Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-1.4012.393.2019.1.JKS
z 8 października 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 września 2019 r. (data wpływu 19 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur dotyczących wydatków ponoszonych w zakresie realizacji projektu pn. „(…)” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur dotyczących wydatków ponoszonych w zakresie realizacji projektu pn. „(...)”.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Lokalna Grupa Działania, Stowarzyszenie (…) (dalej Stowarzyszenie), z siedzibą w (…), zostało zarejestrowane w dniu (…) r. na podstawie ustawy Prawo o stowarzyszeniach oraz na podstawie art. 15 ustawy z 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. U. Nr 64, poz. 427 oraz 2008 r. Nr 96, poz. 634) i otrzymało numer KRS (…).

Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym i trwałym zrzeszeniem osób prawnych i fizycznych o celach niezarobkowych, obejmuje swym zasięgiem teren gminy miejsko-wiejskiej 1, wiejskiej 2 oraz miejskiej 3 i ma na celu: działanie na rzecz rozwoju obszarów wiejskich, a w szczególności:

  1. działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich w Gminie 3, Mieście 3 oraz Mieście i Gminie 1,
  2. opracowanie Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego Przez Społeczność, zwanej dalej „LSR”, w rozumieniu Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015, poz. 349), przepisów wykonawczych do tej ustawy oraz przepisów Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
  3. realizację Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego Przez Społeczność (LSR),
    1. opracowanie niedyskryminującej i przejrzystej procedury wyboru oraz obiektywnych kryteriów wyboru operacji, które pozwolą uniknąć konfliktów interesów, gwarantują, że co najmniej 50% głosów w decyzjach dotyczących wyboru pochodzi od partnerów niebędących instytucjami publicznymi i umożliwiają wybór w drodze procedury pisemnej,
  4. upowszechnianie i wymiana informacji o inicjatywach związanych z aktywizacją ludności na obszarach wiejskich,
  5. mobilizowanie ludności do wzięcia aktywnego udziału w procesie rozwoju miejscowości położonych na terenie działania LGD,
  6. rozwijanie i umacnianie postaw nastawionych na aktywne współdziałanie w rozwoju społeczności lokalnej,
  7. promocja obszarów wiejskich położonych na obszarze działania LGD,
  8. wspieranie i popieranie przedsięwzięć, organizacji lub osób działających zgodnie z celami statutowymi LGD.

Stowarzyszenie swoje cele realizuje głównie poprzez opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć ujętych w Lokalnej Strategii Rozwoju.

Stowarzyszenie, realizując swoje cele statutowe, opiera się na pracy społecznej swoich członków oraz zatrudnionych pracowników Biura. Prowadzenie działalności skupia się głównie na wdrożeniu Lokalnej Strategii Działania. Na jej wdrożenie Stowarzyszenie otrzymuje środki z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, w ramach pomocy przyznanej przez Unię Europejską.

Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i dochodowej. Nie jest płatnikiem podatku VAT. Ze względu na to, iż Stowarzyszenie nie odlicza podatku VAT naliczonego od kosztów kwalifikowanych i pozostałych, Stowarzyszenie nie jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT i nie składa deklaracji VAT-7.

Na podstawie Umowy o przyznaniu pomocy Nr (…) zawartej w dniu 16 listopada 2018 r. w (…) pomiędzy Województwem (…), a Stowarzyszeniem oraz 5 innymi lokalnymi grupami działania – partnerami projektu współpracy pod nazwą „(...)” – Stowarzyszenie otrzymało dotację w wysokości (…) PLN. Przyznane przez Województwo wsparcie finansowe zostało udzielone w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, z udziałem środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW). Dotacja przeznaczona jest na pokrycie kosztów kwalifikowanych operacji (koszty bezpośrednio związane z operacją pn. „(...)”), których wydatkowanie jest zgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 października 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „(...)”.

Jednym z warunków dofinansowania jest „niefinansowanie kosztów kwalifikowalnych operacji z innych środków publicznych zgodnie z warunkami przyznania pomocy” (paragraf 5, ust. 1 punkt 3 ww. umowy). Realizacja umowy z urzędem marszałkowskim odbywa się w ramach statutowej, nieodpłatnej działalności Stowarzyszenia.

Wydatki niezbędne do realizacji ww. umowy to realizacja umowy współpracy pn. „(…)” i sfinansowanie planowanych produktów projektu takich jak: „gadżety promocyjne”, organizacja warsztatów kulinarnych, filmy promocyjne. Usługi te są zlecane podmiotowi zewnętrznemu. Dotacja finansuje również wynagrodzenie zatrudnionego personelu zewnętrznego i wynagrodzenie pracowników biura Stowarzyszenia. Efekty powstałe wyniku projektu współpracy, na które zostały przyznane środki publiczne nie są i nie będą związane w żaden sposób z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Dystrybucja (przekazanie) materiałów – produktów projektu odbywa się bezpłatnie. Przekazywane podmiotom i osobom fizycznym produkty są bezpłatne i nie mogą być w żaden sposób formalnie skierowane do późniejszej odsprzedaży.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Lokalnej Grupie Działania Stowarzyszenie A przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur dotyczących wydatków ponoszonych w zakresie realizacji Umowy Nr (…)?

Zdaniem Wnioskodawcy, Stowarzyszenie nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących wydatków ponoszonych w zakresie realizacji operacji pn. „(…)” bowiem:

  1. Stowarzyszenie nie wykonuje żadnych działań, o których mowa w art. 5 ustawy o podatku VAT;
  2. zakupy dokonywane w ramach umowy przekazanej dotacji, o której mowa wyżej nie były i nie będą wykorzystane przez Stowarzyszenie do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT;
  3. otrzymane przez Stowarzyszenie środki są przeznaczone tylko na prawidłowe jej funkcjonowanie i realizację umowy współpracy i są związane z kosztami operacyjnymi typu: zakup usług oraz wynagrodzenia personelu;
  4. Stowarzyszenie nie jest czynnym płatnikiem podatku VAT;
  5. Stowarzyszenie nie prowadzi sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT;
  6. Stowarzyszenie nie ma innej możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT,

tym samym kwoty netto i brutto przedkładane na podstawie faktur przez wykonawców działań objętych projektem, są kwotami kwalifikowalnymi w aspekcie ww. umowy dofinansowania.

Jednocześnie informujemy, iż decyzja w sprawie niniejszej interpretacji jest niezbędna i wymagalna przez Urząd Marszałkowski i stanowi dokument dostarczany przez Stowarzyszenie do sprawozdania końcowego wniosku o płatność.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Przedstawiona w art. 86 ust. 1 ustawy zasada wyłącza więc możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Zgodnie z art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z przepisów ustawy wynika zatem, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje tylko zarejestrowanym, czynnym podatnikom podatku od towarów i usług oraz jedynie w takim przypadku, gdy dokonywane zakupy mają związek z transakcjami opodatkowanymi podatnika, tj. takimi, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Z opisu sprawy wynika, że Stowarzyszenie zostało zarejestrowane w dniu (…) r. na podstawie ustawy Prawo o stowarzyszeniach oraz na podstawie art. 15 ustawy z 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów i otrzymało numer KRS: (…).

Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym i trwałym zrzeszeniem osób prawnych i fizycznych o celach niezarobkowych, obejmuje swym zasięgiem teren gminy miejsko-wiejskiej 1, wiejskiej 2 oraz miejskiej 3 i ma na celu: działanie na rzecz rozwoju obszarów wiejskich, a w szczególności:

  1. działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich w Gminie 2, Mieście 3 oraz Mieście i Gminie 1,
  2. opracowanie Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego Przez Społeczność, zwanej dalej „LSR”, w rozumieniu Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015, poz. 349), przepisów wykonawczych do tej ustawy oraz przepisów Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
  3. realizację Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego Przez Społeczność (LSR),
    1. opracowanie niedyskryminującej i przejrzystej procedury wyboru oraz obiektywnych kryteriów wyboru operacji, które pozwolą uniknąć konfliktów interesów, gwarantują, że co najmniej 50% głosów w decyzjach dotyczących wyboru pochodzi od partnerów niebędących instytucjami publicznymi i umożliwiają wybór w drodze procedury pisemnej,
  4. upowszechnianie i wymiana informacji o inicjatywach związanych z aktywizacją ludności na obszarach wiejskich,
  5. mobilizowanie ludności do wzięcia aktywnego udziału w procesie rozwoju miejscowości położonych na terenie działania LGD,
  6. rozwijanie i umacnianie postaw nastawionych na aktywne współdziałanie w rozwoju społeczności lokalnej,
  7. promocja obszarów wiejskich położonych na obszarze działania LGD,
  8. wspieranie i popieranie przedsięwzięć, organizacji lub osób działających zgodnie z celami statutowymi LGD.

Stowarzyszenie swoje cele realizuje głównie poprzez opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć ujętych w Lokalnej Strategii Rozwoju.

Stowarzyszenie, realizując swoje cele statutowe, opiera się na pracy społecznej swoich członków oraz zatrudnionych pracowników Biura. Prowadzenie działalności skupia się głównie na wdrożeniu Lokalnej Strategii Działania. Na jej wdrożenie Stowarzyszenie otrzymuje środki z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, w ramach pomocy przyznanej przez Unię Europejską.

Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej i dochodowej. Nie jest płatnikiem podatku VAT. Ze względu na to, iż Stowarzyszenie nie odlicza podatku VAT naliczonego od kosztów kwalifikowanych i pozostałych Stowarzyszenie nie jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT i nie składa deklaracji VAT-7.

Na podstawie Umowy o przyznaniu pomocy Nr (…) zawartej w dniu 16 listopada 2018 r. w (…) pomiędzy Województwem, a Stowarzyszeniem oraz 5 innymi lokalnymi grupami działania – partnerami projektu współpracy pod nazwą „(...)” – Stowarzyszenie otrzymało dotację w wysokości 126,000,00 PLN. Przyznane przez Województwo wsparcie finansowe zostało udzielone w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, z udziałem środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW). Dotacja przeznaczona jest na pokrycie kosztów kwalifikowanych operacji (koszty bezpośrednio związane z operacją pn. „(...)”), których wydatkowanie jest zgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 19 października 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „(...)”.

Jednym z warunków dofinansowania jest „niefinansowanie kosztów kwalifikowalnych operacji z innych środków publicznych zgodnie z warunkami przyznania pomocy” (paragraf 5, ust. 1 punkt 3 ww. umowy). Realizacja umowy z urzędem marszałkowskim odbywa się w ramach statutowej, nieodpłatnej działalności stowarzyszenia.

Wydatki niezbędne do realizacji ww. umowy to realizacja umowy współpracy pn. „(…)” i sfinansowanie planowanych produktów projektu takich jak: „gadżety promocyjne”, organizacja warsztatów kulinarnych, filmy promocyjne. Usługi te są zlecane podmiotowi zewnętrznemu. Dotacja finansuje również wynagrodzenie zatrudnionego personelu zewnętrznego i wynagrodzenie pracowników biura Stowarzyszenia. Efekty powstałe wyniku projektu współpracy, na które zostały przyznane środki publiczne nie są i nie będą związane w żaden sposób z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Dystrybucja (przekazanie) materiałów – produktów projektu odbywa się bezpłatnie. Przekazywane podmiotom i osobom fizycznym produkty są bezpłatne i nie mogą być w żaden sposób formalnie skierowane do późniejszej odsprzedaży.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur dotyczących wydatków ponoszonych w zakresie realizacji projektu pn. „(...)”.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Jednakże, jak wskazano wcześniej, przepis art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie są spełnione, gdyż Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT, a efekty powstałe w wyniku projektu współpracy, na które zostały przyznane środki publiczne nie są i nie będą związane w żaden sposób z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. W konsekwencji, Zainteresowanemu nie przysługuje prawo do obniżenia podatku naliczonego w związku z realizacją ww. zadania.

Podsumowując, w okolicznościach analizowanej sprawy, Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego VAT wynikającego z faktur dotyczących wydatków ponoszonych w zakresie realizacji projektu pn. „(...)”.

W konsekwencji stanowisko przedstawione we wniosku oceniono jako prawidłowe.

W tym miejscu należy nadmienić, że kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 r., poz. 1295), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj