 czerwca 2020 r. Wójt Gminy … powołał Gminne Biuro Spisowe do realizacji zadań z zakresu Powszechnego Spisu Rolnego 2020, natomiast pracownicy realizowali zadania w celu przygotowania przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021, który rozpoczął się dopiero w kwietniu br. Dopiero w tym roku, zarządzeniem Nr …/2021 z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie powołania Zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego i powołania Gminnego Biura Spisowego do realizacji zadań związanych z przeprowadzeniem Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 Wójt będący Gminnym Komisarzem Spisowym powołał Gminne Biuro Spisowe, które realizuje zadania związane z przeprowadzeniem Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. Ww. zadania wykonywane przez pracowników Urzędu wykonywane były pod potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego. Pracownicy wykonujący zadania spisowe nie zostali powołani do Gminnego Biura Spisowego, ponieważ Wójt Gminy jako Gminny Komisarz Spisowy realizujący zadania z zakresu Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 r. powołał inne osoby posiadające doświadczenie w pracach Gminnego Biura Spisowego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy tak wypłacone dodatki spisowe i nagrody dla zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego, członków Gminnego Biura Spisowego i dla pracowników Urzędu Gminy niewchodzących w skład Gminnego Biura Spisowego należy potraktować jako przychody z działalności wykonywanej osobiście na podstawie art. 13 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz.1426, z późn. zm.)?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w uzupełnieniu wniosku), wypłata dodatków spisowych i nagród dla Zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego, członków Gminnego Biura Spisowego i pracowników niewchodzących w skład Gminnego Biura Spisowego nie wynika ze stosunku pracy na podstawie art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Do wykonywania tych zadań zostali powołani pracownicy odrębnym zarządzeniem Wójta Gminy i nie wykonują czynności spisowych w ramach stosunku pracy, tylko na podstawie ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r., zgodnie z art. 38 ust. 2 tej ustawy. Są to prace zlecone przez Komisarza Spisowego, czyli inny podmiot niż pracodawca. Wobec powyższego dodatki spisowe i nagrody wypłacane dla ww. osób nie stanowią przychodu ze stosunku pracy na podstawie art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Według Wnioskodawcy, tak wypłacane dodatki spisowe i nagrody dla Zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego, dla pracowników wchodzących w skład GBS i pracowników niewchodzących w skład GBS, realizujących prace spisowe, należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej osobiście na podstawie art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

W myśl art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 10 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, źródłem przychodów jest stosunek służbowy, stosunek pracy, w tym spółdzielczy stosunek pracy, członkostwo w rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub innej spółdzielni zajmującej się produkcją rolną, praca nakładcza, emerytura lub renta.

W świetle art. 10 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, źródłem przychodów jest działalność wykonywana osobiście.

Z przepisu art. 12 ust. 1 ww. ustawy wynika, że za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Art. 31 ww. ustawy stanowi, że osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwane dalej „zakładami pracy”, są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego wypłacane przez zakłady pracy, a w spółdzielniach pracy – wypłaty z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej.

Na podstawie zaś art. 13 pkt 6 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody osób, którym organ władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, sąd lub prokurator, na podstawie właściwych przepisów, zlecił wykonanie określonych czynności, a zwłaszcza przychody biegłych w postępowaniu sądowym, dochodzeniowym i administracyjnym oraz płatników, z zastrzeżeniem art. 14 ust. 2 pkt 10, i inkasentów należności publicznoprawnych, a także przychody z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 9.

W myśl art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Stosownie do treści art. 22 ust. 9 pkt 4 ww. ustawy koszty uzyskania przychodów z tytułów określonych w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8 określa się w wysokości 20% uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, których podstawę wymiaru stanowi ten przychód.

Z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego wynika, że Urząd Gminy zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę. W ramach stosunku pracy pracownicy wykonują zadania związane z zatrudnieniem i zakresem czynności. W 2020 r. Główny Urząd Statystyczny w ramach zadań zleconych zlecił do wykonania jednostkom samorządu terytorialnego realizację przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań. W 2020 r. pracownicy Urzędu Gminy wykonywali pracę związaną z aktualizacją wykazów adresowo-mieszkaniowych. W 2021 r. wykonują inne czynności związane z realizacją NSP, a nie są powołani w skład Gminnego Biura Spisowego. Wójt Gminy zarządzeniem z dnia 25 stycznia 2021 r. powołał Zastępcę Gminnego Komisarza Spisowego oraz Gminne Biuro Spisowe, w skład którego weszli pracownicy Urzędu Gminy. Zastępca Gminnego Komisarza Spisowego, pracownicy wchodzący w skład Gminnego Biura Spisowego, jak również pracownicy, którzy nie wchodzą w skład Gminnego Biura Spisowego otrzymują dodatki spisowe, a po zakończeniu Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań otrzymają nagrody za realizację spisu. Dodatki spisowe oraz nagrody są wypłacane zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1775, z późn. zm.). Prace związane z aktualizacją wykazów adresowo-mieszkaniowych wykonywane w 2020 r. w ramach zadań zleconych zlecił do wykonania jednostkom samorządu terytorialnego Główny Urząd Statystyczny jako prace przygotowawcze do przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. Prace te były wykonane przez pracowników Urzędu Gminy w okresie od dnia 2 listopada 2020 r. do dnia 20 listopada 2020 r. Pracownicy, którzy wykonywali te prace nie wchodzą w skład Gminnego Biura Spisowego, były to prace dodatkowe, powyższe zadania nie były objęte zakresem czynności. Pismem z dnia 28 września 2020 r. Wojewódzkie Biuro Spisowe zwróciło się do Wójta Gminy z prośbą o pomoc w pracach przygotowawczych do przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021, polegających na weryfikacji wykazu adresowo-mieszkaniowego, zawierającego adresy budynków, mieszkań, obiektów zbiorowego zakwaterowania i innych zamieszkałych pomieszczeń podlegających spisaniu wraz z dołączonymi danymi o lokalizacji przestrzennej. W odpowiedzi na ww. pismo Wójt Gminy jako Gminny Komisarz Spisowy, a nie jako Kierownik Urzędu zlecił pracownikom Urzędu wykonywanie dodatkowych zadań. Czynności te były wykonane poza obowiązującym czasem pracy. W 2020 r. zarządzeniem z dnia 8 czerwca 2020 r. Wójt Gminy Ostrówek powołał Gminne Biuro Spisowe do realizacji zadań z zakresu Powszechnego Spisu Rolnego 2020, natomiast pracownicy realizowali zadania w celu przygotowania przeprowadzenia Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021, który rozpoczął się dopiero w kwietniu br. Dopiero w tym roku, zarządzeniem z dnia 25 stycznia 2021 r. w sprawie powołania Zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego i powołania Gminnego Biura Spisowego do realizacji zadań związanych z przeprowadzeniem Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 Wójt będący Gminnym Komisarzem Spisowym powołał Gminne Biuro Spisowe, które realizuje zadania związane z przeprowadzeniem Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. Ww. zadania wykonywane przez pracowników Urzędu wykonywane były pod potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego. Pracownicy wykonujący zadania spisowe nie zostali powołani do Gminnego Biura Spisowego, ponieważ Wójt Gminy jako Gminny Komisarz Spisowy realizujący zadania z zakresu Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 r. powołał inne osoby posiadające doświadczenie w pracach Gminnego Biura Spisowego.

Ustawa o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. reguluje zakres, formę i tryb przeprowadzenia przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r. oraz zakres, formę i tryb prac związanych z jego przygotowaniem i opracowaniem wyników tego spisu.

Zgodnie z art. 34 ust. 2 pkt 2 powołanej ustawy, do wykonywania prac spisowych gminny komisarz spisowy tworzy gminne biuro spisowe w drodze zarządzenia, określając skład i organizację pracy danego biura spisowego, mając na względzie konieczność zapewnienia prawidłowego i sprawnego wykonywania prac spisowych.

Na podstawie art. 34 ust. 4 ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r., prace spisowe na rzecz wojewódzkich i gminnych biur spisowych wykonują odpowiednio pracownicy jednostek służb statystyki publicznej i jednostek samorządu terytorialnego.

Stosownie do art. 37 ust. 1 cytowanej ustawy, prace spisowe są finansowane z budżetu państwa.

Środki na wykonanie zadań, o których mowa w art. 24 ust. 1, Prezes Głównego Urzędu Statystycznego przekazuje gminie za pośrednictwem dyrektora urzędu statystycznego właściwego ze względu na miejsce położenia gminy w terminach umożliwiających wykonanie prac spisowych (art. 37 ust. 3 przywołanej ustawy).

W świetle art. 38 ust. 1 ww. ustawy, w ramach wydatków osobowych mogą być finansowane:

  1. wynagrodzenia pracowników jednostek służb statystyki publicznej wykonujących prace spisowe;
  2. dodatki za wykonywanie prac spisowych, zwane dalej „dodatkami spisowymi”, lub jednorazowa nagroda za wykonywanie prac spisowych, zwana dalej „nagrodą spisową”, dla pracowników jednostek służb statystyki publicznej i jednostek samorządu terytorialnego oraz zastępców komisarzy spisowych;
  3. nagroda spisowa dla komisarzy spisowych.

Zasady przyznawania i wysokość powyższych dodatków i nagród określone zostały w art. 38 ust. 2-11 ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego oraz wyżej wskazane przepisy należy stwierdzić, że wypłacone dodatki spisowe oraz nagrody spisowe zastępcy Gminnego Komisarza Spisowego, członkom Gminnego Biura Spisowego i pracownikom Urzędu Gminy niewchodzącym w skład Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te otrzymywane będą w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, tj. do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do których mają zastosowanie koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 pkt 4 powołanej ustawy. W związku z tym na podmiocie dokonującym świadczeń w postaci dodatków spisowych i nagród ciążyć będą obowiązki płatnika, o których mowa w art. 41 ust. 1 ww. ustawy.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Końcowo wskazać należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację indywidualną w trybie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Należy wskazać, że przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Jeżeli zatem, przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie się różnił od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie przedstawionego stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj